שיתוף - לביקורת גמזו לטובה

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אף שנכשלתי בחיזוי העתיד בסיפור "החולה האחרון" אני מרשה לעצמי לחזות שוב את העתיד וכמאמר החכם בפלא יועץ ערך דאגה: העבר אין, העתיד עדין, דאגה מנין, קום שתה יאן.
הסיפור נועד לעודד את לב המעיין ואין לפסוק ממנו.


הוא ישב שקוע בעצמו עם סנטרו בין ידיו. גם כוס הקפה נותרה מיותמת וקרה. נשאר לו רק למלמל "מאין יבוא עזרי", והוא יהיה קלישאה מושלמת. אבל במקום זה הוא צעק "פיקה, תעשי לי חדש, שתיים ואחד, תודה".

הוא לא יכול עליהם. הם עושים ממנו צחוק, קרקס, תיאטרון. הוא דפק בזעם על השולחן, והקפה עף.

כמה שניסה לבוא לקראתם, עושים מה בא להם. מצידו שידבקו כולם. זהו. הוא גמר איתם.
מה שהיה אתמול עובר כל גבול. נס שלא התפרץ והעיף איזה סטנדר. בסך הכל ביקש לבוא לביקורת בישיבת 'מאויבי תחכמני' לראות ששומרים על ההנחיות.

"איפה הקפסולה פה, אני לא מבין?"
הנה פה זה מתחיל, הזדרז ראש הישיבה להראות, כאן יש צורת הפתח, הנה - הוא השתדל לעקוב במבטו אחר חוט דיג דקיק - עד פה. פה יש לחי.

מה? ואיפה פה? הצביע לעבר השני.
כאן יש גוד אחית, אתה רואה שבדיוק העזרת נשים יורדת? יפה. ומיגו דהוי דופן.
אבל יש פה יותר מעשרים!
באמת? תן לספור. דם, צפרדע, כינים... אתה צודק. הכסטר למה אתה כאן?
רגע, הרב. אני רואה מקומו הראשון ודעתו לחזור. וחוץ מזה יש ביטול ברוב.

אתה יודע שזה לא מסיכה תקנית? פנה לעבר בחור שישב וגמע קפה דרך חור ענק במסיכה.
"אין בזה כמוציא רימון. מדדתי".

הפטנט הקודם שלו, לחייב כל בחור ששהה ליד מי שצריך בידוד בשהייה בכתובת הרשומה בתעודת הזהות, קיבל מענה תוך שעתיים:
"מבצע בזק - ח"כ אשכולי מקדם העברת כתובות מרוכזת מבית ההורים לישיבה". כך נאמר שחור על גבי סמארטפון בקבוצת הואטסאפ החרדית שהשתחל אליה בזהות בדויה.
אין מה לעשות איתם הם רק רוצים ללמוד.

מבטו נפל על תמונתו של אבא אבן או אבא הלל. איך הוא היה אומר? דע את האויב.
גם דוב פדינגטון, המצביא האמריקאי הנודע אמר: אם אינך יכול להיכנע להם, הילחם בהם. משהו כזה.
הרעיון הזוי, אבל כמו שאומר גני בנץ ראש הממשלה המגשר, כשנגיע לדשא נחצה אותו.
די פתגמים, צריך לזוז.

-----

בוקר טוב, אתה חדש פה?
אמ... כן, מהבוקר.
ר' שון שמשון, אברך מתמיד נפלא סקר את פני התלמיד החדש.
ברוכים הבאים. מה השם?
רוני גמזוז. אהרן גמזוז.
גמזוז? נשמע לי מוכר מאיפשהו. לא משנה.
אנחנו בדיוק אתמול התחלנו מסכת עירובין, קצת קשה אבל מעניינת.
אתה תלמד פה על צורת הפתח, גוד אסיק, תל המתלקט.

הלך לו מצוין. בול בזמן.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
סיפור מוצלח כרגיל, חוויית קריאה משובחת.
מתאים מאד לימי לימוד עירובין בדף היומי.

שאלתי בחור מסוגר בישיבה - שומרים אצלכם על ה'קפסולות'?
"פחות או פחות", השיב לי.
 

רינתיה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
חזק!
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
אייאיייאייי...
איפה הקטע של הלוחמה ב'חסידים ואנשי מעשה'? דחוףףףף
אגב, אפשר מילון מצורף לנשים?:)
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
@יאן - הכישרון הזה שלך, אפילו באלף כישרונות אחרים כאן - לא בטיל!
פלאי פלאות!
לכאו' היות וכישרון אינו דבר שבמניין, ו'יאן' עם פשוטי העם הוי מין בשאינו מינו, סד"א דליבטיל ברובא וקמ"ל דלא מיבטיל כיוון דהוי קבוע דכמחצה על מחצה דמיא ועוד דישנו בנותן טעם לפיכך פשיטא דאינו בטל לעולם.
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
סד"א דליבטיל ברובא וקמ"ל דלא מיבטיל כיוון דהוי קבוע דכמחצה על מחצה דמיא ועוד דישנו בנותן טעם לפיכך פשיטא דאינו בטל לעולם.
דיי נו... אייה גוגל טרנסלייט כשצריך אותו?!

ו@יאן- קטע יפה מאוד. על אף שאני שייכת ל'בית יעקב'. הבנתי את הרעיון, ואהבתי את הסגנון.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
וקמ"ל דלא מיבטיל כיוון דהוי קבוע דכמחצה על מחצה דמיא
שטות'ים!
בקורונה של ציפורי היה מעשה!
אך יש לו מתירין בניקים האחרים שלו, וממילא לא בטיל... או שמא בהם בטיל?
@יאן , גמזו לא שם לב שבחוץ היה אהל זרוק?
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
כמה משפטים טובים ש'דגתי' בקריאה חוזרת... יש כאן עוד המון!
דוב פדינגטון, המצביא האמריקאי הנודע
זה טובבבבבב!
כשנגיע לדשא נחצה אותו
:p
אם אינך יכול להיכנע להם, הילחם בהם
וואו! אפילו הוגה המשפט במקור לא חשב על זה...
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
איפה @דיונון שצריך אותו?
פה, פה.
@ב.א. טען כי כשרונו של @יאן המופלא אפילו באלף כשרונות אחרים יעמוד בפני עצמו ולא יתבטל בהם.
@שיילה פלפל בדיני ביטול והגיע למסקנה דומה.
לכאו' היות וכישרון אינו דבר שבמניין, - כלל א', דבר שבמנין (שנמכר לפי יחידה ולא במשקל) אינו מתבטל ברוב.
ו'יאן' עם פשוטי העם הוי מין בשאינו מינו, - כלל ב', דין ביטול הוא דווקא בשני מינים שונים, אך כשנופל מין בבני מינו אינו מתבטל.
סד"א דליבטיל ברובא - משכך היה מקום לומר שיתבטל ברוב.
וקמ"ל דלא מיבטיל כיוון דהוי קבוע דכמחצה על מחצה דמיא - כלל ג', איך מסבירים את זה למען ה'... בקיצר, תשעה אנשים שעומדים ולא זזים ואתם עוד אחד, אין להם דין רוב כלפיו.
ועוד דישנו בנותן טעם לפיכך פשיטא דאינו בטל לעולם. כלל ה', כשטעם האיסור (:p) קיים גם אחרי שהחתיכה האסורה התערבה ברוב - לא בטל.
 
נערך לאחרונה ב:

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תענוג!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה