דרוש מידע דבריו הנפלאים והמרגשים של הרב זילברשטיין בכינוס המועצת היום

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
הגר"י זילברשטיין בכינוס המועצת: "עקב האחדות יסלח הקב"ה לעוונות בני ישראל"

רבה של רמת אלחנן, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה, נשא דברים בסיום כינוס חברי המועצת • "אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, אז נזכה שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא"

חברי מועצת גדולי התורה התכנסו הערב (שלישי) כדי לאשר מחדש את ההסכם שנחתם בכנסת הקודמת עם אגודת ישראל. בפתח הכינוס נאם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, כאשר הודיע כי ח"כ משה גפני יהיה הפעם שני ברשימה. בסיום הכינוס נאם רבה של רמת אלחנן, עמוד ההוראה, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, בדבר מעלת האחדות שתשרור בתוך היהדות החרדית.

"אחר ששמענו את דבריו של מרן ראש הישיבה, על מעלת האחדות, וכמה זה דבר טוב שדגל התורה ואגודת ישראל הולכים יחדיו. יש להביא את דבריו הנפלאים של הפרי מגדים (אשל אברהם, סוף סימן תרז) השייכים לעניינא דיומא, ימי ראש השנה ויום הכיפורים הקרבים ובאים", פתח הגאון רבי יצחק זילברשטיין את דבריו בכינוס מועצת גדולי התורה.

"הפרי מגדים מבאר את מה שאומרים בתפילה בימים הנוראים "כי אתה סלחן לישראל, ומחלן לשבטי ישורון", וביאר הפרי מגדים שאם עם ישראל במצב שהם "ישראל" שהם כולם כאגודה אחת ממש, אז זה "סלחן" – היינו סליחה גמורה. אבל אם עם ישראל במצב של "שבטי ישורון", שכל שבט ושבט בפני עצמו, אז זה רק "מחלן" – ומחילה זה רק עזיבת הדבר, שהקב"ה לא תובע ולא מעניש אותם, אבל לא סולח להם", הוסיף.

עוד אמר הרב זילברשטיין, כי "וזה מה שאומר הפרי מגדים, שאם עם ישראל מאוחדים – אז הקב"ה סולח ומוחק לגמרי את העוונות של בני ישראל, אבל אם הם לא מאוחדים לגמרי – אז הקב"ה רק "ימחול" – מלשון עזיבה בעלמא, שיעזוב את החטא, אבל לא ימחק אותו לגמרי. ובזה פירש הפרי מגדים, מה שכתוב "ויהי בישורון מלך, בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל" (דברים לג, ה), ש"ויהי" הוא לשון צער, שאם כשמתאספים זה בצורה של "שבטי ישראל" שלא כולם מאוחדים, אלא כל שבט ושבט בנפרד – אז זה לשון צער".

"וממילא, אחר דברי מרן ראש הישיבה, שכעת אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, "ישראל", ולא "שבטי ישורון", אז נזכה בעזרת השם ל"כי אתה סלחן", שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא, ובזכות זה נזכה לראות הצלחה גדולה במערכת הבחירות הקריבה ובאה, וכבוד התורה יגדל, ונזכה לכתיבה וחתימה טובה", סיים את דבריו חבר מועצת גדולי התורה.
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
מפה:

 

ח"ול

משתמש פעיל
לא הבנתי היה בכלל מחלוקת שיש עכשיו אחדות ?
אולי כדי כל ערב ר"ה לגרום כאילו איזה מחלוקת כדי שיהיה הסגולות של האחדות
לדעתי אין ב"ה פילוג בין ליטאים וחסידים וכולם כיום יש בעיקרון אותו השקפה וכל החילוקים הכוסמטיאים ואפילו אם הפוליטקאים מריבים הציבור לא הרגיש ב"ה שום איבה
והאמת והשלום אהבו
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
לא הבנתי היה בכלל מחלוקת שיש עכשיו אחדות ?
אולי כדי כל ערב ר"ה לגרום כאילו איזה מחלוקת כדי שיהיה הסגולות של האחדות
לדעתי אין ב"ה פילוג בין ליטאים וחסידים וכולם כיום יש בעיקרון אותו השקפה וכל החילוקים הכוסמטיאים ואפילו אם הפוליטקאים מריבים הציבור לא הרגיש ב"ה שום איבה
והאמת והשלום אהבו
טוב שאתה חושב ככה.... מצויין!!!
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
למישהו יש את שאר הדרשות שדיברו שם בכינוס של המועצת? מעניין לשמוע או לקרוא
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה