יש כזה שם???
משתמש מקצוען
הגר"י זילברשטיין בכינוס המועצת: "עקב האחדות יסלח הקב"ה לעוונות בני ישראל"
רבה של רמת אלחנן, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה, נשא דברים בסיום כינוס חברי המועצת • "אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, אז נזכה שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא"
חברי מועצת גדולי התורה התכנסו הערב (שלישי) כדי לאשר מחדש את ההסכם שנחתם בכנסת הקודמת עם אגודת ישראל. בפתח הכינוס נאם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, כאשר הודיע כי ח"כ משה גפני יהיה הפעם שני ברשימה. בסיום הכינוס נאם רבה של רמת אלחנן, עמוד ההוראה, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, בדבר מעלת האחדות שתשרור בתוך היהדות החרדית.
"אחר ששמענו את דבריו של מרן ראש הישיבה, על מעלת האחדות, וכמה זה דבר טוב שדגל התורה ואגודת ישראל הולכים יחדיו. יש להביא את דבריו הנפלאים של הפרי מגדים (אשל אברהם, סוף סימן תרז) השייכים לעניינא דיומא, ימי ראש השנה ויום הכיפורים הקרבים ובאים", פתח הגאון רבי יצחק זילברשטיין את דבריו בכינוס מועצת גדולי התורה.
"הפרי מגדים מבאר את מה שאומרים בתפילה בימים הנוראים "כי אתה סלחן לישראל, ומחלן לשבטי ישורון", וביאר הפרי מגדים שאם עם ישראל במצב שהם "ישראל" שהם כולם כאגודה אחת ממש, אז זה "סלחן" – היינו סליחה גמורה. אבל אם עם ישראל במצב של "שבטי ישורון", שכל שבט ושבט בפני עצמו, אז זה רק "מחלן" – ומחילה זה רק עזיבת הדבר, שהקב"ה לא תובע ולא מעניש אותם, אבל לא סולח להם", הוסיף.
עוד אמר הרב זילברשטיין, כי "וזה מה שאומר הפרי מגדים, שאם עם ישראל מאוחדים – אז הקב"ה סולח ומוחק לגמרי את העוונות של בני ישראל, אבל אם הם לא מאוחדים לגמרי – אז הקב"ה רק "ימחול" – מלשון עזיבה בעלמא, שיעזוב את החטא, אבל לא ימחק אותו לגמרי. ובזה פירש הפרי מגדים, מה שכתוב "ויהי בישורון מלך, בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל" (דברים לג, ה), ש"ויהי" הוא לשון צער, שאם כשמתאספים זה בצורה של "שבטי ישראל" שלא כולם מאוחדים, אלא כל שבט ושבט בנפרד – אז זה לשון צער".
"וממילא, אחר דברי מרן ראש הישיבה, שכעת אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, "ישראל", ולא "שבטי ישורון", אז נזכה בעזרת השם ל"כי אתה סלחן", שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא, ובזכות זה נזכה לראות הצלחה גדולה במערכת הבחירות הקריבה ובאה, וכבוד התורה יגדל, ונזכה לכתיבה וחתימה טובה", סיים את דבריו חבר מועצת גדולי התורה.
רבה של רמת אלחנן, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה, נשא דברים בסיום כינוס חברי המועצת • "אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, אז נזכה שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא"
חברי מועצת גדולי התורה התכנסו הערב (שלישי) כדי לאשר מחדש את ההסכם שנחתם בכנסת הקודמת עם אגודת ישראל. בפתח הכינוס נאם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, כאשר הודיע כי ח"כ משה גפני יהיה הפעם שני ברשימה. בסיום הכינוס נאם רבה של רמת אלחנן, עמוד ההוראה, מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, בדבר מעלת האחדות שתשרור בתוך היהדות החרדית.
"אחר ששמענו את דבריו של מרן ראש הישיבה, על מעלת האחדות, וכמה זה דבר טוב שדגל התורה ואגודת ישראל הולכים יחדיו. יש להביא את דבריו הנפלאים של הפרי מגדים (אשל אברהם, סוף סימן תרז) השייכים לעניינא דיומא, ימי ראש השנה ויום הכיפורים הקרבים ובאים", פתח הגאון רבי יצחק זילברשטיין את דבריו בכינוס מועצת גדולי התורה.
"הפרי מגדים מבאר את מה שאומרים בתפילה בימים הנוראים "כי אתה סלחן לישראל, ומחלן לשבטי ישורון", וביאר הפרי מגדים שאם עם ישראל במצב שהם "ישראל" שהם כולם כאגודה אחת ממש, אז זה "סלחן" – היינו סליחה גמורה. אבל אם עם ישראל במצב של "שבטי ישורון", שכל שבט ושבט בפני עצמו, אז זה רק "מחלן" – ומחילה זה רק עזיבת הדבר, שהקב"ה לא תובע ולא מעניש אותם, אבל לא סולח להם", הוסיף.
עוד אמר הרב זילברשטיין, כי "וזה מה שאומר הפרי מגדים, שאם עם ישראל מאוחדים – אז הקב"ה סולח ומוחק לגמרי את העוונות של בני ישראל, אבל אם הם לא מאוחדים לגמרי – אז הקב"ה רק "ימחול" – מלשון עזיבה בעלמא, שיעזוב את החטא, אבל לא ימחק אותו לגמרי. ובזה פירש הפרי מגדים, מה שכתוב "ויהי בישורון מלך, בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל" (דברים לג, ה), ש"ויהי" הוא לשון צער, שאם כשמתאספים זה בצורה של "שבטי ישראל" שלא כולם מאוחדים, אלא כל שבט ושבט בנפרד – אז זה לשון צער".
"וממילא, אחר דברי מרן ראש הישיבה, שכעת אנחנו זוכים שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, "ישראל", ולא "שבטי ישורון", אז נזכה בעזרת השם ל"כי אתה סלחן", שהקב"ה יכפר ויסלח לגמרי את עוונותינו ביום הכיפורים הבא, ובזכות זה נזכה לראות הצלחה גדולה במערכת הבחירות הקריבה ובאה, וכבוד התורה יגדל, ונזכה לכתיבה וחתימה טובה", סיים את דבריו חבר מועצת גדולי התורה.