אני נוסע הרבה באוטובוסים ולצערי המקרים הקשים שתוארו כאן הם אפילו לא קצה הקרחון, ורק שתדעו שאין מה להתלונן לחברה הם דואגים בעיקר לעצמם ולכן הם יגידו לכם (כמו ששמעתי מהם אלף פעם) "אנו נטפל בנושא במלוא החומרה, הנהג ננזף ונפתח נגדו תהליך משמעתי" ואחרי דקה התלונה שלכם במעמקי פח האשפה. הסיבה היא שיש מחסור חריף בנהגים והחברה מתחנפת ככל האפשר לנהגים.
מה שצריך לעשות במקרה בו הנהג נוסע בפראות (מה שהכי מצוי..) לגשת אליו בצורה מכובדת ולומר לו בשקט ובנימה קלילה: "אחי, הילדים שלי עפים מהכיסאות, אתה יכול אולי לנסוע קצת יותר רגוע?" או משהו בסגנון הזה, בדרך כלל הנהג מתנצל והנסיעה משתפרת משמעותית.
במקרה שהוא מסרב לעלות נוסע או משהו כזה, אין מה לצעוק חמס מקצה האוטובוס אלא לגשת אליו ולומר לו בשקט ובתקיפות שהוא מבצע עברה פלילית ולבקש בטון רגוע ושקט את הפרטים שלו - ברוב מוחלט של המקרים הוא יחשוב קצת יעצור ואז הכל יבוא על מקומו בשלום.
במקרים חמורים, לדרוש מהנהג את הפרטים שלו ולשלוח לחברה מייל ובו לציין את המקרה שקרה בפירוט רחב ככל האפשר ולהוסיף שורה חשובה מאוד בסוף - נשלח העתק ל: משרד התחבורה, מבקר המדינה, לשכת העיתונות או כל גורם אחר שנראה לכם רלוונטי באותו הרגע (אין צורך באמת לשלוח העתק, רק לציין זאת). לאחר מכן להגיש תלונה מסודרת במשרד התחבורה ולצרף את התגובה שתקבלו מהחברה (לצורך אימות התלונה).
במקרים חמורים מאוד שגם נפגעתם מכך (למשל, אם האוטובוס האחרון לא עצר בתחנה ונאלצתם לקחת מונית וכדומה) כדאי מאוד לשקול תביעה לבית משפט (באישור רב). בכזה מקרה אחרי שהחברה כבר 'הודתה' בפשע אין לה שום סיכוי בבית המשפט וללא ספק הם יפצו אתכם (דמי מונית + פיצוי עוגמת נפש מול כל אחד מהנפגעים - בדרך כלל כמה מאות לאדם) ויקשיחו את ההתנהגות מול הנהגים. רק צריך לקחת בחשבון שאיומים לא יעזרו ואתם צריכים באמת לפתוח בתהליך בבית משפט, רק אז יצרו אתכם קשר מהחברה במטרה לסגור פשרה.
מה שצריך לעשות במקרה בו הנהג נוסע בפראות (מה שהכי מצוי..) לגשת אליו בצורה מכובדת ולומר לו בשקט ובנימה קלילה: "אחי, הילדים שלי עפים מהכיסאות, אתה יכול אולי לנסוע קצת יותר רגוע?" או משהו בסגנון הזה, בדרך כלל הנהג מתנצל והנסיעה משתפרת משמעותית.
במקרה שהוא מסרב לעלות נוסע או משהו כזה, אין מה לצעוק חמס מקצה האוטובוס אלא לגשת אליו ולומר לו בשקט ובתקיפות שהוא מבצע עברה פלילית ולבקש בטון רגוע ושקט את הפרטים שלו - ברוב מוחלט של המקרים הוא יחשוב קצת יעצור ואז הכל יבוא על מקומו בשלום.
במקרים חמורים, לדרוש מהנהג את הפרטים שלו ולשלוח לחברה מייל ובו לציין את המקרה שקרה בפירוט רחב ככל האפשר ולהוסיף שורה חשובה מאוד בסוף - נשלח העתק ל: משרד התחבורה, מבקר המדינה, לשכת העיתונות או כל גורם אחר שנראה לכם רלוונטי באותו הרגע (אין צורך באמת לשלוח העתק, רק לציין זאת). לאחר מכן להגיש תלונה מסודרת במשרד התחבורה ולצרף את התגובה שתקבלו מהחברה (לצורך אימות התלונה).
במקרים חמורים מאוד שגם נפגעתם מכך (למשל, אם האוטובוס האחרון לא עצר בתחנה ונאלצתם לקחת מונית וכדומה) כדאי מאוד לשקול תביעה לבית משפט (באישור רב). בכזה מקרה אחרי שהחברה כבר 'הודתה' בפשע אין לה שום סיכוי בבית המשפט וללא ספק הם יפצו אתכם (דמי מונית + פיצוי עוגמת נפש מול כל אחד מהנפגעים - בדרך כלל כמה מאות לאדם) ויקשיחו את ההתנהגות מול הנהגים. רק צריך לקחת בחשבון שאיומים לא יעזרו ואתם צריכים באמת לפתוח בתהליך בבית משפט, רק אז יצרו אתכם קשר מהחברה במטרה לסגור פשרה.