א: זו לא השאלה... ציינו שכבר עשו, מה הלחץ לאסור עכשיו?ללכת עם משקפיים לא זגוגיות יכול להזיק ?
אם כבר העבירה שבדבר יכולה להזיק
רבים מהפוסקים סוברים שיש בזה איסור
============
רבי דוד אריה מורגנשטר בשם הגרי"ש אלישיב
אין היתר להשתמש ברפואות אלטרנטיביות שמקורם בדעות עובדי עבודה זרה ויסודם בפעולת כחות לא טבעיים ־ אלא אם כן אפשר להוכיח שהוא עובד בדרך ״הטבע״ בדרכי הבירור, ולא סגי בכך שהעוסקים ברפואות אלו מאמינים שהוא ״טבע/ ויש לחוש בזה משום קוסם קסמים מעונן ומנחש, או משום דרכי האמורי. וקל וחומר אם לא השמיטו מכלל הלימודים את חלק הע"ז שבדבר, שיש בזה איסורי ע״ז.
הלכתי על סמך רב שאומר שמותר ללכת. לא שאלתי אם מותר שאלתי אם מזיקללכת עם משקפיים לא זגוגיות יכול להזיק ?
אם כבר העבירה שבדבר יכולה להזיק
רבים מהפוסקים סוברים שיש בזה איסור
============
רבי דוד אריה מורגנשטר בשם הגרי"ש אלישיב
אין היתר להשתמש ברפואות אלטרנטיביות שמקורם בדעות עובדי עבודה זרה ויסודם בפעולת כחות לא טבעיים ־ אלא אם כן אפשר להוכיח שהוא עובד בדרך ״הטבע״ בדרכי הבירור, ולא סגי בכך שהעוסקים ברפואות אלו מאמינים שהוא ״טבע/ ויש לחוש בזה משום קוסם קסמים מעונן ומנחש, או משום דרכי האמורי. וקל וחומר אם לא השמיטו מכלל הלימודים את חלק הע"ז שבדבר, שיש בזה איסורי ע״ז.
אין מה לחשוש.לקחתי את הבן שלי בן חצי שנה לטיפול במח אחד בגלל שהיה מאוד לא רגוע וכמעט לא ישן כלום
עבר מהטיפול כמעט שבוע אני חוששת שיש החמרה במצב רוח שלו, הוא היה תינוק שמח וחייכן ופתאום הוא הרבה פחות מחייך
האם הגיוני שבגלל הטיפול המצב רוח שלו ירוד?
כל המסמכים בסדר גמור.ג: מסמך אחד סגור בנטפרי, ו 2 מסמכים ריקים לגמרי.
עבירות יכולות להזיק.הלכתי על סמך רב שאומר שמותר ללכת. לא שאלתי אם מותר שאלתי אם מזיק
גם השבט הלוי שהבאת לא כותב לאסור, רק במקרה שהמטפל ממלמל מילים של ע"ז!!!עבירות יכולות להזיק.
זהו ספק מדאורייתא וצריך להחמיר.גם השבט הלוי שהבאת לא כותב לאסור, רק במקרה שהמטפל ממלמל מילים של ע"ז!!!
(נפתח לי רק הדף הזה)
והיום יש כ"כ הרבה מטפלים ומטפלות מהציבור החרדי עם הוראת רבנים איך אתה מטיל דופי בכל מי שלא סובר כמוך?
אני לא נכנס לנושא הלכתי - כל אחד ורבותיו, רק לדעת שיש הרבה שמתירים וכן, גם לכתחילה.זהו ספק מדאורייתא וצריך להחמיר.
לרוב גם מי שמתיר זה ממש לא לכתחילה.
בכל מקרה הרב וואזנר ממש סולד מזה וממליץ להתרחק.
וכך פוסקים גדולי תלמידיו.
האם אוכלים אוכל שיש בו מחלוקת מדאורייתא האם הוא מותר ?
במיוחד שהתועלת כאן לא ברורה ויש כאן צד גדול לאיסור.
וכן
הציבור כאן מאמין שעבירה יכולה להזיק.
מהי ההגדרה 'הרב שלך' ?אוכל שהרב שלך פסק שהוא מותר - אז הוא 100% מותר.
ואין מח' בנושא האם עבירה מזיקה, יש מח' האם זה נקרא עבירה.
תעדכן את הרבנים המתירים בהלכה הזומהי ההגדרה 'הרב שלך' ?
רבו זהו הגדרה הלכתית.
ההלכה היא שכאשר יש מחלוקת בדאורייתא חייבים להחמיר.
אלא אם כן השואל כפוף להוראת המתיר תמיד [גם לחומרות שלו...] שאז יש להקל אפילו בדאורייתא כיוון שהוא רבו.
===
אם ישנו דבר שהוא מחלוקת האם מותר מדאורייתא זה שהלכתי לרב שמקל בכך, לא מתיר לי השואל לעשותו [אלא אם כן מדובר ברבו שאז לפעמים אפשר להקל].
נכנסתי רק כדי לדעת מה זה בכלל הטיפול הזה אבל תפס אותי ככ המשפטאני לא נכנס לנושא הלכתי - כל אחד ורבותיו, רק לדעת שיש הרבה שמתירים וכן, גם לכתחילה.
התועלת היא ברורה - הציבור החרדי לא מטומטם עד כדי כך שמשלם 300 ש"ח לשלושת רבעי שעה שלא מועילה..
אוכל שהרב שלך פסק שהוא מותר - אז הוא 100% מותר.
ואין מח' בנושא האם עבירה מזיקה, יש מח' האם זה נקרא עבירה.
והמסמך לא עולה...
סורי אבל הציבור מטומטם (ואני חלק ממנו..)התועלת היא ברורה - הציבור החרדי לא מטומטם עד כדי כך שמשלם 300 ש"ח לשלושת רבעי שעה שלא מועילה..
לא נכנסתי לנושא ההלכתי בכלל.תעדכן את הרבנים המתירים בהלכה הזו
כנראה לא למדו לעומק כמוך..
יש ויש.. אפשר להתווכח על זה חודשים, אבל זו לא המטרה..נכנסתי רק כדי לדעת מה זה בכלל הטיפול הזה אבל תפס אותי ככ המשפט
סורי אבל הציבור מטומטם (ואני חלק ממנו..)
אנשים מוציאים כסף על רפואה אלטרנטיבית שהרבה פעמים אין קשר בין הטיפול כל מיני מכשירים שבאופן פלא מועילים לכל הבעיות שהרופאים עוד לא מצאו פתרונות כמובן שזה מועיל רק ב80 אחוז ובמקרה אתה מה20 שזה לא עובד עליהם
כל בעייה שיש לתינוק בוכה, ריפלוקס, לא ישן, לא עולה במשקל אצל אוסוטפאטים תמצאו את הפיתרון המדהים תמור 500-600 וחצי שעה והכל טוב - עד החצי שעה שאחרי כן
ולא חסר דוגמאות
מסכים לגמרי!!לא נכנסתי לנושא ההלכתי בכלל.
כאן לא המקום הראוי.
נניח ויש רבנים שמתירים.
רב פלוני למד את הנושא ויצא לו להיתר.
הרב צדיק גמור, כי כך יצא לו להלכה [ומותר לתלמיד חכם הראוי להוראה שלמד את הנושא להורות ולסמוך על פי ההוראה שלו עצמו].
כאן השאלה היא האם לי השואל מותר ללכת לשאול את המתיר ולסמוך עליו.
זה אפשרי רק כשמדובר ברבו .
הרב עונה את דעתו האישית.תעדכן את הרבנים המתירים בהלכה הזו
כנראה לא למדו לעומק כמוך..
רפלקסולוגיה זה משהו פיזי והגיוני.אישית יצא לי להשתמש ברפלקסולוגיה ומנעתי בס"ד ניתוח כפתורים בהרדמה מלאה לתינוק עם עבר.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קה
א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ: