בס"ד
במידה מסוימת החיים שלנו נעו ממסלולם הצפוי, מצד אחד ישנה השגרה
של עבודה/לימודים וסדר יום רגיל וכנגדו יש את סדר היום של המלחמה.
חיילים בחזית, שחרור חטופים, הורים דאוגים, מתח וצער בלתי נתפס.
השילוב הזה הוא מוזר, ברגע אחד אפשר להרגיש שאנחנו שם במלחמה, לשמוע פיצוץ להרגיש חרדה וברגע הבא אפשר לרקוד בחתונה ולשכוח לרגע מהמלחמה.
אמנם, את המלחמה אי אפשר לשכוח לרגע, המלחמה היא של כולנו, של כל עם ישראל, כולנו שותפים בה, כולנו שותפים בדאגה בצער ובתפילות.
האתגר מתבסס על הדיסוננס הזה, בין העולם שהתהפך לבין חיי השגרה.
בחרתי את נושא "כתיבה הומוריסטית" – ושוב מדובר בדיסוננס, איך אפשר לצחוק כאשר המצב כל כך נורא?
אבל לפעמים דווקא ההומור מטעין אותנו בעוצמה, וביכולת להתמודד עם קשיים.
הומור משמש כמנגנון הגנה.
להומור תפקידים רבים והדרך ליצור אותו גם הוא עובר דרך תפקידיו.
למה הכוונה?
הומור עוזר לאנשים לקבל פרספקטיבה על מצבים מאתגרים. זה יכול לספק דרך למסגר מחדש של קשיים ולהתמודד עם מצוקה, לקדם חוסן והשקפה אופטימית יותר.
כאשר יש פער גדול בין מה שאנחנו מצפים שיקרה למה שקורה, אנחנו צוחקים.
כאשר אנחנו לוקחים רגש של בן אדם רגש שהוא מפחד לבטא, ומדברים עליו בקול, אנחנו מצליחים לצחוק על הפחד שלנו.
ככל שאנחנו מצליחים לבטא את החששות הגדולים שלנו ולגחך אותם, כך הצלחנו בכתיבה ההומוריסטית שלנו.
וזו ההגדרה הויקיפדית: יכולתו של האדם לצחוק לחולשות ולחסרונות של עצמו ושל אחרים ולהתבונן בחיוך בקשיי היום יום
מה נדרש באתגר?
הסיטואציה היא סיטואציה יום יומית, של איחור ללימודים, אבל המצב הרי לא רגיל, ייתכן שלא ישנתם בלילה בגלל שפשוט רציתם להתעדכן בחדשה האחרונה, ייתכן שחששתם שאולי מחר יתנו לפועלי יו"ש לעבוד בבניה, או כל סיטואציה אחרת, עליכם לכתוב פתק למורה, הפתק מסביר למה הילד מאחר, הסיבה צריכה להיות בהקשר של המלחמה, אבל כשהמורה או הרבה קוראים את הכתוב הם לא יכולים להפסיק לצחוק, הם צוחקים כל כך חזק עד שהמנהל/ת מגיע לראות מה קורה.
קצת טיפים לכתיבה הומוריסטית:
סוגי ההומור הנפוצים בספרות כוללים: סאטירה, אירוניה, פארודיה, סרקזם, משחקי מילים, פארסה, וקומדיה שחורה.
אתם יכולים לגלות קצת מה קורה מאחורי הקלעים של התארגנות הבוקר שלכם.
אתם יכולים לשתף בדברים "התקועים" אצלכם בבית, כמו סדרים ובלגן או הרגלים.
אתם יכולים לשתף באינטראקציה בתוך המשפחה.
וכדאי בהחלט להאשים את החמאס הרקטות והכתב"מים.
רצוי להגזים, להקצין, להפתיע.
האתגר ינעל בתאריך: כ"ז כסליו (ג' חנוכה)
לנספח: https://www.prog.co.il/threads/נספח-לאתגר-חוסן-והומור.928303/
במידה מסוימת החיים שלנו נעו ממסלולם הצפוי, מצד אחד ישנה השגרה
של עבודה/לימודים וסדר יום רגיל וכנגדו יש את סדר היום של המלחמה.
חיילים בחזית, שחרור חטופים, הורים דאוגים, מתח וצער בלתי נתפס.
השילוב הזה הוא מוזר, ברגע אחד אפשר להרגיש שאנחנו שם במלחמה, לשמוע פיצוץ להרגיש חרדה וברגע הבא אפשר לרקוד בחתונה ולשכוח לרגע מהמלחמה.
אמנם, את המלחמה אי אפשר לשכוח לרגע, המלחמה היא של כולנו, של כל עם ישראל, כולנו שותפים בה, כולנו שותפים בדאגה בצער ובתפילות.
האתגר מתבסס על הדיסוננס הזה, בין העולם שהתהפך לבין חיי השגרה.
בחרתי את נושא "כתיבה הומוריסטית" – ושוב מדובר בדיסוננס, איך אפשר לצחוק כאשר המצב כל כך נורא?
אבל לפעמים דווקא ההומור מטעין אותנו בעוצמה, וביכולת להתמודד עם קשיים.
הומור משמש כמנגנון הגנה.
להומור תפקידים רבים והדרך ליצור אותו גם הוא עובר דרך תפקידיו.
למה הכוונה?
הומור עוזר לאנשים לקבל פרספקטיבה על מצבים מאתגרים. זה יכול לספק דרך למסגר מחדש של קשיים ולהתמודד עם מצוקה, לקדם חוסן והשקפה אופטימית יותר.
כאשר יש פער גדול בין מה שאנחנו מצפים שיקרה למה שקורה, אנחנו צוחקים.
כאשר אנחנו לוקחים רגש של בן אדם רגש שהוא מפחד לבטא, ומדברים עליו בקול, אנחנו מצליחים לצחוק על הפחד שלנו.
ככל שאנחנו מצליחים לבטא את החששות הגדולים שלנו ולגחך אותם, כך הצלחנו בכתיבה ההומוריסטית שלנו.
וזו ההגדרה הויקיפדית: יכולתו של האדם לצחוק לחולשות ולחסרונות של עצמו ושל אחרים ולהתבונן בחיוך בקשיי היום יום
מה נדרש באתגר?
הסיטואציה היא סיטואציה יום יומית, של איחור ללימודים, אבל המצב הרי לא רגיל, ייתכן שלא ישנתם בלילה בגלל שפשוט רציתם להתעדכן בחדשה האחרונה, ייתכן שחששתם שאולי מחר יתנו לפועלי יו"ש לעבוד בבניה, או כל סיטואציה אחרת, עליכם לכתוב פתק למורה, הפתק מסביר למה הילד מאחר, הסיבה צריכה להיות בהקשר של המלחמה, אבל כשהמורה או הרבה קוראים את הכתוב הם לא יכולים להפסיק לצחוק, הם צוחקים כל כך חזק עד שהמנהל/ת מגיע לראות מה קורה.
קצת טיפים לכתיבה הומוריסטית:
סוגי ההומור הנפוצים בספרות כוללים: סאטירה, אירוניה, פארודיה, סרקזם, משחקי מילים, פארסה, וקומדיה שחורה.
אתם יכולים לגלות קצת מה קורה מאחורי הקלעים של התארגנות הבוקר שלכם.
אתם יכולים לשתף בדברים "התקועים" אצלכם בבית, כמו סדרים ובלגן או הרגלים.
אתם יכולים לשתף באינטראקציה בתוך המשפחה.
וכדאי בהחלט להאשים את החמאס הרקטות והכתב"מים.
רצוי להגזים, להקצין, להפתיע.
האתגר ינעל בתאריך: כ"ז כסליו (ג' חנוכה)
לנספח: https://www.prog.co.il/threads/נספח-לאתגר-חוסן-והומור.928303/
נערך לאחרונה ב: