גננות - שגיאות הבנה אצל ילדים

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בת השנה ותשע שלי פיתחה אליפות מיוחדת בחיות וקולותיהן...
אנחנו שואלים אותה מלא פעמים (או כשרואים במציאות או לפעמים בספרים) על כל החיות והיא תמיד עונה בכזו מתיקות.

- איך עושה חמור?
- חמור, אי אה אי אה
- איך עושה תרנגולת?
- גולת, קוקו ריקו
- איך עושה עורב?
- עורב, קרו קרו

וכך בלי סוף חיות......

יום אחד באמצע האמבטיה אני שרה לה: סבון בון בון, מה אתה עושה?
היא מסתכלת עלי בסימן שאלה: קוקוריקו?
אני אומרת לה: מה נזכרת עכשיו ומתחילה שוב לשיר על הסבון מה אתה עושה, והיא מנסה את מזלה שוב: מו, מו, מו?
עד שקלטתי שהיא התרגלה ששואלים על מישהו מה הוא עושה זה על חיות, אז היא מנסה את מזלה בכל מיני קולות, איך בדיוק עושה הסבון....:)
 

קורס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הבת שלי (3.5) התעצבנה על בנות הדודות בגלל מריבה...
אז היא צועקת: אוף, למה הם נולדו בכלל?
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י bbr;1681438:
בת השנה ותשע שלי פיתחה אליפות מיוחדת בחיות וקולותיהן...
אנחנו שואלים אותה מלא פעמים (או כשרואים במציאות או לפעמים בספרים) על כל החיות והיא תמיד עונה בכזו מתיקות.

- איך עושה חמור?
- חמור, אי אה אי אה
- איך עושה תרנגולת?
- גולת, קוקו ריקו
- איך עושה עורב?
- עורב, קרו קרו

וכך בלי סוף חיות......

יום אחד באמצע האמבטיה אני שרה לה: סבון בון בון, מה אתה עושה?
היא מסתכלת עלי בסימן שאלה: קוקוריקו?
אני אומרת לה: מה נזכרת עכשיו ומתחילה שוב לשיר על הסבון מה אתה עושה, והיא מנסה את מזלה שוב: מו, מו, מו?
עד שקלטתי שהיא התרגלה ששואלים על מישהו מה הוא עושה זה על חיות, אז היא מנסה את מזלה בכל מיני קולות, איך בדיוק עושה הסבון....:)

לילדים שלי לא יכולה להיות שגיאה מתוקה כזו מהסיבה הפשוטה שאני אף פעם לא שואלת אותם איך עושה פרה, אלא איך הפרה גועה. ולא איך עושה חמור אלא איך החמור נוער וכן הלאה.
השפה שלנו כ"כ עשירה ויפה, אנחנו מדברות עם הילדים שלנו כ"כ הרבה למה לא לדבר נכון? למה לא להעשיר את שפתם, את האינטיליגנציה שלהם? אח"כ מגיעות אלי בנות סמינר שמתקשות בשיעורי דקדוק ואני מגלה שהבעיה העיקרית שלהן היא דלות השפה.

אגב, הרבה משגיאות ההבנה של הילדים הכתובות פה נובעות משגיאות הלשון של המבוגרים שמדברים איתם.

חני
 

פוינט ק גת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י bbr;1681438:
בת השנה ותשע שלי פיתחה אליפות מיוחדת בחיות וקולותיהן...
אנחנו שואלים אותה מלא פעמים (או כשרואים במציאות או לפעמים בספרים) על כל החיות והיא תמיד עונה בכזו מתיקות.

- איך עושה חמור?
- חמור, אי אה אי אה
- איך עושה תרנגולת?
- גולת, קוקו ריקו
- איך עושה עורב?
- עורב, קרו קרו

וכך בלי סוף חיות......

יום אחד באמצע האמבטיה אני שרה לה: סבון בון בון, מה אתה עושה?
היא מסתכלת עלי בסימן שאלה: קוקוריקו?
אני אומרת לה: מה נזכרת עכשיו ומתחילה שוב לשיר על הסבון מה אתה עושה, והיא מנסה את מזלה שוב: מו, מו, מו?
עד שקלטתי שהיא התרגלה ששואלים על מישהו מה הוא עושה זה על חיות, אז היא מנסה את מזלה בכל מיני קולות, איך בדיוק עושה הסבון....:)

דווקא בן השנה וחצי שלי יודע מצוין איך עושה סבון, בדיוק כמו שעושה הקטשופ.
יום אחד שמתי לב שכשמוציאים את הקטשופ מהמקרר הוא מתחיל לעשות: פחחח, פחחח.
(למי שלא הבין, הקול שמפיק האויר כשלוחצים על הבקבוק לקראת סיום הקטשופ)
מאז בסדרת השאלות של "איך עושה חתולה/כבשה/פרה" נכנסה גם השאלה "איך עושה הקטשופ?"

כמה ימים אח"כ הצטרף גם הסבון לסדרה. בקבוק הסבון ג"כ הגיע לשלבי גמר ואותו קול כמו בקטשופ, כמה מפליא, יוצא מבקבוק הסבון. מאז כל אמבטיה מלווה בסדרת "פחפוחים" מצד הקטנציק.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1681511:
לילדים שלי לא יכולה להיות שגיאה מתוקה כזו מהסיבה הפשוטה שאני אף פעם לא שואלת אותם איך עושה פרה, אלא איך הפרה גועה. ולא איך עושה חמור אלא איך החמור נוער וכן הלאה.
השפה שלנו כ"כ עשירה ויפה, אנחנו מדברות עם הילדים שלנו כ"כ הרבה למה לא לדבר נכון? למה לא להעשיר את שפתם, את האינטיליגנציה שלהם? אח"כ מגיעות אלי בנות סמינר שמתקשות בשיעורי דקדוק ואני מגלה שהבעיה העיקרית שלהן היא דלות השפה.

אגב, הרבה משגיאות ההבנה של הילדים הכתובות פה נובעות משגיאות הלשון של המבוגרים שמדברים איתם.

חני

אני לא יכולה לשאול את הילדים שלי איך חמור נוער, כי עד לרגע זה לא זכרתי שחמור נוער.
אם תכתבי פה לתועלת כולם איך כל חיה 'מדברת' יתכן שעוד כמה שנים לא תהיינה שגיאות הבנה מעין אלו.
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1681511:
אח"כ מגיעות אלי בנות סמינר שמתקשות בשיעורי דקדוק ואני מגלה שהבעיה העיקרית שלהן היא דלות השפה.

אגב, הרבה משגיאות ההבנה של הילדים הכתובות פה נובעות משגיאות הלשון של המבוגרים שמדברים איתם

זה 2 דברים שונים. שניהם נכונים מאוד, לי אישית הרבה יותר מפריע שגיאות לשון של מבוגרים. אנשים מבוגרים אשכרה לא יודעים את ההבדל בין לשכור ולהשכיר!!! ("מחפשת להשכיר בגד לאירוע") ולא חסר כאן הודעות עם שיבושי לשון נוראיים שאני מתפוצצת מלקרוא.
 

יוסף צבי

משתמש פעיל
נכתב ע"י במבה נוגט;1681770:
זה 2 דברים שונים. שניהם נכונים מאוד, לי אישית הרבה יותר מפריע שגיאות לשון של מבוגרים. אנשים מבוגרים אשכרה לא יודעים את ההבדל בין לשכור ולהשכיר!!! ("מחפשת להשכיר בגד לאירוע") ולא חסר כאן הודעות עם שיבושי לשון נוראיים שאני מתפוצצת מלקרוא.
יש הרבה אנשים ששפת האם שלהם זה אידיש (ואני בתוכם:))
ולכן רואים כאן לפעמים שיבושי לשון שנראה ממש זוועה:p
אצל חלק מהם בוודאי זו הסיבה
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יש המונים, שזה לא קשור לשפת האידיש, כי אם לחוסר לימוד בשנות הילדות.
 

BRO

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
בעלי קרא לבן שלי ואמר לו: בא נלך לטיש.
מיד התפרצה בת ה3, גם אני רוצה לללכת לפטיש.
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בת 4 היום: הגננת סיפרה שצדיקים כשהם נפטרים הם הולכים לגן דינה (:
עוד דבר: הגננת סיפרה לנו על איש מאד צדיק שעשה הרבה מצוות ואחר כך נפטר.אז לא כדאי לעשות הרבה מצוות ....
 

מפרגנת

משתמש צעיר
הבן שלי צריך לתקופה רטיה לעין
היום כשחזר מהחיידר אני שומעת אותו כשהוא יורד מההסעה מי רוצה לראות את בלעם שיסכל עלי..:eek:
 

בעניינים - אסתי צין

בעלת עיתון בעניינים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בת שנתיים וחצי שמעה את אחותה הקטנה עושה בטיטול והיה קצת רעש
אז היא אמרה לה שקט ריח.:);)
 

יוסף צבי

משתמש פעיל
נכתב ע"י יוסף צבי;1681773:
יש הרבה אנשים ששפת האם שלהם זה אידיש (ואני בתוכם:))
ולכן רואים כאן לפעמים שיבושי לשון שנראה ממש זוועה:p
אצל חלק מהם בוודאי זו הסיבה

נכתב ע"י BRO;1681869:
בעלי קרא לבן שלי ואמר לו: בא נלך לטיש.
מיד התפרצה בת ה3, גם אני רוצה לללכת לפטיש.
זה גם קשור לעברית ואידיש:)
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
קצת רקע: אצלנו בחסידות אחרי שנמצאים אצל האדמו"ר הולכים אחורה ולא מסובבים את הגב

