שלום רב
תמוה לי קטע בגמ' סוכה מו: שמופיע שם כמה וכמה פעמים אתרוג בלשון נקבה וכן מצורף קטע מהתוס' שם שמתחיל בלשון זכר ועובר ללשון נקבה
תלמוד בבלי מסכת סוכה דף מו עמוד ב
קם רבי זירא בשיטתיה דאבוה דשמואל. דאמר רבי זירא: אתרוג שנפסלה - אסור לאוכלה כל שבעה.
תוספות מסכת סוכה דף מו עמוד ב
ותימה ר' חנינא דאמר פרק לולב הגזול (לעיל דף לו דמטביל ביה ברישא והדר נפיק ביה כמאן דלא כרבי יוחנן ולא כריש לקיש וי"ל כיון דלא אכל ליה כוליה ומשייר בה כשיעור דמצי נפיק ביה שרי אפי' לר' יוחנן ואף על גב דממה נפשך נאסרה כולה ביום ראשון דחסר כל שהוא פסול דלמא רבי חנינא הפריש כולה ליום ראשון ומקצתה לשאר הימים
תמוה לי קטע בגמ' סוכה מו: שמופיע שם כמה וכמה פעמים אתרוג בלשון נקבה וכן מצורף קטע מהתוס' שם שמתחיל בלשון זכר ועובר ללשון נקבה
תלמוד בבלי מסכת סוכה דף מו עמוד ב
קם רבי זירא בשיטתיה דאבוה דשמואל. דאמר רבי זירא: אתרוג שנפסלה - אסור לאוכלה כל שבעה.
תוספות מסכת סוכה דף מו עמוד ב
ותימה ר' חנינא דאמר פרק לולב הגזול (לעיל דף לו דמטביל ביה ברישא והדר נפיק ביה כמאן דלא כרבי יוחנן ולא כריש לקיש וי"ל כיון דלא אכל ליה כוליה ומשייר בה כשיעור דמצי נפיק ביה שרי אפי' לר' יוחנן ואף על גב דממה נפשך נאסרה כולה ביום ראשון דחסר כל שהוא פסול דלמא רבי חנינא הפריש כולה ליום ראשון ומקצתה לשאר הימים