בקשת עזרה לצורך סיפור|לנינגרד-המבורג

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
איזה מדינת יעד הבחור - עם טריק הכפיל או בלי - יכול הכי טוב ויעיל ו'חוקי' להגיע?
האם אכן בעזרת השכן המקושר יוכלו לבנות סביבו משהו, כמו הזמנתו ע"י קרובים מאמריקה כפי שהצעתם והקרובים הללו הם בעלי תפקיד או אישיות מאד חשובה שם, אולי מישהו דיפלומטי באמת, מקושר לממשל האמריקאי? - ואז, מה אתם מציעים שיכול להיות תפקידו של הקרוב ומעמדו שם באמריקה לצורך העניין והתועלת - ואותו שכן בכוחו למנוע סיבוכים ועיכובים מיותרים בדרך 'חוקית' וחלקה יחסית? נשמעת בסדר התאוריה הזאת?
בקרובים מאמריקה יכולים להיות מישהו מהממשל עם השפעה חזקה במשרד החוץ האמריקני, או מישהו נכבד באחד מארגוני הגג היהודיים- הג'וינט לדוג'. כל מי שיכולה להיות לו השפעת חזקה ומכרעת על הממשל כדי שאלו יפעילו את מנופי הלחץ שלהם. כדאי שאותו מישהו יפעיל עוד מנופי לחץ על האמריקאים. (ושוב, אני חייבת לומר, זו דרך שבודדים הצליחו להשתמש בה- לחץ דיפלומטי. הפעילו אותם רק במקרים בודדים כשאר היה מדובר או בדמות מאוד מפורסמת, או בסכנת חיים לאדם המסוים ברוסיה, שאז היה חשוב להבהיר לרוסים שהממשל האמריקאי עוקב אחר אותו אדם ושהם לא יוכלו להוציא אותו להורג בקלות.) אם את מתכוונת להליך איחוד משפחות, זהו הליך ביורוקרטי לחלוטין, והקרוב שלו יכול להיות גם פןעל זוטר בפנצ'רייה הקרובה. הוא מגיש בקשה לשלטונות (כנראה דרך השגרירות) ומחכה לקבל אישור. אם לא הלך- אפשר, כאמור, לנסות שוב. אגב, לפי הסיפורים של האנשים שיצאו מבריה"מ ועברו בהצלחה או שלא, הליך איחוד משפחות, החבר הרוסי שבשבילו הוגשה הבקשה לויזה נקרא באופן אוטומטי למשרדי הקגב שם היו חוקרים אותם מה רמת הקשרים שלהם עם הנתין הזר שהגיש עבורם בקשה וכמה, בעצם, הם כבר בגדו ורגלו על אמא רוסיה. הם היו מאולצים לשקר ולהצהיר שאין להם קשר או שהקשר קלוש, ושהם לא ביקשו מהקרוב להגיש עבורם בקשה לויזה וכמובן שהם מעולם לא רצו לעזוב את רוסיה הנפלאה, אחרת הם יישלחו לגולאגים בסיביר. ואז היו דוחים את הבקשה, כי הם בעצמם אמרו שהם לא רוצים לעזוב את רוסיה! לכן על הבקשה היה להיות מוגשת שוב ושוב.
השכן יוכל להחליק עניינים אם הוא יושב במקום טוב בצומת שמתעסקת עם אשרות. נשאלת השאלה למה הוא לא יכל להחליק את העניין בלי כל הטררם האמריקאי? זה רק ימשוך יותר תשומת לב ויקשה על העניינים להיות מוחלקים בשקט. (אלא אם את מתעקשת לשחרר גם את האבא, שאז תהיי מוכרחה לחץ). (דבר נוסף: איך השכן מחליק אשרה ועוד אשרה ועוד אחת, ועדיין יושב במקומו הטוב? המקום שלו בסיביר מובטח.)
ולשאלה הראשונה ששאלת, אבל תשובתה אחרונה בסדר: גם אם הוא מקבל אישור לעזוב לארה"ב, אין אפשרות לטוס ישירות לארה"ב, כי אין טיסות לשם. הוא חייב לעבור שאיזו מדינה נייטרלית כדי להחליף טיסה.
 
נערך לאחרונה ב:

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
טוב, אני מתבלבלת כבר לגמרי מכל ההצעות הנדיבות ולכן השאלות שלי נותרות בעינן.
אתמצת שוב כדי לקבל בבקשה ובתודה תשובה מתומצתת:
השכן לא מנפיק אשרות ככה בהינף יד, הוא פשוט יושב שם במקום מאד מרכזי ומשמעותי, העוצמה שלו היא גם בידע ומידע שברשותו כדי להזהיר אנשים שצריך, כדי לדאוג שהמידע יגיע בזמן למי שצריך כדי שההוא יוכל לעזור לעצמו בעזרת קשרים או פתרונות אחרים, משם הוא יכול למנוע כל מיני מקרים מלכתחילה, או להשאיר בסיפור שלנו את האבא נמק כדי שאיש לא יחשוד בו, אבל מנגד לעזור לבנו של האבא-השכן לצאת בדרך כלשהי, הוא יודע היטב ממה ואיך להיזהר, מה לא לעשות כדי לא להיתפס וגם לא מקצין דבר יום ביומו בהושטת עזרה בדמות של אשרות, יש כנראה עוד דרכים לעזור
אבל לא בכל הדרכים עוסק הסיפור, כרגע הוא עוסק בסיפור ספציפי עם בחור אחד ולו אני רוצה לעזור בעזרת השכן המוברג.
ציינתי את השנה בה מתרחש הסיפור בהתאם למה שביררתי מוקדם יותר לגבי שנת נפילת הקומוניזם, כי בדיוק זה מה שרציתי, מכיוון שאז באמת כבר היה יותר קל, אם כי בכל אופן עובדה שהסיפור מתרחש ויש קשיים והגבלות, כי לא הכל השתחרר בבת אחת, לכן מצד אחד יש את הקגב בתמונה וכל המרעין בישין ומצד שני יש כבר איפשהו פרצות בחומת הקומוניזם שמאפשרות מעט תמרון גם בנוגע לשכן וגם בנוגע להגשת בקשות שיש סיכוי שיתקבלו לעומת כמה שנים לפני כן,
אם אשתמש בהצעה של הכפיל, והשכן יש בכוחו להחזיק ברשותו את הדרכון של התייר ולגרום שלא להחזיר לו אותו בינתיים כי ממילא אין לו צורך בו כרגע, כי הוא מתכוון כאמור לשהות ברוסיה תקופה של כמה שנים עד להשלמת משימתו - איזו משימה? לימודים? חקירות בתחום מועיל לרוסיה? שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות? רפואי? - בזמן הזה התייר אינו מבקש או מחפש את הדרכון, כי זה בידי איש הממשל והוא לא מעז לדרוש זאת וגם יודע שזו הפרוצדורה וזהו,
בזמן הזה הבחור מקבל אותו לידיו ועושה בו שימוש - השאלה נותרה לאיזו מדינה הוא עוזב ובהתאם לתשובה, באיזו דרך הוא עוזב?
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
הוא גורם שהתייר יהיה במעקב בגלל שהוא תייר ולכן - או בגלל שמתעוררים עליו חשדות - מעקלים לו את מסמכיו עד להודעה חדשה, אבל ללא שזה יפגע למעשה בהתניידות ובחופשיות שלו ברחבי רוסיה כי הוא תייר וכי מה הוא אשם? אבל בגלל שהוא תייר כבר יש לו כאילו אשמה מסויימת שמצדיקה מעקב,
התייר מתכוון לשהות ברוסיה מספר שנים, כך שיש לשכן טווח זמן כדי להיערך ולהכין את תכניתו, עד להשגת מסמכים חדשים עבורו ואולי אפילו כבר תיפול הקומוניזם בינתיים, כי מדובר בשלהי התקופה ממש.
אפשא לומר שכמעט כל מילה בקטע הזה בלתי אפשרית.:
הוא גורם שהתייר יהיה במעקב-התיירים בין כך היו במעקב...
מעקלים לו את המסמכים-אין חיה כזו. ברוסיה ללא מסמכים הכניסו אותו ללא. לכל היותר היו מחתימים לו אותם בחותמת שחורה היתה מפנה אליו כל שוטר/מלשן פוטניצאלי.
וכי מה הוא אשם-ברוסיה הכלל היה ש'כל אחד אשם אלא אם הוכחה חפותו'. הסיבה לא משנה, התוצאה תמיד תהיה עגומה מבחינתו. לא חסרו סיפורים על כאלו שהוגלו לסיביר רק כדי לשמש קלפי מיקוח.
מתכווין לשהות ברוסיה מספר שנים-א. אם מספר שנים הרי שהוא אינו תייר. ב. אנשים לא הצליחו לקבל אשרה לשלושה שבועות, איך הוא הצליח לקבל למספר שנים?
אולי אפילו יפול הקומוניזם-מי שבנה בתקופה ההיא על נפילת הקומינזם היה אדם הזוי ומדומיין במיוחד. שלא לדבר על תחושת ההפי-אנד הדבילית מעט של הקורא.
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
אם אשתמש בהצעה של הכפיל, והשכן יש בכוחו להחזיק ברשותו את הדרכון של התייר ולגרום שלא להחזיר לו אותו בינתיים כי ממילא אין לו צורך בו כרגע, כי הוא מתכוון כאמור לשהות ברוסיה תקופה של כמה שנים עד להשלמת משימתו - איזו משימה? לימודים? חקירות בתחום מועיל לרוסיה? שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות? רפואי? - בזמן הזה התייר אינו מבקש או מחפש את הדרכון, כי זה בידי איש הממשל והוא לא מעז לדרוש זאת וגם יודע שזו הפרוצדורה וזהו,
בזמן הזה הבחור מקבל אותו לידיו ועושה בו שימוש - השאלה נותרה לאיזו מדינה הוא עוזב ובהתאם לתשובה, באיזו דרך הוא עוזב?
כמו שאמרו בהודעה מעלי, איך הוא נכנס מראש לכמה שנים? האופציה שלך היא או לאסור אותו בשל אובדן מסמכים, או לגרום לו להתחבא מאותה הסיבה, כי אין לו דרך לעזוב את רוסיה. רק כך הוא יוכל להישאר כמה שנים. תוכלי להשתמש ברעיון שהתייר שלך מפחד לבקש את המסמכים כי הוא נמצא בעניין לא חוקי נסתר (הוא הביא סחורה לשוק השחור, בא לקנות סודות ממרגל באמת וכד'), ולכן הוא מעדיף להסתתר. כי תייר תמים יפחד יותר להסתובב בלי מסמכים, דבר ראשון הוא יהפוך עולמות כדי להשיג את המסמכים חזרה או מסמכים חדשים או לפחות להבין למה נלקחו המסמכים שלו.
אולי הוא יכול להיות מרגל רוסי שחוזר הביתה, הוא לא צריך את המסמכים ולכן הוא לא מחפש אותם, השכן הטוב הוא מישהו מהבולשת הרוסית והוא יכול לפלח את המסמכים המשומשים. (מה שאומר שהמסמכים האלו יהיו מזוייפים פעמיים...:D) והמדינה אליה הוא עוזב- כאמור: מדינה נייטרלית- צרפת, שוויץ, אחת ממדינות ערב ואז לאיזו מדינה אירופית בצד המערבי, ומשם- לישראל.
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
הן לא היו ניטטרליות. הן היו מזוהות בבירור.
אמת, הביטוי נייטרלי אינו נכון.
הן לא היו כמו אמריקה. אליה לא יכלו להגיע באופן ישיר. טיסות לצרפת לדוגמא- היו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה