למה חוות דעת דווקא על סקצאפ למה לא על בלנדר?
אין לי ממש חוות דעת על סקצאפ, מהסיבה הפשוטה שאני לא עובד עם התוכנה הזו,
כמו שאני לא עובד עם לומיון שעושה הדמיות יפות, או עם בלנדר שיש אנשים שעושים הדמיות מטורפות איתה, ועוד תוכנות הדמיות אחרות
[כאן למשל ניתן לקרוא על חוות דעת על התוכנות הטובות בשוק ההדמיות
(זה בהנחה ודרושה לך חוות דעת כדי להחליט מה הכלי עבודה שלך)]
https://www.architecturelab.net/best-rendering-software-for-architects/
למעשה,האמת שלי היא שכל תוכנה שתבחרי, היא תשמש אך ורק כלי עבודה,
ואם תרצי, עם כל תוכנה תוכלי לקבל הדמיות טובות,
רק ש..הדמייה היא הרבה מעבר לכלי העבודה.
השירות שאנחנו נותנים הוא בראש ובראשונה משהו ללקוח,
אני מניח שאנחנו לא עושים הדמיות כדי לתלות על הקיר אלא כדי לעשות מזה כסף, (למי שמתבייש להגיד את זה)
אז אני יוצא מנקודת הנחה שהדמיה היא כלי התקשורת שלנו עם הלקוח
וכשהוא מקבל את המוצר, הוא מרוצה, נהנה, מרגיש טוב וכל התכונות החיוביות שכל עסק רוצה לתת ללקוח, רק מה לעשות שנפל בחלקנו שהמוצר שלנו הוא הדמיות?
אז, אם הלקוח הוא המטרה, כלי העבודה ממש לא רלוונטי, כי בכל כלי אפשר להוציא כל תוצאה, טובה, מושלמת או גרועה,
ואם את כאומנית יודעת לעשות את זה, לא כלי העבודה הוא זה שעושה את זה,
כי אם את היא זו שמצליחה לעשות מוצר (הדמייה) בכל כלי שתבחרי והלקוח מרוצה מהתוצאה אז זהו, הצלחת
כמו שבדיוק באותה מידה, הלקוח יכול להיות לא מרוצה אם תבחרי בכלי עבודה שנחשב הכי הכי טוב, ואז את בברוך נוראי.
כמו שאני רואה את הדברים, כלי עבודה זה הדבר המשני במקצוע,
ומה שמבדיל תוצאה אחת מהשניה זה אך ורק מי שמפעיל את כלי העבודה - איש ההדמיות, האומן
ואך ורק כשתנוטרל החשיבה הטכנית, מכשול הטכני, הפחד מהמספרים, הפרמטרים, הרובוטיות, רק אז ייכנס הסיפור,ואז הווו , אז את במימד אחר,לגמרי, כי אז נכנס האומן, מגיעים לאימפאקט, לרגש, למשהו שבתת-מודע לא מובן למה, אבל זה זה,
ואותו סיפור שההדמייה מספרת, ומועברת ללקוח, שמביט על ההדמיה וחווה את החוויה הטובה, רק אז עשית הדמייה - המחשה - תחושה - רגש,
שאת עשית, לא תוכנה
אגב,ניתן לפעמים להיתקל בהדמיות מטורפות, שעשו אותן בתוכנות מסוימות, וכששואלים את איש ההדמיות כמה זמן לקח לו, אז הוא אומר, נניח, חודש
אז אחרי חודש יש הדמייה מנצחת, רק הוא לא לקח בחשבון שבעולם האמיתי, המבחן הוא להגיע לתוצאות מנצחות בטווח זמן שנכון ללקוח,
כי שוב, אנחנו נותני שירות ללקוח, והוא סוג של מכתיב לנו באיזה כלי נשתמש כדי לתת לו את התוצאה שהוא רוצה
לדעתי 95% מההדרכות (והכתבות) שמוצאים באינטרנט הן טכניות,
מדי פעם נתקלים בהדרכות שקשורות בהדמיות שנוגעות בפן האומנותי של המקצוע,
יוצא שמתקבל רושם מוטעה למי שרוצה לעסוק בתחום, שהדמיה טובה היא לדעת למשל וי-ריי, רינדור פרוגרסיבי כן או לא? כלי מידול חכמים ופלאגינים מתוחכמים, מה הערך שנותנים כאן ושם כדי שתצא הדמייה טובה... מגוכך לא?
איך שאני רואה את הדברים, יש לחשוב על הדבר כאומנות
קומפוזציה ומשקלים של צבעים, של שטחים ונפחים
על האווירה, פרופורציה ועוד ועוד
לחקור את ההדמייה ברמה הרגשית: מומלץ לצפות בדוגמא
שיהיה לכולם בהצלחה
ותעשו הדמיות יפות