חדשות בעולם בחירות האמצע 2022!!!

מצב
הנושא נעול.

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בחירות האמצע מתקרבות וככל הנראה גל אדום ישטוף את ארה"ב,
כאן כל המכורים לדבר, כמוני;),
יוכלו לעדכן ולהתעדכן עד רמת המושב ה16 של אוהיו בבית הנבחרים...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

איך אומרים געוואלד באנגלית? הדמוקרטים בדרך להפסד צורב בבחירות האמצע​

אם הסקרים אינם טועים, הנשיא צפוי לספוג השבוע מכה פוליטית בבחירות האמצע # הדמוקרטים שולחים את אובמה לקמפיין, וביידן זועק: "מערכת הממשל האמריקאית מאוימת" # ביידן עלול להפוך ל"ברווז צולע", מבחן לטראמפ לקראת 2024
מקור: שמואל קרמרסקי חדשות JDN.

בזמן שבישראל מעכלים את תוצאות הבחירות הדרמטיות ומתחילים להרכיב קואליציה, בארצות הברים נערכים לישורת האחרונה בבחירות דרמטיות לא פחות, בחירות האמצע.

לפני שנצלול לנתונים, הקדמה קצרה: בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית הוא כינוי הניתן לבחירות לקונגרס הנערכות בחודש נובמבר כל ארבע שנים, סמוך לאמצע כהונת הנשיא שנבחר שנתיים קודם לכן ומכהן במשך 4 שנים.

הבחירות לקונגרס נערכות אחת לשנתיים, אך מכונות "בחירות אמצע" רק כאשר לא מתקיימות באותו המועד גם הבחירות לנשיאות. בבחירות האמצע נבחרים כל חברי בית הנבחרים (435) ושליש מחברי הסנאט (33 או 34 מתוך 100).

בנוסף, 34 מתוך 50 מדינות ארצות הברית בוחרות את המושלים שלהן לכהונה בת ארבע שנים במהלך בחירות אמצע הכהונה, בעוד המדינות ורמונט וניו המפשייר בוחרות מושלים שמכהנים במשך שנתיים ונבחרים גם בעת בחירות האמצע וגם בעת הבחירות לנשיאות. לפיכך, 36 מושלים נבחרים במהלך הבחירות. מדינות רבות גם בוחרות את המחוקקים המדינתיים ונערכות גם בחירות במישור העירוני לראשות הערים. בהצבעה ישנם ראשי ערים רבים, משרות ציבור אחרות ועוד מגוון רחב של משרות ויוזמות אזרחיות, כמו משאלי עם והצבעה ציבורית על חוקים.

הסנאט הוא הבית העליון של הקונגרס, ויש בו 100 מושבים – שניים לכל אחת מ-50 מדינות ארה"ב. הוא אחראי בין השאר לאשר מינויים שעושה הנשיא – משרים ועד שגרירים ושופטים – ובידיו מסור גם הכוח להדיחו. כל חבר בסנאט נבחר לתקופה בת שש שנים, ואחת לשנתיים עומדים לבחירה מחדש שליש מהמושבים בו.

בית הנבחרים הוא הבית התחתון, ובו יש 435 חברים, העומדים כולם לבחירה מחדש פעם בשנתיים. מספר המושבים שמקבלת כל מדינה בבית זה נגזר מגודל אוכלוסייתה (כך למשל לקליפורניה מוקצים 52, ואילו לאלסקה – אחד בלבד), והחוקים הנחקקים בו צריכים לקבל את אישור הסנאט ואת חתימת הנשיא.

המדינות המכריעות

ביום שלישי הקרוב מיליוני אמריקנים ייצאו לקלפיות, הליך ההצבעה מתקיים כבר כמה שבועות בדוא"ל ובדואר, ונהוג לחשוב שרוב המשתתפים בהצבעה המוקדמת הם דמוקרטים. על סמך ניסיון העבר, שיעור ההצבעה יעמוד על כ־40% – 20%-10% פחות מאשר בבחירות לנשיאות.

רוב הסקרים צופים שהרפובליקנים ישתלטו על בית הנבחרים, כשגם הסנאט מתקרב לכך. הדמוקרטים שולטים כיום בבית הנבחרים ברוב זעום, בעוד שהסנאט מחולק באופן שווה.

מאמצע החודש שעבר חל כרסום דרמטי בכוחם של הדמוקרטים גם בכל הקשור לסיכויים לשמור על הרוב בסנאט – ואתר ניתוח הסקרים FiveThirtyEight חוזה כעת שגם הסנאט יעבור לשליטה רפובליקנית, כאשר לדמוקרטים סיכוי של 45% בלבד לשמור על השליטה בו.

@06.jpg
ביידן. צילום: אדם שולץ, קמפיין ביידן
אייל להמן מסביר ב'ווינט' כי מכיוון שבקרב על בית הנבחרים צפויים הרפובליקנים לנצח בקלות, רוב תשומת הלב תוקדש ביום שלישי בלילה לקרב על הסנאט. מבין 100 המושבים שם עומדים הפעם לבחירה 35, והמרוצים ל-27 מהם נראים מוכרעים למעשה, ומסתמן כי אף מפלגה לא תאבד בהם מושב שבו היא מחזיקה כרגע.

פירוש הדבר הוא שהקרב על הסנאט מתנקז לשמונת המרוצים הנותרים, והמאבק בהם הוא על 4 מושבים שבהם מחזיקים הרפובליקנים ו-4 שנמצאים בידי הדמוקרטים: לדמוקרטים יש סיכוי לא רע לזכות במושב רפובליקני בפנסילבניה, וסיכוי קטן לזכות במושבים רפובליקניים בוויסקונסין, צפון קרוליינה ואוהיו; ולרפובליקנים מנגד יש סיכוי טוב לזכות במושב דמוקרטי בג'ורג'יה ובנבאדה, וסיכוי מסוים לזכות במושבים דמוקרטיים באריזונה וניו המפשייר. "השאלה כיצד יתחלקו שמונת המושבים האלה היא שתטה את הכף לשנתיים הקרובות", הוא מסכם.

"זאת השנה שלנו", אמר הסנאטור הרפובליקני של פלורידה, ריק סקוט, יו"ר וועדת הסנאט הרפובליקנית הלאומית, ל-CNN וצפה כי המפלגה שלו תגרוף יותר מ-52 מושבים ממאה המושבים בסנאט.

זעקת ביידן

ביידן, שסובל מאחוז תמיכה נמוך, הפציר באמריקאים לשקול היטב את האפשרויות שלהם ולשקול תרחיש שבו הרפובליקנים שולטים בקונגרס כולו . "זאת בחירה מהותית, בחירה בין שני סוגים שונים מאד של חזונות למדינה", הוא אמר בסוף השבוע בדאלוור, שם הצביע בקלפי בהצבעה מוקדמת.

ביום שישי הוא אמר בנאום בפילדלפיה כי "הבחירות האלה יעצבו את המדינה בעשור הקרוב או יותר – וזאת אינה בדיחה". לדבריו, "מערכת הממשל האמריקאית מאוימת". ביידן, שנאם בוועידה הלאומית הדמוקרטית בוושינגטון, אמר כי "כמה מועמדים רפובליקנים מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות, אם יפסידו, הם יהוו איום על הדמוקרטיה".

@07.jpg
אובמה נשלח לעזור. צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש90
הנשיא האמריקאי הוסיף כי "הכוח המניע הזה מנסה להצליח היכן שלא צלחו ב-2020, וזאת כדי לדכא את זכויות הבוחרים ולערער את שיטת הבחירות. זו הדרך לכאוס באמריקה, זה חסר תקדים, זה לא חוקי וזה לא אמריקאי". לדבריו, "טראמפ לא קיבל את תוצאות הבחירות ב-2020 ותומכיו פתחו במתקפה על הקפיטול".

בנאום בגבעת הקפיטול, רק כמה מאות מטרים משערי הקונגרס שאותם פרצו אשתקד תומכי דונלד טראמפ כדי לסכל את אישור ניצחונו בבחירות, תקף ביידן: "בעודי עומד כאן יש המוני מועמדים שרצים לתפקידים ציבוריים ברחבי אמריקה ואינם מוכנים להתחייב לקבל את תוצאות המרוץ שבו הם משתתפים", האשים את הרפובליקנים. "זו הדרך לכאוס. הדמוקרטיה תחת מתקפה כי הנשיא לשעבר, שהפסיד, מסרב לקבל את רצון העם".

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הצטרף לקמפיין הדמוקרטי ובמהלך סוף השבוע נשא דברים בג'ורג'יה, מישיגן ובוויסקונסין. "האינפלציה היא בעיה אמיתית עכשיו" אמר אובמה. "השאלה שאתם צריכים לשאול היא מי יעשה משהו בנידון? הרפובליקנים מדברים הרבה, אך מהי התשובה שלהם?"

