דרוש מידע בני ברקים? גם אתם נהנים מהריח והמראה?

מצב
הנושא נעול.

-טל

משתמש חדש
יש בעיה יותר רצינית שאין פחים ברחובות
הלכתי עם הבנות השבוע והן רצו לזרוק את העטיפת הארטיק וחיפשו פח זמין ופשוט לא היה :(
הן החזיקו את העטיפה אולי רבע שעה ואולי אפילו יותר עד שנמצא פח
אין פחים ולכן ילדים זורקים ברצפה והעיר נראת בהתאם!
ממש חבל :( :(
מסכימה עם כל מילה!
יצא לי לא פעם ללכת עם טישו ביד כמה רחובות עד שמצאתי פח.
הכי מעצבן שבגינות ציבוריות עד שכבר שמו פחים בשעה טובה ):
הפחים הם מלאים לגמרי ואז מתחיל נשירה מהפח לכל עבר...
 

h1000

משתמש רשום
הלוואי והיה מצליח.
אני חושבת שפעם הבאה אין טעם לעשות בחירות.
הרי יודעים מי יהיה , אז מה העניין?
אנחנו מצבעים מה שהרבנים אומרים לא?!
כך שבחירת ראש העיר אינה תלויה בנו למרבה האירוניה, או שלא.
מסכימה עם כל מילה!
יצא לי לא פעם ללכת עם טישו ביד כמה רחובות עד שמצאתי פח.
הכי מעצבן שבגינות ציבוריות עד שכבר שמו פחים בשעה טובה ):
הפחים הם מלאים לגמרי ואז מתחיל נשירה מהפח לכל עבר...
גם נכון.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
המצב בבני ברק מבחינת ניקיון - זוועות עולם.
וזה לא רק העירייה, זו התרבות.
קשה לומר את זה, ואני ממש לא מאלו שאוהבים לטנף על הציבור החרדי. אני תמיד מנסה לחפש ללמד זכות עלינו. ולא קשה, כי באמת... זו עיר עם הרבה ילדים, ועם תשתיות לקויות, וכו׳.
ואף על פי כן, זו לא העיר החרדית היחידה.
יש עוד ערים שיש בהן הרבה ילדים, ויש עוד ערים חרדיות גדולות ומטופחות.
והתרבות היא של הזנחת המרחב הציבורי, וגם הפרטי.
התרבות היא, חוסר שימת לב.
לפני הימים הנוראים, אנשים רצים לעשות חסדים עם כל העולם ואשתו, תורמים לקופות צדקה, מנסים להתחזק בבין אדם לחברו, ואז בערב - הם חוזרים הביתה, ועוברים על חצי מהלכות שכנים.
ואולי צריך להסביר את זה. אולי צריך להזכיר את מה שאמור להיות ברור:
השלכת פסולת במקום שאסור להשליך זה נזק, ואסור מהתורה להזיק.
אגירת גרוטאות בחצר משותפת או בשטח משותף, כולל חדר מדרגות או מבוא לבניין, היא אסורה. אלו איסורים חמורים, לפעמים איסורי גזלה שהם דאורייתא, שאין להם שום היתר.
וזה לא משנה אם העירייה עושה את תפקידה, או לא עושה. שאל דיין או רב שמתמחה בזה והוא יאמר לך, שכל הדברים האלו אסורים מן הדין. אסורים כמו איסור טבל, כמו איסור אכילת טרפות.
אולי אם הייתה מודעות לעניין ההלכתי כאן, המציאות הייתה אחרת.
אולי אם היינו מתרגלים לשאול רב בכל פעם שיש לנו ספק אם מותר לנו להשליך את האשפה במקום פלוני, או אם מותר לאגור חפצים מסוג פלוני במקלט המשותף, אולי אם היינו מתרגלים לקבל היתר לכל דבר כזה בדיוק כמו שאנחנו נוהגים בהלכות אורח חיים ויורה דעה, ולא היינו מתבססים על סברות - זה היה שונה.
זה לא רק הפגיעה בבני אדם, זה לא רק האיסור ההלכתי והחיובים הממוניים שהוא גורר אחריו, אלא זה גם חילול השם במשמעות הכי פשוטה שלו. החינוך חייב להשתנות, התרבות חייבת להשתנות.
בסוף, כשזה יהיה בראש מעייניהם של התושבים, גם העירייה לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים.
יש הרבה ערים חרדיות עם פוליטיקה שסובלת מתחלואות המונציפיאליות החרדית, ובכל זאת - בני ברק יש רק אחת.
 

שלומי ארט

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
בעיית בני ברק היא בעיה שורשית.
שיהיה ברור שכדי לפתור את שלל בעיות העיר כל אחד יצטרך להקריב מהנוחות האישית לא מעט.
מי לא חונה לפעמים במקום שאסור לחנייה [רק לחצי דקה...]?
מי לא מתייאש לפעמים ומניח את האשפה בגינה ליד הפח המלא?
מי לא נהנה מתוספת בנייה לא חוקית כל שהיא בדירתו?
כדי לעשות שינוי אמיתי זה יצטרך לבוא על חשבון הנוחות האישית של כל אחד בכל מיני פינות, ומאחר ומדובר בציבור קהילתי מאוד, לכל אחד יש את המקורבים שעוזרים לו בעירייה, וכל אחד רוצה שישנו ושיעשו רפורמות כמובן, אבל שלא יגעו בי ובאזור הנוחות שלי... רק להיזכר בזעם שקם בעיר כשהתקינו מצלמות בהשומר בשביל דוחות חנייה...
אין נכונות כלל ציבורית להקריב מהנוחות בשביל לשנות את פני הדברים, ולכן זה לא ילך.
בסוף יש גם את הנורמות החרדיות שלא נותנות חשיבות רבה מדי לחוקים וכללים ונורמות שאינם חוקי התורה באופן ישיר, מה שגורם באופן טבעי להרגשה שמי ששם את הלכלוך בפח זו התנדבות, וגורם שמצב התנועה בכבישי בני ברק מפחיד ומבייש [אין זכויות קדימה ולא התחשבות בהולכי רגל במעברי חצייה, ולא בתחשבות מצד הולכי רגל בנהגים מקום שאינו מעבר חצייה, אין יחס לחוקי חניה ועוד]
מובן שבחינוך החילוני וכדו' ניתן ערך קדוש לקיום כל חוק וציות לכל תמרור, ההרגלים שם שונים.
 
נערך לאחרונה ב:

ארמון חול

משתמש מקצוען


 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה