אתרוג לשון נקבה?

אייר

משתמש רשום
שלום רב
תמוה לי קטע בגמ' סוכה מו: שמופיע שם כמה וכמה פעמים אתרוג בלשון נקבה וכן מצורף קטע מהתוס' שם שמתחיל בלשון זכר ועובר ללשון נקבה

תלמוד בבלי מסכת סוכה דף מו עמוד ב
קם רבי זירא בשיטתיה דאבוה דשמואל. דאמר רבי זירא: אתרוג שנפסלה - אסור לאוכלה כל שבעה.

תוספות מסכת סוכה דף מו עמוד ב
ותימה ר' חנינא דאמר פרק לולב הגזול (לעיל דף לו:) דמטביל ביה ברישא והדר נפיק ביה כמאן דלא כרבי יוחנן ולא כריש לקיש וי"ל כיון דלא אכל ליה כוליה ומשייר בה כשיעור דמצי נפיק ביה שרי אפי' לר' יוחנן ואף על גב דממה נפשך נאסרה כולה ביום ראשון דחסר כל שהוא פסול דלמא רבי חנינא הפריש כולה ליום ראשון ומקצתה לשאר הימים
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש כמה אחרונים שכתבו שפעמים שאתרוג זה לשון נקיבה, אבל בפשיטות זו אשגרה מסוכה שם, ובכמה כת"י מופיע בלשון זכר.
 

א.פ.ק. 1234

משתמש רשום
תוס בקידושין דף ב: כותב שיש מילים שהם גם וגם...
אולי גם המילה אתרוג היא גם וגם...?
זה כמובן מבחינה תורנית...
 
נערך לאחרונה ב:

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
גם בראש השנה טו.
ר''ש בן יהודה אומר משום ר''ש אתרוג בת ששית שנכנסת לשביעית פטורה מן המעשר ופטורה מן הביעור
ויש גמרות שהוא בלשון זכר.

גם מלח בכל הש"ס בלשון נקבה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה