שיר בִּרְחוֹבֵנוּ הַצַּר

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בִּרְחוֹבֵנוּ הַצַּר
גָּר בָּחוּר עִם קוֹל צְרָצַר
הוּא בּוֹנֶה אֲתָרִים
תּוֹךְ זְמַן מַמָּשׁ קָצָר

אַךְ לָרֹעַ מַזָּלוֹ
הוּא יָצָא לְחָלָ"תּ
מַצָּבוֹ הַכַּלְכָּלִי
כְּבָר בִּלְתִּי נִשְׁלָט

וְהוּא חוֹלֵם כִּי הוּא בּוֹנֶה אֲתָר אוֹנְלַיְן
לְכָל צָרְכֵי עוֹלֵי יְרוּשָׁלַיִם
וּלְשַׁדֵּר בְּפוּל אֵיְטְשׁ דִּי
אֶת אֵלִיָּהוּ הַגִּלְעָדִי

וְהוּא יוֹשֵׁב וּמְצַפֶּה לוֹ, כְּבָר שָׁנִים חוֹלֵם הוּא שֶׁיִּזְכֶּה לוֹ, עַל סוֹדוֹ שׁוֹמֵר וּמְחַכֶּה לוֹ – מָתַי כְּבָר יַגִּיעַ הַיּוֹם


בִּרְחוֹבֵנוּ הַצַּר
גָּר בָּחוּר צָעִיר - מֶלְצֶר
יֵשׁ לוֹ פַּפִּיוֹן
וּוֶסְט כָּזֶה, קָצָר

אֲבָל לָאַחֲרוֹנָה
אֵין לוֹ אֵרוּעִים
מַגָּשִׁי הַבּוּרֵקָס
נִשְׁאָרִים מְלֵאִים

וְהוּא חוֹלֵם שֶׁהוּא יִהְיֶה מֶלְצַר רָאשִׁי
בְּטֶקֶס חֲנֻכַּת הַבַּיִת הַשְּׁלִישִׁי
הוּא יְעַצֵּב מָנוֹת לַבַּר
שֶׁל לִוְיָתָן וְשׁוֹר הַבַּר

וְהוּא יוֹשֵׁב וּמְצַפֶּה לוֹ, כְּבָר שָׁנִים חוֹלֵם הוּא שֶׁיִּזְכֶּה לוֹ, עַל סוֹדוֹ שׁוֹמֵר וּמְחַכֶּה לוֹ – מָתַי כְּבָר יַגִּיעַ הַיּוֹם


בְּעִירֵנוּ הַצְּפוֹנִית
יֵשׁ גְּרָפִיקָאִית חוֹבְבָנִית
הִיא גַּם יוֹעֶצֶת אִרְגּוּנִית
וְגַם נַהֶגֶת מוֹנִית

הַבִּקּוּשׁ נִהְיֶה דָּלִיל
כְּבָר הַכֹּל עוֹשׂוֹת תָּכְנוֹת
לוֹקַחַת אֶת זֶה קַלִּיל
לֹא מְאַבֶּדֶת עֶשְׁתּוֹנוֹת

וְהִיא מְאוֹד רוֹצָה מִתּוּג לִבְנוֹת
לְבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְלַעֲבוֹדַת הַקָּרְבָּנוֹת
לְעַצֵּב בְּקַו נָקִי
לוֹגוֹ עֲנָקִי

וְהִיא יוֹשֶׁבֶת וּמְצַפָּה לוֹ, כְּבָר שָׁנִים חוֹלֶמֶת שֶׁתִּזְכֶּה לוֹ, עַל סוֹדָהּ שׁוֹמֶרֶת וּמְחַכָּה לוֹ – מָתַי כְּבָר יַגִּיעַ הַיּוֹם


בִּרְחוֹבֵנוּ הָרָחָב
גָּר מְנַהֵל קַיְטָנוֹת כּוֹכָב
עִם דַּפֵּי הָרִשּׁוּם
לְכָל מָקוֹם נִסְחָב

הַטֵּלֵפוֹן דּוֹמֵם
וְאֵין יֶלֶד שֶׁנִּרְשַׁם
קָמוּ מִתְחָרִים
וְכֻלָּם הָלְכוּ לְשָׁם

אֲבָל יֶשׁ חָזוֹן שֶׁבְּלִבּוֹ עוֹד מִתְנַגֵּן
אֶת קַיְטָנַת יַלְדֵי הַכֹּהֲנִים הוּא יְאַרְגֵּן
שֶׁיַּעֲלוּ הַקָּרְבָּנוֹת לָרָצוֹן
עַל הַמִּזְבֵּחַ הַחִיצוֹן

וְהוּא יוֹשֵׁב וּמְצַפֶּה לוֹ, כְּבָר שָׁנִים חוֹלֵם הוּא שֶׁיִּזְכֶּה לוֹ, עַל סוֹדוֹ שׁוֹמֵר וּמְחַכֶּה לוֹ – מָתַי כְּבָר יַגִּיעַ הַיּוֹם


בִּרְחוֹבֵנוּ גַּם גָּר
מְנַצֵּחַ מְבֻגָּר
הוּא פָּתַח מַקְהֵלָה
אֲבָל בַּסּוֹף סָגַר

שַׁרְבִיט הַמְּנַצְּחִים
מֻנָּח מְיֻתָּם
כִּשְׁרוֹנֹתָיו הַבְּרוּכִים
לֹא מַטְבִּיעִים חוֹתָם

וְהוּא חוֹלֵם שֶׁיּוֹם אֶחָד הוּא יֵאָמֵן
אֶת קוֹל שִׁירַת הַלְּוִיִּים – אָמָּן
שֶׁיָּשִׁירוּ שִׁיר שֶׁל יוֹם
בַּמִּקְדָּשׁ שֶׁיִּבָּנֶה הַיּוֹם

וְהוּא יוֹשֵׁב וּמְצַפֶּה לוֹ, כְּבָר שָׁנִים חוֹלֵם הוּא שֶׁיִּזְכֶּה לוֹ, עַל סוֹדוֹ שׁוֹמֵר וּמְחַכֶּה לוֹ – מָתַי כְּבָר יַגִּיעַ הַיּוֹם
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כזה שיר כבר הרבה זמן לא היה...
נעים לקריאה, מרגש, קליט.
האמת שהתחלתי במנגינה, באמצע קצת הסתבכתי, ועדיין הוא מושלם לחלוטין.
תיקונים קלים:
זה בטח בקמץ סגול
"אך" יעזור פה לקצב.
יש עוד כמה מקומות שהקצב חלש, אבל זה כזה יפה...
והנה הגדול בעיניי:
וּלְשַׁדֵּר בְּפוּל אֵיְטְשׁ דִּי
אֶת אֵלִיָּהוּ הַגִּלְעָדִי
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וואו וואו וואו!
גם הרעיון האקטואלי וגם הביצוע!
גָּר בָּחוּר צָעִיר - מֶלְצֶר
מניחה שה'מלצר' עם הסגול זו טעות.

הִיא גַּם יוֹעֶצֶת אִרְגּוּנִית
וְגַם נַהֶגֶת מוֹנִית
שאר המקצועות נשמעים מאולצים וקצת מיותרים ביחס למה שהיא רוצה לעשות עבור בית המקדש...
אבל אולי רק בעיני.
 

Bestimedia

לשעבר- צבעי פסטל :)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה על המשוב החיובי, הרבה זמן התרחקתי מעולם השירה גם מהקריאה וגם מהכתיבה אתם בהחלט נותנים דחיפה לשם.

בפעם הבאה אהיה עקשן יותר מול תוכנת הניקוד, יותר מדי שגיאות מצאתם.
מה הכוונה? הסתבכתי...
הכוונה לתוכנות גרפיקה עבור המשתמש הביתי (לא בהכרח אלו המוכרות כמו יצירת קולאז' ועריכת תמונות אלא לכיוון כזה שמתפתח בעת האחרונה כמו זה https://mandala-app.com/ למשל).


יש הרבה מה לשפר בנושא של קצב, האם לדעתכם צריך להקריב קטע מוצלח בגלל קצב לא נכון?
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שאר המקצועות נשמעים מאולצים וקצת מיותרים ביחס למה שהיא רוצה לעשות עבור בית המקדש...
אבל אולי רק בעיני.
היו התחבטויות.
הייתה טיוטה חלופית כזו:
בעירנו הקטנה
יש גרפיקאית משונה
כל היום היא ישנה
כי אין שום הזמנה

נפל בשלב הראשון מכמה טעמים.

אבל הנה הצד השני:
כביר!
ופה קרסתי
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד

מהמם!!
באמת מתנגן מצוין... מביא את החלום להיות קצת יותר קרוב אלינו, לאנשים מהדור שלנו :)

בהתחלה חשבתי שהחוקיות היא שכולם נפגעו בשל הקורונה:
אַךְ לָרֹעַ מַזָּלוֹ
הוּא יָצָא לְחָלָ"תּ
אֲבָל לָאַחֲרוֹנָה
אֵין לוֹ אֵרוּעִים
וזה היה יפה, כי זה ניגוד מצוין- ממצב כזה של הקורונה והפגיעה בעבודה להרים את העיניים אל החלום של בית המקדש והגאולה.
אבל אחר כך הגיעו כל מיני:
הַטֵּלֵפוֹן דּוֹמֵם
וְאֵין יֶלֶד שֶׁנִּרְשַׁם
קָמוּ מִתְחָרִים
וְכֻלָּם הָלְכוּ לְשָׁם
הוּא פָּתַח מַקְהֵלָה
אֲבָל בַּסּוֹף סָגַר
וזה קצת איבד מהחדות, וגם מהרלוונטיות לחיינו.


וזה:
בְּעִירֵנוּ הַצְּפוֹנִית
יֵשׁ גְּרָפִיקָאִית חוֹבְבָנִית
הִיא גַּם יוֹעֶצֶת אִרְגּוּנִית
וְגַם נַהֶגֶת מוֹנִית
באמת גאוני:D
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
איזה יופי! מבריק ביותר!
ממש אהבתי!


יש הרבה מה לשפר בנושא של קצב, האם לדעתכם צריך להקריב קטע מוצלח בגלל קצב לא נכון?
אפשר לשפר בלי ' להקריב' ובלי להחריב.
לא תמיד קל, אבל תמיד משתלם.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אבל הנה הצד השני:
לא אומרת שלא אהבתי את ההברקה עם החרוז הגאוני, אבל אם כל השיר היה בסגנון הזה אז לא היה מפריע.
קראתי שוב, ואני אדייק. מה שבעיקר מפריע זה שלשאר האנשים בשלב השני - שאין להם עבודה - אז פשוט אין להם במה שמצוין לפני, וכאן יש לה עוד כישורים אבל בשלב השני יש התייחסות רק למקצוע הגרפיקה.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא אומרת שלא אהבתי את ההברקה עם החרוז הגאוני, אבל אם כל השיר היה בסגנון הזה אז לא היה מפריע.
קראתי שוב, ואני אדייק. מה שבעיקר מפריע זה שלשאר האנשים בשלב השני - שאין להם עבודה - אז פשוט אין להם במה שמצוין לפני, וכאן יש לה עוד כישורים אבל בשלב השני יש התייחסות רק למקצוע הגרפיקה.
לחפש עבודות בלי קשר זה תסמין של אבטלה, המקצוע שלה זה גרפיקה ושם היא רוצה להיות.
היה צריך לעשות אותה גאונית במקום חובבנית.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וזה היה יפה, כי זה ניגוד מצוין- ממצב כזה של הקורונה והפגיעה בעבודה להרים את העיניים אל החלום של בית המקדש והגאולה.
אבל אחר כך הגיעו כל מיני:
האמת שהתהליך היה הפוך, האמירה המקורית לא עסקה בקורונה אלא במקצועות ובאלמנטים של הדור שלנו. המצפים הם מובטלים בהקבלה לשיר המקור, במקום לחלום על עתידם המקצועי האישי הלוט בערפל - הם חולמים איך יתרגמו אותו בישועת ישראל בקרוב. הקורונה נדחפה (די! שתפסיק להידחף) עם המילה חל"ת, 'אין לו אירועים' זה לא בהכרח קורונה.
היה לי קצת מאולץ השורה הזו,
אולי כדאי-
(היא) לוקחת בקליל
לא מעבדת אשתונות?
הייתה טיוטה אחרת שלדעתי הייתה טובה יותר, משורר דגול שהעיף מבט על השיר טרם פורסם פסל אותה כי ספאם ופעם זה לא חרוז.
הֲמֵיְיל שֶׁלָּהּ רֵיק
וְרַק מָלֵא בִּסְפָּאם
חֶשְׁבּוֹן הַבַּנְק חוֹרֵק
וְהַמַּשְׂכֹּרֶת לֹא כְּמוֹ פַּעַם
 

Bestimedia

לשעבר- צבעי פסטל :)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
משורר דגול שהעיף מבט על השיר טרם פורסם פסל אותה כי ספאם ופעם זה לא חרוז.
זה באמת לא חרוז...
וגם הסיום של הבית לא מאוד זורם...
איך ככה?

הביקוש נהיה דליל
כי כבר כולם עושים תכנות
היא לוקחת בקליל
לא מאבדת עשתונות

(הבנתי מה מפריע לי בבית המקורי המשקל של "הביקוש נהיה דליל" לא תואם את "לוֹקַחַת אֶת זֶה קַלִּיל"...)
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה