חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ביצת תרנגולת? ['ביעתא בכותחא'] שאם נמתין זמן הביצה תהפוך לתרנגול- בשרי?
יש גם להיפך, בתרנגולת שנשחטה ונמצא שם ביצה שמעורה בגידין, ולפעמים לפי ההלכה זה בשרי כחלק מהתרנגולת, ולפעמים כשכבר יותר מבושל דינו כביצה והוא פרווה ואפשר לאכלו עם חלב
 
נערך לאחרונה ב:

חדש בתחום

משתמש חדש
איזה מאכל ניתן לאוכלו עם חלבי, ואם נחכה מספיק זמן - הוא יהיה בשרי לגמרי?
(מצד עצמו, ולא שיתבשל עם בשר וכדו')
מקרה קצת שונה, חלב הנמצא בקיבת בהמה אחר שנשחטה - בעצם הוא חלב רגיל אך יש דעות בראשונים (שיטת ר"ת, מובא בהלכות בשר בחלב סימן... לא זוכר.. עבר הרבה זמן מאז שלמדתי את זה...) שהוא פירשא בעלמא וניתן לאוכלו עם בשר.
והוא לא מה שנקרא 'חלב שחוטה' שאסור מדרבנן, ששם הכוונה היא לחלב הנמצא בכחל, וכאן מדובר על חלב הנמצא בקיבת בהמה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שם רש"י מביא את זה וכתוב בסוגריים בראשית רבה יט, ה ובדקתי במדרש בב"ר וראיתי שכתוב לגבי עוף החול ותמהתי מאד, וצ"ל שעוף החול הזה הוא הנשר​
המקור בסוגרים אינו מכתיבת רש"י ופשוט שהוא טעות סופר
הנשר ועוף החול הם שתי מיני עופות נפרדים
 

פיתוחי חותם

משתמש חדש
אולי בלעם, שרות המאוביה היתה נכדה של נכדו (עגלון מלך מואב) והיא התגיירה ואם היה מקלל את ישראל היה בעצם מקלל אותה
בלעם לפי דעה אחת (כמדומני מהרש"א בסנהדרין) היה לבן הארמי בעצמו ולא רק אביו ואם כך קילל את כל נכדותיו
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בלעם לפי דעה אחת (כמדומני מהרש"א בסנהדרין) היה לבן הארמי בעצמו
כך מובא בתנחומא פ' ויצא ובתרגום יונתן
ובסנהדרין לפי גירסת השל"ה
ובדעת זקנים מבעלי התוס' ועוד
 
נערך לאחרונה ב:

זלמן שטארק

משתמש צעיר
אולי בלעם, שרות המאוביה היתה נכדה של נכדו (עגלון מלך מואב) והיא התגיירה ואם היה מקלל את ישראל היה בעצם מקלל אותה
יש שיטות שבלעם בעצם היה לבן, ולכן הוא בא לקלל את שרח בת אשר ויוכבד בת לוי שהיו נכדותיו
 

א.פ

משתמש צעיר
אצל מי מצאנו שהלכו ללמוד 12 שנים ומעלה ?
הלזה כוונתך?
מצאנו בכתובות דף סב:
א - אזיל (רבי) איעסק ליה לבריה בי ר' יוסי בן זימרא פסקו ליה תרתי סרי שנין למיזל בבי רב.
ב - רבי חנניה בן חכינאי הוה קאזיל לבי רב בשילהי הלוליה דר''ש בן יוחאי א''ל איעכב לי עד דאתי בהדך לא איעכבא ליה אזל יתיב תרי סרי שני בבי רב.
ג - רבי חמא בר ביסא אזיל יתיב תרי סרי שני בבי מדרשא.
ד - ר''ע רעיא דבן כלבא שבוע הוה חזיתיה ברתיה דהוה צניע ומעלי אמרה ליה אי מקדשנא לך אזלת לבי רב אמר לה אין איקדשא ליה בצינעה ושדרתיה שמע אבוה אפקה מביתיה אדרה הנאה מנכסיה אזיל יתיב תרי סרי שנין בבי רב וכו' הדר אזיל ויתיב תרי סרי שני אחריני.
ה - ברתיה דר''ע עבדא ליה לבן עזאי הכי.
 

א.פ

משתמש צעיר
מי היה אוכל מהצאן של לבן בכל יום?
אריה
שכך גזר הקב"ה לארי שיהיה טורף ואוכל מצאנו של לבן בכל יום, (עד שבא יעקב כמובן וכדכתיב "זה לי עשרים שנה וגו' טרפה לא הבאתי אליך וגו'") ('בראשית רבה' עד, יא).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה