דרוש מידע האויב האמיתי של הצרכנים – ולא המחיר!!

  • פותח הנושא rubi
  • פורסם בתאריך

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא נראה שזה נכון....
כי זה התעתוע הגדול שללקוח יש שליטה על מה לקנות במבצעים....
בינינו כמה אנשים יוצאים עם מללא מוצרים שפשוט היו במבצע וחבל להשאיר על המדף...
בן אדם מוצא את עצמו צריך משאית....
כי היה 5 סבון כלים במבצע
והיה מבצע גם על אבקת כביסה....
ממש בזול 3 של 8 ק"ג
אה כן גם על השישיית שתיה היה מבצע 2ב....
אבל סה"כ נכנסתי לקנות כמה מוצרים הכרחיים בזול......
אה נכון רציתי שמפו אחד בזול יצאתי עם 10 כי זה יצא משתלם בכמה שקלים....
זה כולם ככה???
לא!
למה?
כי יש כאלה שכן לא התפתו לקנות. והצליחו לשלוט על הקניה שלהם. היה להם קשה, אבל הם הצליחו.
זאת אומרת, שיש שליטה ולא כולם מצליחים לשלוט, אבל אפשרות לשליטה, יש.

מה שאין כן בכמות שיש לך בתוך החבילה, בזה אין שליטה.
כי אם אני צריכה 100 גר' שוקולד, ובחפיסה יש רק 80 גר, אין לי ברירה אני חייבת לקנות 2 שוקולד.... (ולשלם כמו על 2 חבילות של 100 דאז) אין לי שליטה על זה.
כנ"ל בשמפו, אם מלאו לי רק 60 במקום 80 גר'. ואני משתמשת בחודש נניח ב 80 גר. מה שאומר שאין לי ברירה אני חייבת לקנות 2 חבילות.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
לא נראה שזה נכון....
כי זה התעתוע הגדול שללקוח יש שליטה על מה לקנות במבצעים....
בינינו כמה אנשים יוצאים עם מללא מוצרים שפשוט היו במבצע וחבל להשאיר על המדף...
בן אדם מוצא את עצמו צריך משאית....
כי היה 5 סבון כלים במבצע
והיה מבצע גם על אבקת כביסה....
ממש בזול 3 של 8 ק"ג
אה כן גם על השישיית שתיה היה מבצע 2ב....
אבל סה"כ נכנסתי לקנות כמה מוצרים הכרחיים בזול......
אה נכון רציתי שמפו אחד בזול יצאתי עם 10 כי זה יצא משתלם בכמה שקלים....
אכן,
לפני מספר שנים יצא לי לשוחח עם בן של מנהל סופר, והוא אמר לי, שאם יש סחורה שנתקעת מספיק שתולים שלט "מבצע"
ולא מורידים אפילו אגורה אחת,
והנה זה פלא והמוצרים אוזלים מהמדף,
הבעיה היא שכדי ללכת לקניה פשוטה צריך להיות "פרופסור" כדי לחשבן את כל הפסיכולוגיה הטמונה בשיווק,
והאמת שזה קשה וכולם נופלים בזה,
כי מי שתפקידו לשווק מוצרים זה תפקידו ומזה הוא מתפרנס,
והלקוח יש לו עבודה אחרת, וכדי לא להתפתות הוא צריך להיות גם איש פרסום, שיווק, קופירייטר, ועוד שלל כינויים שונים ומשונים....
 

איש אופקים

משתמש מקצוען
לשאלתך...
כן רוב רובם ככה!
תתפלאו לשמוע...
אתם יכולים ללכת לרשתות הגדולות ולעצור אנשים אקראיים ולשאול אותם אם כל מה מה שיש להם בעגלה הגולשת הם תיכננו לקנות...
בן אדם מבלי לשים לב
רואה בכניסה מבצע מפוצץ וזה מה שקונה אותו....
אגב יש עוד שיטה לשים בסוף הסופר את המוצרי צריכה בסיסי כמו טישו...
שבן אדם עובר את כל הסופר כולל המבצעים...
נראה אם בסוף הוא יוצא רק עם אקנומיקה ביד...
יש אולי את האלו שיאני לא התפתו לקנות את כל הסופר רק חצי...
הם בד"כ הולכים למוכלת ע"י הבית בידיעה שזה עולם להם יותר יקר אבל לפעמים בסוף הם יוצאים בזול...
כי הם יודעים שאין כמעט מבצעים...
הם נכנסים קונים מה שצריך ויוצאים....
אגב נראה לי שהרוב שמגיעים לסופרים הגדולים באים על דעת לחפש את המבצעים המפוצצים...
 
נערך לאחרונה ב:

יוני שלום

משתמש מקצוען
יש כלל שאומרים אותו בתזונה נכונה - לא הולכים לסופר כשרעבים...
מסכים איתך לגמרי אבא ל6.
כדי לצאת בלי להיות מנוצל צריך להיות פרסומאי וכו'
אבל גם לפעול להיפך לא נבון
אבל לדעתי כשהולכים ע"מ לקנות מה שצריך בלי לחץ לנצל מבצעים וגם בלי לחץ לא להתפתות, לדעתי, הקניה יותר נבונה.
אני אוסיף דוגמה, בעבר, הייתי יוצא תמיד מהסופר כמעט תמיד כשלא השלמתי את כל הקניות היות ותמיד הרגיז אותי מחיר של מוצר מסויים שידעתי שבמקום אחר הוא זול בהרבה או שלא מצאתי את החברה המועדפת או הזולה יותר לכן כמעט בקביעות כל שבוע הייתי בכמה חנויות לעשות השלמות
ברבות הימים כשנעשה פחות פרקטי קניתי מה יש ואמרתי תודה והנה הפלא ופלא סל הקניות הוזל משמעותית
למדתי מזה שחנויות יודעות היטב לנצל את הימצאותי בחנות ואני נותן להם פרס כשאני מסתובב שם
פשוט להיות תכליתיים ולא לחפש את המבצעים, כי הם מחפשים אותנו
 

איש אופקים

משתמש מקצוען
אגב לא באתי להביע דעה אם זה משתלם או לא המבצעים
להערכתי בסוף זה משתלם...
כי גם אם יצאת עם 10 נוזל כלים... אז לשנה יש שקט...(ולא רצים ברגע אחרון לקנות במכולת הקרובה בכל מחיר שישיתו עליכם)
אבל זה מה ששמעתי פעם בראיון עם מנכל הסופר של ה5 ש"ח
לא זוכר עכשיו את שמו...(של הסופר..כמו קופיקס...)
הוא טען שהרעיון שלהם שבן אדם כמו זו"צ ייקנו נגיד סבון כלים בכמות קטנה אבל בזול ולא ייצאו עם משטח של נוזל כלים...
אגב חלק מהטקטיקה זה לקנות את הלקוח עם המבצעים ואת הריווח עושים ממוצרים אחרים ששוה להם...
ות'כלס שורה סופית
זה עובד...וזה מוכר...
אבל כן כשמוכרים לך דלי-קופסה עוגיות שנראה כלפי חוץ ענקק ובזול
ואז מגלים מתחת לקופסה שקע עמוק כמעט עד המכסה זה מעצבן...
 
נערך לאחרונה ב:

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
הנה תמונה מהקישור שהביאו למעלה, שמראה על עליית מחיר יחד עם הקטנת כמות:
arizot2.jpg
 

איש אופקים

משתמש מקצוען
אגב אפרופו מבצעים...
יש התקלה מוכרת לצערינו...
שיש לפעמים מארז-מבצע עם אותיות קידוש לבנה...
אבל בבדיקה פשוטה מגלים שבודד עולה יותר זול ממארז במבצע..
אני אישית כבר נתקלתי בזה...
אבל הלקוח לא תמיד בודק העיקר שכתוב בגדול מבצע...
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
אגב אפרופו מבצעים...
יש התקלה מוכרת לצערינו...
שיש לפעמים מארז-מבצע עם אותיות קידוש לבנה...
אבל בבדיקה פשוטה מגלים שבודד עולה יותר זול ממארז במבצע..
אני אישית כבר נתקלתי בזה...
אבל הלקוח לא תמיד בודק העיקר שכתוב בגדול מבצע...
או מבצע שקונים 3 ומרויחים רק 90 אג'
 

שני טויב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
בדיוק באתי לכתוב על זה.

לפני תקופה צץ מוצר חדש של חברה ותיקה, ריבת חלב.
כהרגלי בדקתי ברכיבים ושמחתי לראות סוף סוף חברה שמשקיעה ללקוחות
חלב סוכר ונילין קצת וזהו פחות או יותר.
כמו בבית.
יום יצא קצת יותר סמיך, יום יצא קצת יותר כהה, ממש כמו בבית.

לפני חודש אני שם לב לשורה קטנטנה: מתכון חדש.
מעיף מבט ברכיבים, חשכו איני, מחומר גלם בשווי 30% ממחיר המוצר בערך ירדו לשווי של כ0.001%.
מים, מסמיך, קצת אבקת חלב, הרבה E משהו..

המחיר ללקוח? אותו הדבר.
תכלס, חכמים.
על חשבונכם. מרשימת הקניות שלי זה יצא.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
עד היום התפיסה שעורך דין
לוקחים לדברים מסובכים וקשים
כדי שהוא יקרא את הסעיפים הקטנים

היום,זה כבר לא ככה
כל אחד צריך להיות ה"עורך דין"
של עצמו
לבדוק ולראות שלא עוקצים אותו
וככל שנהיה חכמים יותר
ככה החברות יצטרכו להוריד מחירים

ולצערי אסיים בנימה פסימית
ברור לכל בר דעת שאנשי השיווק של החברות
הללו הם חכמים מתוחכמים פי 100
מכל החשבונות שנעשה פה
את המוצרים הזולים הם מחביאים
את היקרים שמים שיהיה נח לקחת

הם עושים מבצעים שמכריחים אותנו לקנות יותר
הם מבליטים את המוצרים שאנחנו לא צריכים
ואת מה שאנחנו צריכים מחביאים אי שם בסוף החנות
כדי שנתבלבל
הם גם עושים את החנות גדולה מרווחת יפה ממוגזת ענקית עם תקרות גבוהות
כדי שיהיה לנו כיף להישאר בקנייה כמה שיותר
לפעמים הם שמים מנגינות שקטנות עדינות שמוכח מחקרית
שאנשים נוטים להאט את תנועתיהם בזמן מוזיקה שקטה
וככה נשארים יותר זמן בחנות .

שמים את הפירות והירקות בתחילת החנות(בהרבה חנויות)
כדי שנרגיש בריאים ואז אחרי זה נקנה כל מיני דברים לא בריאים
ועוד אין סוף טריקים קטנים שלאדם הממוצע אין שום יכולת להתחרות
איתם

הפיתרון הוא לעשות רשימה
או לקנות במשנת יוסף(חוסך סכום עצום)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
והייתי ממליץ לכולם גם להסתכל על זה כאל משחק מסוים
אחד הדברים הידועים שהמח שלנו מתנון ככל שאנחנו מפעילים אותו פחות
ובחנות יש הרבה אנשים שרגילים לעשות את הקנייה הרגילה שלהם
ואפשר ממש לצפות מה יקרה פחות או יותר מה שנקרא פועלים על אוטומט

אפשר את הסיפור הזה לקחת כאתגר של משחק ולחפש את המוצרים הזולים
פסטה מול פסטה
אורז מול אורז
קוסקוס מול קוסקוס
ולהתחיל לנסות דברים שונים
תאמינו לי הקנייה יכולה להיות חוויה אדירה
בצורה הזאת
כלומר-להיצמד לרשימה שרשמנו
ואת המוצרים שכתבנו לחפש את המוצרים הזולים ביותר
ותוך כמה קניות נגלה האם המוצר הזול הוא זול יותר בגלל שהוא באמת שווה פחות
או רק בגלל שהוא לא מותג
 

איש אופקים

משתמש מקצוען
עוד בעיה בעיה במבצעים שמאד מרגיזה אותי
זה כל התקנון והשורות הקטנות בשלט במבצע...
לא כולל...
נגד קשקשים...
מנה אחת ללקוח....
לא כולל בר קוד מסויים...
לא כולל פיקדון...
לא כולל מע"מ
וכו'
לך תתוכח ותחכה בתור לקופה ראשית
להסביר להם למה פה גבו ככה....
ולמה כאן גבו יותר....
ולהתחיל לשמוע הרצאה שלימה איפה הטעות נפלה כשלא קראת את הסוגריים במודעה
שאני לא ידבר שאתה נופל לקופה ראשית מפוצצת עם פקידה בלי סבלנות....
 
נערך לאחרונה ב:

איש אופקים

משתמש מקצוען
והייתי ממליץ לכולם גם להסתכל על זה כאל משחק מסוים
אחד הדברים הידועים שהמח שלנו מתנון ככל שאנחנו מפעילים אותו פחות
ובחנות יש הרבה אנשים שרגילים לעשות את הקנייה הרגילה שלהם
ואפשר ממש לצפות מה יקרה פחות או יותר מה שנקרא פועלים על אוטומט

אפשר את הסיפור הזה לקחת כאתגר של משחק ולחפש את המוצרים הזולים
פסטה מול פסטה
אורז מול אורז
קוסקוס מול קוסקוס
ולהתחיל לנסות דברים שונים
תאמינו לי הקנייה יכולה להיות חוויה אדירה
בצורה הזאת
כלומר-להיצמד לרשימה שרשמנו
ואת המוצרים שכתבנו לחפש את המוצרים הזולים ביותר
ותוך כמה קניות נגלה האם המוצר הזול הוא זול יותר בגלל שהוא באמת שווה פחות
או רק בגלל שהוא לא מותג
כן ייתכן והקניה תצא יותר זולה...
אבל לא נראה לי..
כי ליד המוצר הזול יש שלט 4 ב10
10 ב20...
ובסה"כ באתי לקנות 2 חבילות פסטה לארוחת צהריים...
אגב לגבי הרעיון של השוואת מחירים בסופר...
צריך שיקום האחד שפיתח את הרעיון של אקדח ברקוד שהלקוחות מקודדים לעצמם...
שיהיה שם תוכנה אוטמטית שתקפוץ על הצג ותראה את כל האפשרויות והמחירים של אותו מוצר...
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
והאלופה העולמית בהקטנת אריזות היא חברת יוניליוור השמנה
קליק / שמפו פינוק / שמפו הד אנד שולדרס / קורנפלקס - כריות תלמה

אפי' החוק שמחייב לכתוב כל שינוי באריזה לחצי שנה ובגודל בולט הגיע בגלל יוניליוור, לאחר שלכמה מחוקקים נמאס מהמשחקים שלהם
 

emma

משתמש מקצוען
הכי מעצבן זה הקורנפלקס!!!
יש אריזות של 375 גרם!!! קוקומן וכו'
זה מגוחך
מיותר לציין שהמחיר לא ירד
 

פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
יש לשים לב לדבר נוסף כשמשתמשים בסורק ברקוד
לפעמים לדוגמא כתוב על פסטות 3 ב-10 וזה כתוב על כל סוגי הפסטות. אם מעבירים בסורק 1 מכל צורה (צדפים, תלתלים, כוכבים וכו')- לא תקבלו את המבצע! תעבירו 3 פעמים את אותה צורה ורק ככה תקבלו את המבצע! בפועל אפשר לקחת מכמה צורות כי זה הרי אותו מחיר...
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הם בד"כ הולכים למוכלת ע"י הבית בידיעה שזה עולם להם יותר יקר אבל לפעמים בסוף הם יוצאים בזול...
כי הם יודעים שאין כמעט מבצעים...
הם נכנסים קונים מה שצריך ויוצאים....
אוי כמה שזה נכון
יש לפעמים שאני יוצא מהבית לקנות חלב, לפעמים אני הולך למכולת הקטנה והקרובה קונה חלב וזהו
ולפעמים אני 'מתקמצן' והולך עוד כמה דקות לסופר הגדול כי שם החלב זול יותר ב30 אגו' ויוצא עם קנייה של 70 - 100 ש"ח, סתם כי היה שוקולד 5 ב20 אז למה לא לקנות?! וכו'
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בדיוק באתי לכתוב על זה.

לפני תקופה צץ מוצר חדש של חברה ותיקה, ריבת חלב.
כהרגלי בדקתי ברכיבים ושמחתי לראות סוף סוף חברה שמשקיעה ללקוחות
חלב סוכר ונילין קצת וזהו פחות או יותר.
כמו בבית.
יום יצא קצת יותר סמיך, יום יצא קצת יותר כהה, ממש כמו בבית.

לפני חודש אני שם לב לשורה קטנטנה: מתכון חדש.
מעיף מבט ברכיבים, חשכו איני, מחומר גלם בשווי 30% ממחיר המוצר בערך ירדו לשווי של כ0.001%.
מים, מסמיך, קצת אבקת חלב, הרבה E משהו..

המחיר ללקוח? אותו הדבר.
תכלס, חכמים.
על חשבונכם. מרשימת הקניות שלי זה יצא.
מזכיר לי את הסיפור של השוקו.
עד לפני שנתיים וחצי השוקו של תנובה הכיל 97% חלב (כך לפחות הוצהר ברשימת הרכיבים). ביום בהיר החליטו בתנובה שזה יותר מדי והוסיפו 16% מים, כמובן שכל השוק הלך בעקבותיהם והיום אין בנמצא שוקו ללא מים. :(
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ז
האווירה והשיח הציבורי על יוקר המחיה, והעלאת מחירים של מוצרים מסוגים למיניהם, והמחאות בעקבותיהם.

כולם כולם מדברים על המחיר שעולה ועולה, ועושים מחאות וקולות, שגורם לחברות להקפיא העלאות, עד יעבור זעם.

אך האויב האמיתי איננו המחיר שעולה, אלא דוקא על מה שיורד.

המוצרים שבזה אחר זה עושים דיאטה, ובלי בושה עוד כותבים לנו על זה 'משקל חדש' או 'אריזה חדשה' וכו', הם הם האויבים האמיתיים שלנו.

כי למחיר יש השוואה ברורה, אבל כשמורידים בכמות העסק יותר סבוך, ורוב האנשים מתנהגים אליו באדישות, כי בסה"כ המוצר בד"כ יותר זול, וקשה לחשבן זאת, ובמציאות הכסף שיוצא מהכיס פחות, אז פחות נוטים לעשות על זה בלאגן.

הענין הוא שהורדת מחיר למוצר שהורידו לו את המשקל היא לפעמים זמנית, וברוב הפעמים אינו באותו יחס, עד שנתרגל אליו במשקל החדש, ושוב נקנה אותו בטיפ טיפ יותר יקר [לא נורא ?!], וככה עובדים עלינו לאט לאט.

גשו לארון / למקרר ותראו באיזו כמות מדובר, זה ממש תופעה,

כמעט כל מוצר עבר דיאטה,

החל בסוגי השמפו למיניהם [700 במקום 750, או 500 במקום 600] נוזלי הכלים [שקיבלו מספרים מוזרים [666 מ"ל] דרך חבילות עוגיות ובייגלך למיניהם [בעבר 400 היום 300] שוקולדים [בעבר 75 גרם והיום 65] וכן על זה הדרך.

אז לפני שעושים פוקוס לענין המחיר, צריך לתת פוקוס ענק לענין המשקל.

הוא הוא האויב האמיתי, השקט ומשום מה הסלחני יותר.
בלת"ק
זה נכון כמובן
אבל אין לנו באמת מה לעשות עם זה
בשונה ממחירים יקרים שאפשר להוזיל אותם
הרי לא נעשה הפגנה מול חברת השמפו מדוע הורידו את הכמות של השמפו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה