התייעצות גננת? אשמח לעזרתך

אין שמות מקוריים...

משתמש פעיל
צילום מקצועי
מכירות את המצב שילד אחד מסיים לאכול אחרי 5 דקות וילד אחד אחרי 40 דקות עוד לא הגיע לחצי פרוסה?
מה אתן עושות במצב כזה?
רוב הגן אצלי מסיים לאכול תוך 15-20 דקות, אבל יש לי 2 ילדים שאחרי 40 דקות עדיין נמצאים בחצי הראשון, ובינתיים שאר הילדים מה עושים?
אז יש פינת ספר שהם קוראים בה, וניסיתי גם לתת להם דף צביעה בנתיים, אבל זה לא לעניין, הם משתעממים ואין להם כבר סבלנות ליצירה אחר כך והגן נראה בהתאם.
מה אומרות? מה לעשות? לזרז את הילד? לתת לו לגמור בזמן של היצירה/ החצר? או לתת לו לאכול הרבה זמן ולעשות משהו עם הילדים בינתיים (לא מרגיש לי לעניין, הוא אוכל ממש לאטטטט)?
ממש אשמח לעזרתכן.
תודה רבה
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
א. אפשר להתחיל לתת לו לאכול מוקדם לפני כל הילדים- למשל במפגש וכך עד שעת האוכל הוא "ידביק" את הקצב.
ב. אפשר לומר להורים שהילד לא מצליח לאכול את כל האוכל בשעת האוכל וכדאי לשלוח לו 1/2 מנה... או לשנות לו את הממרח, להחליף מלחם לפיתה/ללחמניה/ טוסט, (פעם אמרה לי אמא שהילד שלה אוכל יפה קופסת פסטה) ההורים יודעים מה הילד שלהם אוכל יותר בקלות.
ג. בד"כ ילדים כאלו לא אוכלים כל הזמן- הם כאילו "שוכחים" להמשיך לאכול, אפשר לתת המון תזכורות להמשיך לאכול, (אני לדוג' מקריאה סיפור מתוך ספר בשעת האוכל כל פעם כשצריכה להפוך דף אני עוצרת ואומרת: "ביס גדול גדול גדול, למי שלא גמר לאכול" אפשר לומר גם בלי ספור...
ד. אני במצבים כאלו- מנסה לתת לילד לגמור עד כמה שאפשר (גם ע"ח שעת חצר-אני אומרת- תגמור מהר שתוכל לשחק..., ובאיזשהוא שלב אני אומרת לילד- הו, נגמר שעת האוכל בגן שלנו.
תכלס- זה אופי של ילד ואין מה לעשות...
 
נערך לאחרונה ב:

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
אז יש פינת ספר שהם קוראים בה, וניסיתי גם לתת להם דף צביעה בנתיים, אבל זה לא לעניין, הם משתעממים ואין להם כבר סבלנות ליצירה אחר כך והגן נראה בהתאם.
לדעתי האישית הפתרונות האלו לא לעניין,
כמו שאת מתארת, הילדים האחרים משתעממים... הקושי של ילד אחד או שתיים לא צריך לבוא ע"ח הילדים האחרים.
ואגב, לפעמים ראיתי שכאשר את ממשיכה את סדר היום רגיל והילד האיטי קולט שכל יום הוא מפסיד משהו זה בוער לו להזדרז לגמור לאכול ולא להפסיד,
בדגש על לפעמים- כי יש ילדים שלא מסוגלים.
 

חיים פרוג

משתמש פעיל
עצה מגן תקשורת, יכול לעבוד גם בחינוך רגיל-
מכינים עיגול מבריסטול מנוילן, ועליו מדביקים בסקוץ'' עוד עיגול מחולק לרבעים, וכל פעם שעובר רבע מזמן הארוחה (נגיד 7 דק') מורידים רבע, הילדים רואים את זה ומבינים כמה זמן נותר להם לאכול. כשהעיגול מתרוקן זמן הארוחה הסתיים וכולם מפסיקים לאכול.
אם תקפידי ע"כ הילדים ילמדו לאכול בקצב נכון.
כמובן שאם מסיבה רפואית כלשהי ילד לא מסוגל לעמוד בזמנים, אפשר להציע להורים שיאכל משהו בבית לארוחת בוקר וכד'.
בהצלחה!
 

מעצבי על

משתמש פעיל
אבל יש לי 2 ילדים שאחרי 40 דקות עדיין נמצאים בחצי הראשון
לדעתי זה זמן מוגזם ולא אמור להיות וצריך לברר מול ההורים אם זה כך בבית ולבדוק למה, אם זה רק איטיות באופי/לא אוהב את הממרח וכן הלאה... אולי בכלל לא אוהב לחם ואוהב או מורגל לדברים אחרים
יש כאלו שאוהבים רק דברים מסוימים ולפעמים מביאים להם דברים שפחות אוהבים לגן ומשום מה ההורים חושבים שאולי יאכלו אבל לא תמיד עובד לכן חשוב השיתוף פעולה וברור עם ההורים
אבל ברור שלא יהיה ע"ח שאר ילדי הגן!
וגם יכול להיות שהם כבר לא כ"כ רעבים אז יש אופציה (כמובן לפי ההכרות עם הילד להתאים לו) או לתת חצי על הבוקר כשמגיע ואח"כ את השאר או לחילופין את הנותר בסוף היום (ואולי אפשר לנסות פעם אחת איך עובד אם יאכל בזמן חצר בתנאי שזה מיד אחרי האוכל בשביל לדעת אם עוזר שינוי המקום)
אבל לא הייתי נותנת לילד להפסיד יצירה/זמן חצר והעיקר שיאכל אפשר לומר לו תאכל לדוג' 3 ביסים ותשים בתיק... ותבוא ל....
אם מתעקשים עם הילד שיאכל ולא רוצה לא בהכרח שיועיל
 

אין שמות מקוריים...

משתמש פעיל
צילום מקצועי
תודה רבה לכולכן.
זה ילד שלא הפריע לו להפסיד דברים, כך שלא עזר שהוא סיים בזמן אחר- הוא לא למד מזה,
@מעצבי על ראיתי שהוא לא שבע, הוא גומר הכל- גם שיש לו לחמנייה גדולה, ואני שואלת אותו אם הוא שבע ורוצה לשים בתיק והוא אומר לי שהוא עדיין רעב. (וזה לא ילד איטי באופי, אלא להפך... זריז קצת יותר מדי...)
@עדןן זה לא מפריע לשאר הילדים שהוא מתחיל מוקדם?
@חיים פרוג ממש אהבתי את הרעיון. אני כל הזמן אומרת עוד כמה זמן נשאר לזמן אוכל וזה לא עובד, אולי ככה זה יעבוד? זה יהיה שונה מלהגיד?
 

מעצבי על

משתמש פעיל
אולי זה יושב על חלק רגשי וכך הוא מושך ממך יחס (צומי בצורה שלילית)
ילדים לא אוהבים בד"כ להפסיד דברים שכולם מקבלים/עושים
כדאי לך לבדוק איך הוא בבית גם בנושא הזה וגם בעוד דברים ולהצליב נתונים ואז לקחת מסקנות
 

חיים דבוש

משתמש רשום
נכי כדאי זה גן זורם לפי משרד החינוך. הכי קל וכיפי זה אומר במשך שעתיים שלוש פעילות זרימה לא כל הילדים אוכלים ביחד מחלקים את הגן נגטד לקבוצות של 6 ילדים כל פעם הקבוצה משנה בערך בתשע וחצי עשר לאחר תפילה ומפגש לכולם מתחילה הזרימה חלק ילדים יושבים ליד השולחן ואוכלים חלק משחקים בפינת המשפחה חלק בפעילות חופשית בסדנא חלק במרכז בניה חלק צובעים בטוש טוש וחלק בבר בצק, פשוט ברכה הרעיון הזה כל קבוצה עסוקה במרכז שלה ומתחלפים תוך כדי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה