בינתים רק "הצטרפתי לרגע קט" העלה הקלטה שלו מנגן על סקסופון ואמר שזה המיקרופון שמשתמש בו באירועיםואם כבר מדברים, אני מנסה שוב ושוב להקליט סקסופון, אבל לא משנה כמה אני מנמיך את עוצמת המיקרופון עדיין הוא חוטף צמרמורת ועיוותים כאשר הוא מקשיב לנגינתי בסקסופון ואף פעם לא נשמע צליל נורמלי...
מאיזה מרחק אתם מקליטים?
איזה מיקרופון?
סאונד, EQ ????
לבינתיים העליתי משהו חדש בפורום על קלרינט.
לא מבין בזה הרבה, כלומר בהקלטות של אולפן. אבל איך אמרת? כמה טיפים שתמיד טובים...ואם כבר מדברים, אני מנסה שוב ושוב להקליט סקסופון, אבל לא משנה כמה אני מנמיך את עוצמת המיקרופון עדיין הוא חוטף צמרמורת ועיוותים כאשר הוא מקשיב לנגינתי בסקסופון ואף פעם לא נשמע צליל נורמלי...
מאיזה מרחק אתם מקליטים?
איזה מיקרופון?
ניסיתי לעמוד בקצה אחד של החדר והמיקרופון בצד השני, עדיין, הסקסופון מרעיש כל כך ששומעים בהקלטה את הדיסטורשן של הקירות...לא מבין בזה הרבה, כלומר בהקלטות של אולפן. אבל איך אמרת? כמה טיפים שתמיד טובים...
בגזרת אירועי הבמה קצת עקבתי אחרי המיקרופונים, (בהקלטות האולפנים פחות יצא לי),
ויצא לי שלעולם יניחו לקלרינט את המיקרופון בחזית באיזור האמצע, ולא בפעמון.
לסקסופון אלט או טנור - תמיד המיקרופון יהיה בפעמון ולא באמצע, ולסופרן - תמיד באמצע או לקראת הסוף ולא בפעמון.
ולא כל כך משנה איזה מיקרופון זה, דש או חוטי (למעט קלרינט עם מיקרופון כפול, שכן יש לו אחד בפעמון).
הסיבה לזה לדעתי, היא המנעד של הכלים, ככל שהכלי יותר גבוה (סופרן, קלרינט), כך תהיה יותר בעיה להניח
את המיקרופון בפעמון שלו.
שוב, לגבי קונדנסר לא ביררתי כל כך, ממה שראיתי - גם קונדנסר מניחים לקלרינט קצת בריחוק, ולא בפעמון, אלא
מעל אמצע הקלרינט, אבל בריחוק ולא כמו מיקרופון של אירועים שהוא צמוד ממש.
בהצלחה.
חידה לי אליכם רבותי המנגנים.
רצינו אני ור' תווים לעשות איזשהו דואט, הוא ביקש שאקליט את ניגון הצמח צדק, בקלרינט (וסליחה שאני מערבב בין האשכולות...) בסולם רה. בלי הרבה פרשנויות, סולם רה כוונו שנינו דהיינו שהשיר יתחיל מהתו ששמו רה. ויכול בעצם להיות ששם הסולם הוא אחרת...
למעשה אני הקלטתי, בסולם הנ"ל.
והרב תווים טוען - זה לא רה זה מי.
אני: זה כן רה, בודק עם פיטשר - רה בדוק.
הוא מראה לי טבלת אצבוע - שני אצבעות יד ימין סוגרות - מי.
בודק גם ומאשר. אכן אכן כך זה נראה.
למעשה בכל העולם בקלרינט הנפוץ ביותר, דהיינו BB (שזה לא בי במול אלא ב-סי במול, לך תבין).
התו הכי נמוך אצלו הוא רה. (ושלא תטעו עם קלרינט D שהוא נדיר מאוד).
ומשום מה לכל תו אצלו נותנים שם של תו גבוה יותר, דו מקבל רה, ורה מקבל מי.
השאלה היא: זה רק אצלי ואצל הרב תווים או שאצל כולכם התו הכי נמוך הוא רה. (וברגיסטר העליון - לה).
ואם זה אצל כולכם - מדוע למען השם התווים נקראים בשם הלא נכון. (זוכר אני שראיתי את אותו הדבר בחוברת של אסף ביבי שיר מזמור לאסף)
רבותי שמישהו יבוא ויעשה פה סדר
ובכלל, חברי המלומדים, למי שבאמת יודע תווים, ולא מנגן משמיעה בלבד.
איך מקובל בקרב הנשפנים לקרוא לצלילים בכלים שהם לא על הסולם, למשל קלרינט ב-סי במול, סקסופון אלט ב-מי במול.
בואו ניקח את הצליל בקלרינט ששתי הידיים סוגרות את החורים, בלי זרתות, ברגיסטר הגבוה.
איך קוראים לצליל הזה? כי בעיקרון - לפי האמת - זה 'דו', אבל בקלרינט הוא נקרא 'רה'.
[פעם הייתי באירוע וניגנתי הורה על 'מי' שלי, והיה שם איזה בחור שמבין קצת והתחיל לבלבל אותי,
'אתה מנגן על דו או על רה'? ורק באיחור הבנתי מה הוא רוצה ממני...].
או כנ"ל בסקסופון, ללא הבדל בין האוקטבות כידוע, הצליל באצבוע הנ"ל הוא 'רה', אבל לפי האמת הוא 'סי'.
אז מה אומרים? איך מקובל לכנות צלילים בכלי נשיפה אלו?
ליבי אומר לי שהמקצוענים קוראים להם לפי הכלים עצמם, והמתחילים קוראים להם לפי האמת.
מקווה שלא סיבכתי אתכם...
@מ. בלוי @יוק @16תווים
בגדול זה הכיוון.רציתי לשאול כאן , איך אתם משתמשים באירועים בקלרינט וסקסופון? , להורה ולשירים בסגנון חסידי ממש קלרינט ולשירים חסידים רגילים וכו' סקסופון?
לך תכנס את כל הנגנים בעולם לאולם אחד בבניני האומה . בעצם לא . במקום יותר גדול ותכריז , נראה איך יגיבואני התחלתי ללמוד נגינה על אורגן תווים.
אחרי זה למדתי באופן עצמאי חליל קלרינט סקסופון. וגיטרה אצל מורה.
רק לאחרונה נתקלתי למושג הזה של כינוי לא אמיתי לתו. (נראה לי שקוראים לזה טרנספוזיציה או משהו כזה)
ולי נראה שזה סתם מיותר (אולי במוזיקה קלאסית שהכל בנוי על הרמוניות ועל תווים).
כשאני מנגן עם עוד נגנים, אני שואל סולם. אומרים לי למשל לה. אני יודע בקלרינט זה כך. בחליל זה כך, בגיטרה זה כך ובסקסופון זה כך. למה אני צריך לחשבן ולדעת שהלה בקלרינט הוא בעצם "סול" פורמלית, ובסקסופון הוא ... לא יודע עדיין, ובחליל... ובגיטרה.... (שאצלו אין טרנספוזיציה, כנראה בגלל שהמציאו את הקאפו...)
זו דוגמא קלאסית לחוסר ליברליות ופרוגרסיה בתחום המוזיקה.
אני מצביע בעד רפורמה בנידון.
אחדות התווים - כל תו שהוא, מנוגן על איזה כלי שהוא, יכונה מעתה והלאה בשמו האמיתי, ולא משנה אצבוע, סולם, סגנון, מצב רוח...
מי בעד?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: