יש כזה שם???
משתמש מקצוען
"כמו אקדח טעון": בקשת הגר"ד לנדו מחבר המועצת בעקבות הרוכב ש"השאיר לו פחד בלב"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין מפרסם מכתב נגד אופניים חשמליות: "הנותן אופניים חשמליות לבנו – כהורה שנותן לבנו אקדח טעון בכדורים" • המכתב – בעקבות בקשת מרן הגר"ד לנדו: "רוכב אופניים חלף על פני, חלף והשאיר פחד בלב"חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן, מפרסם השבוע מכתב חריף ונוקב אודות הסכנה הגדולה הטמונה באופניים חשמליות, ועל כך שהם מוגדרות ככלי רצח לכל דבר וענין.
ל'חדשות JDN' נודע כי מכתבו של חבר המועצת נכתב והתפרסם בעקבות פנייתו של מרן ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דוב לנדו, אשר כידוע גם הוא תקף חריפות פעמים רבות את תופעת רוכבי האופניים חשמליות אשר דוהרים על המדרכות והכבישים, ומסכנים את העוברים ושבים, וכידוע הגר"ד לנדו עצמו נתקל כמה פעמים בצאתו מביתו לישיבה ברוכבי אופניים שכאלו, וגער בהם בחריפות.
הגר"ד לנדו כתב לעצמו את המכתב כדלהלן, ולאחר מכן שיגר אותו על ידי בני ביתו לבית הגר"י זילברשטיין, וכך כתב הגר"ד: "מכשיר הרצח הנקרא אופניים חשמליות מסתובב בחוצות העיר ועלול חלילה וחלילה לפגוע בהולכי רגל, ומדוע מחשים?! בדידי הוה עובדא היום כשעברתי את הכביש בין ביתי לישיבה לתפילת ערבית חלף על פני ממש רוכב אופניים כזה, חלף והשאיר פחד בלב. אור לט' אדר תשפ"ג, דוב לנדו".
עמוד ההוראה שקיבל את פניית הגר"ד לנדו, הזדרז וכתב מכתב נוקב וחריף, וכך כותב הגר"י זילברשטיין: "לאחי ורעי היקרים שיחי', שמעתי ממרן בעל הקהילות יעקב זצ"ל, כי אם היה סנהדרין בזמן הזה, הם היו מורידים מהכביש 90% מכלי הרכב והיו מותירים רק את אלו הנצרכים לרופאים ולאנשי הצלה, עקב הסכנה הגדולה הנשקפת מהם.
ודבריו היו אמורים לרכבים שיש להם רישיון מסודר, ויש להם חוקים איך לנסוע, ועם כל זה אמר מרן הקהילות יעקב שבגלל הסכנה שבדבר, היו חז"ל אוסרים את הכלים האלו. כמו כן החזו"א כשהיה הולך ברחוב, והיתה מתקרבת מכונית היה מתרחק לצד, והיה אומר שהנהג אולי אינו זוכר את התוס' בבא קמא (דף כג ע"א ודף כז ע"ב) יותר יש לו לאדם ליזהר ולשמור עצמו שלא יזיק אחרים משלא יוזק.
"כל שכן באופניים חשמליות, שהנוסעים אינם נוסעים לפי הכללים, ונוסעים בפראות, ואסונות רבים אירעו בשל כך, וראיתי בעיני איך אדם שרכב על אופניים חשמליות הפיל עובר אורח על המדרכה וכמעט הרג אותו. ומסתמא חז"ל יאסרו לגמרי את הנסיעה באופניים אלו.
"וגם כעת עד שחז"ל יאסרו זאת, כל מי שנוסע עם אופניים חשמליות, ידע שהוא משתמש עם כלי מאוד מסוכן, שעלול לפצוע ולהרוג אנשים רח"ל, וגם להפחיד אנשים, ומי שנוסע בכלי זה ללא זהירות מרבית, ידע שהוא פושע והוא ספק רוצח, ואפשר לומר עליו שהוא מסכן את הציבור, ואם יקרה משהו, גם אם הוא לא יהיה אשם, יחשב כרוצח, כי הוא תחילתו בפשיעה, וכל בר דעת יבין שהוא אולי חוסך כמה דקות אבל הוא עלול להמיט אסון על אחרים, וגם עליו ועל משפחתו, וכמו הרבה אנשים שפגעו באנשים ומאז אינם יכולים לחזור לעצמם, ובצדק, כי הם פשעו שלא נסעו כדין.
"וביותר גרוע, שהורים שאוהבים את ילדיהם, ואינם חפצים ברעתם, ומכל מקום מזיקים להם מאד, כאשר נותנים להם לנסוע על אופניים מסוכנות אלו, כשאין לילדים שמץ מושג בכללי הכביש והם מסכנים את הציבור ומסתכנים בנפשם, ובוודאי שיש לאסור עליהם את הרכיבה. והנותן אופניים חשמליות לבנו, הרי זה דומה להורה שנותן לבנו אקדח טעון בכדורים!!!
"והורה שנותן לבנו אקדח כזה, והילד שיחק עם האקדח אין האב יכול לומר ידי לא שפכו את הדם הזה, כן לגבי אופניים חשמליות, לאור המקרים הרבים והקשים של התאונות והאסונות המתרחשות עם אופניים חשמליות יש להתייחס אליהם כאל כלי שמסכן את הציבור באופן וודאי, והאבא יהיה לו אשמה בפציעות שהבן גרם.
"וכעת שמרן הגר"ד לנדו שליט"א גאון דורנו אמר שזה "מכשיר רצח", כל מי שנוסע במכשיר זה, ידע שיש פסק ממרן הגר"ד שהוא משתמש עם מכשיר רצח, וזה נורא ואיום.
והוסיף מרן שגם אם זה לא מזיק בפועל מכל מקום זה מפחיד אנשים. ולפעמים גם חמור יותר, כי אדם הנוסע באופניים והפחיד אנשים נשים וטף, וכל שכן אם ל"ע הפחיד גדולי תורה, או את גדולי הדור, ואינו יודע אפילו את מי לפייס, והוא יענש על כך בכל חומרת הדין, כי על דברים שבין אדם לחבירו, הקב"ה אינו מוחל עד שירצה את חבירו, והוא אינו יודע את מי לפייס, ועלול לבא עליו צרות שונות ומשונות, כמו שכתבו הספרים שעל עבירות שבין אדם לחבירו נענשים בעולם הזה, וכשאינו יודע את מי לפייס, איך יפטר מצרות אלו השם ישמרנו.
"ולכן ילדים ובחורים צעירים שעל פי חוקי השלטונות אסור להם לנסוע עם אופניים אלו, הנותן להם אופניים אלו, הוא שותף לדבר פשע, ועלול ליתן את הדין על כך.
"גם מי שמותר לו לנסוע, לכתחילה ראוי בכלל להמנע מנסיעה בזו, כי פגיעתם רעה, ומפחיד אנשים. מי שכבר נוסע עם זה, חייב לנסוע ברגיעות מרבית, ולפי כל הכללים, וצריך להזהר לא רק שלא לפגוע באנשים, אלא גם שלא להפחידם. והשומע לדברי מרן שליט"א גאון דורינו עליו תבא ברכת טוב", לשון מכתב הגר"י זילברשטיין.