בשכר שממתינות

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
כהמשך לסיפור של עבדקן, עשיתי כמה שינויים קלים שיתאים לחלקו השני של הפסוק.
ותודה לעבדקן על הקטע המרגש מאד!!!
גם השנה הוא ילך ללמוד בלילה. גם השנה הוא בטח יחזור אחרי שעה, ימשוך בכתפיו ויאמר: היו לי קוצים ובכלל לא הצלחתי להתרכז .
והיא שוב תביט בו באותו מבט נוגה.
היא עוד זוכרת את הגדולים שלה, עם העיניים הנוצצות שהיו חוזרים הביתה ומספרים: היום אמרתי תירוץ, היום חידשתי סברא.
איזה חג היה בשבילה שבועות באותם ימים. החג של התורה, החג של ה"ישיבע בוחרים" שלה.
ובעצם, החג שלה. איך תמיד שלחה אותם ללמוד. ודחקה בו להיות יותר ויותר מתמיד.
אני לא צריכה את העזרה שלכם. רק תלכו ללמוד.
זוכרת את עוגת הגבינה המיוחדת, בצורת הר סיני, שהייתה מביאה להם בקידוש של הבוקר בעיניים בורקות מגאווה, גאווה שלא אמא לתלמידי חכמים

אבל מוטי, הקטן שלה, הוא והתורה כבר לא. מי היה מאמין.
בהתחלה, כשהמלמדים היו גוערים ומתקשרים ושולחים אותו הביתה לכמה ימים, היא ניסתה והפצירה בטוב וברע,במילים חמות ובגערות .הוא אמר שהוא באמת משתדל, אבל הוא לא מצליח. האותיות קופצות לו מול העיניים .
אחר כך הוא הלך לישיבה, אז נכון שלא חשובה כמו של האחים שלו, אבל בכל זאת ישיבה רגילה.
אחר כך גם זה לא. הוא התגלגל מישיבה לישיבה. אבל בכל פעם הגיעה השיחה הזאת שאומרת ש"הבן שלכם באמת בחור טוב, אבל זה לא מתאים לישיבה שלנו"
ונכון שברוך ד' הוא לא מסתובב ברחובות והקב"ה שלח שליחים טובים בדורנו להקים ישיבות לאלו שקשה להם. הוא שמח בישיבה, הוא מרגיש סיפוק, הוא לומד נגינה, הוא לומד אומנות ושעתיים ביום הוא גם לומד גמרא. בזה מסתכם חלקו בתורה.

וכמה שהיא בכתה עליו. בפניו ושלא בפניו. אני רציתי ילדים תלמידי חכמים בטוח שאתה יכול קצת יותר.
אז נכון, הוא מתפלל שלוש תפילות במניין רציני. הוא ירא שמיים ומדקדק בהלכה. והוא באמת ילד טוב שרק רוצה לרצות את ההורים שלו.
אבל אני, אני רציתי ילד תלמיד חכם. רציני כזה. שרק התורה מעניינת אותו. לא שום דבר אחר.
הייתה נזכרת בעוגת הגבינה ההיא. ודומעת אל הכרית. מה היא קשורה להר סיני.

אבל השנה, פתאום היא תפסה.
בשבועות לא קיבלנו רק את מצוַות תלמוד תורה. קיבלנו 613 מצוות.
אז אנחנו - חשבה לעצמה - נחגוג את ה-612 האחרות.
תרי"ב מצוות שהוא מקיים בכל לבבו ובכל נפשו ובכל מאודו.

ובסוף כשהוא חזר בליל שבועות אחרי שעה ורבע, ואמר: "וואו, זה היה קשה והגבאי אמר שאולי כבר כדאי שאני אלך לישון".
היא לא נעצה בו שום מבט נוגה.
היא רק אמרה לו: אני גאה בך. אתה הילד הכי נפלא שלי"
ילד שמתאמץ, באמת מתאמץ לעשות הטוב בעיני הקב"ה,ילד שבאמת רוצה חלק בתורה, אבל קשה לו.
ילד של תרי"ב מצוות. פלוס שעה ורבע.
והוציאה את עוגת הגבינה המיוחדת. בצורת הר סיני.

בשכר שמוליכות, רק מוליכות...
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אני לא אאריך הרבה, האריכו כבר במקומי.
הרעיון הוא שחיבור של אהבת אמת לא בא בגלל. כך הורים וילדים, כך חברה וכך בעיקר בעל ואשתו.
אני רק שואל את עצמי כמה יוסף איכא בשוקא שהפסיקו ללמוד בגלל שהרגישו שהם נחשבים בגלל. משהו.
הכרתי ראש ישיבה חשוב מאוד. שכאשר הלכה רעייתו לעולמה, והתחתן שוב, נזקפה קומתו. הוא נראה משוחרר. פתאום הרגיש לי שהוא התחיל לחיות, צעדיו נעשו קלילים. הקודמת צדייקעס' היתה. באמת. מסורה אליו בכל נימי נשמתה. היא דאגה שהוא יוכל ללמוד כל הזמן. הייתה מביאה לו אוכל לישיבה. מסדרת לו את המיטה בחדר בישיבה. ומרפדת כל פינה שהוא יוכל ללמוד. ממש לקנא. אבל כשהגיעה החדשה (פרשנות שלי) הוא היה מי שהוא. לא בגלל...

אבל כשחשבתי על זה ביום ששי. חשבתי שאדם צריך גם לאהוב את עצמו כמות שהוא. ואז, אז כולם יאהבו אותו כמו שהוא.
וזו כל התורה על רגל אחת. "כמוך"...
 
נערך לאחרונה ב:

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
איני חושבת שיש סתירה.
בתחילה הדימוי העצמי והביטחון נרכשים בעקבות משוב ויחס הזולת. אחר כך אדם שאכן רכש בטחון יכול לספק לעצמו את הדימוי החיובי בלי להסתמך מדי, או בכלל, על שולחנם של אחרים.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
איני חושבת שיש סתירה.
בתחילה הדימוי העצמי והביטחון נרכשים בעקבות משוב ויחס הזולת. אחר כך אדם שאכן רכש בטחון יכול לספק לעצמו את הדימוי החיובי בלי להסתמך מדי, או בכלל, על שולחנם של אחרים.

לפי הבנתי,הוא היה כמות שהוא בגלל /בזכות
אשתו השניה -המאפשרת.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אפשר לחיות אם כאלו סתירות
והתשובה האמיתית שצריך לתחזק את זה.
לא תמיד זה קל, במיוחד כשהמסרים סביב סמויים.

בא נגיד שאם היה זה סיפור,בסדר.
אבל בחיים האמיתיים כולנו מעורבים ,
גם המסרים הסמויים שלנו,מעורבים וסותרים.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
את הרעיון הבנתי ואני מסכימה.
ההוכחה/הסיפור האמיתי שהבאת.
הם מפריעים לי.
אבל לא אתפס לקטנות.
 

עיכוביש

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני לא אאריך הרבה, האריכו כבר במקומי.
הרעיון הוא שחיבור של אהבת אמת לא בא בגלל. כך הורים וילדים, כך חברה וכך בעיקר בעל ואשתו.
אני רק שואל את עצמי כמה יוסף איכא בשוקא שהפסיקו ללמוד בגלל שהרגישו שהם נחשבים בגלל. משהו.
הכרתי ראש ישיבה חשוב מאוד. שכאשר הלכה רעייתו לעולמה, והתחתן שוב, נזקפה קומתו. הוא נראה משוחרר. פתאום הרגיש לי שהוא התחיל לחיות, צעדיו נעשו קלילים. הקודמת צדייקעס' היתה. באמת. מסורה אליו בכל נימי נשמתה. היא דאגה שהוא יוכל ללמוד כל הזמן. הייתה מביאה לו אוכל לישיבה. מסדרת לו את המיטה בחדר בישיבה. ומרפדת כל פינה שהוא יוכל ללמוד. ממש לקנא. אבל כשהגיעה החדשה (פרשנות שלי) הוא היה מי שהוא. לא בגלל...

אבל כשחשבתי על זה ביום ששי. חשבתי שאדם צריך גם לאהוב את עצמו כמות שהוא. ואז, אז כולם יאהבו אותו כמו שהוא.
וזו כל התורה על רגל אחת. "כמוך"...
אני אוהב דברי טעם.
השנקל שלי - אתה יודע שאתה צודק רק אחרי שאתה מבין שאתה לא צודק.
הדברים דברי טעם. אבל יש צד שני חזק למטבע.
וההחלטיות פוגעת באמינות. ובאמיתות.

בעולם שלי, אישה מלאת שאיפות אבל אוהבת כמות ש.
ואיני מכחיש - עם ההורים, שלא 'אהבו כמות ש', רק חיכו למה שאיני, התקדמתי הרבה יותר.
אמת, כל החיים התפללתי אל האישה הזאת. וכל יום אני מודה, לו ולה.
במקביל, עובדה. כיום, איפה הפנימי שלי ואיפה אני...

אז הדרן לראשית ההודעה, אל תפסול באבחה את האשה הראשונה של ההוא.

@באבא אתה עושה לי רע על הנשמה, ואני נהנה מכל רגע. כמעט הוללות.
ולעזאזל, למה זה מרגיע אותי במלחמה מול פרוג?
 
נערך לאחרונה ב:

חושב מחדש

משתמש מקצוען
הכרתי ראש ישיבה חשוב מאוד. שכאשר הלכה רעייתו לעולמה, והתחתן שוב, נזקפה קומתו. הוא נראה משוחרר. פתאום הרגיש לי שהוא התחיל לחיות, צעדיו נעשו קלילים. הקודמת צדייקעס' היתה. באמת. מסורה אליו בכל נימי נשמתה. היא דאגה שהוא יוכל ללמוד כל הזמן. הייתה מביאה לו אוכל לישיבה. מסדרת לו את המיטה בחדר בישיבה. ומרפדת כל פינה שהוא יוכל ללמוד. ממש לקנא. אבל כשהגיעה החדשה (פרשנות שלי) הוא היה מי שהוא. לא בגלל...

הגמרא מספרת [עבודה זרה לט.] 'מעשה באשה אחת שנשאת לחבר והיתה קושרת לו תפילין על ידו נשאת למוכס והיתה קושרת לו קשרי מוכס על ידו',
כלומר כל אדם משתנה לפי הזוגיות שלו,
ומכאן מגיעה השאלה אחת המאתגרות שיש, האם אני צריך להשפיע על בן או בת הזוג שלי לפי השאיפה שלו, או לפי האישיות שלו.
ולצערי, פרוג אינו המקום להכנס לשאלה הפילוסופית המרתקת הזו.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כל אחד אמור למלא את תפקידו. שלו בלבד.
התנהגות האדם מקרינה ומשפיעה, משנה, ומעצבת ממילא. בין אם רוצים בין אם לא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה