דרוש מידע האם לאמריקאים יש יותר שמחת חיים או זה רק נדמה לי?

מצב
הנושא נעול.

שושנה שרה

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
הם לא שומרים את כל התורה?
ברור שהם שומרים!
אבל בדרך שלהם...
יש הרבה מאוד דרכים ברוחניות,
והעיקר שכולם מביאים בסוף לאותה מטרה-
קרבת ה', ועבודתו מתוך שמחה ובחירה
אבל לכי תשכנעי את הליטאים בזה....
שמעתי בדיחה על זוג ליטאי שהיה להם ילד והם רצו לבדוק מה הוא יהיה כשיגדל, צדיק או ח"ו רשע
אז הביאו לפניו חומש וודקה ובדקו מה הילד לוקח...
הילד לקח את הוודקה וההורים התחילו לבכות מי יודע מה יהיה עם הילד הסורר הזה...
ואז, גמר הילד לשתות ולקח את החומש-
האמא- הפסיקה לבכות והאבא- רק בוכה יותר ויותר,
שאלה אותו- הוא לומד תורה, מה אתה בוכה?
אז ענה לה- אם הוא גם שותה וגם לומד זה אומר שהוא יהיה רב חבדנ"יק וזה הכי גרוע.... ;)
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לי ידוע שכתוב שכל אחד יעבור בגיהנום בדרכו לגן עדן
השאלה היא רק לכמה זמן...
וואו, לא קשה לחיות ככה? אנחנו הרי מאמינים שמשיח מגיע בב"א ואז עוברים ישר לחיי העוה"ב בלי סיבוכים בדרך.
לכאורה מישהו שעשה מעשה כדי להכעיס את הוריו יקבל על כך גיהנום
אני מקווה בשבילו שהוא גדל מאז, מתוך שלא לשמה בא לשמה, ומקווה שהוא כבר מזמן השלים איתם...(-:
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ואם כבר, אז לפי חב"ד, עובדים את ה' כי זה התכלית שלנו, ולא בשביל לקבל שכר או כי מפחדים מגיהנום. אחרת מה ההבדל בין הפחד מהמשטרה או הרצון לרצות את הבוס? שה' ח"ו רק קצת יותר גדול?
כל מה שרשמת פה אמת לאמיתה ונכון מאוד

רק יש נקודה אחת

ההבדל בין לומר את זה ליישם את זה הוא מרחק שנות אור

ובכלל נקודה זו לא קשורה לחב"ד אלא באופן כללי כולם מודים לה
אלא שרבותינו לא אחזו ממנה בתור דרך התחלתית
כי זה פשוט אשלייה מוחלטת שאדם יעבוד את השם בהתחלה כי זה התכלית

ואפילו בחז"ל כתוב "מתוך שלא לשמה בא לשמה"
 

golddvdv

משתמש חדש
השמחה תלויה כל אחד עם העבודה הנפשית שלו. מה שאתם מתארים פה זה שמחה דמיונית חיצונית ולא יותר. שמחה אמיתית זה להשלים עם מה שיש לי כרגע ואיך שאני עכשיו. לחיות את הרגע. העצבות והדיכאון מגיע ממחשבות על העבר והעתיד. אם חיים את ההווה ומשלימים-זנ שמחה אמיתית. זה לא פשוט לחיות ככה וזה דורש עבודה בנפש כל נשימה אבל זו דרך האמת ושו שמחה אמיתית וידוע מה שרואים על השני מבחוץ לא משקף את האמת..
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כל מה שרשמת פה אמת לאמיתה ונכון מאוד

רק יש נקודה אחת

ההבדל בין לומר את זה ליישם את זה הוא מרחק שנות אור

ובכלל נקודה זו לא קשורה לחב"ד אלא באופן כללי כולם מודים לה
אלא שרבותינו לא אחזו ממנה בתור דרך התחלתית
כי זה פשוט אשלייה מוחלטת שאדם יעבוד את השם בהתחלה כי זה התכלית

ואפילו בחז"ל כתוב "מתוך שלא לשמה בא לשמה"
צודקים ב100 אחוז וגם כתבתי בדיוק את מאמר חזל שאתם כתבתם
מתוך שלא לשמה בא לשמה

אבל הבעיה שלפעמים נשארים בנקודת התחלה, ולא מתקדמים משם. וזה חבל... אולי באמת כי זה קשה כמו שכתבתם, אבל בשביל זה אפשר ללמוד ולהעמיק עד שמגיעים לזה. זה לא בשמיים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ח

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם:ג מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם:ד כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה:ה מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ:ו וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:ז תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו:ח צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי:ט צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים:י יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה