דרוש מידע "בר יוחאי" של חסידות ויזניץ

אסתי-בראון

להיות אמא מחוברת
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מי יודע היכן ניתן להאזין לניגון בר יוחאי של חסידות ויזניץ?
מושר גם בתולדות אברהם יצחק.
אם הכוונה לניגון האיטי של רבי ניסן יוסט ז"ל אז יש לי.
 

שמחו

משתמש מקצוען
אגב, בניגוד לנטען שהניגון הוא של ר' ניסן יוסט המלחין האגדי בחצר האהבת ישראל, הניגון הזה הוא לא שלו, אלא של ר' בעריש מוישווא.
 

עזרה בשמחה

משתמש רשום
מנוי פרימיום
אפשר את השיר בוקאלי
נסיתי להעלות
זה מה שנכתב
1716537632380.png
 

יואל וייס

משתמש רשום
אני עושה חלאקה לבני החמוד
היכן כדאי לחגוג השנה
אני נזכר שבשנת הקורנה גם עשיתי חלאקה ופשוט חגגתי את זה בבית עם כל המרץ פשוט מוזיקה וילד על הכתפיים מאושר עד הגג
איפה כדאי השנה?????
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אני עושה חלאקה לבני החמוד
היכן כדאי לחגוג השנה
אני נזכר שבשנת הקורנה גם עשיתי חלאקה ופשוט חגגתי את זה בבית עם כל המרץ פשוט מוזיקה וילד על הכתפיים מאושר עד הגג
איפה כדאי השנה?????
שמעון הצדיק
 

David shtern

כותרת - הטופ שבעימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
ראיתי שעברו פה לנושא אחר.
אך הנה לפניכם מה שנכתב בגליון קשר איתן (בהר תשפ"ד)

בר יוחאי הארוך – ר' בעריש ווישעווער
בשנת תשמ"ב, פנה כ"ק מרן אדמו"ר זי"ע אל ראשי המשוררים בחצרות קדשנו, ושח להם, כי זכור לו שבשולחנו הטהור של זקנו הסב"ק זי"ע ביום ל"ג בעומר, היו שרים ניגון אחד על הפיוט "בר יוחאי", וכששרו את ה"בר יוחאי" הזה, היה הסב"ק שרוי בהתרגשות עצומה, תוך ששופך מוריד דמעות כמים בדביקות רבה. "אינני זוכר את הניגון" - שח רבינו - "אולם מה מאוד הייתי חפץ לשמעו שוב"...
חברי המקהלה חיפשו בין זקני החסידים די בכל אתר ואתר אם יש עדיין מי שזוכר את הניגון הלז, עד שלאחר מאמצים מצאו לשמחת ליבם את הרה"ח ר' יצחק ווייס ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ בוויליאמסבורג, שזכר את הניגון הזה, שהולחן ע"י המלחין והבעל-מנגן בחצרות וויזניץ וסיגעט, הרה"ח ר' בעריש ווישווער [הורוויץ] ז"ל, ובמקורו היה מושר על "מזמור לדוד ה' רועי".
מספר הרה"ח ר' אשר לעמיל פולק הי"ו: כאשר הביא ר' יצחק ז"ל את ההקלטה עם הניגון להרה"ח ר' בנימין הרטמן ז"ל, לא ידענו אם זהו הניגון שאליו כיוון רבנו, נמנינו להיכנס אל הקודש פנימה ולהשמיע לפניו את הניגון, ויהי כאשר אך שמע את תנועת הפתיחה, כמו קפץ ממקומו וקרא בהתרגשות, 'יא יא, דאס איז עס', והתייפח בהתרגשות.
המנגנים עמלו על עיבוד הזמר והכנתו ושינונו, עד שב"טיש" של רבינו ביום ל"ג בעומר תשד"ם, השמיעו המשוררים את ה"בר יוחאי" לראשונה. הליט את פני קדשו, ובכה רבות, תוך ששרעפיו עמוק עמוק מי ימצאם.
"דכירנא מימי נעורי, איך שהיה זקני הק' זי"ע עורך את שולחנו הטהור ביום ל"ג בעומר. אי אפשר לתאר את המעמד הזה בפה, רק מי שראה זאת בעיניו יכול לחוש את זאת, דאס דארף מען זעהן מיט די אויגין, דאס דארף מען פיהלען מיט די ביינער, מיט אלע איברים, כיצד היה מלא התרגשות ביום זה. דמעות זלגו מעיניו הקדושות ללא מעצור בעת ששרו את הפיוט "בר יוחאי", כי היה לו קשר גדול מאוד עם התנא האלקי רשב"י זי"ע, ראשו היה דבוק תדיר בתורה הקדושה, בזוהר הקדוש. כשהיו צריכים לפעול ישועה היה הכל ע"י ספר הזוהר, באומרו לגבאי: "משולם גיב מיר דעם זוהר" - זה היה חיותו ועולמו...", התבטא רבנו בגעגועים בדא"ח ל"ג בעומר תש"ס.
גם אדמו"ר זי"ע ממאנסי היה מתאר בערגה את דמות ההוד של רבנו האהב"י זי"ע במעמד שירת בר יוחאי, איך שהוריד ראשו על השולחן והיטלטל בבכי עצום.
לחובבי השירה הוויזניצאית יש פה בפרוג שרשור ענק של ניגוני בית ויז'ניץ:
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה