לא מכירה.יש לך מישהו מקצועי ואמין אם ניסיון מוכח בלי מריחת זמן?!
תתיעצו אבל....
לא מכירה.יש לך מישהו מקצועי ואמין אם ניסיון מוכח בלי מריחת זמן?!
לדעתי הבעיה הכי קשה של הילד זה השידורים חיים... ומכמה סיבות:ממש תודה
אבל זה לא הגיל!!!
לא אמור לעניין אותו פוליטיקה ולא שאר דברים וחוץ מיזה כל שניה הוא מוציא שיחה ויש שלוחה של שידורים חיים..ככה שהתוכן לפעמים ממש נורא.
לא נכון!ילד בגיל 12
שיהיה ברור.
ילדים בגיל הזה לא אמורים להיות מחוברים לקווי נייעס.
ואין הכוונה מצד הבעיה בקו עצמו אלא בעיה בילד.
זה לא תחומי העניין של גיל 12.
בקווי נייעס יש 2 חלקים :
א) על פי רוב עדכונים קצרים ומהירים : "זירת החדשות השעה 12 - תמנון חוסן לקורונה באיי המלדיביים,נבדקת אפשרות להדבקה המונית".
שעדכונים מהסוג הזה לא יעניינו בשום צורה ילד בן 12.
ב ) תוכניות טלוויזיה במקרה הסטנדרטי שכאן מגיע נושא נוסף של הגשה מעניינת.
אבל בשניהם,אין דבר שימשוך את הילד להקשיב לזה.
ואסביר.
ההבדל בין ילד למבוגר הוא בכובד הראש - הנובע מסבלנות על פי רוב ומשכך מבוגרים גדולים מחמת הסבלנות ולכן גם אותם יעניין בגיל 16 שזה הגיל שזה מתחיל להתפתח בעיקר לשמוע קווי נייעס כי רובם מקשיבים לתוכניות שמוגשות על בסיס של משיכת סקרנות.
מה שאין כן אצל ילדים שהם מטבעם יותר מהירי חשיבה ופזיזים וממילא תחומי העניין כמו פולוטיקה לא יעניינו באופן נורמלי ילד כי זה נובע מחשיבה בכובד ראש .
אלא מה הפשט בזה שילדים עושים בכל שטיבלך מצוי אסיפת קבינט?
מזה שהם רוצים להרגיש גדולים.
ולכן מזווית הראיה שלי
האבא (שהוא הדמות החזקה שאמורה להוות את שיא הגדלות)
אמור לבוא לילד ולומר לו " אייזיק,אני יודע שכיף לך לשמוע את כל הדברים המעניינים האלה,ואני בטוח שאתה מתעניין כי אתה בוגר וחכם.
אבל אני רוצה שתיהנה גם מעוד דברים.
לכן בוא נקבע (למשל), שלפני זמן ארוחת הערב ניתן לך 20 דקות להקשיב ואתה תבוא ותספר לי ולאמא מה חדש כי זה מעניין אותנו מאוד גם,ואנחנו נשמח מאוד לשמוע אותך.
ואז מרוויחים :
א ) שעת איכות עם הילד.
ב) הילד ירגיש שמבינים אותו והוא פתוח איתכם ותוכלו שיספר לכם עוד כל מיני דברים.
עם הזמן כמעט ב100% שימאס לו.
בהצלחה
זהו שיש ילדים שהגיעו לגיל.ממש תודה
אבל זה לא הגיל!!!
לא אמור לעניין אותו פוליטיקה ולא שאר דברים וחוץ מיזה כל שניה הוא מוציא שיחה ויש שלוחה של שידורים חיים..ככה שהתוכן לפעמים ממש נורא.
הבעיה שהוא מכור.כבר ממש מכור
בלת"קבני הקטן (גיל 12) כבר ממש מכור לקווי נייעס וכל זמן מועט מתקשר ומתעניין בכל נושא דבר שלא בריא לו בכלל ודבר שגורם לו לחץ ודאגה ואי וודאות.
וכמה שאני מנסה לפתות אותו במשחקים יקרי ערך וכדומה אין אם מי לדבר.
מה עושים???
מניסיון עם כמה דברים דומים,האבא (שהוא הדמות החזקה שאמורה להוות את שיא הגדלות)
אמור לבוא לילד ולומר לו " אייזיק,אני יודע שכיף לך לשמוע את כל הדברים המעניינים האלה,ואני בטוח שאתה מתעניין כי אתה בוגר וחכם.
אבל אני רוצה שתיהנה גם מעוד דברים.
לכן בוא נקבע (למשל), שלפני זמן ארוחת הערב ניתן לך 20 דקות להקשיב ואתה תבוא ותספר לי ולאמא מה חדש כי זה מעניין אותנו מאוד גם,ואנחנו נשמח מאוד לשמוע אותך.
ואז מרוויחים :
א ) שעת איכות עם הילד.
ב) הילד ירגיש שמבינים אותו והוא פתוח איתכם ותוכלו שיספר לכם עוד כל מיני דברים.
עם הזמן כמעט ב100% שימאס לו.
עיקר הדגש הוא: מה הצורך שחסר לילד, אדם לא נהיה אובססיבי כשהכל מצוין, כיש לו סיפוק, כשמרגיש מוערך וכו'.מרתק לראות את שני סוגי התגובות לאורך האשכול.
מצד אחד, תשימו נטו פון תחסמו תמנעו..........
מצד שני, התגובות תקשיבו לילד תדברו אתו, מה מעניין אותו, מה מושך אותו..........
תנסו שבוע עם גלאטפון
אין מה להפסיד
להורים יש את הזכות ואת החובה לעשות גבולות ברורים בכל ענין חינוכי
ונראה לי שבדיוק זה המקום שלכם לעשות סטופ בלי ויכוחים ובלי הסברים
כן למנוע ממנו מכשירי טלפון, כן לעקוב שהוא מתקרב לטלפון, כן להתקין או לעבוד לאיזה מסלול שאין בו אפשרות.
לעשות את זה קצת באגרסיביות
אפשר לאפשר כמה פעמים מוסכמות ביום כדי שירגיש שהוא לא מחוץ לעניינים
אבל מעבר לזה פשוט לעצור אותו.
לדבר אל השכל או אל הרגש לא יעזור כשמדובר במשהו ממכר כמו זה
צריך פשוט לעצור בכח...
הרבה הצלחה וס"ד!!
אין מה להפסיד???ומה יקרה בגיל 16?
זה עלול להתנקם בנו מהר מאדסטופ בלי ויכוחים ובלי הסברים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ס'
קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי: