הבעל הטורים כותב שבארבעה מקומות כתוב בתורה המילה יֹאכְלֻֽהוּ :
לענין פסח כתוב בשני מקומות:
"וְאָֽכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה צְלִי אֵשׁ וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יֹאכְלֻֽהוּ" (שמות יב,ח).
"בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם בֵּין הָֽעַרְבַּיִם יַֽעֲשׂוּ אֹתוֹ עַל מַצּוֹת וּמְרֹרִים יֹֽאכְלֻֽהוּ" (במדבר ט,יא).
לגבי המילואים כתוב (ויקרא ח,לט):
"וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַֽהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו בַּשְּׁלוּ אֶת הַבָּשָׂר פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד וְשָׁם תֹּֽאכְלוּ
אֹתוֹ וְאֶת הַלֶּחֶם אֲשֶׁר בְּסַל הַמִּלֻּאִים כַּֽאֲשֶׁר צִוֵּיתִי לֵאמֹר אַֽהֲרֹן וּבָנָיו יֹֽאכְלֻֽהוּ".
ולגבי הגאולה כתוב (ישעיה סב,ט):
"כי מאספיו יֹאכְלֻהוּ וְהִֽלְלוּ אֶת ה' וּֽמְקַבְּצָיו יִשְׁתֻּהוּ בְּחַצְרוֹת קָדְשִֽׁי".
אומר בעל הטורים שני דברים (ושמא הם דבר אחד!):
א. כשם שבמילואים נצטוו "ומפתח אוהל מועד לא תצאו" כך גם בפסח נצטוו "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו".
ב. "כי מאספיו יאכלהו והללו את ה' ומקבציו ישתהו בחצרות קדשי" הוקשה גאולה אחרונה לגאולה ראשונה.
ולא לחינם כתב בעל הטורים שני דברים אלו יחדיו:
ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו - הוקשה גאולה אחרונה לגאולה ראשונה!
לענין פסח כתוב בשני מקומות:
"וְאָֽכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה צְלִי אֵשׁ וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יֹאכְלֻֽהוּ" (שמות יב,ח).
"בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם בֵּין הָֽעַרְבַּיִם יַֽעֲשׂוּ אֹתוֹ עַל מַצּוֹת וּמְרֹרִים יֹֽאכְלֻֽהוּ" (במדבר ט,יא).
לגבי המילואים כתוב (ויקרא ח,לט):
"וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַֽהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו בַּשְּׁלוּ אֶת הַבָּשָׂר פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד וְשָׁם תֹּֽאכְלוּ
אֹתוֹ וְאֶת הַלֶּחֶם אֲשֶׁר בְּסַל הַמִּלֻּאִים כַּֽאֲשֶׁר צִוֵּיתִי לֵאמֹר אַֽהֲרֹן וּבָנָיו יֹֽאכְלֻֽהוּ".
ולגבי הגאולה כתוב (ישעיה סב,ט):
"כי מאספיו יֹאכְלֻהוּ וְהִֽלְלוּ אֶת ה' וּֽמְקַבְּצָיו יִשְׁתֻּהוּ בְּחַצְרוֹת קָדְשִֽׁי".
אומר בעל הטורים שני דברים (ושמא הם דבר אחד!):
א. כשם שבמילואים נצטוו "ומפתח אוהל מועד לא תצאו" כך גם בפסח נצטוו "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו".
ב. "כי מאספיו יאכלהו והללו את ה' ומקבציו ישתהו בחצרות קדשי" הוקשה גאולה אחרונה לגאולה ראשונה.
ולא לחינם כתב בעל הטורים שני דברים אלו יחדיו:
ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו - הוקשה גאולה אחרונה לגאולה ראשונה!