אשר מלאכי והפריקים של ליפתא

נתין

משתמש פעיל
התיאור של ירושלים מזכיר אולי קצת את הספר של נועה דיין שירה גאולה זה לא ספר ממש מתאים לחרדים
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אווויי, זה טובב!
ואולי, במחילה, ר' קקטוס, תזרוק לנו יותר עצמות מידי פעם :D
לא רק לחתולים של הרעבצן סילביה מותר :p
(אויש, אל תגענה בי...! אני יודעת שאתן לא אוכלות עצמות :D )
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י נתין;2463126:
התיאור של ירושלים מזכיר אולי קצת את הספר של נועה דיין שירה גאולה זה לא ספר ממש מתאים לחרדים
לא קראתי
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
קצת ציטוטים:

ברחוב יש הייררכייה ברורה, והיא קשורה בכסף וביכולת שלך להשיג אותו. היתה שם החבורה של הטחונים. אלה שתמיד היה להם כסף, הם באו אתו מהבית. קראנו להם המקוּמבָּנים, אלה שאף פעם לא מחפשים כיוון, הם תמיד מסודרים. אף פעם לא חסר להם מה לעשן ומה לשתות, והם לא סופרים אותך, מקסימום מוכרים לך קצת ביוקר. והיו האמנים התפרנים, שעושים כסף מקֶסם, מכישרון ועליזות קיומית טיפשית ויפהפייה. אני לא ידעתי לעשות את זה, אבל אהבתי להיות אִתם. יום אחד הם מכרו תפוזים שהתגלגלו אליהם בחינם, תפוז בשקל, וכל היום מסביב לתפוזים מוזיקה ובלגן. ביום אחר הם עשו מכירת בגדים של עצמם, בקיצור, אמנים. היו עשרות כאלה. מי שלא היה לא עשיר ולא אמן היה קצת יותר בבעיה. באופן כללי כולם קנו ומכרו כל הזמן. עשו מגביות רחוב ועסקים קטנים. וכולם הכירו את הפלאפלים שמחלקים בסוף היום את כל מה שנשאר להם, וגם את המאפיות, ואת המסעדות של הצדיקים שייתנו לך צלחת, ואת הסנדוויץ' פסטרמה שנותנים בחוט המשולש, כל יום בצהריים לכל פליט, לא חשוב מאיזה סוג. ואת הכוס תה של הזולה של חצרוני. כולנו התרסקנו שם מדי פעם אצל המלאכים האלה, אפילו אני, שבאופן עקרוני לא יכולתי לסבול להיות פרויקט חסד של אף מלאך.

בתחתית שרשרת המזון ברחוב היינו ללא ספק אנחנו, הלשעברניקיות, בנות כמו עדינה וכמוני. הנושרות. חסרות כל צינור לכסף, חסרות כל הגנה. לנו היו הכי הרבה סיכויים להסתבך. ובאמת רובנו הסתבכנו נורא. היינו בשום מקום, לא קשורות בשום חוט לשום דבר. מתחילות לבד מאפס, אבל מאושרות. כל החיים אמרו לנו שאנחנו לא, וברחוב פתאום מלהיות לא, נהיינו כן. הכי כן שאפשר. כמה שהיינו יותר לא קודם, ככה יותר כן עכשיו. בקיצור, החרבנו הכול מאחורינו. היינו כבר הרבה אחרי נקודת האַל־חזור ההיא שזרקה אותנו החוצה. היינו שרופות. נקודה. וזה נהיה עיקרון לא להצטרך אף אחד משם. אם הם לא צריכים אותנו, אז גם אנחנו לא צריכות אותם.

ועוד:

"למה אתה עושה את זה?"

"את מה?"

"מה את מה? תפילה, תשובה, צדקה, כל העניינים הכבדים האלה."

"עזבי את זה. את לא תביני."

"למה?"

"כי אנחנו הפכים. את דוסית."

"סליחה?"

הוא צחק ואמר: "דוסית-דוסית."

"אתה כנראה באמת שומר עיניים אם אתה אומר את זה."

"מה, הג'ינס? עם זה חשבת לעבוד עליי?"

"מה זה קשור לג'ינס?"

"את דוסית. יש לך כפירה דוסית. קרה כזאת, צינית. להדליק כזה לב כבוי, בשביל זה צריך באמת חתיכת אש. אבל את מתה להדליק אותו, זה מה שמיוחד בך. את חופרת עם הציפורניים לחפש את הקרקעית של התהום ואת נואשת, ואת יודעת שכשתיגעי בתחתית, את תעופי למעלה כמו טיל. אולי אפילו יידלק לך הלב. אולי הוא ירגיש עוד משהו חוץ מכעס."

"ואתה הפוך?"

"אני בדיוק הפוך. אני חילוני. את יכולה לראות את זה דרך הזקן והפאות? אני תמיד אהיה חילוני. כמו הג'ינס שלך. כמו החילונית שאף פעם לא תהיי. רק הפוך. אני אף פעם לא אהיה דוס. למרות שיש ימים שאני מת להיפטר מהחילוני הזה הרגיש שמפריע לי להיות מפוקס, זה שעדיין רוצה לגדל כלב, אבל כבר לא מגדל. הנודניק."

חפרתי, מקווה שלא תכעסו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה