א
אליהו פריד
אורח
http://www.prog.co.il/showthread.php?t=116553
ולאור התגובות בנושא אני רואה לנכון להגיב חלק הדברים.
א. לגבי אלו שנתאכזו מקטלוג פונביט 2012 (הן מבינת החידוש והבשורה והם מכמות הגופנים שהונבו השנה.
ב. לאלו שרואים בצעדיהם של פונטביט חיקוי של פונטייפ
ועוד אילו נקודות שראיתי שהועלו במהלך אשכול זה.
ראשית אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם.
החברה של פונטביט הם אנשים חכמים בעלי נסיון בתחום.
הם אינם מזלזלים בשום מתחרה, אם זה פונטייפ, אאא, או אפילו מעצב פונטים מתחיל.
ההרגשה שלנו בפונטייפ היא שפונטביט עוקבים אחר התפתחותינו ושיטת פעולתינו בשטח הן בקרב הציבור ממנו יצאנו (הווי אומר החרדים) והן בקרב הציבור הכללי.
וברור לעין שהן מווסתים את עצמם למצבים החדשים שנוצרים בשוק.
האם הפעולות של פונטביט נובעות מפחד פונטייפ, התשובה היא שלילית.
האם השינויים בפונטביט מתרחשות בגלל פונטייפ יתכן מאוד שכן, אל לא ממקום של פחד אלא אדרבה ממקום מושכל כמו שכל מונופול משנה פוליסות מסויימיות בהתאם למצב חדש שנוצר במקרה זה פונטייפ.
יש שאומרים שהטיפוגרפיה של פונטייפ היא ברמה גבוהה מאוד ועדיפה מזו של פונטביט ואילו ישנם אחרים שאוחזים בדעה הפוכה שהפונטים של פונטביט הם המקצועיים ביותר
בין נדב וביני שוררת הערכה עמוקה והדדית אחד לגבי פועלו של השני, וכן מכירים במיוחדתו של השני בגישתו הייחודים בתחום הטיפוגרפה ויישומו בעיצוב. בסופו של יום, ערכה הדדית זו נובעת מההכרה המשותפת שכל אחד מעצב גופנים מתוך עצמותו ומתוך כבוד לעובדה שתרומת הגופנים שנדב מעצב אני לעולם לא אוכל לעצב וכן להפך.
לא לעיתים קרובות אני זוכה לדבר עם נדב עזרה, אולם תחושתי שבכל שיחה איתו אנו מדברים כשווים.
וזה לא משנה עם "רמת" עיצוב הטיפוגרפי שלו עולה משלי ואם לאו. מתוך הבנה הדדית שלא רק רמת העצוב והליטוש הוא הקובע, אלא רמת המקוריות והיכולת להוליד בשורה ושפה חדשה לעולם היא זו שבעצם קובעת.
אמנם ככל אדם, לא על כל דבר מסכימים, אבל על כמה דברים יש הסכמה ב95%.
והיא, מעצב פונטים מעצב על פי נטיות נפשו, מצב רוחו ולמען עצמו בעת עיצוב הגופנים.
עיצוב גופנים מאפשרים למעצב האותיות להביע ולבטא את מה שעובר עליו באותו רגע.
נניח שבקטלוג 2013 נתנה התייחסות חלקית לצורת הקטלוג של פונטייפ, אין זה אומר שהם "גנבו" רעיון, אלא סביר להניח שחלק מהגישה שיישמנו בקטלוג מצא חן בעיני צוות פונטים והחליטו אף הם לנכס חלק מרעיונות אלו, בסופו של יום כולנו עושים זאת.
בנוסף, מעצב אותיות אינו מסוגל בשום פנים ואופן להציב מכסת כמות של גופנים שאליהו הוא צריך להגיע בשנה.
אמנם כל מעצב לעצמו מטרת מכסה שאליו הוא שואף להגיע אבל מסי מסיבות אילו ואחרת לא תמיד הוא מצליח להגיע אליהם
קטלוג קטן (כמות פונטים קטנה יותר מהמקובל) אינו אינדיקציה לכשלון או אינדיקציה לכך שהמעצב הגיעו למיצוי שבוא כמע ואין לו מה לחדש. לעיתים פונטים שנדמים כביכול אחד למשנהו עלולים לתוצאות מרחיקות לכת שונות, ולעיתין נוכל לעמוד על כך רק בזמן מאוחר יותר ולאחר שימוש בו בפועל. אותיות אינן נבחנות בתפקודת תוך כדי סקירת ה'א-ב' בלבד.
אם לכל בן אדם מגיע צ'אנס נוסף, הרי לפונטים חדשים מגיע לפחות צ'אנס ראשון
במסגרת זו, הייתי מאוד רוצה לשמוע למה לדעתכם הגופנים של פונטביט עדיפים משל פונטייפ וזאת ע"מ לדעת, ללמוד להשכיל ולהשתפר
ולאור התגובות בנושא אני רואה לנכון להגיב חלק הדברים.
א. לגבי אלו שנתאכזו מקטלוג פונביט 2012 (הן מבינת החידוש והבשורה והם מכמות הגופנים שהונבו השנה.
ב. לאלו שרואים בצעדיהם של פונטביט חיקוי של פונטייפ
ועוד אילו נקודות שראיתי שהועלו במהלך אשכול זה.
ראשית אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם.
החברה של פונטביט הם אנשים חכמים בעלי נסיון בתחום.
הם אינם מזלזלים בשום מתחרה, אם זה פונטייפ, אאא, או אפילו מעצב פונטים מתחיל.
ההרגשה שלנו בפונטייפ היא שפונטביט עוקבים אחר התפתחותינו ושיטת פעולתינו בשטח הן בקרב הציבור ממנו יצאנו (הווי אומר החרדים) והן בקרב הציבור הכללי.
וברור לעין שהן מווסתים את עצמם למצבים החדשים שנוצרים בשוק.
האם הפעולות של פונטביט נובעות מפחד פונטייפ, התשובה היא שלילית.
האם השינויים בפונטביט מתרחשות בגלל פונטייפ יתכן מאוד שכן, אל לא ממקום של פחד אלא אדרבה ממקום מושכל כמו שכל מונופול משנה פוליסות מסויימיות בהתאם למצב חדש שנוצר במקרה זה פונטייפ.
יש שאומרים שהטיפוגרפיה של פונטייפ היא ברמה גבוהה מאוד ועדיפה מזו של פונטביט ואילו ישנם אחרים שאוחזים בדעה הפוכה שהפונטים של פונטביט הם המקצועיים ביותר
בין נדב וביני שוררת הערכה עמוקה והדדית אחד לגבי פועלו של השני, וכן מכירים במיוחדתו של השני בגישתו הייחודים בתחום הטיפוגרפה ויישומו בעיצוב. בסופו של יום, ערכה הדדית זו נובעת מההכרה המשותפת שכל אחד מעצב גופנים מתוך עצמותו ומתוך כבוד לעובדה שתרומת הגופנים שנדב מעצב אני לעולם לא אוכל לעצב וכן להפך.
לא לעיתים קרובות אני זוכה לדבר עם נדב עזרה, אולם תחושתי שבכל שיחה איתו אנו מדברים כשווים.
וזה לא משנה עם "רמת" עיצוב הטיפוגרפי שלו עולה משלי ואם לאו. מתוך הבנה הדדית שלא רק רמת העצוב והליטוש הוא הקובע, אלא רמת המקוריות והיכולת להוליד בשורה ושפה חדשה לעולם היא זו שבעצם קובעת.
אמנם ככל אדם, לא על כל דבר מסכימים, אבל על כמה דברים יש הסכמה ב95%.
והיא, מעצב פונטים מעצב על פי נטיות נפשו, מצב רוחו ולמען עצמו בעת עיצוב הגופנים.
עיצוב גופנים מאפשרים למעצב האותיות להביע ולבטא את מה שעובר עליו באותו רגע.
נניח שבקטלוג 2013 נתנה התייחסות חלקית לצורת הקטלוג של פונטייפ, אין זה אומר שהם "גנבו" רעיון, אלא סביר להניח שחלק מהגישה שיישמנו בקטלוג מצא חן בעיני צוות פונטים והחליטו אף הם לנכס חלק מרעיונות אלו, בסופו של יום כולנו עושים זאת.
בנוסף, מעצב אותיות אינו מסוגל בשום פנים ואופן להציב מכסת כמות של גופנים שאליהו הוא צריך להגיע בשנה.
אמנם כל מעצב לעצמו מטרת מכסה שאליו הוא שואף להגיע אבל מסי מסיבות אילו ואחרת לא תמיד הוא מצליח להגיע אליהם
קטלוג קטן (כמות פונטים קטנה יותר מהמקובל) אינו אינדיקציה לכשלון או אינדיקציה לכך שהמעצב הגיעו למיצוי שבוא כמע ואין לו מה לחדש. לעיתים פונטים שנדמים כביכול אחד למשנהו עלולים לתוצאות מרחיקות לכת שונות, ולעיתין נוכל לעמוד על כך רק בזמן מאוחר יותר ולאחר שימוש בו בפועל. אותיות אינן נבחנות בתפקודת תוך כדי סקירת ה'א-ב' בלבד.
אם לכל בן אדם מגיע צ'אנס נוסף, הרי לפונטים חדשים מגיע לפחות צ'אנס ראשון
במסגרת זו, הייתי מאוד רוצה לשמוע למה לדעתכם הגופנים של פונטביט עדיפים משל פונטייפ וזאת ע"מ לדעת, ללמוד להשכיל ולהשתפר
בברכה רבה
אליהו פריד
אליהו פריד