אשכול עצות למאייר\ת המתחיל\ה

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כולנו התחלנו פעם, נכון?
בואו ותרמו מנסיונכם על חווית טבילת האש הראשונה - הלקוחות הראשונים.
מה הייתם עושים שונה?
ממה צריך להזהר?
על מה לוותר ועל מה לא?

בכדי שלא יהיו לנו אשכולות כמו בפורום גרפיקה - שגדלים כמו האפון של ג'ק בשלושת השבועות
אני הולך לעשות דבר כזה. אפתח נספח לאשכול הזה - ושם יהיו סיפורים, דיונים ואנקדוטות ודיונים חביבים להדהים. כאן יישארו רק עצות נטו נטו. כמה הייתי משלם כדי למצוא אשכול כזה כשהייתי מתחיל יא אללה.

אני אתריע יום וחצי כדי שכאן יישארו רק הודעות בצורה הבאה :
->
עצה:
(את העצה בקצרה ובתמצות.)
<-

בבקשה מכם, העבירו כל אחד את ההודעה שלו - שלא בנויה בצורה הנל - לנספח שקישורו כאן
https://www.prog.co.il/threads/נ-ס-פ-ח-לאשכול-עצות-למאייר-ת-מתחיל-ה.375075/

ושמרו על כבוד לקוחות - ללא פרטים מזהים.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עצה:
לקוח שלוחץ לקבל הנחה שוב ושוב, הדבר צריך להדליק נורה אדומה מהבהבת.
מי שעובד עם אמנים יודע היצירה היא חלק מהחיים שלהם, לא סתם פעילות שהם יכולים לעשות. ואם הוא לא מבין שבקשת הנחה שוב ושוב פוגעת ביחס בין היוצר לבין עבודתו - סביר להניח שהוא לא יתחשב בעוד דברים.
 
נערך לאחרונה ב:

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עצה:

קבצים סופיים רק לאחר תשלום.
ושהלקוח יאשר לפני תחילת הפרויקט שהוא מסכים.

קראו את העצה הזו שמונה פעמים. ותיישמו. אין לכם מושג כמה כאב ראש זה חוסך.
 

מלכי וולף

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עצה:

אם התגלגלתם לעבודה מסוימת, תעשו אותה הכי טוב שאתם יכולים.
זה קשה מאד אם מרגישים מנוצלים וכו' אבל כל עבודה היא כרטיס כניסה לעבודה הבאה שלנו,
ואי אפשר לדעת מנין יצוצו לנו הזדמנויות חדשות
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
המלצה:
כדאי מאוד להכין לכם שאלון שביעות רצון ללקוח, ככה גם הוא ירגיש שאיכפת לכם וככה יהיה גם לכם מדד שיפור לפעמים הבאות :)

נ.ב. ממליצה גם כן לנעוץ את האשכול.
 

שילה איור וציור

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
אני חושבת שדבר ראשון זה לא לזרוק מחיר לפני שיודעים בדיוק במה מדובר,
למשל אמרתי פעם ללקוחה מחיר לציור, אז היא אמרה שאני יצייר ארבע ציורים על דף אחד והיא אח"כ תגזור... וכן לפעמים הם רוצים כ"כ הרבה פרטים בציור שזה לוקח פי כמה זמן.
 

ג'קי ירחי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עצה:

אם התגלגלתם לעבודה מסוימת, תעשו אותה הכי טוב שאתם יכולים.
זה קשה מאד אם מרגישים מנוצלים וכו' אבל כל עבודה היא כרטיס כניסה לעבודה הבאה שלנו,
ואי אפשר לדעת מנין יצוצו לנו הזדמנויות חדשות
מה שנכון נכון.
 

libby03

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כולנו התחלנו פעם, נכון?
בואו ותרמו מנסיונכם על חווית טבילת האש הראשונה - הלקוחות הראשונים.
מה הייתם עושים שונה?
ממה צריך להזהר?
על מה לוותר ועל מה לא?

למען הסדר הטוב - אם יש לכם עצה מוגדרת - אנא כתבו בגדול בראש ההודעה - "עצה:"
כדי שמי שמחפש את העצות עצמם לא יצטרך לעבור על כל המלל ולחפש אותם בנרות.

ושמרו על כבוד לקוחות - ללא פרטים מזהים.
איזה רעיון יפה
עיצה:
לא לבזבז מזמנך בדיבורים בפורומים.
אם הדיבורים הם כאלה, עזרה לזולת,
אז 'תבזבז' על זה מזמנך...
 

ק.א

משתמש רשום
עצה:

אם התגלגלתם לעבודה מסוימת, תעשו אותה הכי טוב שאתם יכולים.
זה קשה מאד אם מרגישים מנוצלים וכו' אבל כל עבודה היא כרטיס כניסה לעבודה הבאה שלנו,
ואי אפשר לדעת מנין יצוצו לנו הזדמנויות חדשות

תודה על העצה! ממש בשבילי!
מישהי שכתבה איזה סיפור בחרוזים פנתה אלי בהצעה לאייר את ספרה ללא תשלום היות ואני מאיירת מתחילה והרווח שלי הוא הנסיון שאצבור והפרסום של הספר שאיירתי. בתחילה הססתי אך במחשבה שנייה...... בדיוק כפי שכתבת מלכי - שזו הזדמנות וכרטיס כניסה. עם כל זה , אני כן רוצה להרגיש מוערכת ולכן ביקשתי חלוקה ברווחים (בתקווה שבע"ה יהיו...). טרם סגרנו חוזה. אם יש לכם המאיירים המנוסים בתחום - עצות לסעיפים חשובים שכדאי שיהיו בחוזה, אשמח לשמוע.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עצה:
דיברתם עם לקוח? שבו והקדישו כמה שניות לסכם את עקרי הדברים במייל. וכתבו בסוף המייל: קיבלת? כתבתי נכון?
כן, זה קצת מעמיס, לגשת למחשב לכתוב כל פעם מחדש, אבל כמה כאבי לב זה חוסך, כמה ויכוחי סרק. עצה ששמעתי מסמנכל בחברה גדולה. זה חוסך גם את העומס שבניסוח חוזה כבד ומבהיל.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עצה:
יש לכם לקוח קבוע.שחוזר אליכם שוב ושוב,
או גוף שאתם עובדים אצלו בעבודה סדירה ולטווח ארוך?
הודו לה' כי טוב.
שלחו ללקוח הזה מדי פעם "צ'ופרים" ומתנות בדמות איורי אקסטרה או איורים קצת מעבר למה שצריך. לקוח קבוע בתחום האיור הוא מתנה גדולה מהשם.
שמרו עליה!
 

yoyoBL

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
גילוי נאות:
אם אתם חושבים שלהיות צייר זה לצייר ילדים מקפצצים ומאושרים - תתכוננו לבומבה לפנים.

אם אתם חושבים שלמצוא את הלקוח זה החלק הקשה - תתכוננו לבומבה לפנים

אם אתם עושים חישוב רציונלי שיש לכם הספק של עמוד קומיקס ביום (לדוגמא) , ואתם מכפילים את זה בימי העבודה הנותרים בחודש - תתכוננו לבומבה לפנים

אני יודע, אני מעודד מאוד
תהיו חזקים
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
תודה לפותח האשכול! נראה לי שהעמוד הזה שווה זהב. נסיון שווה זהב, ועצות שוות זהב. האמת שאת רוב העצות כבר כתבו כאן אבל הנה אחת שאני שמה לב שלא הרבה חושבים עליה:

עצה:
אל תכתבו את מספר הפלאפון שלכם במקומות ציבוריים!
לא בעיתון, לא במייל ולא בכריכות של ספרים ובקרדיטים של חוברות. כתבו את המייל במקום.
אנשים עם עבודות רציניות יגיעו אליכם גם במייל, ואם הם יבקשו במייל את מספר הפלאפון כדי לתקשר לגבי העבודה, אז תתנו.
מנסיון, מי שמגיע לפלאפון ממקומות ציבוריים אלו לא לקוחות אלא מטרידנים מכל מיני סוגים וגם הגרועים יותר.

שיהיה לכולם בהצלחה!
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
עצה:
חוזה זה לא מילה מפחידה! במקרה שהלקוח שלי הוא כבד והפרויקט גדול מאד, אני בהחלט מכינה חוזה. יש לי תבנית מראש. אני משנה בהתאם לפרטי הלקוח. ואני לא מפילה עליו את החוזה ישר בהתחלה, אלא אחרי המשא ומתן, דיבורים, צקצוקים, חיוכים ושאר ירקות.. אחרי שכבר הכרנו והסכמנו על כל הפרטים, אני שולחת את החוזה בתור צעד מסיים.
מעולם לא אמר לי לקוח 'אמאלה מה זה?' להיפך, אני מרגישה שזה גורם להם לחוש שיש להם עסק עם מישהו מקצועי שלא יזייף להם. כן, גם החתימה שלי מופיעה שם, אז זו מחוייבות משותפת.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
עוד עצה: (קצת שטנית האמת)
תסמכו על החושים שלכם.
אם הלקוח נראה לכם אחד שיש לו יותר מדי הרבה זמן פנוי בשביל הפרויקט של עצמו, אני אומרת: לברוח. לקוח כזה יציק לכם על כל פיפס, על כל קו שלטעמו עקום, אף שלטעמו נטוי וקיר שלטעמו צבוע בצבע הלא נכון. הם ישגעו אתכם עם פרטים מינוריים, תיקונים חוזרים ונשנים, יחרפנו אתכם על המחיר, יתקשרו וימיילו שוב ושוב בנדנודים לגבי הספקים- כי הם סקרניים, לא כי אתם לא עומדים בהספקים,
אנשים מהסוג הזה משקיעים את כל זמנם בפרויקט שלהם. זה כאילו אין להם חיים חוץ ממנו. אני לא אומרת שזה רע, אבל בשבילכם זה כאב ראש לא קטן.
אישית, אם יש לי אפשרות לברור, אני מתרחקת מלקוחות כאלו, או לוקחת להם מחיר גבוה יותר. כן, שירות לקוחות שווה כסף גם הוא.

איך יודעים? אני חושבת שבמשך הזמן מפתחים את החושים. תסמכו על החושים שלכם, ותעשו בחירות נכונות. לקוחות טובים- עבודה טובה, סיפוק ותחושת הצלחה. לקוחות גרועים- הכל שחור עד לסיום הפרויקט. כן בואו נודה בזה, ונציל את עצמינו!

בהצלחה לכולם!
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
גילוי נאות:
אם אתם חושבים שלהיות צייר זה לצייר ילדים מקפצצים ומאושרים - תתכוננו לבומבה לפנים.

אם אתם חושבים שלמצוא את הלקוח זה החלק הקשה - תתכוננו לבומבה לפנים

אם אתם עושים חישוב רציונלי שיש לכם הספק של עמוד קומיקס ביום (לדוגמא) , ואתם מכפילים את זה בימי העבודה הנותרים בחודש - תתכוננו לבומבה לפנים

אני יודע, אני מעודד מאוד
תהיו חזקים
אני חבוטה וחבולה.
אבל לא יכולתי להסכים יותר. זה יכול להיות דף מסרים של מפלגת המאיירים או משהו. זה מאד מדויק, תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה