Harmonyapro
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אם עומדים תמיד עם יד על הדופק ועוקבים כל הזמן אני לא רואה שום סיבה שזה יקרה.פערי שפה יכולים לגרום לפערים רגשיים ארוכי טווח
עד גיל 5 המוח פתוח וגמיש, לאחר מכן כל דבר לוקח פי כמה זמן ומאמץ.
פערים יכולים להיות לכל ילד, גם פערי שפה אצל ילד שדובר שפה אחת בלבד אינו דבר נדיר.
ובכל זאת כל ההבדל הוא עד כמה שמים לב ועוקבים ומטפלים בזמן. אין צורך לשבת ולחכות שייווצרו קשים חברתיים ורגשיים, ואז להבין שיש כן נקודה שצריך לטפל.
אני מכירה מקרוב ילדים רבים גם במשפחה הקרובה וגם בסביבה האישית שלי ובעבודה, שגדלו על שתי שפות ואפילו יותר - לא ראיתי אף אחד שסחב איתו תיק של פערים וקשיים כתוצאה מכך, להיפך.
מה שכן חשוב לציין-
שחשוב שתיהיה חלוקה ברורה לפחות בתחילת הדרך היכן מיקומה של כל שפה.
ומומלץ שלפחות אחת הגננות תדע את שתי השפות ברמה גבוהה.
ספציפית באידיש זה פחות בעיה, כי בד''כ לרוב מי שיודעת אידיש יודעת גם עברית.
אבל לגבי השפות האחרות כן כדאי להשים לב לעניין, ומצד שני לסכם עם הגננת מראש שהילד כרגע בתקופת למידה ולכן לא להירתם לעזרה על כל מילה שניה, זה לא נורא אם לא יודעים ומתמודדים בתחילה-שום טראומה לא נוצרת מזה.