האכזבה מהנשיא

ביידן יודע למה הוא זועק. אחת הסיבות להפסד הצפוי של הדמוקרטים הוא חוסר שביעות הרצון שלהם מהנשיא, ומי שמשלם את המחיר הם נציגי המפלגה. עד כמה הוא צריך לזעוק? הדיבורים על האפשרות שיודח בפריימריז ולא יזכה לתמיכת מפלגה לכהונה שנייה כבר נשמעים, בפרט לאור המבוכות הרבות המעלות שאלות לגבי מצבו הבריאותי.

על פי של גאלופ, אחוז התמיכה בביידן כעת הוא 40%, שיפור קל לעומת שפל של 38% ביולי – אך ירידה משמעותית לעומת אחוז תמיכה של 44% שנרשם באוגוסט. הסקר שנערך ב-3-20 באוקטובר מצא גם כי 56% מהאמריקאים אינם מרוצים מהביצועים של ביידן, ללא שינוי לעומת ספטמבר. עוד עולה מהסקר כי אחוז התמיכה בביידן בקרב הדמוקרטים הוא 85%, ובקרב הרפובליקנים – 4% בלבד.

@08.jpg
טראמפ. צילום: ג'ויס נ' בוגוסיאן
למרות אחוז התמיכה הלא מזהיר וגילו המבוגר, 79, ביידן אמר באחרונה כי הוא "לגמרי" מתכוון להתמודד עם כהונה שנייה בתפקיד ב-2024. בראיון ל-MSNBC, אמר ביידן, שיחגוג יום הולדת 80 ב-20 בנובמבר, כי "איני מסוגל לומר בן כמה אהיה. אני לא מצליח לומר את זה. אתם חושבים שאני מתלוצץ. אני לא".

"אני מרגיש טוב", אמר ביידן לכתבים בקלפי בדלאוור כשנשאל על בחירות אמצע הכהונה. הוא סיפר שעד כה הוא ביקר ב-36 מחוזות בחירה, ויגיע בימים הקרובים לעצרות של המפלגה הדמוקרטית בפנסילבניה, ניו מקסיקו ומרילנד. הנשיא אמר שהמסר המרכזי שלו הוא שהבוחרים נדרשים לקבל הכרעה עקרונית, שעשויה לעצב בצורה משמעותית את העשורים הבאים באמריקה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הימור שלי על הסנאט:
הרפובליקנים יפסידו בפנסילבניה ובוויסקונסין שהם דמוקרטיות ידועות ומובהקות, שרק טראמפ באופן מפתיע הצליח פעם אחת להעבירן לצידו,
אבל ינצחו באוהיו, ניו המפשייר, אריזונה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה ונבאדה...
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
הימור שלי על הסנאט:
הרפובליקנים יפסידו בפנסילבניה ובוויסקונסין שהם דמוקרטיות ידועות ומובהקות, שרק טראמפ באופן מפתיע הצליח פעם אחת להעבירן לצידו,
אבל ינצחו באוהיו, ניו המפשייר, אריזונה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה ונבאדה...
נו מה למעיישה?
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
נו מה למעיישה?

הפתעה בארה"ב: הרפובליקנים קרובים להפסד בסנאט, טראמפ סומן כאשם​

התוצאות המסתמנות הן לשמירת הרוב של המפלגה הדמוקרטית בסנאט, והפסד קטן בבית הנבחרים לטובת המפלגה הרפובליקנית • הדמוקרטים היכו את כל התחזיות, במפלגה הרפובליקנים כבר מסמנים את טראמפ כאשם
בחירות האמצע: ככל שחולפות השעות אחרי סגירת הקלפיות וספירות הקולות, הולכת ומתבהרת התמונה בארצות הברית. למרבה ההפתעה הדמוקרטים הכו את כל התחזיות, והצליחו להיאבק משמעותית בסחף לטובת המפלגה הרפובליקנית. בניגוד למסורת בארה"ב שכל פעם מפלגת האופוזיציה מצליחה אחר כך לשוב לשלטון, הפעם נראה כי המצב הוא אחרת.

הסקרים בשבועות האחרונים צפו ניצחון ענק למפלגה הרפובליקנית, גם בסנאט וגם בבית הנבחרים. בפועל – הקרב כעת בסנאט הוא גדול מאוד, כאשר לדוגמה בפנסילבניה היה קרב צמוד כאשר המועמד הרפובליקני שזכה לתמיכה מאסיבית מצד טראמפ, הפסיד למועמד הדמוקרטי שחטף בקדנציה האחרונה שבץ. בעבר פנסילבניה הייתה אדומה, הבוקר היא נהפכה לכחולה.

כדי לזכות ברוב בסנאט צריכים 51 מושבים, כאשר כרגע הרוב נוטה לטובת המפלגה הדמוקרטית (48-47, כל הזמן משתנה), גם במידה והמפלגה הרפובליקנית תזכה ב-50 מושבים בסנאט היא תפסיד, מאחר וסגנית הנשיא קמלה האריס תוכל להצביע בכל פעם לטובת הדמוקרטים. הפתעה נוספת היא בבית הנבחרים, שם הרפובליקנים צפוייים אכן לנצח אך בניגוד לסקרים שחזו ניצחון של עשרות מושבים נוספים לטובתם – הפער יהיה באזור העשרה מושבים בלבד.

הרפובליקנים כבר מחפשים הבוקר אשם לכישלון הצורב שלהם בארצות הברית, והם מצאו אותו אצל הנשיא לשעבר ומנהיג המפלגה דונלד טראמפ. בכירים במפלגה מאשימים כי "טראמפ קידם מועמדים קיצוניים, לא הצלחנו להביא אנשים מהמרכז הפוליטי". המנצח הגדול של בחירות האמצע, מלבד הנשיא ג'ו ביידן שצמצם משמעותית את ההפסד שהיה צפוי לו, זה מושל פלורידה רון דה-סנטיס (רפובליקני) שניצח בפער של 1.5 מיליון קולות, והביא קולות רבים מתוך מעוזי הדמוקרטים במדינתו. לשם השוואה, בבחירות האמצע הקודמות הוא זכה בפער של 30 אלף קול בלבד לטובתו. זה מקדם אותו לטובת התמודדות מול טראמפ על הנהגת המפלגה ובהמשך על התמודדות לנשיאות.
WhatsApp-Image-2022-11-09-at-09.14.38-879x1024.jpeg


קרדיט ומקור: https://www.jdn.co.il/flashes/1853987/
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
זה מכה מכה לרפובליקנים,
אומרים שזה שאננות של הבוחרים שהיו בטוחים שהניצחון בכיסם,
ומשום שחלק גדול מהמועמדים שהריץ טראמפ תמכו בתאוריית גניבת הבחירות של 2020,
והמצביעים העצמאיים ממש לא הזדהו איתה,
בכל אופן באתרי ההימורים באמריקה רון דה סנטיס המועמד היחיד שנתפס כמאיים על טראמפ בפריימריז הרפובליקני,
גבר היום על טראמפ בהימור מי ינצח בבחירות...
תכל'ס אמנם שליטה על בית הנבחרים זה גם משהו, במיוחד שכל ראשות הוועדות עוברים לרוב, אבל לא גל אדום כמו שציפו כולם...
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
המשמעות החזקה היא על הצפי לבחירות הבאות של נשיא ארה"ב,
לכן טראמפ חיכה עם ההכרזה על ריצה לנשיאות לשבוע הבא, לאחר תוצאות הבחירות הללו.
האם הכרזתו תשתנה? יתכן... למרות שלא מתאים לו..
לגבינו אם אנחנו חוזרים לתקופת ממשלת נתניהו - טראמפ, הלוואי ויצאו מזה בעז"ה דברים טובים
 

112123

משתמש מקצוען
זה מכה מכה לרפובליקנים,
אומרים שזה שאננות של הבוחרים שהיו בטוחים שהניצחון בכיסם,
ומשום שחלק גדול מהמועמדים שהריץ טראמפ תמכו בתאוריית גניבת הבחירות של 2020,
והמצביעים העצמאיים ממש לא הזדהו איתה,
בכל אופן באתרי ההימורים באמריקה רון דה סנטיס המועמד היחיד שנתפס כמאיים על טראמפ בפריימריז הרפובליקני,
גבר היום על טראמפ בהימור מי ינצח בבחירות...
תכל'ס אמנם שליטה על בית הנבחרים זה גם משהו, במיוחד שכל ראשות הוועדות עוברים לרוב, אבל לא גל אדום כמו שציפו כולם...
ככה אומרים מתנגדי טראמפ
השאלה אם זה לא סתם לנסות להקטין את טראמפ לקראת 2024 כדי שהרפובליקנים יחשבו על מועמד אחר
בכל אופן אני מאמין שבבחירות הנ"ל טראמפ יתיעץ עם ביבי איך להעיר מצביעים
חכו ל-Trump is coming מקביל לבביבא למי שלא הבין שיסתובב בחוצות ארה"ב (רק שארה"ב קצת יותר גדולה מישראל כך שהוא צריך להתחיל מעכשיו...)
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
בסאטמר טוענים שהמועמד הדמוקרטי שניצח בנוי יורק (לא שהיה יותר מדאי סיכוי למועמד רפובליקני שם)
בזכותם, יבטל את גזירת החינוך (גזירה אמיתית, לא ח"פ וכספים, אלא התערבות ודחיפת חומרים פוגעניים ושחץ לילדי תשב"ר הטהורים, גם בלונדון סובלים ממשהו דומה). הלוואי
 

112123

משתמש מקצוען
יבטל את גזירת החינוך (גזירה אמיתית, לא ח"פ וכספים, אלא התערבות ודחיפת חומרים פוגעניים ושחץ לילדי תשב"ר הטהורים, גם בלונדון סובלים ממשהו דומה).
ככול הנראה זה יקרה שבועיים וחצי אחרי שגפני יוריד את הרביות של המשכנתא לצעירים....
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חכו ל-Trump is coming מקביל לבביבא למי שלא הבין שיסתובב בחוצות ארה"ב (רק שארה"ב קצת יותר גדולה מישראל כך שהוא צריך להתחיל מעכשיו...)
דבר ראשון הוא כבר מאז ההפסד עושה עצרות ענק בכל רחבי ארה"ב עם עשרות אלפי משתתפים...
שנית יש לו מטוס שחור גדול למי שזוכר מהבחירות לנשיאות שאיתו הוא נוחת בעצרות... קצת יותר מרשים מהביביבא... נראה שביבי למד ממנו....
(לא שהיה יותר מדאי סיכוי למועמד רפובליקני שם)
היה סיכוי ועוד איך.. הניצחון הוא בפער של 330,000 קולות מתוך כ 5,000,000מצביעים!!!
זה נסגר עם 52% מול 47% לא כזה פער חסר סיכוי,
במיוחד שרבים וטובים שמבינים שם בפוליטיקה יותר נכון כולם חוץ מסאטמר וסקווער..תמכו ברפובליקני...
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
משהו הזוי:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

בחירות האמצע: המועמד בפנסילבניה נבחר שוב חודש אחרי מותו​



קישור לכתבה המלאה בהמחדש.

 

112123

משתמש מקצוען
משהו הזוי:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

בחירות האמצע: המועמד בפנסילבניה נבחר שוב חודש אחרי מותו​



קישור לכתבה המלאה בהמחדש.

רגע...
זה קשור ללחיצות יד המסתוריות של ביידן באוויר???:eek::eek::eek::eek:
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הרפובליקנים הפסידו בסנאט באופן וודאי!
גם אם ינצחו בג'ורג'יה ישארו על 49!!!
צפו:
:(
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
המרוץ למשרת מושל אריזונה הוכרע לטובת הדמוקרטים,
המתמודדת הדמוקרטית ממתעביו הגדולים של הנשיא לשעבר טראמפ,
גברה על מועמדת רפובליקנית מנאמניו של טראמפ שתומכת בהתלהבות בטענותיו על זיוף הבחירות לנשיאות ב 2020,
אריזונה היא מדינה שעד לא מכבר נחשבה לרפובליקנית מובהקת אך דמוגרפיה בעייתית שכוללת הגירה ממקסיקו ומקליפורניה הליברלית יותר הסמוכה, וכן מתקפה נבזית של הנשיא לשעבר טראמפ על הגיבור הלאומי ג'ון מקיין הסנאטור הותיק של אריזונה הביאו להפסד בבחירות לנשיאות ב2020 בפער לא גדול לאחר שמשפחת מקיין פתחה בקמפיין אגרסיבי נגדו,
כעת המושלת החדשה ניצחה בפער של 0.8%!!! את הרפובליקנית שהובסה,
למותר לציין שמשרת המושל מאד חשובה לבחירות לנשיאות בהם המושל משפיע על אזרחיו להצביע למועמד ממפלגתו ומלווה אותו בעצרות המוניות שמקיים במדינתו,
דבר שחשוב שבעתיים במדינה מתנדנדת כמו אריזונה,
מצבה של המפלגה הרפובליקנית לפי נתונים אלו לא מזהיר במיוחד לקראת הבחירות לנשיאות ב2024,
כמעט בכל המדינות המתנדנדות הנוטות מעט לכיוון השמאלי של המפה הפוליטית וקריטיות לניצחון בבחירות לנשיאות -זכו מועמדים דמוקרטיים, מדובר בפנסילבניה מישיגן וויסקונסין,
גם במדינות אלו מועמדיו של טראמפ התומכים בתיאוריות קונספירציה הזויות החל מזיופים רחבי היקף בבחירות ועדיויות "מבוססות" על משאיות שלמות של פתקים שהוגנבו לחדרי ספרת הקולות וכלה בתאוריות על חוצנים ודיפ סטייט שהורס את ארה"ב מבפנים, הובסו על ידי מתמודדים דמוקרטיים לא כריזמטיים במיוחד, שלו רק היו מציגים מולם מועמד כל שהוא שאינו תומך בתאוריית זיוף הבחירות היה מנצח בקלות,
למושלים יש כוח עצום בבחירות לנשיאות, כמו שצויין למעלה בנוגע לתמיכה בנשיא וליוויו בעצרות,
ובשינוי תקנות הבחירות לטובת מפלגתו,
לדוגמא ברוב המדינות הדמוקרטיות אפשר להצביע בדואר דבר שעוזר למפלגה הדמוקרטית מסיבות שונות,
דוגמא נוספת בטקסס בבחירות קודמות המושל הרפובליקני קבע כי אמנם יש חובה להקים קלפיות להצבעה מוקדמת (דבר שכאמור עוזר לדמוקרטים) אך לא צויין היכן לעשות זאת, כך שהקימו קלפיות להצבעה מוקדמת במקומות נידחים או במרחקים של 100 ק"מ מחלק מריכוזי האוכלוסיה כך שהרפובליקנים דיכו הצבעה במקומות מובהקים התומכים בשמאל,
ולא זו בלבד המושל הרפובליקני קבע כי ניתן להצביע בקלפיות באמצעות תעודה המאשרת החזקת נשק דבר המזוהה עם הרפובליקנים השמרנים, ולא באמצעות תעודת סטודנט למשל המזוהה יותר עם צעירים משכילים שמצביעים באחוזים יותר גבוהים למפלגה הדמוקרטית, וכן הלאה על זו הדרך....
בכל אופן דרכם של הרפובליקנים בכלל ושל טראמפ בפרט לנשיאות שהיית נראית מובטחת, כבר לא סלולה כל כך...
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
המפלגה הרפובליקנית במרחק מושב בודד מהשגת רוב דחוק בבית הנבחרים,
דבר שיוביל להדחת יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי וכן להשתלטות רפובליקנית על כל מושבי היו"ר בועדות של הבית התחתון של הקונגרס של ארה"ב,
כרגע יש לרפובליקנים 217 מושבים כשרוב בבית התחתון הם 218 מושבים מתוך 435,
לעת עתה יש 13 מושבים שמתנדנדים, מרביתם בקליפורניה הליברלית אך יותר סביר שרובם יילכו בסוף לדמוקרטים מהסיבה הפשוטה שאמנם כרגע יש לרפובליקנים הובלה אך נספרו רק 60-70% מהקולות, מה שאומר שממתינים לקולות מהדואר שבאופן מסורתי נוטים לדמוקרטים,
אך אמנם מושב אחד ודאי ישאר בידיים רפובליקניות כך שיהיה להם רוב דחוק,
אך כזה שאינו רוב מוצק, מה שאומר שבהצבעות אסטרטגיות חשובות יוכלו הדמוקרטים לפתות נציג או שניים מהמפלגה הרפובליקנית שיצביעו איתם בעד בטבות למחוז הבחירה שלהם דבר שיוביל לבחירתם שוב...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דרמה באלסקה,
שני המתמודדות הרפובליקניות (הדמוקרטי קיבל רק 10%),
קלי שיבקה וליסה מורוקובסקי, במרוץ מאד צמוד,
שיבקה ב43.3% מהקולות ומורוקובסקי ב43.1%,
עד לספירת 80% שיבקה הובילה בפער של כמה אחוזים, אבל כעת שנספרו 90% הפער ממש הצטמצם,
ועומד על 565 קולות בלבד!!!
אכן זה מרוץ צמוד אבל למאבק הארצי אין לו משמעות כי המושב ודאי רפובליקני כאמור...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה