מידע שימושי "דרך שווה" הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית

ואן גוך

משתמש פעיל
לדעתי הרעיון שעומד מאחורי ביטול החופשי חדשי הפנימי הוא האפשרות להתנייד בעזרת אופניים או קורקינט חשמליים.
מה שבציבור שלנו לא יעבוד.
הבעיה שכאן זה לא אירופה ואין שבילים מוסדרים, לכן יש היתכנות לתיקון העיוות בעתיד.
 

ואן גוך

משתמש פעיל
לא רק במ"ע. לכאורה אם מאפשרים איזורים פנימיים של 99 אז בכל הארץ. כל איזור בפני עצמו יעלה 99 וארצי 225. למה לחלק לאיזורים שכן ואיזורים שלא. כמו שהיום אתם לא שמחים שמ"ע לא ברשימה של 99 ככה הרבה אחרים לא מרוצים מזה.
להבנתי כל היישובים שסביב שפלת מודיעין זכאים בהגדרתם להיקרות פריפריה בפני עצמה.
 

sap13

משתמש מקצוען
לדעתי הרעיון שעומד מאחורי ביטול החופשי חדשי הפנימי הוא האפשרות להתנייד בעזרת אופניים או קורקינט חשמליים.
מה שבציבור שלנו לא יעבוד.
הבעיה שכאן זה לא אירופה ואין שבילים מוסדרים, לכן יש היתכנות לתיקון העיוות בעתיד.
משרד התחבורה לא אמר את זה.
ב. אז למה ישנם מקומות שנותנים להם הטבת 99 ש"ח?
 

ואן גוך

משתמש פעיל
נסיעה באופניים קשורה לזה שאין חפשי חדשי נפרד ל15 ק"מ.
חוץ מזה ישנו עניין המטרופולינים שלדעתי שפלת מודיעין ראויה (אולי) להקראת מטרופולין בפני עצמו.
(ואולי לא סו"ס הרוב עובדים מחוץ לעיר. נתון שראוי לבדוק בצורה מקצועית)
 

שליש

משתמש פעיל
חפשי פנימי במ"ע למבוגר יעלה 225 ש"ח. לנוער 115 ש"ח.
מעתה חפשי חדשי יבוטל, וכל החוזים יהיו גמיש ל30 יום. זאת אומרת שבחודש לועזי של 31 יום מפסידים יום אחד.
אני באופן אישי מקווה שהעיוות הספיציפי של מ"ע יבוטל ע"י החכי"ם בכנסת הבאה, ע"י הגדרתו כ"איזור פריפריה 1".
ואז חפשי חדשי למבוגר יעלה ל99 ש"ח ולנוער ירד ל49 ש"ח בלבד.
זה אומר ש-
או ללכת ברגל(נרויח בריאות)
או להעביר את הילדים מוסד לימודי ולעבור דירה קרוב לשם
או לשלם מחיר מופקע על כלום.
יש כאן למישהו גמח להלואות קטנות??(שיצטברו לגדולות...)
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
בהחלט מעצבן.
אבל:
אנחנו יחד חיים במדינה ובדיוק כמו ועד בית, יש מס שכל אחד משלם ומקבל בשווה פחות או יותר.
ואין סיבה בגדול שאזרח אחד יקבל נסיעה בחצי מחיר רק כי הוא גר בעיר חרדית, יש פה משהו לא הוגן, נכון שזה נחמד ונעים וטוב והחרדים משתמשים יותר בתח"צ והם משפחות מרובות ילדים, זה עדיין לא משנה את המשוואה הפשוטה.
לא עיר חרדית זה הנושא.
המחיר אמור לשקף את העלות של הפעלת הקו, בערים חרדיות שיש בהם משתמשים מרובים וקווים קצרים, קרית ספר לדוג, העלות של הפעלת הקו שהיא יחסית זולה [פחות דלק, פחות שעות עבודה של הנהג וכו'] מתחלקת בין מספר רב של משתמשים, מה שאומר עלות נמוכה יותר לכל נוסע.
אמור אם כן להיות על פי ההגינות שתושבי ערים כאלה יזכו במחיר נמוך יותר מאשר בערים שבהם האוטובוסים חצי רקים והנסיעות יותר ארוכות והעלות מתחלקת לפחות נוסעים.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מאיפה זה?
יש מצב שלקחתם את זה משיטת החישוב הישנה?
זה מה שמופיע באתר של דרך שווה:
1657799297202.png
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יש לי שאלה איך זה בדיוק יעבוד המעבר על נסיעות רחוקות
נסיעות בתוך העיר, כמו היום- ברור ממש
אבל רחוקות גם ישאר על 90 דק' או שיאריכו?
(מרגיש לי שמי שבנה את הרפורמה לא נוסע באוטובוס, נשמע לי לא הגיוני...)
אם לדוג'
אני רוצה ליסוע נניח מירושלים לטבריה
המרחק ביניהם הוא כמעט 120 ק"מ
העלות של נסיעה בודדת היא 16 ש"ח
אבל
אני צריכה להחליף 3 אוטובוסים או יותר (לדוג' כן? יש אוטובוסים ישירים, אך נניח שצריך עוד 2 אוטובוסים פנימיים או החלפה, לא משנה)
עד שאני אגיע לטבריה, כבר יחלפו 90 דק', כך שזה לא כ"כ רלוונטי, אני עדיין בדרך, אבל איך זה יהיה על אותו תיקוף?
מישהו יכול להסביר לי?
נסיעת מעבר ל-90 דקות היא רק בנסיעות עד 15 ק"מ
1657799375572.png



ואיך הרב קו יודע מתי התחלתי את החזור, כך שאני צריכה לשלם שוב?
הרי שוב, מדובר על אותם 120 ק"מ, רק עושה אותם הפוך
משהו פה נראה לי שלא יעבוד...
או שיעשו את זמן המעבר עפ"י אורך המסלול,
נניח לאזורים של עד 40 ק"מ יעבוד 90 דק'
עד 80 ק"מ, יעבוד 150 דק' וכן הלאה
כי אחרת משהו פה לא נראה לי הגיוני...
החשבון הוא לפי תחנת עלייה ותחנת ירידה,
ואם כל ה-4 ( 2 * הלוך וחזור ) נמצאות בתוך 120 ק"מ הוא יוכל לזהות את זה.
כבר כתבו שלא ברור איך המכשיר ידע איפה אנחנו יורדים, אם לא שיצטרכו להעביר את הרב קו שוב בירידה מהאוטובוס
 

תוכנית

משתמש פעיל
אז זה לכאורה כן מעבר, גם אם יש לי לעבור 4 קווים בינעירונים/ עירוניים כדי להגיע ליעד
אחרת, בעצם שוב אני צריכה כל פעם לחשב מאיפה לאיפה וכמה יעלה
איפה יש תשובות לדבר הזה
לדעתי הם באמת לא יודעים איך יעשו את זה
(מי שם נוסע בתח"צ...)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אז זה לכאורה כן מעבר, גם אם יש לי לעבור 4 קווים בינעירונים/ עירוניים כדי להגיע ליעד
אחרת, בעצם שוב אני צריכה כל פעם לחשב מאיפה לאיפה וכמה יעלה
איפה יש תשובות לדבר הזה
לדעתי הם באמת לא יודעים איך יעשו את זה
(מי שם נוסע בתח"צ...)
כן, בנסיעה של יותר מ-15 ק"מ אם החלפתם אוטובוס כנראה תצטרכו לחשב מחדש את התשלום על הנסיעה.
מוזר והזוי
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
ב
זה לא נכון, במודיעין עילית שהיא שטחים לכל דבר, אין תשלום במזומן באוטובוסים, גם חוק השקיות חל, אלא שבהתחלה אכן לא היה חוק שקיות.
לא קשור לדיון, אבל, חוקית לא חל חוק השקיות במודיעין עילית, ובאמת בשוק מהדרין לא משלמים על השקיות, רק שxx ו xx-xx החליטו לעשות דין לעצמם ולגבות גם הם תשלום על שקיות:mad:
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ב

לא קשור לדיון, אבל, חוקית לא חל חוק השקיות במודיעין עילית, ובאמת בשוק מהדרין לא משלמים על השקיות, רק שxx ו xx-xx החליטו לעשות דין לעצמם ולגבות גם הם תשלום על שקיות:mad:
לא נכון, החוק הוחל במקביל ביו"ש בתקנות יו"ש בנפרד
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עד היום שילמת זול. ומחודש הבא למניינם תתחילי לשלם יקר. 225 ש"ח.
אין פנימי.
התירוץ שלהם, תנסעו בכל הארץ, תהנו בזול.
אגב אני פניתי למבקר המדינה ונראה שכדאי שעוד יפנו. צריך לעורר קצת קול מחאה שמישהו יבחן את הדברים מהצד
איפה פונים אליו ומה בדיוק לכבתוב לו?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ז'

מט זְכֹר דָּבָר לְעַבְדֶּךָ עַל אֲשֶׁר יִחַלְתָּנִי:נ זֹאת נֶחָמָתִי בְעָנְיִי כִּי אִמְרָתְךָ חִיָּתְנִי:נא זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי:נב זָכַרְתִּי מִשְׁפָּטֶיךָ מֵעוֹלָם יי וָאֶתְנֶחָם:נג זַלְעָפָה אֲחָזַתְנִי מֵרְשָׁעִים עֹזְבֵי תּוֹרָתֶךָ:נד זְמִרוֹת הָיוּ לִי חֻקֶּיךָ בְּבֵית מְגוּרָי:נה זָכַרְתִּי בַלַּיְלָה שִׁמְךָ יי וָאֶשְׁמְרָה תּוֹרָתֶךָ:נו זֹאת הָיְתָה לִּי כִּי פִקֻּדֶיךָ נָצָרְתִּי:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה