בואו נדבר על סקסופון...

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
רציתי לשאול כאן , איך אתם משתמשים באירועים בקלרינט וסקסופון? , להורה ולשירים בסגנון חסידי ממש קלרינט ולשירים חסידים רגילים וכו' סקסופון?
בהתחלה אני הייתי מקובע להכל חוץ מהורה. דהיינו סקסופון רוב הזמן, חוץ מלעיתים נדירות כמו בר יוחאי וכדו'. וקלרינט להורה, ואולי לשירי נשמה חופה וסעודה...

אבל לאחרונה יותר התגמשתי. ומדוע? כמה טעמים.
כאשר יש יותר מנגן אחד, לפעמים הסקסופון משתלט על האירוע (בפרט אם אין סאונדמן מקצועי באזור). לכן לפעמים אעדיף לנגן בקלרינט את תפקיד הסקסופון, אלתורים, פירוקים אקורדים, קול שני וגם סולו.
כאשר אין זמר או סולן מוצלח עדיף לקחת את החוק לידיים, ולנגן רק מלודיה עם הסקסופון, וזהו! את כל השאר להשאיר לקלידן וכדו'.
מבנה השיר והסולם.
בדר"כ במוזיקה חסידית/צ'אלמרית/וכדו', שירים שמחים עוד ישמע עובר אהללה ודאנס וכו' נהוג לקפץ בין הסולמות פה בהתחלה עובר לסול ולפעמים עולה ל-לה. ולכן זה יושב טוב עם סקסופון, אז אקח סקסופון לידיים. לקלרינט הוא מידי גבוה לשירים מהירים אם אתה לא הכי מיומן.
אך אם הזמר שר במנעד אחד, כמו דו או רה או לה (שבהחלט אפשרי לנגן אותו בקלרינט ברגיסטר העליון עם קצת התאמנות) עדיף את הקלרינט, שהם הסולמות שהכי מחמיאים לו.
ובסוף מבנה השיר, יש שירים שהקלרינט פשוט תפור להם, ניגון הצמח צדק, ניגוני חב"ד המקפיצים למיניהם. בר יוחאי, וכל מאמינים של לוי פאלקוויטש (נראה לי) ועוד כמות נכבדה של שירים שהפתיח או המעבר שלהם הולחן במיוחד עבור הקלרינט, ולהשתמש עם סקסופון - זה מעליב.

הכלל הוא שאין כלל. כמה שיותר דינמיות - יותר מעניין.
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הקלטה של ניגון שמחה על קלרינט וסקסופון
נפלא.
סתם טיפ לתחילת דרכך בנגינת סקסופון.
א. תעצים את המיוחדות של כל כלי לכשעצמו. סקסופון לא אמור להישמע בכלל כמו קלרינט, אין כמעט קרעכצי'ם, התווים יותר מקוטעים ולא ממושכים. ועוד ועוד, אתה עוד תגלה לבד. (ודרך אגב לי עדיין קשה לנגן על סקסופון לא כמו קלרינט...)
ב. נראה שהקרעכצ'ים והקוועצ'ים השתלטו לך קצת על הקלרינט. זה יפה זה נחמד. אבל תנסה לקחת את אותו ניגון, ובעיקר בגבוהים, ולנסות לנגן אותו בלי קרעכצ'ים בכלל. (זה קשה כי בגבוהים זה פשוט משתלט על הנגינה), יותר טרילים וכדו'. בקיצור לאזן.
בהצלחה עלה והצלח עלה למעלה עלה.
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
נפלא.
סתם טיפ לתחילת דרכך בנגינת סקסופון.
א. תעצים את המיוחדות של כל כלי לכשעצמו. סקסופון לא אמור להישמע בכלל כמו קלרינט, אין כמעט קרעכצי'ם, התווים יותר מקוטעים ולא ממושכים. ועוד ועוד, אתה עוד תגלה לבד. (ודרך אגב לי עדיין קשה לנגן על סקסופון לא כמו קלרינט...)
ב. נראה שהקרעכצ'ים והקוועצ'ים השתלטו לך קצת על הקלרינט. זה יפה זה נחמד. אבל תנסה לקחת את אותו ניגון, ובעיקר בגבוהים, ולנסות לנגן אותו בלי קרעכצ'ים בכלל. (זה קשה כי בגבוהים זה פשוט משתלט על הנגינה), יותר טרילים וכדו'. בקיצור לאזן.
בהצלחה עלה והצלח עלה למעלה עלה.
א. לא משתמש בקרעכצים בסקסופון , משתמש רק בהרבה הרבה ויברציה
ב. אני יודע איך עושים טרילים אבל זה מאוד קשה , השריר ביד הימנית אח"כ כואב מזה , בגבוהים אני לא יכול בלי קרעכצים , אבל הפעם הקרעכצים נתנו לי כאן טעם ממש יידשאי לניגון ומאוד כלייזמרי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה