נכתב ע"י געוואלדיג;379274:מצד שני אין להסיק שמרבד הוא שם מרובע, כי הלוא במשמעותו מצאנו במשנה "רובד".
במחילת מעלתו, הטיעון הזה צולע, כי בהטיית 'מלך' ביחיד הכ' דגושה (מלכּי, מלכּך, מלכּו וכו')נכתב ע"י ATUK;428666:ב"רובֵד" הבי"ת רפה (V) ומשפיעה על "מַרְבָד". אולי הדוגמא הבאה תהיה ברורה יותר אם נתחיל מהסוף:
ב"מַלְכוּת" הכ"ף רפה (CH) משום שיש כאן השלכה ל"מלךְ" שהכ"ף שלה רפה. לו הייתה גדושה, הייתה מזכירה את המלה "מַלְכָּה" ששם הכ"ף אכן דגושה.
אילו התיחסה מסקנתך רק לשפה המדוברת - ניחא, אבל 'מלכות', לדוגמא, זו מלה מקראית ואי אפשר לטעון שנוצרה כתוצאה מהשפה המדוברת.נכתב ע"י ATUK;428666:אזי המסקנה המסכנה היא שיש שלבי שינוי בשפה המדוברת וגם שבכתב. השאלה היא באיזה שלב השתרשו התופעות שע"פ הכללים המאוחרים יותר לא ניתן להסבירן.
משקל 'מלכות' כולו פועל לפי אותו כלל (מן המקרא עולה כרגע בזכרוני 'ילדות' מ'ילד' ומלשון חכמים - 'עצבות' מ'עצב').נכתב ע"י ATUK;428963:אושר אם קראת את דברי לעומק, הבנת שמסקנתי כמסקנתך ומסקנת געוואלדיג, אלא שלא רק לשון הקודש היא כפי שהיא, אלא גם הלשון המדוברת. לא לכל דבר יש הסבר הגיוני, אם בכלל.
היש הסבר הגיוני לתופעת "לְכַבות - כִבִּיתי"? הרי מ"לְבַקש אין גוזרים "בִקַשתי" והכלל פועל רק ב"לכבות-כיביתי". וכך הכלל "מלך-מלכות" פועל רק במלה "מלכות", והסיבה לכך הינה ברמת ההשערה בלבד.
.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיב
א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד: