דרוש מידע בעבור שיתן..

אחד המגידים

משתמש חדש
אתם מכירים את הדבר הזה שנקרא עליה - בעבור שיתן.
זה מצוין ונחמד עד ש--
למשל יש לי בן דוד כהן, והוא ממש מתרעם, הוא מספר לי אני נוסע לשבות באיזו עיירה שכוחה אי שם, כמובן שהשבת אני הכהן, והנה, מעלים אותי לתורה ואומרים בעבור שיתן, ולכן במוצ"ש חוץ מלארגן את הדירה ולרוץ לאוטובוס נשאר לי גם לרוץ לבית הכנסת ולתת בבור שיתן...
אני למשל התפללתי לפני תקופה באשדוד בבית הכנסת שנקרא ברכת זאב, קיבלתי אני וגיסי עליה, וכמובן בעבור שיתן.
מאז אינני מוצא כל דרך לאתר אותם.
בנדרים פלוס ובקהילות - הקהילה שלהם לא מופיע.. ברשת על אחת כמה וכמה.
אני אפילו ביררתי את שם הגבאי הרב יהודה ארי' רושגולד שליט"א
אבל פרטי הקשר שיש עליו ברשת הם לא נכונים..
בקיצור, אני רוצה לנדוב ואין לי איך.
מה אתם אומרים על הבעיה הזו.
אולי נתקין שמי שאין לו נדרים או קהילות לא יאמר בעבור שנדב לאורחים מזדמנים?
תודה מראש..
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אם הוא ענה אמן על המי שברך, אז הוא הסכים.
בדרך כלל אומרים בלי נדר, וגם אם אומרים שיתן זה גם שקל אחד. כאמור, השאלה איך מוצאים אותם.
ואפשר אולי לחפש אותם באיזור של הבית הכנסת לבית כנסת קרוב - שיש בנדרים פלוס.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
איך פתאום הגבאי יכול לחייב אותך בגלל שהוא אמר בעבור שיתן,
סורי, אל תתן עליה ואני לא אתן אגורה,
וכי ביקשתי ממך עליה שאתה מחייב אותי,
חוצפה ללא גבול!!!!
כך מקובל.
לא רוצה עליה? תצא החוצה לפני שמעלים לתורה.
 

צורבא דפרוגא

משתמש רשום
שמעתי פסק מרב (כמדומני ר' יוסף הכהן רפופורט), שיש לומר בשקט בלי נדר כאשר אומר הגבאי בעבור שיתן, ואז אין כל חובה לשלם את הסכום.
 

האמת והשלום אהבו

משתמש רשום
עריכה תורנית
אני עכשיו נזכר שהייתי אורח במלון ונתנו לי עליה, הגבאי שהוא גם היה הבעלים של הנופש אמר בעבור שייתן.
זה אבסורדי שגם משלמים על שהייה וגם נותן עליה מעצמו בלי מכירה וכדו' וגם אומר בעבור שייתן.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אני עכשיו נזכר שהייתי אורח במלון ונתנו לי עליה, הגבאי שהוא גם היה הבעלים של הנופש אמר בעבור שייתן.
זה אבסורדי שגם משלמים על שהייה וגם נותן עליה מעצמו בלי מכירה וכדו' וגם אומר בעבור שייתן.
יש כאלה שאומרים שיתן צדקה, ואז הוא יכול לתת למי שהוא רוצה.
אז אפשר להיות אקטיבי ולומר בעבור שאתן צדקה, לעזר מציון או קופת העיר.

מקום נופש לא צריך בדרך כלל כסף.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אתם מכירים את הדבר הזה שנקרא עליה - בעבור שיתן.
זה מצוין ונחמד עד ש--
למשל יש לי בן דוד כהן, והוא ממש מתרעם, הוא מספר לי אני נוסע לשבות באיזו עיירה שכוחה אי שם, כמובן שהשבת אני הכהן, והנה, מעלים אותי לתורה ואומרים בעבור שיתן, ולכן במוצ"ש חוץ מלארגן את הדירה ולרוץ לאוטובוס נשאר לי גם לרוץ לבית הכנסת ולתת בבור שיתן...
אני למשל התפללתי לפני תקופה באשדוד בבית הכנסת שנקרא ברכת זאב, קיבלתי אני וגיסי עליה, וכמובן בעבור שיתן.
מאז אינני מוצא כל דרך לאתר אותם.
בנדרים פלוס ובקהילות - הקהילה שלהם לא מופיע.. ברשת על אחת כמה וכמה.
אני אפילו ביררתי את שם הגבאי הרב יהודה ארי' רושגולד שליט"א
אבל פרטי הקשר שיש עליו ברשת הם לא נכונים..
בקיצור, אני רוצה לנדוב ואין לי איך.
מה אתם אומרים על הבעיה הזו.
אולי נתקין שמי שאין לו נדרים או קהילות לא יאמר בעבור שנדב לאורחים מזדמנים?
תודה מראש..

ידוע שהרבה מגדולי הפוסקים מחייבים בכזה מקרה

כי הרי זה לא סתם יהודי אלא @אחד המגידים .....
ומן הסתם נהנה מכך שכיבדו אותו בעלייה לתורה... ;)

אומנם יש להקל מכיון שהוא כהן וייתכן שביה״כ צריך אותו ולא להיפך...
וצ״ע,

ומן הסתם בדרשה הבאה כבר יינתן סוף הסיפור איך נמצא הגבאי באחד מהדרשות שבהם הוא סיפר וכו׳ וכו׳ ואכמ״ל
 

פורים בפתח

משתמש צעיר
אני למשל התפללתי לפני תקופה באשדוד בבית הכנסת שנקרא ברכת זאב, קיבלתי אני וגיסי עליה, וכמובן בעבור שיתן.
מאז אינני מוצא כל דרך לאתר אותם.
בנדרים פלוס ובקהילות - הקהילה שלהם לא מופיע.. ברשת על אחת כמה וכמה.
אני אפילו ביררתי את שם הגבאי הרב יהודה ארי' רושגולד שליט"א
אבל פרטי הקשר שיש עליו ברשת הם לא נכונים..
בקיצור, אני רוצה לנדוב ואין לי איך.
אתה יכול לחפש אולי בפורום גבאים
 

פורים בפתח

משתמש צעיר
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שיתקן מיד את הגבאי: בעבור שצווה לברכם. ונראה את הגבאי מתעקש על בעבור שיתן.
ועוד עצה, בערב שבת יטיל שקל לקופת צדקה על תנאי שאם ירצה יהיה תמורת העליה.
וחוץ מזה מי אמר שהמתנה חייבת להיות כסף? שיאמר פרק תהילים להצלחת בית הכנסת.
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
ואז מה?
ואם יש רק 10 אנשים במניין בשבת, אז אי אפשר לומר בעבור שיתן? נכון אמנם שמקובל לא לבקש מכהנים וגם לויים.
אבל עם זה רק שקל...
אפשר לומר הכל
רק פשוט כשיש כהן יחיד אתה חייב לתת לו עליה וזה לא איזה כיבוד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט מ'

צז מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי:צח מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי:צט מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי:ק מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי:קא מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ:קב מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי:קג מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי:קד מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

משיב הרוח • אתגר 129

לוח מודעות

למעלה