בן ה-4.5 היה בשבת בי-ם והלך לאדמו"ר גם בערב שבת וגם במוצ"ש, התקשרתי אליו לשמוע איך היה, והוא סיפר לי בהתרגשות "אחרי שהייתי אצל הרבי, פעמיים עשיתי טילילילי (רעש של משאית בנסיעת רוורס)"
 

במבה נוגט

משתמש סופר מקצוען
בעלי מספר לבן שלי מהספר "שעת סיפור": "פעם היתה עיזה שהיה לה בית גדול עם הרבה חדרים..." הבן שלי: "היה לה גם הרבה סלונים?"
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
איילת בת 2.5 לאחותה הגדולה:
"הכדור הקטן שלי נעלמם...נעמלם...נעל...
...הכדור הקטן שלי הלך לאיבוד!"

(לא הצליחה לומר "נעלם" אז מצאה אלטרנטיבה)
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1681511:
לילדים שלי לא יכולה להיות שגיאה מתוקה כזו מהסיבה הפשוטה שאני אף פעם לא שואלת אותם איך עושה פרה, אלא איך הפרה גועה. ולא איך עושה חמור אלא איך החמור נוער וכן הלאה.
השפה שלנו כ"כ עשירה ויפה, אנחנו מדברות עם הילדים שלנו כ"כ הרבה למה לא לדבר נכון? למה לא להעשיר את שפתם, את האינטיליגנציה שלהם? אח"כ מגיעות אלי בנות סמינר שמתקשות בשיעורי דקדוק ואני מגלה שהבעיה העיקרית שלהן היא דלות השפה.

אגב, הרבה משגיאות ההבנה של הילדים הכתובות פה נובעות משגיאות הלשון של המבוגרים שמדברים איתם.

חני

אולי את צודקת...
למרות שאני לא רואה שום קדושה בשפה העברית, ולכן אין לי בכלל אידיאל שהשפה הזו תהיה מאוד עשירה אצל ילדיי.
אני מדברת איתם עברית מאילוץ, ואני ובעלי עובדים הרבה להעשיר את שפת האידיש.
ואני ממש לא רואה קשר בין עושר שפתי לבין שיעורי דקדוק, אולי לשיעורי הבעה הייתי מקשרת את זה, אם כבר.
ויש מספיק בנות שלא עשו בכלל מבחני חוץ בדקדוק ושפתם עשירה ובנות שהוציאו ציונים מעולים במבחנים הנ"ל ומצב השפה שלהם על הפנים....



נכתב ע"י פוינט ק גת;1681580:
דווקא בן השנה וחצי שלי יודע מצוין איך עושה סבון, בדיוק כמו שעושה הקטשופ.
יום אחד שמתי לב שכשמוציאים את הקטשופ מהמקרר הוא מתחיל לעשות: פחחח, פחחח.
(למי שלא הבין, הקול שמפיק האויר כשלוחצים על הבקבוק לקראת סיום הקטשופ)
מאז בסדרת השאלות של "איך עושה חתולה/כבשה/פרה" נכנסה גם השאלה "איך עושה הקטשופ?"

כמה ימים אח"כ הצטרף גם הסבון לסדרה. בקבוק הסבון ג"כ הגיע לשלבי גמר ואותו קול כמו בקטשופ, כמה מפליא, יוצא מבקבוק הסבון. מאז כל אמבטיה מלווה בסדרת "פחפוחים" מצד הקטנציק.

דרך אגב, התשובה שביתי עונה בד"כ על השאלה: מה הסבון עושה? זה: 'נקי' ולכן לא הבנתי בהתחלה מה הקשר, לא חשבתי בכלל שהסבון עושה קול.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י bbr;1683240:
אולי את צודקת...
למרות שאני לא רואה שום קדושה בשפה העברית, ולכן אין לי בכלל אידיאל שהשפה הזו תהיה מאוד עשירה אצל ילדיי.
אני מדברת איתם עברית מאילוץ, ואני ובעלי עובדים הרבה להעשיר את שפת האידיש.
ואני ממש לא רואה קשר בין עושר שפתי לבין שיעורי דקדוק, אולי לשיעורי הבעה הייתי מקשרת את זה, אם כבר.
ויש מספיק בנות שלא עשו בכלל מבחני חוץ בדקדוק ושפתם עשירה ובנות שהוציאו ציונים מעולים במבחנים הנ"ל ומצב השפה שלהם על הפנים....





דרך אגב, התשובה שביתי עונה בד"כ על השאלה: מה הסבון עושה? זה: 'נקי' ולכן לא הבנתי בהתחלה מה הקשר, לא חשבתי בכלל שהסבון עושה קול.

אם כבר אידיש אין לה שום מקור (חוץ מערבוב שפות של המקומות בהם חיו היהודים).
ועברית די חופפת ללשה"ק ולשפת המקרא כך שהיא בהחלט שפה שקרובה יותר לשפת לשון הקודש.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה