גן שפה\ להשאר שנה\ גננת שילוב

יוגורט

משתמש מקצוען
מתחילת שנה אני מתלבטת מה לעשות עם הבת שלי.

הבת שלי נולדה ב30.12 והרויחה את הגן של העיריה בכמה שעות. היא עלתה לגן בגיל שנתיים ושמונה חודשים כשבגן יש ילדות שכבר עברו מזמן את גיל שלש. היא עדינה קצת ואז היא כמעט ולא דיברה מילים שלמות. (היום יש לה עדיין שיבושי היגוי ובמשפטים מסובכים היא לא מובנת) חשבתי שהכל בסדר בגן ולאט לאט היא תתפתח ותלמד להתמודד ולהשתלב בחברה עד שיצאתי לחופשת לידה והתחלתי להקיף מהחלון של הסלון לחצר הגן וגיליתי שיום אחרי יום הבת שלי משחקת לבד לבד.:eek:
ואז התחלתי לחלק הוראות לגננת ולסייעת שיטפלו בזה. במקום להחליף מתכונים בחצר אפשר מדי פעם לעודד את המבודדות לשחק אחת מהשניה, ואם נוצר איזו תקרורת רגעית לבוא ולעודד(וואאו איזו עוגה יפה שרי ורבקי מכינות...) או לתת לה את הסל של המשחקים וכל הבנות יאספו לתוכו... בקיצור כל מיני רעיונות איך למרכז אותה יותר בלי שהיא תאלץ לדבר. וכן היא דווקא מסוגלת ורוצה לשתף פעולה. היא מתגברת על הבישנות שלה כשמעודדים אותה לעשות זאת ושהיא מרגישה שיש לה גיבוי.
ובאמת הגננת עשתה את זה והמצב שלה השתפר פלאים. וכל הזמן היאצריכה את העידוד העקיף של הגננת: לתת לה לחלק כרטיסים, להיות תורנית וכדו'
בנוסף בגלל השיבושי היגוי אני מרגישה שהיא חוזרת מתוסכלת מהגן. איך אני יודעת? ילדה שבוכה מכל דבר ורק חיבוק חזק וארוך מצליח להרגיע אותה. וההתנהגות הזו לא קיימת בזמנים שאין גן. כי לנו יש סבלנות להבין אותה והיא גם ילדה מדהימה שכל הדודות משוגעות עליה.
אני התלבטתי מה לעשות:
להשאיר אותה גן זה לבזבז שנה נוספת של לימודים ואולי זה יפתור את הבעיה החברתית וגם אני אפספס אפשרות להשאיר אותה גן חובה אם יהיה צורך בכך.
גן שפה: התיעצתי עם המפקחת(שכנה של אמא) שאבחנה אותה והתפעלה מהשיתוף פעולה שלה ומהיכולות שלה וטענה בכל תוקף שלא להשאיר אותה בגן שפה אלא רק גננת שילוב שתשלים לה דברים כי בכל אופן בין ילדה בת 4 לילדה בת 5 יש פער מחויב המציאות.
היא טוענת שבגן שפה תהיה לה שם חברה לא כל כך לרמה שלה, והיא תתקע שם עד כיתה א', ואחרי זה תהיה לה סטיגמא בבית הספר, ואולי לאן שאני ארצה להכניס אותה לא יסכימו לקבל בגלל שזה גן שפה?

גננת שילוב זו האפציה הכי טובה מבחינתי אבל זה לא יעזור לה עם הגננות לא ישימו לב לתפקיד שלהן ללמד אותה גם כישורים חברתיים. ובאמת אם ילמדו אותה היא תלמד, כי היא רוצה ולכן היא מתוסכלת. ויש לה נתונים טובים היא רק צריכה דחיפה.

מי שיוכל ליעץ לי אני אשמח מאד.
 

SN

משתמש מקצוען
אני חושבת שכדאי שנה נוספת בגן + גננת שילוב
גן שפה זה באמת להדביק לה סטיגמה שיש לה בעיה

הבת שלי בגן חובה עכשיו ואני משאירה אותה שנה למרות שאני לא חושבת שהיתה לה בעיה להשתלב בכיתה א (היא ילידת אוקטובר), מבחינתי כל עוד יש אפשרות, זה אף פעם לא מזיק, נותן לה יותר בטחון, יותר ידע, ובזכות זה תעבור את שנות הלימודים הבאות בקלות יותר
 

יוגורט

משתמש מקצוען
מה זה נקרא סטיגמא לכל החיים?
ולמי זה משפיע הידיעה שיש לה גננת שילוב?
היא באמת חכמה וכשרונית וזה רק יכול לפתח אותה עוד...
הביעה העיקרית שלה זה שהיא עדינה ונבלעת בתוך קהל של 35 ילדות... ולא תמיד הגננות שמות לב על זה ולהפך הם מאד מתלהבות מהדומיננטיות והפלפליות...

בגן הזה לא מקבלים גננת שילוב:
זה או להשאיר אותה שנה או גננת שילוב
 

בתישראל

משתמש פעיל
נכתב ע"י אונקי;2087314:
בוודאי שתפסלי את האפשרות של גן שפה זה סטיגמה לכל החיים.
נדרשת זהירות יתר עם הכרזות כאלו בדור הזה. כל נושאי הטיפולים מאוד מפותחים היום ויש מודעות גדולה בציבור, ושנה, שנתיים ואפילו לפי הצורך שלוש שנות גן שפה, הם ממש לא חייבות להיות סטיגמה לכל החיים אלא לעיתים קרובות מקפצה לכל החיים!

ואגב, בגלל המודעות הגדולה והרצון לטפל, הורים שולחים ילדים נורמטיבים + לגן שפה רק בגלל קשיים נקודתיים, זה כמו שמשאירים היום יותר בקלות עוד שנה בגן, גם אם לא בדיוק קיימת בעייה, כך שיש הרבה קבוצות בגני שפה של ילדים ברמה מצוינת. כמובן תלוי מה ואיפה אבל אסור להכליל!
 

free

מיתוג | עיצוב | פרסום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מסתבר שהבעיה החברתית עולה על הבעיה השפתית במקרה שלך.
לכן לדעתי להשאיר שנה בגן זה הפתרון המומלץ. המעמד שלה ישתנה לבוגר יותר, והחברה שסביבה תהיה תואמת לה יותר.
גננת שילוב (או יותר נכון שי"ח) זה כבר רק פיתוח לימודי - ואם מאשרים לך אז למה לא?
מבחינת השפה- גן שפה הוא לא הפתרון בשבילך. (וכל אלו שמדברות על סטיגמות - תחשבו קודם כל על טובת הילד, ואח"כ על מה יגידו!)
קודם תלכי איתה לאבחון אצל קלינאית תקשורת וסביר שימליצו לך על סדרת טיפולים שיקפיצו אותה וממילא גם התסכולים שלה יתמעטו.
 

free

מיתוג | עיצוב | פרסום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
נכתב ע"י בתישראל;2087336:
נדרשת זהירות יתר עם הכרזות כאלו בדור הזה. כל נושאי הטיפולים מאוד מפותחים היום ויש מודעות גדולה בציבור, ושנה, שנתיים ואפילו לפי הצורך שלוש שנות גן שפה, הם ממש לא חייבות להיות סטיגמה לכל החיים אלא לעיתים קרובות מקפצה לכל החיים!

ואגב, בגלל המודעות הגדולה והרצון לטפל, הורים שולחים ילדים נורמטיבים + לגן שפה רק בגלל קשיים נקודתיים, זה כמו שמשאירים היום יותר בקלות עוד שנה בגן, גם אם לא בדיוק קיימת בעייה, כך שיש הרבה קבוצות בגני שפה של ילדים ברמה מצוינת. כמובן תלוי מה ואיפה אבל אסור להכליל!

כל מילה!
 

אידינע

משתמש מקצוען
אכתוב לך מניסיוני העתיק. הבת שלי נולדה שלושה שבועות לפני התאריך הקובע. כאמא, אמרתי לעצמי: מה היא צריכה להכנס כ"כ מוקדם לגן? מה היא צריכה לגמור תיכון ולא להיות בת 18??? (אצלנו השנתונים הולכים מאלול לאלול). למה היא צריכה תמיד להיות הקטנה בכיתה ולהתמודד על המקום שלה? מה גם , שהיה נראה לי שקשה לה לשבת בריכוז, לצייר ולגזור כמו שצריך, והכל תליתי בזה שהיא קטנה.
לכן, בסוף הגן הראשון לקחתי אותה לשני אבחונים. האחד של השפ"ח העירוני, והאחד אצל מאבחנת פרטית.
אף אחת לא הרשתה לי להשיר אותה (לא רק לא הסכימו, פשוט הזהירו אותי שזה עלול להזיק לה).
היום הילדה עולה לסמינר, אולי לא היה לה קל בבית הספר, אבל בברור לא בגלל הגיל שלה!
לכן, אם את רוצה לדעת שעשית מה שצריך, אחרי שתקראי פה את כל העצות, תלכי למי שאת סומכת על האבחון/התבוננות שלו. כך שתהיי שלימה עם עצמך.
וכמובן, אם מקובל אצלכם לשאול אצל הגדול שאתם סומכים עליו.
 

cha

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
יש לי תאומות שהיו קטנות בגן ילידות נובמבר עבדתי קשות שיקבלו גננת שיח כי לדעתי זה לא מזיק לאף אחד , ואם היה אפשרות לשבת עם כל בת בנפרד שעה בשבוע זה היה מדהים .
היום הן בכיתה ג' ילדות חלקות מביאות תעודה חלקה לגמרי . ( השארתי אותן פעמיים גן חובה )
 

און קיי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י free;2087360:
מסתבר שהבעיה החברתית עולה על הבעיה השפתית במקרה שלך.
לכן לדעתי להשאיר שנה בגן זה הפתרון המומלץ. המעמד שלה ישתנה לבוגר יותר, והחברה שסביבה תהיה תואמת לה יותר.
גננת שילוב (או יותר נכון שי"ח) זה כבר רק פיתוח לימודי - ואם מאשרים לך אז למה לא?
מבחינת השפה- גן שפה הוא לא הפתרון בשבילך. (וכל אלו שמדברות על סטיגמות - תחשבו קודם כל על טובת הילד, ואח"כ על מה יגידו!)
קודם תלכי איתה לאבחון אצל קלינאית תקשורת וסביר שימליצו לך על סדרת טיפולים שיקפיצו אותה וממילא גם התסכולים שלה יתמעטו.

אין ספק בזה שצריך לעשות מה שטוב לילד ולא להסתכל מה שאנשים מסביב אומרים.
לא על זה היה הויכוח.
 

נחל

משתמש מקצוען
[
ממש מוזר לי לקרוא את זה!
יש היום קבוצות ברמה גבוהה בגני שפה. מקבלים שם מה שאי אפשר לקבל במסגרת הרגילה. הורים מנסים (ולפעמים מצליחים) להכניס גם ילדים שלא ממש צריכים את הגן, כי יש שם השקעה רגשית בילדים, שאין בשום מקום אחר.
אי אפשר להשוות גן של עשרה ילדים, לגן של שלושים.
עוד בלי לדבר על הגישה המקצועית של הגננות.
ולמה סטיגמה?
ילדה שהולכת בגיל ארבע, לא בהכרח תלך בגן חובה. ומי שהולכת בגן חובה, נכנסת חלק לכיתה א, אם היא מספיק ברמה. להיפך, על פי רוב הילדות בגן חובה מגיעות עם הרבה ידע בקריאה ובחשבון הרבה יותר מילדות אחרות. אני כותבת את זה ממעורבות בנושא ומידיעה.

יש לי בן, מהמצוינים בכיתה שלו מכל בחינה, שהיה בגן שפה. את מי זה מענין היום איפה הוא למד בגיל ארבע?
לא הייתי חייבת לשלוח אותו. בהחלט ומלכתחילה היה יכול להשתלב בחיידר הרגיל. אבל היה לו קושי נקודתי כלשהו, רציתי שיהיה לו טוב, ושמחתי שהצלחנו להכניס אותו. לא ברור מאליו לעבור את וועדות הקבלה. הוא היה בגן ברמה גבוהה, עם גננות מיוחדות במינן. קבל שם המון. למי אכפת? לא עולה על דעתנו לעשות מזה סוד או שיש כאן משהו מבייש.
העולם השתנה בקטע הזה, וטוב שכך...

לאמיתו של דבר, הגנים הרגילים שלנו היו צריכים להיות כאלה. קטנים ועם יחס אישי. ילדים, כל הילדים, נזקקים לזה. הם לומדים להסתדר גם בלי לקבל תשומת לב אישית מהגננת, אבל לא שזה לא חסר.
ילדה שקשה לה חברתית, אם רק אפשר להכניס אותה לגן שפה, לדעתי אין ספק שזה הכי טוב בשבילה. בתנאי, כמובן, שהגן ברמה גבוהה. כי יש כל מיני גנים. וכן חשוב, כמובן, שזה לא יהיה גן על גבול החינוך המיוחד לילד שזה לא מתאים לו.
 

און קיי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
קודם כל מתנצלת על מה שכתבתי קודם הבנתי שזה פגע בכמה שכן שלחו..
לפעמים כותבים בחוסר מחשבה על השני.. אז שוב מתנצלת לא התכוונתי לפגוע באף אחד.
ואשמח עם "נחל" תערוך את ההודעה שלה עם הציטוט שלי.

אחת שלחה לי בפרטי סיפור שהיה לה פרטי שאולי ישפוך באמת אור אחר על גני שפה:
כאמא לילדה שלא השארנו בגן שפה כי זה סטגימות, אני משלמת על זה ביוקר
שנה אח"כ הילדה נשארה כן בגן שפה ואחותה שילמה על זה ביוקר כשנשארה שנה נוספת מיותרת בגן וכיום היא אמורה לעלות לא' אחרי שהיא יודעת לקרוא גם בלי ניקוד וכמעט יודעת את כל כתיב וכתב..(אמורה בעצם לעלות לב')

והגן שפה היה שווה כל רגע, הילדה התקשתה רגשית וזה השפיעה עליה לימודית, וזה תרם לה המון, היום היא בא' רגילה והיא מדהימה ואין זכר לקשיים.
 

יוגורט

משתמש מקצוען
אם הייתי יודעת על גן שפה ברמה גבוהה גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה תפקודית.
וגם הייתי יכולה להוציא אותה אחרי זה לגן חובה רגיל בייתי עושה את זה.

הסטיגמא לא מפריעה לי. אני חושבת שזה שהגננת חושבת שהיא לא יודעת צבעים אפילו שהיא כבר שולטת באפור וסגול זה יותר סטיגמא נוראית מבחינתי...
 

יוליול

משתמש רשום
מה את מפחדת-הבט שונה

לי יש ילדה בת שלוש וחצי בגן שפתי
הבת שלי ילידת אלול.
ראיתי שאותותו היא בת שלוש ועדיין לא מדברת הפעלתי פרוטקציה ולחץ במשרד החינוך כדי להכניס אותה לגן שפתי.
כיום היא בת שלוש וחצי מדברת שוטף ילדה חכמה מאוד ומושקעת.
הלואי ויכולתי לתת לכל הילדים שלי מחצית ממה שהיא מקבלת בגן.
אתן לך דוגמאות: כל ילד מקבל שעות של מרפאה בעיסוק, הבת שלי לא זקוקה לזה במקום זה המרפאה בעיסוק נותנת לה העשרה. צביעה בתוך שטחים מדויקים (בנות גילה לא צריכות לדעת את זה) ועוד...
ישנה בגן מטפלת רגשית- הבת שלי לא צריכה היא מלמדת אותה ומעשירה אותה במשחקי דמיון

הילדה מקבלת יחס חום ואהבה שאין בשום מקום בעולם!!!!!
מה איכפת לי שהבת שלי תהיה עם 12 ילדות ולא 37
הם לומדות כבר א.ב
ישבתי שם יום אחד והייתי בהלם
ילדה בת 3!!!1 סופרת עד 20 וספירה לאחור ....
מדקלמת את כל הא.ב
לגבי סטיגמות:
כיום גן שפתי כיום הוא ממש לא סטיגמה!!!!
את יכולה לסדר שעד גן חובה תכנס לגן רגיל ומשם למסגרת רגילה.
זכותך לדעת מעט על רקע של הילדות לבחור גן ברמה גבוהה
אצלינו בגן יש ילדות רגילות לכל דבר עם בעיות קלות מאוד ( למשל אחת נולדה בשבוע 24 ואין לה שום בעיות חוץ מיזה שהיא קטנה בגוף)
ולסיום:
בדיוק היום הייתי בוועדת השמה לבת הגדולה יותר שלי שאני רוצה להשאיר שנה נוספת בגן ואני רוצה להכניס אותה ג"כ לגן שפתי.
בקיצור: מי שטועם מהגנים הקטנים והאישיים האילו רק ממליץ עליהם בחום.
אני לא יודעת איפה את גרה, אך הגנים באזור שלנו מעולים.
את יכולה להתקשר אלי בשמחה.
 

tamar123

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הבת שלי קבלה שעות שילוב בגן = לכפרות.

גם אם הגננת מעולה חצי מהשיעורים נופלים, מוצאים יותר את הבנות שצריכות יותר. אין השלמות, והילדה נופלת בין הכסאות ואז צריך לקחת פרטי.

גן שפה = המלצה חמה ביותר!!!
(כמובן אחרי בירור על הגננת והאוכלוסיה, בד"כ גם החלוקה של הגנים זה לפי רמות וקשיים.)
ילד שבגן שפה לא אומר חנ"מ!!!!


לכל האלו שמתלבטות מוזמנות לתקשר באישי.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
לידיעתך, שעות השילוב בגן הן מועטות. הן תוספת נחמדה, אבל אם יש קושי משמעותי שעות השילוב הללו הן לא בדיוק מענה מתאים.

מה כן?

א. אפשר להשאיר ילד עם קושי בגן רגיל, והדאגה לקידומו תהיה באחריות ההורים. אלו דברים שדורשים השקעה: לקחת לקלינאית תקשורת, לתרגל בבית כל יום לפי ההדרכות של הקל"ת, להוסיף טיפולים מתחומים אחרים לפי הצורך, לארגן חברים אחר הצהריים כדי לקדם את המיומנויות החברתיות (כדאי בהדרכה מקצועית), להמשיך להיות בקשר רציף עם צוות הגן.

ב. אפשר להעביר לגן שפה. גן שפה יכול להיות הזדמנות נהדרת להשלים פערים ולקבל יחס אישי וטיפולים מקצועיים . בזהירות אומר כי יש מקומות בהם הגנים שפתיים מקבלים ילדים עם קשיים לאו דווקא שפתיים (התנהגותיים, התפתחותיים) או קשיים מורכבים יותר, ולכן הם פחות מתאימים לילדים עם קשיים קלים. צריך לבדוק מיהו הצוות בגן, מהם הקשיים הרווחים של הילדים בגן, כמה שעות טיפול מקבלים שם ואלו טיפולים.

שוב, אוסיף בזהירות כי אם לאחר שהיה בגן שפתי הילד משלים פערים ומשיג התפתחות תקינה מתאימה לבני גילו, כדאי לחשוב על חזרה לגן חובה רגיל כדי שהתאקלמות בבית הספר תהיה קלה יותר (מעבר בין גן קטן לכיתה גדולה פלוס כל התנאים החדשים בבית הספר יכול להקשות על השתלבות).
 

נחמדת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י tamar123;2087568:
הבת שלי קבלה שעות שילוב בגן = לכפרות.

גם אם הגננת מעולה חצי מהשיעורים נופלים, מוצאים יותר את הבנות שצריכות יותר. אין השלמות, והילדה נופלת בין הכסאות ואז צריך לקחת פרטי.

גן שפה = המלצה חמה ביותר!!!
(כמובן אחרי בירור על הגננת והאוכלוסיה, בד"כ גם החלוקה של הגנים זה לפי רמות וקשיים.)
ילד שבגן שפה לא אומר חנ"מ!!!!


לכל האלו שמתלבטות מוזמנות לתקשר באישי.

חבל על ההכללות! אמנם אני לא אובייקטיבית (גננת שילוב בעצמי), אך חבל לומר בכזו נחרצות ששעות שילוב שוות לכפרות! אם גננת שילוב היא מקצועית העבודה שלה לא נגמרת בחדר אלא היא נותנת הנחיות להמשך עבודה ותרגול בבית, וכן יש תוכנית עבודה מפורטת מה עליה לבצע במהלך השנה. אמנם קורה שנופלים שיעורים אבל זה לא אמור להשפיע ברמה כזו שאין התקדמות ושיפור!!! וכן, אין דבר כזה שגננת שילוב לוקחת ילדות שצריכות יותר. ברגע שלילדה מגיעה שעה רשמית, ההורים יכולים לדרוש שהילדה תקבל אותה!!!
לדעתי במקרה שהציגה יוגורט מומלץ ללכת לאבחון התפתחותי בקופת חולים ולקבל חוות דעת מקצועית מרופא התפתחותי.
אשמח לפרט על התהליך אם יש צורך.
בהצלחה!!!
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נחמדת;2087825:
חבל על ההכללות! אמנם אני לא אובייקטיבית (גננת שילוב בעצמי), אך חבל לומר בכזו נחרצות ששעות שילוב שוות לכפרות! אם גננת שילוב היא מקצועית העבודה שלה לא נגמרת בחדר אלא היא נותנת הנחיות להמשך עבודה ותרגול בבית, וכן יש תוכנית עבודה מפורטת מה עליה לבצע במהלך השנה. אמנם קורה שנופלים שיעורים אבל זה לא אמור להשפיע ברמה כזו שאין התקדמות ושיפור!!! וכן, אין דבר כזה שגננת שילוב לוקחת ילדות שצריכות יותר. ברגע שלילדה מגיעה שעה רשמית, ההורים יכולים לדרוש שהילדה תקבל אותה!!!
לדעתי במקרה שהציגה יוגורט מומלץ ללכת לאבחון התפתחותי בקופת חולים ולקבל חוות דעת מקצועית מרופא התפתחותי.
אשמח לפרט על התהליך אם יש צורך.
בהצלחה!!!

מצטרפת להמלצה על אבחון התפתחותי בקופת חולים
 

נחל

משתמש מקצוען
This user does not have permission to use the HTML BB code.
נכתב ע"י nechamizak;2087835:
מצטרפת להמלצה על אבחון התפתחותי בקופת חולים
כן, למרות ששיקול הדעת האישי חשוב לא פחות.
יתכן שברמת האבחון הילדה שלך לא צריכה גן שפה, זה לא אומר שלא כדאי לשלוח אותה לשם. המסגרת הקטנה עם שימת הלב לכל ילדה נותנת מעבר לשעות הטיפול.
דוגמה למשל מגן שפה - באופן קבוע נערך סבב שבו כל ילדה מספרת משהו. (לא זוכרת אם בגן שהכרתי את זה, זה היה חוויה משבת, או משהו אחר.) כמובן שהגננות מעודדות ועוזרות לכל אחת ללמוד להתבטא, רגשית וגם סתם כך.
תחשבו מה זה מבחינה רגשית לילדה שלא רגילה להתבטא. איזה תהליך היא עוברת במשך השנה רק מהדבר הפשוט הזה. לעומת ילדה שיושבת בריכוז עם 35 ילדות, ומפנימה את זה שאחרות מדברות, ולה אין מקום.

לכאורה השילוב בגני שפה נסגר בתקופה הזו. אולי כבר מאוחר מדי. למי שמתעניין, כדי לברר בהקדם

ובקשר לסטיגמה - ברמה ובמקום שזה כן קים. אז אוקי, זה שיקול מסוים. אבל כמה שיקול?
מה באמת טוב לילד? וממילא גם להורים.
אנחנו מקריבים מדי הרבה על מזבח הסטיגמה, ואנחנו הראשונים שמפסידים מזה. בישיבות למשל, הלחץ לשלוח לישיבה הכי עם שם שאפשר. לא כולם כאלה, אבל מי שכן - מה זה עושה לבחור שנאבק על מקומו כל הזמן בלחץ, בשעה שיכול היה ללמוד בראש טוב בישיבה שמתאימה לו לכתחילה. להתקדם בקצב שלו. להתעלות יותר, ובצורה פנימית ואמיתית, לא רק כדי לשרוד חברתית.
כנראה שזה תהליך של השתחררות שכל אחד צריך לעשות עם עצמו. פחות להיות משועבד למה יגידו. לא קל בשביל מי שהתחנך אחרת, אבל שווה מחשבה.
 

tamar123

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י נחמדת;2087825:
חבל על ההכללות! אמנם אני לא אובייקטיבית (גננת שילוב בעצמי), אך חבל לומר בכזו נחרצות ששעות שילוב שוות לכפרות! אם גננת שילוב היא מקצועית העבודה שלה לא נגמרת בחדר אלא היא נותנת הנחיות להמשך עבודה ותרגול בבית, וכן יש תוכנית עבודה מפורטת מה עליה לבצע במהלך השנה. אמנם קורה שנופלים שיעורים אבל זה לא אמור להשפיע ברמה כזו שאין התקדמות ושיפור!!! וכן, אין דבר כזה שגננת שילוב לוקחת ילדות שצריכות יותר. ברגע שלילדה מגיעה שעה רשמית, ההורים יכולים לדרוש שהילדה תקבל אותה!!!
לדעתי במקרה שהציגה יוגורט מומלץ ללכת לאבחון התפתחותי בקופת חולים ולקבל חוות דעת מקצועית מרופא התפתחותי.
אשמח לפרט על התהליך אם יש צורך.
בהצלחה!!!

חלילה לי מלהכליל, והדגשתי שם ושוב כאן שזה לא קשור לגננת. השעות האלו הן לא מספיקות. חברה שלי הבת שלה אמרה מפפון במקום מלפפון וכד', לגננות הרגילות אין זמן בגן לשבת איתה על זה, הפעם בשבוע לא הספיקה!!! וזה משהו בקטנה (ההורים גם צריכים לעבוד עם הילדה, אבל במידה--- יש לשמר את המקום הזה בבית למקום חם וכייפי ולא לחזרות ותירגולים מעצבניים...) ובגן שפה הילדה מקבלת 2 טיפולים בשבוע מקלניאית + עזרה יומית ותרגולים בגן.
ואין ספק שאסור לדלג על אבחונים וכד'
מנסיון לגבי הנפילות של השיעורים זה קורה המון המון!!! וכן יש מציאות שמוציאים יותר בנות שצריכות יותר, יום קצר לדוג' או שיש תוכנית משהו ויש פחות שעות שהגננת משלבת נמצאת יוציאו את הבנות שזה קריטי------
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה