עזרה גניבה בכרטיס אשראי- מישהו התנסה או יודע לעזור?

מה יש

משתמש מקצוען
כרטיס אשראי שחשבנו שביטלנו לפני חצי שנה..
פתאום ירד לנו מהבנק חיוב עליו
(הכרטיס הפיזי מזמן לא ידוע היכן הוא לדעתי בפח)
התקשרנו לחברת האשראי
קבלנו פירוט חיובים:
חיובים באינטרנט למשחקי מחשב/אפליקציות שונות
חיובים למכונות מזון מכונות שמוכרות חטיפים שתיה וכו'..
סהכ כל חיוב היה נמוך מאד אבל בפרק זמן של שלושה ארבעה ימים הצטברו לסכום נאה.

מכונת המזון במרחק של חצי מדינה מאיתנו...
חלק מהחיובים היו בשבת..
זה אחרי ששמונה חודשים לא היה שוםםם חיוב בכרטיס (כאמור מבחינתנו הוא לא קיים)

פנינו לחברת האשראי שטוענת שהחיובים במכונה נעשו עם הקוד הסודי ובכלל אי אפשר להכחיש!
ובאינטרנט- הם יבדקו.

עבר חודש, חזרנו לחברת האשראי-
טוענים שבכלל לא פתחנו פניה להכחשת עסקה רק דיווחנו על הגניבה?
(נו אולי באמת ביטלנו את הכרטיס לפני חצי שנה כמו שחשבנו רק אצלכם משהו אפעס לא עובד כמו שצריך)

טוב הם יפתחו עכשיו פניה..
בקשתי לקבל עותק של הפניה בכתב- אין לנו אפשרות.
נתנו לי 'מספר פניה'
כמה זמן אורך הטיפול בפניה?
אנחנו לא יכולים לענות זה תלוי.. כמה שבועות..

אמנם לא התרוששנו אבל תכלס הרבה כסף
מה אפשר לעשות?
 

מה יש

משתמש מקצוען
מה לומר?
אין לי ממש במה לאיים אני כבר לא לקוחה שלהם..
 

וייס1

משתמש מקצוען
לדרוש מנהל כאן ועכשיו
מבלי להרפות...בד"כ זה הטיפול הכי מסור
 

A052

משתמש סופר מקצוען
מה הבעיה שלכם לפנות אליהם בכתב שתהיה לכם הוכחה?

ואם זה כרטיס חוץ בנקאי אפשר לבטל חיוב דרך הבנק באותו יום בו זה ירד.
 

וייס1

משתמש מקצוען
מה הבעיה שלכם לפנות אליהם בכתב שתהיה לכם הוכחה?

ואם זה כרטיס חוץ בנקאי אפשר לבטל חיוב דרך הבנק באותו יום בו זה ירד.
לא פשוט להסתבך עם זה.

ונראלי יותר מהוכחות הם רוציפ את הכסף חזרה....
 

מה יש

משתמש מקצוען
גילינו את החיובים בסוף החודש (ליתר דיוק ב10) כשהסכום ירד כבר מהבנק
זה כרטיס חוץ בנקאי, לא של חברת כרטיסי האשראי שלנו
וכאמור לא היה בשימוש (מבחינתינו היה מבוטל) למעלה מחצי שנה.
אני יכולה לפנות בכתב אבל תכלס אני רוצה שיחזירו לי את הכסף...
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אם הצדק איתכם ואכן נתתם הוראת ביטול לחברת האשראי לפני כחצי שנה, חברת האשראי וודאי תזכה אתכם.
וגם בלי זה, הם אמורים לזכות אותכם אם אתם מצהירים שהעיסקאות לא בוצעו על ידכם.
לדעתי אין מה לחשוש, זה רק עניין של בירוקרטיה עד שהכסף יחזור...
כמובן יש לוודא שאכן פתחתם פניה בה הבהרתם ברור לחברת האשראי 1. שהכרטיס בוטל כבר ממזמן. 2. העיסקאות לא בוצעו על ידכם. ולכן אתם דורשים בזיכוי.

_____

* על מי מוטלת חובת ההוכחה במקרה של הכחשת עסקה?

כאשר לקוח מחוייב על עסקה שלא ביצע, או שחויי בסכום שונה מזה שעליו הוסכם - הוא יכול לפנות לחברת האשראי בהקדם ולהודיע על השימוש לרעה, וזו נדרשת לזכות את חשבונו תוך 10 ימים מיום מסירת הודעת הלקוח עד לבירור מעמיק.

נושא הערעורים מוסדר בחוק כרטיסי חיוב, שהפיקוח עליו נתון בידי בנק ישראל. "חובת ההוכחה במקרה של הכחשת עסקה היא על הלקוח", מסבירים שם, "הלקוח צריך להראות שלא הוא ביצע את העסקה. נדרשת רק טענה מבוססת, ואז עובר הנטל לכתפי המנפיק".

זה פונה לרוב לבית העסק בדרישה להציג את חתימת הלקוח המתלונן כראיה לביצוע העסקה. "בכל אופן", מדגישים בבנק, "הלקוח אינו אחראי בשום מקרה לשימוש לרעה שנעשה לאחר שמסר הודעה למנפיק".

* כמה עולה לערער על עסקה?

גם במקרה של תלונה מוצדקת נדרש הלקוח פעמים רבות לשלם. החוק קובע מנגנון של חלוקת אחריות בין חברת האשראי לבין הלקוח: אם הלקוח מסר את ההודעה תוך 30 יום מיום השימוש לרעה, כפי שנדרש בבירור בחשבוניות, אחריות הלקוח מוגבלת ל-450 שקל לעסקה, ואם מסר את הודעתו לאחר 30 הימים האמורים - אחריות הלקוח נקבעת על 75 שקל, בתוספת 30 שקל לכל יום שעבר (בגבול הסכום שבו חויב בפועל).

"כך, למשל, אם הלקוח מסר הודעה על שימוש לרעה רק 45 יום לאחר קבלת דו"ח פעולות אשראי - הוא יידרש לשלם 1,290 שקל", מסבירה עו"ד יעל שאואט מהמועצה לצרכנות. בפועל, אגב, משתדלות החברות להחזיר את מלוא הסכום כשהן יכולות להזדכות עליו מול בית העסק, ואת ההשתתפות הנקובה בחוק הן גובות רק במקרים בעייתיים במיוחד.

* ומה אם פספסתי את המועד המוקצב לתלונות?

גם אם באופן רשמי דבקים בחברות בנוסח החוק היבש, כולן מודות כי הן משתדלות להתגמש ולטפל בכל פנייה מסוג זה גם כשהיא נעשית מאוחר יותר, מבלי להתחייב לפרק זמן מדויק.

"הבעיה האמיתית היא כעבור 150 יום", מסבירים בחברות, "אז בתי העסק אינם מחוייבים להעביר מידע לחברת האשראי כשהיא פונה בבקשה לברר את המקרה".

לבעל הכרטיס, במקרה כזה, נותרת אחת משתי אפשרויות: לשכנע בכל זאת את העסק עצמו שנעשתה טעות - או לפנות לעזרת בית המשפט.

* אילו מקרים נחשבים בעייתיים יותר להשבת הכסף שאבד?

"התלונות הבעייתיות ביותר לבירור הן אלה שבהן הלקוח טוען כי נמשכו ממכשיר אוטומטי כספים באמצעות כרטיס האשראי שלו. במקרה כזה קשה לברר האם הלקוח דובר אמת, שכן טענתו היא למעשה שמישהו נטל את כרטיסו ובנוסף לכך גם יודע את הקוד הסודי שלו", אומרים בבנק ישראל.

תלונות בעייתיות נוספות הן כאשר הכחשת העסקה מצד הלקוח נעשית לאחר זמן רב, וקשה להתחקות אחר מה שקרה בפועל.

* מה קורה כשהעסקה נעשתה מרחוק, ללא חתימה?

בעיה נפוצה יותר היא עסקאות "במסמך חסר": גם כאן חשיבות קריטית למועד הגילוי, ויש לפנות לחברת האשראי בכתב עד 30 יום מקבלת הדו"ח. חובת ההוכחה כי אכן בוצעה עסקה מוטלת על החברה, אלא שכאן היא קשה יותר, והסיכוי לקבל את הכסף חזרה גבוה יותר - גם כשההכרעה מתגלגלת לבית המשפט.

* האם תמיד ניתן פיצוי על חיוב שלא אני ביצעתי?

לא בכל המקרים זכאי בעל הכרטיס לפיצוי עבור שימוש בכרטיסו. החוק קובע כי הלקוח לא זכאי לפיצוי כשמסר את כרטיס החיוב לאדם אחר, למעט מסירה בנסיבות סבירות למטרת שמירה בלבד (ללא הקוד הסודי); כשהשימוש בכרטיס החיוב נעשה בידיעתו, וכמובן במקרים בהם פעל בכוונת מרמה.

בפועל, מתקבלות במועצה לצרכנות לא מעט תלונות נגד חברות אשראי המסרבות לזכות צרכנים הטוענים כי נעשה שימוש לרעה בכרטיסם, למרות שהיה ברשותם. חברות האשראי חוקרות את נסיבות השימוש לרעה, וכשהחברה עומדת על סירובה לפצות את הלקוח - בית המשפט מוסמך להכריע במחלוקת.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
פניה בכתב , במייל לשרות הלקוחות
עם פרוט מדויק של תאריכי הפניה ומספר הפניה
ודרישה חד משמעית להשבת הכספים.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
כל התקשורת איתם במייל.
כך ההודעות שלכם מתועדות.
אם הם לא יחזירו כסף, אפשר לתבוע אותם בבית-משפט לתביעות קטנות.
 

קוויק

משתמש מקצוען
מחויבים להחזיר, כמו גניבה של הכרטיס, במידה ומישהו גונב ומשתמש, יש להם ביטוח והם מחזירים
תפנה שוב הפעם בכתב ותתעד את הפניות, הם מהר מאד יחזירו לך
ותציין שם, שפניתם בתאריך, ושוב בתאריך, ויש אפשרות לשמוע את השיחות וכו'
 

רחל ז.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
שופט/ת באתגר דריבל
חברות האשראי מוציאות ללקוח את המיץ בכוונה!!!
תתקשרו כל יומיים, תנדננדו, תבקשו מנהל...
בסוף הם יחזירו, מנסיון מר

ואגב, יצא לי להיות בצד שני, של המוכר ולקוח הכחיש עסקה בטענה שהכרטיס גנוב. חברת האשראי הודתה לי בפה מלא שהם מוציאים את המיץ ללקוח עד שהכחשת העסקה מתבטלת
 

A052

משתמש סופר מקצוען
חברות האשראי מוציאות ללקוח את המיץ בכוונה!!!
לא הייתי מכליל,
מנסיון שלי עם מקס (לפני כמה שנים), בשיחה הראשונה עצרו חיוב עד לתשובת בית העסק, ומשזה לא הגיב ההחזר הפך להיות סופי.
 

רחל ז.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
שופט/ת באתגר דריבל
הכרטיס הגנוב שלי היה מישראכרט (ואכן הציאו לי את המיץ)
והחברה שאתה התעסקתי בלנסות לבטל את הביטול היתה ויזה (והם אמרו לי את המשפט הזה)
עם מקס אין לי נסיון... אולי באמת שונה

ושונה לגמרי להכחיש עסקה אחת מאשר להכחיש עשרות עסקאות מבחינת הקושי לבטל
 

ננח שמח

משתמש צעיר
ב10 לחודש לפני שנה בערך ירד לי 2500 בבנק חיוב של האשראי (כאל) שרכשו בכל מיני אתרים בחו"ל שלא ביצעתי
התקשרתי לחברה ונציג אמר לי שתוך 30 יום הכסף יחזור אלי ובאמת כך היה,
הוא הסביר לי שזה בגלל שהקניות בוצעו בלי הכרטיס וחובת המוכר לבקש מספר ת"ז של בעל הכרטיס, אבל אם הוא היה מציג את הכרטיס בפועל היה הרבה יותר מסובך לבטל, הוכחות וכדומה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  22  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה