מה הסיפטומים של בעיית מיקוד ראיה?
איך מגיעים בעצם לחשד שקיימת בעיה כזו, ולא סתם קוצר/רוחק ראיה שדורשים משקפיים רגילות?
קופצת על האשכול.
הבן שלי בן שבע וחצי קורא אבל מאוד לאט
היינו אצל מכון מעלה ועשו לו אבחון על המיקוד עלה הון כסף אבחון כולל עדשות משקפיים מולטיפוקל עלו לנו בסיבות ה-1200 ש"ח נראה לי הזוי שכל פעם שנרצה לעשות בדיקה על המספר נצטרך לשלם כזה מחיר הזוי. למישהי יש רעיון.
חוץ מזה זה אכן עזר במידה מסיומת אבל עדיין הקריאה לא באה לו בקלות. השאלה ממה זה יכול להיות?
באם נמצאה בעיה של מיקוד ראיה איך מטפלים?זה משקפיים מיוחדות או מה בדיוק?
זה משקף ללא מספר? סליחה על הבורות...
לכל השואלים בנושא מיקוד ראיה, שלום לכם.
אני מתרשמת מאוד לטובה מההורים, כי כל כך אכפת לכם מהיכולות וההצלחות של ילדיהם.
במשך 30 שנה אצלינו במכון עוקבים אחר הנושא של מיקוד ראיה, ואכן חשוב לדבר ולכוון אתכם בנושא הכואב הזה.
השאלות שלכם/ן מחולקות לכמה נושאים, אני אנסה לגעת בכולן בצורה מתומצתת.
א. מספר הילדים שסובלים מזה גדל והולך.
ב. קוצר ורוחק ראיה משפיעים על איכות הראיה, מיקוד משפיע על השילוב בין 2 העיניים.
המוח מקבל מידע מזוג העיניים ואם הם לא עובדים יחד, המוח לא מקבל מידע תואם ואז הילד לא מבין מה הוא רואה או מבין לאט מאוד ובמאמץ משמעותי.
ג. אתם צודקים שהטיפול לא תמיד עוזר;
אבל השאלה מה הפירוש לא עזר!
כל ילד/ה מגיב אחרת לקושי הזה מבחינה לימודית ומבחינה התנהגותית, ולכן כל הורה מצפה מהטיפול לתוצאה אחרת. זו הסיבה שחלקכם מרוצים וחלקכם לא מרוצים.
ד. הרבה פעמים הטיפול הטכני בעיניים כן הצליח, אבל הרגלי הקריאה והלמידה של הילד/ה לא השתנו, לכן בתוצאה הסופית הילד נשאר ברמה לימודית זהה.
ה. ישנן גם נסיגות. ילד/ה שסובל מתקופת מתח, עלול ליסוג אחורה בתיאום בין 2 העיניים.
ו. לפני גיל 8 אנחנו לא מפנים למיקוד ראיה בכל מקרה, כי קשה לילד לבצע את התרגילים והוא בדרך כלל גם לא מפסיד הרבה מדי מהלימודים.
ז. מנסיונות קודמים חשוב לטפל עד גיל 40 כי אח"כ כבר קשה לבצע את התרגילים ואז נאלצים להזמין משקפי פריזמה. יש הרבה מבוגרים שמגלים פתאום אחרי טיפול נכון שיש להם יכולות קריאה חדשות.
צוות מכון מסגרת לקריאה מטפל בס"ד בהצלחה כל הזמן בילדים/ות עם קשיי קריאה /למידה /התנהגות לפני או אחרי טיפול במיקוד ראיה ומביא להורים רוגע ושלווה.