דיון אתגר דו שבועי/גל צחוק

מוצג

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
ובכן, לאור הגל, כמדומני השלישי,
הגיעה העת לגל מסוג שונה. - גל צחוק.

עליכם לכתוב קטע/שיר, בכתיבה הומוריסטית,
שיגרום לנו להתגלגל מצחוק ויפיג במעט את אווירת הנכאים.

האתגר ינעל עוד שבועיים, ביום שני י"ב שבט 25/01, בשעה 00:01.

מצ"ב הנספח.

בהצלחה.

"צחוק הוא התרופה הטובה ביותר בתחום הפיזי ובתחום הבריאות הנפשית"
עיינו כאן
 
נערך לאחרונה ב:

אי פה אי שם

משתמש מקצוען
אדוני ראש הממשלה. בעיה.
בעיה? איזה בעיות יכולים להיות בתקופה נפלאה כ"כ? הרגע סיימתי עם דולנד, כדאי שתשמע ממנו על בעיות.
לא יודעים כבר מה לעשות. זה החיסון.
מה יש? משלוח חדש בנתב"ג? לא מאמין! ועוד לא הספקתי לדבר עם בורלא הבוקר.
לא. המשלוח של היום מתעכב, שלחנו את זה לבלגיה - סיוע הומניטארי, לא היה ברירה. הבעיה כעת היא בעקבות הצילומים האחרונים, שוב מתגלים פרטים חדשים על המחוסן.
על מי אתה מדבר, איזה מהם?
אנחנו עוד לא יודעים בדיוק, אבל ההערכות הם בין המיליון תשע מאות עשרים לשישים. כנראה מהאזור של 1 בלילה.
נו באמת, די כבר עם זה! נערכנו לכל התרחישים. מה יכול להיות. בקשנו בלי ערבים. מרוקאים עם שפם, זייפני ארנונה. מצביעי עוצמה לאחרונה. ובכלל, הרוב היו בעיקר מוגבלים. מה רוצים ממני?
מה אפשר לעשות אדוני? הפכנו את העולם. אפילו אוחנה רב איתם שלא יביאו את האסירים לצילומים, וזה גם הולך לבג"ץ. אבל פה ושם יש פאשלות. זה קורה במפלגות הכי טובות כמו תל"ם למשל.
אוקיי. תכנס את וועדת האיתור. אני הולך להוריד את הגיל ל30 ויש לי מישהו תותח. פצצה ל3 מיליון.
מי זה אדוני?
צעיר מבטיח. כל ערב על המסך מתל אביב. חול.. חולדה משהו.
 

רוחי בלבוחי

משתמש סופר מקצוען
רציתי לכתוב על גל גבוה.
כזה מן שמשפריץ על הפנים
רציתי לגלגל מילים
שיגרמו לאנשים להפנים.
חפצתי לצרוח בקול
להרעיד מבפנים.
אבל הגל עבר ואיננו
המילים הפכו לאבנים.
"את לא מצליחה להצחיק"
צעקו לי בלי גינונים.
"אני נשארת רצינית להחריד"
לחשה שם ניקית עם קישוטים לבנים.
ואני רק חפנתי ראשי בגלגל
והוצאתי האוויר מבפנים.
צחקתי לעצמי על שקלוני פורסם
וכולם לחזות בו מוזמנים.
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
(לא מתיימרת לגלגל מצחוק, כן מתיימרת להשתתף בתרגיל)

שמונה פיות שאוכלים עולים כסף.
הם עולים כסף במיוחד כשהם כלואים באותו חלל ודורכים אחד על הרגליים השני ואין להם הרבה מה לעשות חוץ מלאכול.
מישהו צריך לממן את זה. המישהו הזה יצא לחופשה כפויה. זה אותו מישהו שעבד במקום אחד כבר הרבה שנים והוא הוצא לחופשה. לחופשה יש תמיד קונוטציה חיובית. עצירת המירוץ היומיומי על מטלותיו האינסופיות. אטרקציות. שופינג. ארוחות מפנקות. החופשה הזאת שהמישהו יצא אליה לא כוללת אף אחד מהדברים האלה. המישהו הזה מחפש לעצמו עבודה חדשה, הוא לא בוחל בשום דבר.
תודו שזה נשמע מפתה מאוד בימים אלה:
דרוש/ה עובד/ת לעבודה עם אנשים, לא פיזית, לא מאמצת, לא נדרשים כישורים מיוחדים, למשרה מלאה, מידי.
מה אומרים בראיון עבודה?
אמא, לא אומרים. עונים. מישהו שואל אותך שאלות ואת פשוט עונה על מה ששואלים אותך.
איזה רושם אני עושה? אני מספיק יצוגית? אתם הייתם מקבלים אותי לעבודה? למה אתם לא עונים? זאת שאלה רטורית מדי? מה לובשים?
פותחת את הארון. דילמת הלבוש. בוחרת בגד קצת מהודר בצבע מחמיא. מתלבטת מול המראה. הילדים מגניבים שוקולד עם איחול. כולנו מתרגשים.
פרפורי בטן. עוד מעט אצטרך להרשים מישהו.
הנה, זה מגיע, אני בקושי קולטת שזה קורה לי. לחינם התגנדרתי.
קחי, מגישה לי בחורה אחת סרבל עבודה ומקלון (מניחה את הסרבל בצד, זה בסדר, אסתפק בחלוק) ומאז אני נוברת בלועותיהם ובנחיריהם של אנשים שמונה שעות ביום חמישה ימים בשבוע.

(טוב, לא התכוונתי לכתוב על הקורונה, יש לנו ממנה די והותר, אבל היא, כהרגלה, משתחלת לכל מקום שלא נותנים לה להיכנס)
 
נערך לאחרונה ב:

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לטלפון הזה חיכיתי, "זיגדון משה?". "עם מי יש לי הכבוד?" עניתי במתק שפתיים ופתחתי מחשב.

"שלומי אליאב, חוקר אפידמיולוגי מטעם פיקוד העורף, מה שלומך משה?"

"ברוך ד' לא מתלוננים, הרגליים כבר לא מה שהיו פעם אבל הגב נשאר אותו דבר. להקריא לך היסטוריית נתונים של חום וסיטורציה?" משכתי זמן כדי לאתר את התיקייה המבוקשת: נקמות 2020 עדכני אחרון סופי 7. מצאתי.

"אין צורך משה. בוא ניגש לשלב התשאול, רגע אחד – איפה הדף... הנה: אני ממליץ לך לשתף פעולה גם כדי להציל חיים וגם כי ההגדרה החוקית של שיחתנו היא חקירה וכל שינוי מהאמת משמעותו עבירה פלילית, הייתי ברור?! שאלה מספר אחד: עם מי באת במגע במהלך ארבעה עשר הימים האחרונים למשך רבע שעה ומעלה? פרט כל שם שעולה בדעתך".

"אין בעיה – אתה רושם? אחראי משמרת במכולת דבורה הנביאה, ארבעה ימים יספיקו לו בשפע..."

"מה זאת אומרת ארבע ימים, משה? לפני כמה ימים היית איתו במגע? יש לך אולי שם שלו וטלפון?"

"סמי קוראים לו. פשוט התכוננתי מראש עם החישובים כדי לקצר הליכים, בכל זאת... הזמן שלכם יקר.

כהן מרמב"ם 3, לא החכמולוג, ההוא מקומת קרקע שהוציא את ההרחבה, תן לו 8 ימים ולאשתו שהיא הקלאפטע האמיתית בכל הסיפור 14 מלא-מלא; קופאית של מאפית 'בואי חלה'; בעלי קו החדשות והצחוקים, שירגעו בבקשה עם הצינטוקים; מוחמד בן-סאלמן מדיר קדיס, שיפוצניק גנב; גבאי בית הכנסת זכרון ברוך, זאת-אומרת לא בלוך, זה עם הטישו, תשאל שם וכולם יבינו; כל אלה 8-9 ימים לכל אחד.

מאבטח של יש חסד רבי טרפון – סוג של אחד עשרה יום בידוד; כרמל שאמה הכהן; כל חסידי סינטומיצין בארץ ובעולם; רוני גמזו וכל השמנדריקים ממשרד הבריאות – 14 יום בלי הנחות..."

"משה, פגשת את כל אלה היום?"

"ברור, אני איש עסוק מאוד. חברי הכנסת של ישראל ביתנו; כמובן תושבי קיבוץ ניר דוד; סיון מביטוח לאומי; אראלה ממפעל הפיס; יורם ממפעל הפורמטים; עובדי סיטיפס; פנסיונרים של כי"ל וקצא"א; אלון חסן; מי שלא תרם למצ'ינג של חלדודנא; מרדכי ואנונו; דורסי אהוביה סנדק; דורית בייניש".

"טוב הבנתי את הקטע שלך, מה לגבי המשפחה? אשתך, הילדים?"

"מה פתאום בידוד?! כמו שאתה יכול לשער, לצערי כל הפגישות שיש לי באות על חשבון המשפחה הקרובה, בשבועיים האחרונים הייתי עמוס עד מעל הראש וכמעט לא ראיתי את הבית, אבל גם כשהגעתי, בגלל שאנחנו ממש שומרים – שמרנו על כללי הריחוק. אבל אם אתה כבר שואל על משפחה – שכחתי לציין שממש רגע לפני שקיבלתי תשובה חיובית, קפצתי להגיד בוקר טוב לחמותי. היא בריטית במקור, תבדוק אם זה לא אמור להוסיף לה ימים".
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יום קשה עבר עלי, ללא ספק, יצאתי משיחת נזיפה חמורה בעבודה, איזה פקיד קרח עם הבל פה של לוויתן שהקיא הרגע את יונה הנביא, צרח עלי תוך כדי שהוא חובט בשולחן עם קלסר רעוע, למזלי הודיעו לו שאמא שלו מאושפזת בגלל שסגרה בטעות פלאייר פטנט על האף, לא מספיק שיש לה בן כזה פסיכופט.
הוא נמלט על האופנוע המטרטר שלו, ואני נשארתי לעמוד מול מכונת החטיפים השכונתית, שבגאונות מיקמו אותה מול השירות לאסיר המשוחרר שהעסיק אותי משום מה בתקופה האחרונה.
התלבטתי אם שאשא במילוי קרם נוגט יספק לי את הנחמה, או שאולי החטיף עם השם המפוצץ "פאף" יעלה לי רמות המונוסודיום גלוטומט בדם, ויעניק לי כמה דקות של קורת רוח בעולם הנפלא הזה.
בדיוק כשהצלחתי לפענח את צירוף המקשים "D6" (אם חשוב לכם לדעת לפעם הבאה שאתם רוצים לקנות פאף) צלצל הטלפון.
אני מוכשר, גם הצלחתי לפתור את סבך האוזניות, וגם ללחוץ על הD6 הזה, בעת ובעונה אחת, כשאהיה עשיר יותר, ארשה לעצמי איר פודס לבן ויפה כמו של הפקיד השמנמוך חולה הצומי, הדגנרט, שונא האדם שהכיסא בקומה 3 מחלקת שיקום אסירים, עדיין מעלה אדים מחום גופו השמנוני ושבע העונג.
כמו תמיד זאת לא הייתה אראלה ממפעל הפיס, וגם אין לה שום סיבה להתקשר אלי, כי האזיק האלקטרוני נותן לי להגיע למרחק של איזה עשר מטר מהבוטקה העלובה של ציון, וכמו איזה ילד אני צריך לבקש מאנשים שיקנו לי לוטו. הם מסתכלים עלי במבט המוזר הזה, ואני צריך להרים את המכנס ולהראות להם את האזיק המעיק ולהסביר למבוהלים האלה שאני חף מפשע בעיקרון.
זאת היתה שוב אסתי, עובדת סוציאלית של מחוז דרום, יופי אסתי, נמחקו לכם כל המספרי טלפונים במשרד, שאת מתקשרת אלי כל יום.
לא, היא עונה, פשוט אנחנו עושים ביקורת חצי שנתית, והפיקוח דורש שנהיה אצלך כבר מחר, תודה רבה, אין בעד מה.
אני לא אמורה לומר לך יום לפני זה, היא מספרת, זה רק בגלל שאני לא רוצה שיצא עליך דוח שלילי שלישי ברציפות, כי יש לנו סקר מחוזי ואסור לנו לצאת מחוז שלא מטפל כמו שצריך.
מי מגיעה אלי? אני שואל.
מגיע, היא עונה, ד"ר ראשון, הוא מאוד נחמד, זה כי יוליה יצאה לחופשת לידה, וויקטור במילואים, ואני בבידוד, אז ד"ר ראשון לקח כמה ימים חופשה מבצלאל, כדי לעזור לנו לצמצם פערים, והוא יקבל על זה פרס יפה ביום העצמאות.
אז מחר תכין הכל שיהיה טיפ טופ, כולל הילדים שיהיו לבושים בלבוש תואם וראוי לשמו.
טוב, יום טוב.
אני נשארתי עם אוזניה אחת באוזן, וחטיף פאף מלא ביד, פוצצתי את השקית והתחלתי ללעוט את החטיף בטעם צ'דר, יש סיכוי שצ'דר זה בכלל מונוסדיום גלוטומט, כי זה הטעם היחיד שיש לו. את הפירורים פיזרתי למנשה, החתולה שלי שבאה אחרי לכל מקום, יש לה משהו עם האזיק שלי, נראה לי.
הבית היה הפוך, בגדים בכל מקום, על הרצפה, על הדלתות, ואפילו על הארון למעלה, זה שקיבלתי פעם מהשווער בחתונה.
אשתי מדי פעם לוקחת חופש ונמלטת מהבית, זה לגיטימי, אפילו אני ניסיתי פעם לברוח מהכלא יחד עם הזייפן הירושלמי חיים טורצ'ין (הוא באמת היה זייפן, סיוט לשמוע אותו פותח את הפה, הסוהרים הסתובבו באגף שלנו עם אטמי אוזניים) שטען שהוא יושב כי פעם הוא זייף חתימה על קול קורא נגד החיסונים, ומאז מתנכלים לו ממשרד הבריאות, עד כדי כך ששלחו מלשינים שיספרו שהוא מכר תעודות זהות מזוייפות לצ'אלמר מקומי, שמקבל מאה דולר מהסאטמרים על כל אחת כזאת שנמצאת אצלו ביום הבחירות.
הילדים חזרו הבייביסיטר, והיו עסוקים בצביעת הבית, הם עושים את זה בהתמדה, יום אחרי יום הם מכסים את הקירות בציורים קטנים של חיות וחייזרים מסוגים שאפילו חייזר אמיתי היה נבהל כשהיה פוגש אותם בגלקסייה חשוכה.
למיטות מיד!! צרחתי עליהם, והם המשיכו לצייר איש פותח פה גדול עם שיניים חדות על הקרמיקה של הכיור הקטן לנטילת ידים.
אחרי שפיניתי להם את המיטות מכל האוספים שלהם, מקלות ופקקים ודמויות פלימוביל ערופות וקטועות, נוצרה ערימה קטנה שהזכירה תמונות מתרפ"ט, על השידה הקורסת בחדר הילדים, הם הסכימו להירדם אם אספר להם שוב את סיפור הבריחה שלי מהכלא.
המצאתי להם סיפור חדש, עם רעים ממש מרושעים, ועם פשע כל כך מגוחך שיוחס לי, עד שהם התחילו לפקפק בו עם כל מיני שאלות מכשילות וחשדניות, נאלצתי לאיים עליהם בעונש חמור ויצירתי במיוחד, וברחתי אל המחשב שלי.
השב"ס חסם לי את האינטרנט מכל הכיוונים, כי איימתי על שר הרווחה בקבורת חמור אם לא יתפטר, אבל מקלדת ומדפסת היו לי, והתחלתי להכין את השלטים.
אני עובד ממש יפה עם פאוור פוינט ווורד, והצלחתי להכין את כל השלטים, להדפיס אותם ולתלות על כל הדלתות.
לקחתי לגימה מהערק שהחבאתי בתוך בקבוק קריסטל לימון ליים דיאט בארון שמתחת הכיור, גם אלכוהול אסרו עלי הרשעים הארורים לשתות, אבל טורצ'ין סידר לי משלוח מנות יפה, והשלוק הזה עזר לי להירדם בקלות, ולחלום שום על המתחם המוזר הזה שמלא באמבטיות משונות, ואני מסתובב בתוכו ומחפש דג שהלך לי לאיבוד.
התעוררתי מהליקוקים של מנשה, שהתעצבנה מהדפיקות שעל הדלת, וכמעט שרטה אותי מרוב לחץ.
רצתי אל הדלת ופתחתי מיד, חסר לי שלא.
בדלת עמד ככל הנראה ד"ר ראשון, שנראה בדיוק כמו שלא יכלתי לדמיין אותו.
ג'ינג'י נמוך ומקריח, עם נמשים על המצח וקול צייצני ונלהב, מאחוריו השתרך בחור גבוה עם פנים חסרות הבעה, שרשם בקפדנות כל מילה שנאמרה.
הוא הסתכל על הדלת, ואחר כך הסתכל עלי, ושוב לדלת, ושוב עלי (הוא חזר על התהליך הרבה פעמים, וכל פעם שהוא הסתכל, הגבוה רשם משהו בדפדפת שלו)
'מוזיאון המהפכה'! הוא היה נרגש, אתה צריך לדעת שאני דוקטור בבצלאל, מרצה לאמנות חזותית והדוקטורט שלי עסק במבנים של כאוטיקה בנרטיב של המדיה החזותית בעידן האחרון של המאה העשרים, רק חשוב לי לציין.
תודה רבה, קדתי לו קידה נדיבה, וכיפת הלילה הבלויה שלי נפלה לי מהראש, ונעצרה בערימת בגדים שהיתה בדרך לכביסה.
הזמנתי אותו להיכנס, שטפתי כמה כוסות, והכנתי לו קפה בשקביץ חזק ככל שהצלחתי.
למה אתה מתכוון מוזיאון המהפכה, שאל הדוקטור תוך כדי שהוא מעביר את הכוס הרותחת מיד ליד , מה אתה מציג כאן במוזיאון, אם יורשה לי לשאול?
יורשה לך לשאול, עניתי לו, עזוב את הקפה האומלל על השיש, אם תמצא מקום להניח אותו, ובוא איתי לסיור.
יצאנו לסיור, הזהרתי אותו שהמעבר במוזיאון נועד למיטיבי לכת, ויש לדלג על מכשולים קבועים וניידים, וקיימות הגבלות על נכים ונשים במצב זמני המתואר בראשי תיבות מסתוריים במקומונים החרדיים, ואשר כורך בסופו ברכת הטוב והמטיב או שהחיינו.
הוא נענה לאתגר, ומייד התחלנו לעבור בין המוצגים השונים.
התחלנו בציורי הקיר, זה ציור שמבטא לעג לקונפורמיזם, הסברתי לו על קשקוש באורך מטר וחצי, אם אתה רוצה לדעת, הוא צוייר באמצעות משחת נעלים, והאמן שיצר אותו הסביר שהוא יוצר זאת משיעמום, כי כלום לא קונים לו בבית הזה.
הדוקטור התפעל מהניתוח, והגדיר זאת במילים כל כך גבוהות, שהגבוה שהתלווה אליו, חיפש סולם כדי להגיע אל הלקסיקון הזה, אבל הדוקטור היה סבלני, ואיית לו באיטיות כל מילה שהוא הסתבך בה, אני לא הבנתי לא לפני, וגם לא אחרי האיות.
את זה לא ראית! הכרזתי כשחלפנו על פני חדר האמבטיה שזכה לשלט "האגף הרטוב"
אוסף בקבוקי שמפו ותחליבי רחצה, ריקים למחצה, מגובבים על משטח שיש, בסגנון חופשי, פלסטיק וטכניקה מעורבת!
הגבוה הרים גבה אחת גבוה יותר, כשרשם בדפדפת שלו את ההגדרה, אבל ד"ר ראשון היה מאושר, יש כאן שמפואים שכבר לא קיימים, הוא הצביע על שמפו חוויה שאספתי פעם מהפח של המקווה.
אני עושה גם סדנאות, אמרתי לו לפני שפתחתי את חדר אגף הילדים, אנשים יכולים לבוא עם הבלאגן שלהם מהבית, ואנחנו יכולים לשלב אותם בפעילות שלנו. יש גם צד רפואי לזה: מומחים שהזמנתי מעריכים, שאנשים שהם חולי ניקיון בדרגות קלות, כאלה ששוטפים כלים יותר מפעם בשבוע, לא מקרים קשים של אנשים שלא נרדמים כי יש להם כפית בכיור, מקרים קלים יבוא לכאן, ויקבלו פרופורציות שיעזרו להם להשלים עם החיים שלהם.
דרך אגב, אמרתי לד"ר ראשון והצבעתי על החנוכיה שבחלון, זאת תערוכה מתחלפת, באפריל היא תסתיים, אחרי הפעילות הגדולה של שריפת מוצרי המזון שנגרד מהקירות של הסלון, נסיר אותה עד החורף הבא.
זהו, המוזיאון הקטן שלי זוכה למבקר הראשון.
פתחתי את אגף הילדים במאמץ, כי ארגז צעצועים שבור חסם את הדלת, אבל הגבוה התעורר, ושלח את ידיו הארוכות אל תוך האגף, והצליח להזיז אותו ולפתוח את החדר.
זה אגף שאני לא משקיע בו, יש לי צוות שמטפל בו ומכין אותו כל יום לתצוגה.
אוצר ראשי', הקראתי מתוך הדף - יקותיאל, ממונה על פיזור הילקוטים ותכולתם
מפקד משמרות המהפכה - ירוחם, המכונה בחביבות 'חומיני'
ומנהיגת המחתרת המהפכנית - סימה (היא נמצאת כרגע מתחת למיטה, ואם תתנהגו יפה היא תגיד לכם שלום, ותמשיך לקרוא בקומיקס בחושך).
האגף היה ללא ספר המטופח ביותר מבין האגפים, היו בו ערימות של צעצועים מעורבים בפיסות ספרים, פיג'מות, וגרביים רווקים שלא מצאו את זיווגם.
זה כאוס! התפעל הדוקטור, חבל שלא הייתי כאן כשכתבתי את התזה שלי.
הוא הסתובב באגף, גירד פלסטלינה מאיזה מדף, וליקט אותה לתוך מבחנה, הוא רוצה לקחת אותה לבדיקת פחמן 14 כדי לתארך אותה.
אנחנו מרחיבים את המוזיאון, הודעתי לו, ולקחתי אותו למרפסת הצופה אל לחצר, ממנה השקפנו על משטח הבטון שמהווה את תקרת המרפסת הסגורה של נהרי, שתי קומות מתחתנו, וכצפוי הוא היה מכוסה בבלאגן וטינופת כל כך אמנותית, זיהיתי שם את המקדח מספר 3 שחיפשתי כל כך הרבה זמן, כנראה סימה החליטה להעביר אותו ממחסני המוזיאון, אל התצוגה הפתוחה אי שם בקומה אחת.
חזרנו אל הסלון, מרימים בדרך שרשרת שנשארה מסוכות, ועוברים מתחתיה בכפיפותף כמו חוקרי משטרה שבאים לחקור זירת פשע מסומנת.
הדוקטור סימן לגבוה לצאת מהחדר, ונשארנו רק אני והוא, עומדים אחד מול השני, פתאום שמתי לב שהוא ממש בגובה שלי, אבל זאת לא היתה חכמה, הוא פשוט עמד על ערימת עיתונים ישנים שרציתי כבר מזמן לזרוק.
תראה, הוא אמר לי, אהבתי באמת את היצירתיות שלך, זה מדליק ומעורר חיוך, ואני מניח שלילדים ממש כיף כאן, למרות שהייתי ממליץ לך לשים להם יותר גבולות, לטעמי מספיק קיר אחד ליצירה חופשית, ואת כל השאר תצבע מחדש.
כן, מילמלתי, אתה צודק.
ותאמין לי, הוא המשיך, ראיתי בתים גרועים יותר, בתים שהייתי צריך להביא D9 בשביל להיכנס בדלת הראשית, אצלך זה מוזיאון לעומתם, כמה בחורים שתביא בכמה שקלים, יהפכו לך את הבית לארמון.
נרגעתי, הוא היה חיובי, ונתן לי תחושה נעימה של ניצחון על המערכת.
אבל קפה בשקביץ?! הוא צעק פתאום ונהיה אדום, העיניים שלו בלטו, והקול שלו הפך לכל כך צייצני, שבהדרגה הוא נעלם, רק מנשה החתולה שלי המשיכה לשמוע אותו, והצטנפה בפינה בבהלה.
ק-פ-ה ב-ש-ק-ב-י-ץ!! הוא שאג, איך לא החזירו אותך לכלא על דבר כזה, תתבייש לך, אתה לא יודע שלא פותחים בחיים את החבילות האלה?
אתה יודע שבשקביץ אורז בחבילות שלו רק קפה שכבר השתמשו בו פעם אחת?! השימוש היחיד שלו הוא לדחוף אותו לאנשים שאוספים מוצרי מזון ליד אליעזר!!
אתה יודע שנותרו בעולם עוד שלושה עותקים בודדים שלו? שעוברים מיד ליד במשלוחי מנות מסוג ח'? יש חוקרים שמסתובבים ברחבי הארץ, ומחפשים ראיות לשימוש בבשקביץ בקרב אנשים נורמטיבים!
איזה מין מוזיאון אתה אם אתה מבזבז את המוצג הנדיר ביותר שקיים אצלך!
לצערי אני אאלץ לרשום בתיק של שיקום האסיר, שאתה ממש, אבל ממש לא מוכן לשילוב באוכלוסיה.
חשבתי מה אני יכול לענות, אבל הוא הצמיד אותי אל הקיר, מאיפה השגת את הבשקביץ הזה, הא? הוא לחש בקול ארסי לתוך הצוואר שלי.
קניתי אותו במחסני חסד, אמרתי בחשש, היה מבצע עליו שישה במחיר אחד, ומישהו קנה שש ולא היה צריך, אז קניתי ממנו בשתי שקל..
מועלם! הוא צעק פתאום, והגבוה הגיח אל החדר בגבות מורמות, אוחז בעט ובדפדפת.
מה דוקטור?
שים לי בוויז מחסני חסד! עליתי על הבשקביץ שחיפשנו כל כך הרבה זמן.
ואני נשארתי בסלון המבולגן, עם שורה של כוסות קפה על השיש.
לפחות אטעם איך הבשקביץ הזה באמת.
טפו! ירקתי את הקפה על השאריות של הפסטה מאתמול, שמתי בטעות מלח במקום סוכר.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
למה אני לא מתחילה לכתוב סיפור בהמשכים בפרוג?

אם אתחיל לכתוב סיפור בהמשכים בק"ק כתיבה-מקצועית-פרוג, יש שתי אפשרויות.
או שידלגו עליו אוטומטית כמו אשכול-פרסומת נודניק של פרוג,
או שיקראו ויתנו ביקורת.

אם יתנו ביקורת, יש שתי אפשרויות.
או שהיא תהיה ביקורת ממוקדת וברת-טיפול,
או שהיא תהיה ארוכה ותובענית כאורך בידוד שנכנס לבידוד שנכנס לסגר עם פוטנציאל להארכה.

אם היא תהיה ארוכה ותובענית כאורך בידוד שנכנס לבידוד שנכנס לסגר עם פוטנציאל להארכה, יש שתי אפשרויות.
או שאגיד שאתקן אצלי כי עברו שלוש שעות ובכך יסתיים הבלאגן הקטנטן,
או שזה יימשך שלושה עמודים, עשרות תגובות, אימוג'ים כועסים, דיונים טעונים וטענות נפיצות, ולא אצליח לעקוב.

אם זה יימשך שלושה עמודים ולא אצליח לעקוב, יש שתי אפשרויות.
או שאני אשמח שכל-כך הרבה אנשים מתעניינים בסיפור שלי (הסיפור שלי! הסיפור שהגרעין שלו נצנץ במוחי ברגע אחרי שהתכרבלתי במיטה אתמול בלילה, והייתי צריכה לקום במסירות נפש ולקפוא על הרצפה כדי לשרבט את התזכורת ברשימה של מחר, והיום בבוקר עמלתי לפענח את הקשקושים מאמצע הלילה ולהעלות את כל הסלט לפרוג…)
או שאני אתעצבן שהם לא החלטיים ושכל אחד ממליץ על משהו הפוך.

אם אני אתעצבן שהם לא החלטיים ושכל אחד ממליץ על משהו הפוך, יש שתי אפשרויות.
או שאמשיך לכתוב ואקבל את כל ההערות הסותרות (אני אמצא דרך, אל תדאגו, העיקר שיפסיקו להעמיד את הסיפור היקר שלי על שולחן הניתוחים),
או שאעצור את כתיבת הסיפור לאלתר.

אם אעצור את כתיבת הסיפור לאלתר, יש שתי אפשרויות.
או שהסיפור ישקע בתהום הנשייה וישכחו ממנו לגמרי (פרצוף חצי מסכן-חצי נושם לרווחה),
או שהמעשה הראוי-לכל-גינוי-שלי לא יישכח לעולם. יפתחו עליי אשכולות כעוסים על קברניט שנטש את ספינתו ובגד בקהל שנשאר במתח עצום ונורא ולא יכול לעמוד בעוד סיפור בהמשכים שנגדע באיבו.

אם יפתחו עליי אשכולות וכו', יש אפשרות אחת בלבד להמשך.
יאיימו בהחרמת החגורה הכתומה והיוקרתית שלי.
כל פעם שאפתח את המייל, אראה התראות מהאשכול (שוב שכחתי לבטל את המעקב!) ויתנו לי תזכורות מידי שבוע על ההמתנה מלאת הציפייה לפרק הבא.
בנוסף לכל, יביאו את סיפורי כדוגמא לסיפור בהמשכים שלא זכה לאריכות ימים, ובאופן כללי הסיפור המותחל ירדוף אותי לעולמי עולמים.

עכשיו תזכירו לי למה אני לא מתחילה סיפור בהמשכים?


מוקדש בהערכה גמורה לכותבים שהעזו להתחיל סיפור בהמשכים וממשיכים לתחזק אותו, למען כולנו. (אתם יודעים מה יקרה אם לא…)
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
"עלו לרכבות, יהודים", זעק עבדקן אפרפר והשליך עלונים שחורים.

"צדיק", טפחתי על כתפו, "לאן נוסעים?"

"עומדים להשמיד אתכם ואתם עיוורים", כך בפאתוס, "ההיסטוריה חוזרת".

"על מה אתה מדבר?" המהמתי תוך רפרוף על כותרות הפאשקוויל.

"חיסונים - חיסולים", שחור על גבי אדום, "כל הפרטים כאן".

"הי אתה", עצרתי אותו, "ביל גיטס זה ההוא מהמחשבים?"

"כן כן", משך בזקנו, "הוא רוצה להנדס את המין האנושי על ידי החדרת החיסון לדי אן אי".

"ומה מסוכן בזה?" היתממתי, "זה קולט אינטרנט?"

"אתה נורמלי?" גיחך על בורותי "זה סכנת מוות, עצירת ילודה ושינויים גנטיים כמו זנב וכדומה".

"אתה בטוח? זנב???"

"כן כן", שלף מסמך מכיסו, "עכשיו חשפו הסכם של מייקוסופט עם בגיר על השסע של הפראקים".
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
(כתיבת הומור היא פחות התחום שלי, מאז ומתמיד. ובכל-זאת, מאז שנולדו ילדיי, גילית שהחיים הפכו למשעשעים הרבה יותר... אז כמה קטעים בהשראתם נכתבו בכל-זאת בדרך של הומור).


ערב אחד התחלתי לדבר על הקירות.

קירות יקרים, אמרתי להם, הגיע הזמן שתנקו את עצמכם. אתם יכולים להשתמש בסקוטצ' או בספוג הפלא. אתם יכולים לקחת צבע לבן (יש במחסן), ולסייד את עצמכם. אתם יכולים להיכנס לאמבטיה, מצדי, ולקרצף את עצמכם בסבון. העיקר שתהיו כבר נקיים! זה לא עסק ככה, הקשקושים שעליכם.

ואם כבר אתם מקשיבים, המשכתי ואמרתי לקירות הלבנים למחצה, אז איך זה שלא שמתם לב עד עכשיו למשחקים המפוזרים סביבכם?? אתם לא רואים את הקלפים של המשחק החדש, שמפוזרים בכל פינה שלכם? אתם לא רואים את הבובות, שפעם היו גן ילדים, ועכשיו הן נראות כמו גופות בשדה קרב? ושלא נדבר על הלגו, שפעם הקים בניינים מפוארים בצילכם, וכעת הוא חרב כמו לבני בית-המקדש? ומה באשר לדפים ולצבעים (כן, אלה שהשאירו עליכם חותם)? קדימה, מה אתם עומדים כך כמו אבן - תתחילו לסדר!

אה, יופי, ואחרי שתגמרו לסדר, אולי כדאי שתביטו על השעה - כן, על השעון שתלוי על חברכם הימני - כבר ממשששש מאוחר! לא תצליחו לקום מחר לבית הספר! או לגן! (אז מה אם לגן מותר לאחר). אז קדימה-קדימה, למיטות, לישון! תשאירו לי ערב שקט לשם שינוי. בלי שתקיפו אותי ככה, חונקים.



כך דיברתי אל הקירות, ולמרבה הפלא הם שמעו.

לא הקירות - הילדים.

הם פקחו עיניים, ואז חייכו, ואז צחקו בקול שהרעיד את קירות הבית. ובעיקר - הם הקשיבו.

את הקירות הם לא הספיקו לנקות, אך בתור לאמבטיה עם הסבון הם עמדו בצייתנות. הם לא אספו את כ-ל המשחקים, אבל לפחות הקלפים החדשים היו ארוזים במקום בטוח. הם לא הסכימו ללכת לישון בלי בעיות, אבל הם הסכימו להפחית אותן. ולהירדם אחרי קצת פחות משעתיים של השכבה.



בערב למחרת ניסיתי לשוב על התרגיל.

הקלפים נותרו פזורים בכל פינה, בין אבני לגו ותחת לבובות מרוטות.

הצבעים שבהם השתמשו קודם נותרו בעקשנות על האצבעות הבלתי-רחוצות.

ההשכבה ארכה שלוש שעות, וכללה סיפורים ובכיות, שירים וצעקות. כמה שביקשתי שילכו כבר לישון - אף אחד לא הקשיב בקולי.

מה אגיד לכם - לדבר אל הקירות היה מועיל יותר...
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

"וואי אמא נשמה, מזה תודה. אני מזה צריכה את ההליכה הזאת, תקבלי אחר כך בת אחרת לגמרי, מבטיחה לך שיהיה לי כוח לכלללל הכלים. את רואה שם את הקישור להשתלמות? את צריכה ללחוץ עליו.

מה זה מה זה קישור? נו, אותיות באנגלית בצבע כחול עם קו, שמה בלמטה של המייל, יש שם שם ארוך- לא, דוקטור אילנית גולדן-טרייר זה השם של המרצה. עוד קצת למטה, איפה שכתוב "השתלמות על מיומנויות המאה העשרים ואחת במודל הטכנופדגוגי במרחב הפיזיטלי"- כן, מצוין. תלחצי. מה, לא פתח? תלחצי שוב פעם. מקש שמאלי, אמא. מה זה עושה לך? פתח חלון? חלון זה כרטיסיה. כרטיסיה זה עוד דף של אינטרנט, נו. פתח? יופי. מצוין.

יש לך הודעה פתאום כזה בלבן תכלת? זה של הזום, את צריכה ללחוץ אישור, הכפתור בשמאל. מה זאת אומרת שמאל שלך או של המחשב? שמאל רגיל, נו, הכפתור התכלת. הו, יופי, אני כבר שומעת את המרצה. וואי, רק לשמוע אותה אני נרדמת. את רואה שם את כל המשועממות בריבועים? מה את אומרת? לא את רק צריכה להשאיר פתוח, שתראה כאילו אני שם. כן רק תשימי לב שהמיקרופון והמצלמה סגורים, אמא, אני לא צריכה פאדיחות. איך רואים שזה סגור? את לא רואה שם את התמונה הקטנה בצד שמאל? של מיקרופון? לא כמו המיקרופון כמו של הרבנית חדווה בהפרשות חלה, זה נראה כמו—

היי אילנית. כן הכל דבש. את סוגרת לנו? מה זה תודה.

וואי אמא תראי מה עשית לי!! השם ישמור!!! הייתי על רמקול?!??!! מול כולן ומול גברת גולדן טרייר הזאתי?!?!? היא תהרוג אותי!!!!!! וואי אני לא יודעת מה-

מה?

ועכשיו? זהו, סגרה?

בטוח? במאה אחוז? יש איקס אדום על ה-?

טוב אמא אז שתדעי אין מצב לכלים היום. אין."
 
נערך לאחרונה ב:

אריאל לוי

אתרים מהעתיד.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
צוואת הבבא חכם בן ציון הכהן

א. אבקש מאוד להספידני, בין בפני ובין שלא בפני ולעשות "עצרת התעוררות" ו"עצרת אבל".
ב. נא לכתוב עלי מאמרים בעיתונים יומיים, שבועיים, חודשיים ושנתיים. וטוב גם לשים את תמונתי ולספר בשבחי.
ג. יש להוציא מודעות על הלוויה כולל רמקולים, וגם להודיע ברדיו. ומספיק שיהיו רק מליון איש בלויה. וכן יש להזדרז בין המיתה לקבורה שלא יעבור למעלה מ17 וחצי שעות.
ד. מקומי בבית הקברות בין אנשים מכובדים. יש להוציא על כך ממון ככל שיידרש!
ה. לא לכתוב על המציבה תארים. מספיק לכתוב: פ"נ הגאון הקדוש, הבבא האלוקי והקדוש, הרב הראשי לכל העולם, הראשון לציון, ראש מוסדות "גני ציון" ו"מפעלי ציון", מעוז ומגדול, עניו ושפל, צדיק יסוד נקניק, נין ונכד לאהרן הכהן, אביהם של ישראל, כבוד מורנו ורבנו עטרת ראשנו מלך המשיח הבבא הקדוש רבנו בן ציון הכהן וכו' וכו' וכו'''.
ו. המציבה תהיה מהסוג הטוב והיקר ביותר.
ז. בימים שהמנהג לעלות לקבר (כל יום) יש לבזבז מלא זמן, ופחות כדאי שילמדו. וד"ל.
ח. אם ע"י החיפוש להיות חזן יגרום הרבה ביטול תורה בכ"ז זה עדיף.
ט. אבקש מכל מי שרוצה בטובתי שילמד וילך בדרכי הקדושה. לא ימין ולא שמאל.
י. אבקש להזכירני בשם צדיק ומקובל וקדוש. שאזכה לכבוד בעולם הבא.
יא. היות שאין אנשים שטועים בי אז אין צורך להמליץ לקרא לילדים על שמי, זה ברור מאליו.
יב. יש לדאוג לתזמורת בהילולא השנתית בכל שבוע.
"ברוך אתה ה' מחייה המקובלים"
 
נערך לאחרונה ב:

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בסוף, קיבלתי משמורת על הילדים.

אל תילחצו בכלל לא רציתי, היא רצתה.
ושוב, שלא תבינו לא נכון, הזוגיות שלנו יציבה. אפילו אפשר לומר בזהירות, פורחת.
רק מה? עם הילדים אני פחות.
פחות מתחבר להאכלה סלש החתלה.

בהתחלה הם היו קטנים, ואיכשהו זה היה נסבל.
כשהם גדלו התפקוד האבהי שלי הוכח כמביך, חני הודיעה לי חגיגית:
"יחיאל, אנחנו עוברים לשליטה מרחוק!"
-"מה זה אומר?" ביררתי בזהירות.
-"זה אומר, שאתה מרחוק ואז אני בשליטה."
-"סבבה"

לכן מה זה הופתעתי שבצהריים אני מקבל טלפון, ועל הצג אישתי לשעכשיו.
"היי חני מה קורה?" (סמיילי מתעניין בנימוס)
-"שלום אני מדברת עם יחיאל?"
-"מצחיק, מה העניינים?" (סמיילי נרגן קמעה)
-"אתה שומר היום על הילדים בערב, תראה את זה כמשמורת."
-"מה????" (סמיילי המום)
-"כן, אני יוצאת עם רוחמי להרצאה וקפה בממילא. הגיע הזמן שתרענן את היכולות שלך בתור אבא."
-"אין לי כאלה." (סמיילי קורץ)
-"ביי"

טוב, מה לעשות. נכנסתי לרכב, הודעתי לוייז, לנסוע הביתה.
"השתגעת?! בשעה כזאת?" שאל אותי המכשיר החכם.
"אין ברירה" נאנחתי לגולם. מצידו הציע לי, מסלול לאתר ההנצחה 'אין ברירה' סמוך למצפה רמון.

נכנסתי הביתה.
הלם.
ארבעה פרצופים מוכרים, עמדו בחצי גורן מסביבי ובחנו אותי בחשדנות.
"הי, זה אבא" קרא ילד שהתברר כבני יאיר.
"איזה אבא? אבא גולדשטיין?" שאל בתמימות ילד שהתברר כאחיו. (נראה לי יאיר, לא, יאיר זה הקודם. והוא מה שמו? בטח אוהד, או משהו מודרני כזה. אני אברר אחר כך, אולי ויקפדיה או משהו.)
-"לא מה פתאום, אבא גולדשטיין הולך למשפחת גולדשטיין. האבא הזה הוא אבא שלנו, אבא ועקנין."
"אההה, אבא של שבת." נפל האסימון בראשו של הינוקא.

לארוחת ערב הזמנתי פיצה מראש, מזעור נזקים עתידיים.
להשכבה הגעתי לא מוכן.
"אז מה אני אמור להגיד לכם כדי שתלכו לישון?" שאלתי את הזאטוטים, שבזכות הפיצה נרגעו מההלם שתקף אותם בעקבות כניסתי המפתיעה לשגרת חייהם.

"אתה צריך לספר סיפור, אבא גולדשטיין." (בני השני עדיין רואה באפשרות שאבא של השכנים בא להשכיב אותם, אופציה יותר ריאלית, מנוכוחתי המוזרה)

מאין יבוא עזרי? מציור הקיר.
טווס מהודר הביט אלי מקיר חדר הילדים. לועג למשבתי.

"פעם אחת, היה טווס, שקראו לו 'טוויסקו'. הוא היה רעב והחליט לאכול טשולנט."

"אין כזה דבר טווס שאוכל טשולנט." התערב יאיר.
-"כן נכון! הוא היה טווס אשכנזי ." התערבה לטובתי אחותם הגדולה שישבה עד כה בשקט.

"בקיצור, " המשכתי, מתעלם מההפרעות. "הטווס היה צריך להגיש מצגת, על 'התכנית החודשית לניהול משברים, ברמה הארגונית' . ומה לעשות בדיוק ביום שהוא היה אמור לחדד את דף ארבע. אשתו הנסיכה קראה לו לדגור במקומה על הביצים."

"זה סיפור מוזר" אמרה שוב האחות הגדולה.
-"זה סיפור מהחיים עצמם" התלהבתי מעצמי. "הבנת? גברת.... רגע את לא הבת שלי. מי את?"

-"אני מירי גולדשטיין הבת של השכנים. אשתך הזעיקה אותי שאני אבוא לבייביסיטר."

בלעתי את העלבון בדומיה. וכצעד אחרון של הפגנת נוכחות, סיימתי את הסיפור המדהים.

" כשסיים לדגור על הביצים, קיפל טוויסקו את זנבו הארוך, עלה על הרכבת הקלה וברח לעבר האופק."

בזאת תפסתי את הרגליים סופית, השארתי לאשתי פתק על המקרר " יצאתי לחל"ת (סמיילי עצוב) צ'או".
 

מוצג

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
קצת רועש כאן. טוב נו קולות הגלים...

אנסה בכל אופן לדבר... מקווה שישמעו.


אז ככה, הקטעים היו מעולים ממש. כל אחד בפני עצמו.
אבל כמובן שהשיפוט היה לפי הפרמטר העיקרי.


והרי התוצאות:


במקום השלישי, @שיילה . אמנם לאורך הקטע לא הייתה עילה מיוחדת לצחוק, אבל המשפט האחרון- - - אחחח זה היה טובבב!


במקום השני, @יואל ארלנגר - קקטוס , עם קטע מושקע ביותר ומאופיין ללא חת.
הצלחתי ממש להיכנס לאווירה. לראות בעיניי רוחי את הדמויות, למשש את החפצים.
הקטע בכללותו לא בדיוק ענה להגדרה של 'מגלגל מצחוק' אבל מדי פעם היו שם כמה משפטים שעשו את העבודה ובגדול.
כמו זה למשל:
כי איימתי על שר הרווחה בקבורת חמור אם לא יתפטר,
ועוד רבים ומשעשעים.
ובקטנה: בהתחשב בכך שהקטע טוב מאד, ציפיתי לסוף חזק יותר.


ובמקום הראשון, כמה צפוי, @דוכסוסטוס עם קטע פשוט ענק מבחינתי, אשר ענה על הדרישה בצורה מושלמת. התמוגגתי. קראתי אותו מספר פעמים, (כשבכל פעם צחקתי מחדש), ולא מצאתי אף הערה. ואגב, למרות שהשורה האחרונה הייתה צפויה מראש, היא הייתה מתבקשת.

בהצלחה באתגר הבא.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה