מידע שימושי האופניים חשמליות: סכנה עצומה, מכתבי הרבנים!!!

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא ראיתי שמישהו מחרף "אלפי אנשים שנוהגים כשורה"
ההשמצות נגד אלו שלא נוהגים כשורה
ובכללם, ילדים שלא למדו את החוק או הורים שמאפשרים את זה.
זה מה שהבהרתי בהתחלה, משום מה היה צריך לבזבז כמה תגובות כדי שזה יהיה מוסכם על כל הצדדים.
תודה רבה.
לסיום אני מבקש סליחה על השימוש בהשוואה צינית לעיל.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני עצמי נפגעתי קשות מקורקינט חשמלי.
חודשים ארוכים של שיקום,
טיולים בבתי חולים פעמיים בשבוע,
כאבי תופת,
אובדן ימי עבודה,
וכן- גם פגיעה קלה, כמעט בלתי מורגשת, אבל משמעותית בשבילי, בפנים.
כל זה מעבר לתחושות הקשות.
מאז, כל זמזום של קורקינט חשמלי עושה לי רע, פשוט רע.
בבקשה,
אל תרכבו על זה,
אל תתנו לילדים שלכם לרכב על זה.
בבקשה.
 

הפקות כתיבה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
זה מה שהבהרתי בהתחלה, משום מה היה צריך לבזבז כמה תגובות כדי שזה יהיה מוסכם על כל הצדדים.
תודה רבה.
לסיום אני מבקש סליחה על השימוש בהשוואה צינית לעיל.
הכל בסדר:)
הדברים לא אישיים, אלא כלליים.
ואני אכן מקווה כי מהדיונים הללו לפחות תעלה תועלת כללית,
של שימוש מושכל או הפחתת השימוש בכלי הזה
(וברור שיש הבדל בין בוגר בן 35 לבין בחור בן 16...)
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אני חציתי בבני ברק ברחוב צדדי ושקט במעבר חציה,
עם תינוק בן חודשיים בעגלה,
זאת היתה ירידה,
תוך כדי חציה, כשאני כבר באמצע הכביש,
"טס" מולי רוכב קורקינט חשמלי, הוא ראה אותי אבל פשוט המשיך ליסוע,
ברגע האחרון חזרתי אחורה.
פספס את העגלה בסנטימטר בנס גדול!!
לא רוצה לחשוב מה היה יכול לקרות :(
אני רואה אותם נערים צעירים, במיוחד בבין הזמנים...
נוסעים במהירות גבוהה באדום (כשלהולכי רגל ירוק...)
או נוסעים נגד כיוון התנועה... בלי התיחסות לחוקי התנועה.
ואני לא מבינה, איך ההורים נותנים לזה לקרות? לילד בן 16 הייתם מביאים אקדח?
תחשבו על הנער הצעיר שהיה מעורב בתאונה של הרב אדרת... לא חבל?
 

מור יוסף

משתמש פעיל

ברוב גדול: פריז אסרה השכרת קורקינטים חשמליים​

עיריית פריז קיימה הצבעה בנוגע פעילות של חברות קורקינטים שיתופיים. שיעור גבוה של מבוגרים וקשישים הצביעו נגד הקורקינטים. ראש העיר התחייבה לכבד את תוצאות ההצבעה. 90% מהמצביעים הצביעו בעד הפסקת הפעילות של חברות הקורקינטים השיתופיים בעיר​

יענקי פרבר | חדשות בעולם3.4.2023 | 14:06



ae4775d717ad1f7499bd.jpg
קורקינטים חשמליים: אילוסטרציה | צילום: Pixabay
רוב מכריע של תושבי פריז הצביע להוציא קורקינטים חשמליים להשכרה מרחובות הבירה הצרפתית, תוך פגיעה במפעילים וניצחון עבור פעילי בטיחות בדרכים. משאל העם פירושו שעיר האורות, שפעם הייתה חלוצה בשירותי קורקינטים חשמליים, אמורה להפוך לבירה האירופית הגדולה היחידה שמוציאה מחוץ לחוק קורקינטים שאפשר להזמין באפליקציות.
תושבי העיר התבקשו להצביע בעד או נגד במשאל שארגן ראש העיר אן הידלגו, כמעט 90% מהקולות הצביעו נגד, כך עולה מהתוצאות הרשמיות. "אנחנו שמחים. זה מה שאנחנו נלחמים בו במשך יותר מארבע שנים", אמר ארנו קילבסה, מייסד ארגון צדקה המייצג קורבנות של תאונות קטנועים חשמליים.
"כל הפריזאים אומרים שהם עצבניים על המדרכות, עצבניים כשהם חוצים את הכבישים. אתה צריך להסתכל לכל מקום", אמר קילבסה, שאשתו ובתו התינוקת נפגעו על ידי נהג קטנוע חשמלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "בגלל זה הם הצביעו נגדם".
"אני מחויבת לכבד את בחירת הבוחרים, באופן טהור ופשוט", אמרה הידלגו לעיתונאים כשהצביעה ביום ראשון. התוצאות לא ישפיעו על קורקינטים חשמליים בבעלות פרטית, 700,000 נמכרו ברחבי צרפת בשנה שעברה, כך על פי נתוני משרד התחבורה.
"הם מסוכנים, גם למי שמשתמש בהם וגם להולכי רגל", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP פרנסואה גרנייה, רופאה בת 68 שהצביעה ברובע התשיעי של הבירה. "והמשטרה אף פעם לא מתערבת".
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען

החגיגה נגמרה: הגבלה משמעותית תוטל על רוכבי האופניים​

רכב בקטגוריות אופניים חשמליים ואופנוע תלת גלגלי להובלת מטען ונוסעים יוגבל לתנועה בתוך העיר מסיבות בטיחות | עוד מוצע, כי האכיפה נגד נהגים שיסעו ברכבים אלה בדרכים בין עירוניות תכלול ניקוד חובה של 6 נקודות​

משרד התחבורה הודיע היום (שני) כי הוא מקדם את תיקון תקנות התעבורה והצגת קטגוריות אופנועים ותלת אופנועים חדשות, בהן תלת אופנוע נוסעים ומשא חשמלי.

התיקון מתבסס על המלצות צוות מקצועי שסקר את כלל הקטגוריות בהתאם לרגולציה האירופית על כל היבטיה, לרבות הנדסת תנועה ותשתיות, השפעה על זרימת התנועה והגודש בכבישים, והשוואת דרישות הרישוי למקובל באיחוד האירופי, בהתאם לתקנות התעבורה ושמירה על בטיחות המשתמשים.

ממשרד התחבורה נמסר כי התפתחות הטכנולוגיה מביאה לפתחנו סוגים, קטגוריות וכלי רכב שונים אשר אינם מותרים לייבוא ותנועה בכבישי ישראל, אך נכנסים למדינה תחת סיווגים אחרים, ודורשים מענה רגולטורי מתאים, כגון: ה"ריקשות" המוכרות מכבישי הערים, מסוג תלת אופנוע משא.

עד היום, הוסדרו בתקנות התעבורה בישראל, רק חלק מסוגי הכלים הנמנים על קטגורית L לפי התקינה האירופית. חלק מסוגי הכלים מהקטגוריות שאינן מאושרות לייבוא, הוכנסו תחת סיווג רכב תפעולי, קלנועית או אופניים חשמליים.

מדובר למעשה ביבוא עוקף ללא דרישות תקינה, אשר תורם להתרחבות בשימוש בכלים אלו בדרכים שאינן מיועדות לכך, תוך זליגת הכלים שאינם עומדים בדרישות התקינה, ולכן בעלי רמת בטיחות נמוכה, גם לכבישים ציבוריים.

יודגש כי רכב תפעולי מותר לשימוש רק באזור סגור המוגדר כאזור תפעולי, שעליו אחראי מפקח מורשה. לרכב תפעולי אסור לנסוע מחוץ לאזור זה. כלים תפעוליים אינם עוברים מבחן רישוי שנתי, אולם עולים על כבישים ציבוריים בניגוד לחוק, ומסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך, ואינם מכוסים ביטוחית.

64240a8ee1a6e5.50188536.gif

קטגוריה נוספת מאפיינת אופנועים בעלי גלגל קדמי כפול, אשר אינם נבדלים היום בסיווגם. כלים אלה משמשים כרכבי הצלה, שיטור ופיקוח עירוני בהיקף נרחב, ומחייבים התייחסות למאפיינים הייחודיים שלהם.

אימוץ הקטגוריות החדשות יאפשרו ייבוא ושימוש חוקי בישראל של קטיגוריות אופנועים (L1e-B) ותלת אופנועים (L5e-A ו- L5e-B), וכך יסדירו את השימוש בהם תוך הקפדה על ייבוא לארץ של כלים שעומדים בדרישות התקינה האירופית המחמירה, שמירה על בטיחות הרוכבים והציבור.

רכב בקטגוריות אופניים חשמליים ואופנוע תלת גלגלי להובלת מטען ונוסעים יוגבל לתנועה בתוך העיר מסיבות בטיחות.

מוצע כי האכיפה נגד נהגים שיסעו ברכבים אלה בדרכים בין עירוניות תכלול ניקוד חובה של 6 נקודות.

התקנות יפורסמו להערות הציבור ומועד ההפעלה ייקבע למועד שיאפשר למערכות המידע של המשרד, ליבואנים ולשוק להיערך לייבוא הדגמים החדשים.

השרה רגב אמרה: ״ההתפתחויות המהירות בתחום הרכב הדו גלגלי בשנים האחרונות הקדימו את הרגולציה והחקיקה, ויצרו עולם חדש של קטגוריות כלי רכב שהמחוקק לא הכיר בעבר. התקנות החדשות באות לעשות סדר בשוק המורכב הזה. רכב דו גלגלי תופס פחות מקום על הכביש ובחניה, אינו נתקע בפקקים ותורם להפחתת הגודש, ועלות הרכישה והאחזקה שלו נמוכות, ואם הוא חשמלי, הוא תורם גם להפחתת הרעש והמזהמים. לצד אלה, קיימים הסיכונים המוכרים של נהיגה פרועה וחסרת אחריות, המסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. אני מקווה כי התקנות החדשות יאושרו בהקדם ויסדירו את הענף, וכך יגבירו את הבטיחות בכבישים ויתרמו להקלת עומסי התנועה בערים".
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
הכתבה לא ממש מובנת מה בדיוק ההגבלות, ובסוף הכתבה מציינת השרה שהאופניים החשמליים נחוצים כדי להפחית את הגודש בכבישים ולהפחית את הרעש והמזהמים.
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
פשוט לא מובן איך אנשים ממשיכים לנסוע בכלי רצח הנוראי הזה, כתבה מהיום בערב:

בשכונה החרדית: רוכב אופניים בן 25 נפצע קשות​

צעיר חרדי נפצע הערב באורח קשה לאחר שנפל בעת רכיבה על אופניים חשמליים. הוא פונה מחוסר הכרה לבית החולים שערי צדק כשהוא מורדם ומונשם​

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ13.4.2023 | 22:55
pltal.png


מתנדבי מד"א 'צוות הצלה' הוזעקו הערב (חמישי) לרחוב שאולזון בשכונת הר נוף בירושלים, בעקבות דיווח על רוכב אופניים חשמליים שנפגע מרכב.

משה טריכטר, מתנדב 'צוות הצלה' סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי רוכב אופניים חשמליים, גבר כבן 20, כשהוא מוטל על הכביש עם חבלת ראש ומחוסר הכרה, לאחר שנפגע מרכב. יחד עם חובשים ופארמדיקים נוספים של מד"א וצוות הצלה הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני הכולל קיבוע וחבישות."

ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה אותו עם חבלת ראש במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

איציק כהן, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "מדובר בתאונה עם מעורבות רכב ואופניים חשמליים. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו לו סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי שערי צדק כשבשלב זה מצבו מוגדר קשה".
 

נחמן ג

משתמש פעיל
אבל למה זה יותר מסוכן מרכב?
גם רכב קצת מסוכן אבל זה נצרך, ויש כאלו שצריכים אופניים חשמליות.
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אבל למה זה יותר מסוכן מרכב?
- הנוסע לא ממוגן בכלל, מספיקה פגיעה לא חזקה מאוד שלאוטו תעשה אולי סריטה בשביל שה ישמור...
- אפשר לעבור בקלות על חוקי תנועה בסיסים כמו למשל לינסוע נגד כיוון התנועה או ברמזור אדום...
גם רכב קצת מסוכן אבל זה נצרך, ויש כאלו שצריכים אופניים חשמליות.
לא מדברים כאן אל אלו שנוהגים בזהירות לפי כללי התנועה...
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
אבל למה זה יותר מסוכן מרכב?
גם רכב קצת מסוכן אבל זה נצרך, ויש כאלו שצריכים אופניים חשמליות.
כבר ענו לך ואני יוסיף עוד
אופניים חשמליות אף אחד לא עובר הדרכה מקצועית
וכל איש, נער, וילד, מאיזה גיל שהוא, תופס אופניים חשמליות ונוסע איתם, או יותר נכון דוהר איתם.
וממילא זה סכנה נוראית, הם גם נוסעים על המדרכות ובשבילים שמיועדים להולכי רגל.
שכל זה כמובן לא שייך ואין ברכבים.
 

נחמן ג

משתמש פעיל
כבר ענו לך ואני יוסיף עוד
אופניים חשמליות אף אחד לא עובר הדרכה מקצועית
וכל איש, נער, וילד, מאיזה גיל שהוא, תופס אופניים חשמליות ונוסע איתם, או יותר נכון דוהר איתם.
וממילא זה סכנה נוראית, הם גם נוסעים על המדרכות ובשבילים שמיועדים להולכי רגל.
שכל זה כמובן לא שייך ואין ברכבים.
הפתרון הוא לאכוף שיסעו רק עם רשיון ורק על הכביש, ושיאכפו זאת כמו רכב.
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
הפתרון הוא לאכוף שיסעו רק עם רשיון ורק על הכביש, ושיאכפו זאת כמו רכב.
זה חצי פתרון, אולי פחות.
כי עדיין כמו שפירטו לך, יש בזה המון סכנות.
כי רשיון וכביש זה פותר את הסכנות של העוברים ושבים, לא של הנהג עצמו, שהוא פגיע מאד.
הרי אופנועים הם כלי תחבורה שיש בהם הרבה יותר תאונות והרוגים מאשר רכב, כמו שבדקו בסטטיסטיקות.
 

נחמן ג

משתמש פעיל
אופניים הרבה יותר לאט מאופנוע.
ובאופנוע עיקר התאונות זה מהחלקה וכו' אבל באופניים חשמליים עיקר התאונות זה מפגיעת רכבים בגלל שהאופניים התפרצו וכו' וזה אפשר למנוע ע''י זהירות.
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אופניים הרבה יותר לאט מאופנוע.
כבר לא כ"כ
ובאופנוע עיקר התאונות זה מהחלקה וכו' אבל באופניים חשמליים עיקר התאונות זה מפגיעת רכבים בגלל שהאופניים התפרצו וכו' וזה אפשר למנוע ע''י זהירות.
איך?
בתכלס המצב בשטח הוא שחלק מרוכבי האופנים החשמליות מפרעים ממש על הכביש ומסכנים את החיים גם של העוברים ושבים.
על הסיפור של הרב אדרת שמעת?
על כאלו שנפצעו רח"ל אפילו לא שומעים....
 

נחמן ג

משתמש פעיל
כבר לא כ"כ

איך?
בתכלס המצב בשטח הוא שחלק מרוכבי האופנים החשמליות מפרעים ממש על הכביש ומסכנים את החיים גם של העוברים ושבים.
על הסיפור של הרב אדרת שמעת?
על כאלו שנפצעו רח"ל אפילו לא שומעים....
אני מסכים לגמרי שכיום כל ילד בן 15 נוסע על אופניים בפרעות. ולכן אמרתי שצריך לאכוף שיסעו רק לפי החוקים וכו'. אניגם מסכים שהמצב כיום מסוכן (למי שנוסע לא בזהירות)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה