אשכול החידות, לחידוד גולשי הפורום---

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
1. סוחר יכול להכניס לתוך כל קרטון משלוח 8 קופסאות גדולות או 10 קופסאות קטנות. הוא העלה למשאית שלו 96 קופסאות. אם יש יותר קופסאות גדולות מקטנות בכל המשלוח, כמה קרטוני משלוח הוא העלה למשאית?
12

אופציה נוספת: 11
 
נערך לאחרונה ב:

חינדלה

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
1. סוחר יכול להכניס לתוך כל קרטון משלוח 8 קופסאות גדולות או 10 קופסאות קטנות. הוא העלה למשאית שלו 96 קופסאות. אם יש יותר קופסאות גדולות מקטנות בכל המשלוח, כמה קרטוני משלוח הוא העלה למשאית?

11 קרטונים, 56 קופסאות גדולות ו40 קטנות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יפה מאוד אבל איך מסתדר לך 12
אם אנחנו הולכים על האופציה שכל החבילות גדולות.
אך אם פותרים באופן שאכן יש יותר קופסאות גדולות מקטנות אז זה 11
היות ואנחנו לוקחים מספר שמתחלק ב-8
שיותר גדול ממספר שמתחלק ל-10
מחברים את שני הפתרונות ומגיעים ל11
דוגמא:
56 מתחלק ל8 התוצאה היא 7
40 מתחלק ל10 התוצאה היא 4
נחבר את שני הפתרונות והגענו ל11.
פשוט וקל.
 

מסתודד

משתמש מקצוען
100 חיילים סבלו מפציעות בעקבות קרב שבו השתתפו: 70 חיילים איבדו עין, 75 איבדו אוזן, 85 איבדו רגל ו-80 איבדו יד. מה המספר המינימלי של החיילים שאיבדו את כל ארבעת האיברים?
 

מסתודד

משתמש מקצוען
תרנגולת וחצי מטילה ביצה וחצי ביום וחצי. כמה ביצים מטילה תרנגולת אחת ביום אחד?
 

מסתודד

משתמש מקצוען
חידת הכיתה המופרעת: המורים של כיתה מופרעת מחליטים לפצל את הכיתה לשניים, אבל כדי להיות הוגנים הם מבקשים מכל תלמיד לרשום את שמות שני חבריו הטובים ביותר על פתק, ומבטיחים שכאשר הכיתה תפוצל כל תלמיד יזכה להיות לפחות עם אחת משתי הבחירות שלו. התלמידים, שלא רוצים שהכיתה תתפצל, מתאמים מראש ביניהם מה כל תלמיד ירשום, וכאשר המורים מנסים לפצל את הכיתה הם מגלים שבכל חלוקה של התלמידים לשתי קבוצות יש לפחות תלמיד אחד שלא מקבל אף אחת מהבחירות שלו. מה הייתה האסטרטגיה של התלמידים?

למחרת המורים מבקשים מכל תלמיד לרשום את שמות שלושת חבריו הטובים, ומבטיחים שכאשר הכיתה תפוצל כל תלמיד יזכה להיות לפחות עם אחת משלוש הבחירות שלו. האם גם עכשיו התלמידים יכולים למנוע מהמורים לפצל את הכיתה?
 

מסתודד

משתמש מקצוען
שתי רכבות המרוחקות 200 ק"מ זו מזו יוצאות באותה שעה זו לקראת זו, במהירות של 100 קמ"ש כל אחת. מיד עם צאתן יוצא זבוב מתחילת הרכבת האחת, ועף במהירות של 150 קמ"ש לעבר הרכבת האחרת. ברגע שהוא מגיע אליה, הוא הופך את כיוון מעופו, ועף אל הרכבת שממנה יצא. כך ממשיך הזבוב במעופו בין הרכבות, עד לרגע שבו הן מתנגשות ומוחצות אותו. מה אורכו של המסלול שעבר הזבוב?
 

מסתודד

משתמש מקצוען
מוכר...
מולך עומדים שלושה אנשים - דובר אמת (תשובותיו הן תמיד אמת), שקרן (תשובותיו הן תמיד שקר), ועונה באקראי (לעיתים תשובתו היא אמת, ולעיתים היא שקר). על ידי הפניית שאלת כן/לא אחת, לאחד מבין שלושת האנשים, עליך למצוא אדם אחד שבוודאות אינו העונה באקראי. מה תהיה השאלה?
 

מסתודד

משתמש מקצוען
חזקקק
שני חברים רוצים להעביר כסף מאחד לשני, באמצעות שירות חבילות, אך לרוע המזל השירות מורכב מעבריינים רבים. שירות החבילות יעביר תמיד את החבילה, אך אם יש באפשרותו הוא יגנוב את תכולתה. לכן כל אחד מהחברים הצטייד במפתחות ומנעולים, כך שיוכל לנעול את החבילות שהוא שולח, באופן ששירות החבילות לא יוכל לפתוח את החבילה בדרך, אבל לרוע המזל גם החבר השני לא יוכל לפתוח את החבילה, משום שלאף אחד מהם אין מפתח לאחד מהמנעולים של רעהו. האם אפשר למצוא דרך שבה החברים יוכלו בכל זאת לשלוח כסף אחד לשני?
 

קולמוס פלסטיק

משתמש צעיר
עוד משהו (חיברתי היום):
בהם המלכה מסובבת.
ערכה ככל.
הישג משונה.
בו דמע ודיבוב שזורים.
בהם הנשמה זכה.
חלק מההגדרות מכילות אות אחת וחלק תיבה.

מיצאו את שם הספר. יאללה לעבודה...

(כרגע אציג את זה בסדר הזה. אולי בהמשך נעשה יותר קל...)
???
נשנה קצת את סדר ההגדרות...
בו דמע...
בהם המלכה מסובבת...
בהם הנשמה זכה
ערכה ככל.
הישג משונה.
4 הראשונות זה אותיות והאחרונה מילה...
מהו שם הספר?
 

קולמוס פלסטיק

משתמש צעיר
???
נשנה קצת את סדר ההגדרות...
בו דמע...
בהם המלכה מסובבת...
בהם הנשמה זכה
ערכה ככל.
הישג משונה.
4 הראשונות זה אותיות והאחרונה מילה...
מהו שם הספר?
טוב אני אענה...
בו דמע- האות ח'- בזמן ברית המילה התינוק בוכה וזה זמן שמסוגל לתפילה.
בהם המלכה מסובבת- האות ז'- שבעת ימי השבוע שהשבת מסובבת בהם.
בהם הנשמה- האות ו'- ששה סדרי משנה שסגולת לימודם מועילה לזכך את הנשמה.
ערכה ככל- האות ן'- כל=50.
הישג משונה- המילה איש- הישג זה שיא ואם נשנה את האותיות נקבל איש.
ואם כן שם הספר: "חזון איש"...
יכול להיות שזה מסובך מדאי...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה