הפתרון במקרה שלה זה להיות עסוקה. כשהיא למדה במכינה המצב שלה היה יותר טוב. ואח"כ היא תצא עם מקצוע ביד. אני באמת חושבת שמדעי המדינה עדיף.יש כאן כמה נושאים נושאים.
א. מה כדאי ללמוד [פרנסה וכו'] ?
ב. היכן?
ג. מה עושים כנגד ה'סיכון' של הנערה, שאין לה מסגרת.
===
הנידון המרכזי הוא 'נוער בסיכון' זה השאלה המרכזית ובה צריך להתמקד.
נערה שנושרת מהדרך ח"ו, ה"י מה אחריתה ברוחניות ובגשמיות...
כאן צריך מסגרת ש'תתפוס' ותעניין אותה ותיתן סיפוק וגם תתן מסגרת חברתית [הכרחית לכל גיל ובמיוחד לנערה ללא מסגרת].
הפתוחה אינו נותן מענה לצורך החברתי וסיכון הנשירה גדול מאוד.
[פתוחה, רלוונטי לאיש/ה נשואים בני/ת שלושים שרוצה לשלב לימודים עם עבודה מהבית וכדומה].
לכן צריך 'להפוך את העולם' ולמצא מסגרת שתתאים חברתית ורוחנית וגם שהלימודים יהיו מעניינים ויתפסו את תשומת לב הנערה ויתנו לה סיפוק.
====
תתמקדו בבעיית הסיכון לנשירה.
נערה בבית זה מצב מסוכן מאוד.
קריטי מסגרת מתאימה.