בדיחות

יוניברסל

משתמש רשום
לצורך הכנת חוברת בדיחות עם שלל מדורים, דרוש לי בדיחות הקשורות לשפה ארמית, כמו משחקי מילים בין עברית לארמית
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הני בבלאי טפשאי דאכלי נהמא בנהמא
ביצה טז, א

בני פומבדיתא מעיילין פילא בקופא דמחטא
עי' ב"מ לח, ב



ההוא בר בבל דסליק לארעא דישראל, נסיב איתתא, אמר לה: בשילי לי תרי טלפי, בשילה ליה תרי טלפי, רתח עלה. למחר אמר לה: בשילי לי גריוא, בשילה ליה גריוא. אמר לה: זילי אייתי לי תרי בוציני, אזלת ואייתי ליה תרי שרגי. אמר לה: זילי תברי יתהון על רישא דבבא. הוה יתיב בבא בן בוטא אבבא וקא דאין דינא, אזלת ותברת יתהון על רישיה. אמר לה: מה הדין דעבדת? אמרה ליה: כך ציוני בעלי. אמר: את עשית רצון בעליך, המקום יוציא ממך שני בנים כבבא בן בוטא.
סוף נדרים
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בסיפורים של רבי מנדל הוא מתמחה בזה.
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש סיפור בגמרא על ההיא שאין בה שום דבר יפה הכל מכוער וניסו למצוא מה נאה בה עד שבסוף שאלו איך קוראים לך ואמרו לכלוכית (כמדומני) ואמר שמה יאה לה...
זה גם מעניין.
 

אושר

משתמש מקצוען
נדמה לי שיוניברסל מבקש לא בדיחות סתם בארמית, אלא כאלה הנוצרות בגלל הקשרי מלים בארמית או בגלל תרגומן מעברית לארמית. אולי משהו כמו:
שאלה: מנין יודעים אם כשאומרים בארמית "חמרא" מתכוונים ליין או לחמור?
תשובה: מסתכלים איפה הוא עומד; אם במרתף - הרי זה יין, אם באורווה - הרי זה חמור...
 

BJAUICT

משתמש חדש
על רבי יוחנן כתוב "וכי ר' יוחנן קטלא קניא הוא?" כדי לבטא שאינו איש מההמון הפשוט וזה בדיוק הביטוי "קטלא קניא"- קוטל קנים= אספסוף!- אסף סוף...
 

BJAUICT

משתמש חדש
נכתב ע"י נעמי ברקאי;361663:
יש סיפור בגמרא על ההיא שאין בה שום דבר יפה הכל מכוער וניסו למצוא מה נאה בה עד שבסוף שאלו איך קוראים לך ואמרו לכלוכית (כמדומני) ואמר שמה יאה לה...
זה גם מעניין.
לסיפור הזה יש משמעות עמוקה של הסבר מה פרוש המושג 'יופי'- אותו אמורא שאומר שם "ראה כמה נאה! שמה נאה לה"- לנו זה נשמע כמו בדיחה גרועה אם לא יותר גרוע אבל יש כאן הבנה שיופי זה התאמה של פנים וחוץ מי שתוכו כברו זה דבר נאה ולכן נאמר על בנות ישראל שנאות מבנות עכו"ם בגלל הצניעות. המראה החיצוני מותאם לנשמה ואין דבר נאה מזה
 

מאן דאמר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י BJAUICT;361724:
על רבי יוחנן כתוב "וכי ר' יוחנן קטלא קניא הוא?" כדי לבטא שאינו איש מההמון הפשוט וזה בדיוק הביטוי "קטלא קניא"- קוטל קנים= אספסוף!- אסף סוף...

זה לא הפירוש הפשוט, המקור של המילה הזאת הוא בפרשת בהעלותך 'והאספסוף אשר בקרבו'.
אבל בתור רמז או ווערטל זה דבר בכלל לא רע...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הסיפור שאני הבאתי מבבא בן בוטא אינו רק סיפור שסופר בארמית, אלא משחק מילים בין ארמית לעברית, יש להסתייע במפרשים שם.
 

מאן דאמר

משתמש מקצוען
ליתר דיוק, אני חושב שזה בין הארמית הבבלית לארמית הארץ ישראלית.
יש שם בוציניא, טלופחי, בבא.
 

יוניברסל

משתמש רשום
משחקי מילים

נכתב ע"י אושר;361720:
נדמה לי שיוניברסל מבקש לא בדיחות סתם בארמית, אלא כאלה הנוצרות בגלל הקשרי מלים בארמית או בגלל תרגומן מעברית לארמית. אולי משהו כמו:
שאלה: מנין יודעים אם כשאומרים בארמית "חמרא" מתכוונים ליין או לחמור?
תשובה: מסתכלים איפה הוא עומד; אם במרתף - הרי זה יין, אם באורווה - הרי זה חמור...
נכון מאוד - דרוש לי משחקי מילים בין ארמית לעברית, חן חן!
 

agav

משתמש פעיל
איך נוצרה הגלידה? עי' אונק' פר' המן: כגלידא על ארעא, ובנוסף 'טעמו כצפיחית בדבש'...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה