אסיפת הורים

חייט

משתמש פעיל
מה אפשר להספיק לומר בבקור בזק ובפרט אם ההורה לא כ"כ מעונין לשמוע
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לתת לו כח, למצוא משהו מיוחד בבת, ולהחמיא-באמת!
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
נתחיל עם השאלה הבסיסית,
מה המטרה/ות של אסיפת הורים?
אחרי שתהיה לכם תשובה על זה, אפשר להמשיך.
 

חייט

משתמש פעיל
א להכיר ההורה את המורה והמורה את ההורה
ב שתוף פעולה לאורך השנה
ג מחכה להחכים!
המיקרופון אצלכם!
בבקשה
 

MAGNET

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מעיניים של תלמידה(לשעבר.....)
שיושבת ומחכה לאמא שתחזור מהאספה ולשמוע 'מה המורה אמרה עלי'
אני ממליצה למורה לנצל את הדקות האלו למחמאה ולמילים טובות על התלמידה
משהו מיוחד שהיא כמורה רואה בבת שלה
זה לא ממש יועיל אם המורה תבקר ותעיר הרי לא הגיוני לפתור בעיות בזמן קצר כ"כ
האמא באה לשמוע דברים טובים ולהרחיב את הלב.. את הבעיות תפתרו בזמן אחר
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
רק עוד שאלה לפני התשובה,
כמה זמן אצלכם לכל הורה,
וכן באיזה גיל התל'?
 

איה איה

משתמש פעיל
D I G I T A L
אני לא מורה...
אבל תחשבו לרגע: מה מרגישה אמא שנכנסת למורה, ודבר ראשון- המורה מספרת לה בכנות עד כמה הילדה שלה מיוחדת ב...
מה מרגישה ילדונת ששוכבת במיטה, כבר מאוחר בלילה, לא מצליחה להירדם עד שאמא תחזור מאסיפת הורים... ואמא חוזרת, מחבקת אותה ולוחשת באוזנה: המורה אמרה, שאין כמוך ב... !
איזה אושר...
מה יהיה שיתןף הפעולה לאחר מכן? ההרגשה של הילדה כלפי המורה? של האמא?
אולי קצת אוטופי אבל...
מורים, יש לך המון כח בידיים. אסיפת הורים אפשר לנצל לדברים נפלאים!
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
יפה אבל יש גם נושאים בוערים שחייבים טפול
נושאים בוערים לא דוחים לטיפול באסיפת הורים!!
אם להורה יש נושא בוער חובה לשוחח עם המורה כבר לפני כן.
וכן להפך, אף הורה לא רוצה להגיע לאסיפת הורים ולקבל מידע מפתיע על הילד.
על המורה ליזום שיחה עם ההורים לפני האסיפת הורים!
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
בואי נלך לעולם השיווק.

האמא באה כי צריך, והרבה לא באות למרות שצריך.
מה היא רוצה לשמוע? מחמאות? אולי. ביקורת? ממש לא. הגיגים ומחשבות? תלוי מי את.

מנסיוני כמורה 9 שנים, אמהות רוצות לשמוע מה הבת חושבת עליהן. על הבית. על התפקוד. נשמע מוזר? זה פשוט כך. אני מדברת על הורים קשים ונדירים מקבוצות אוכלוסיה לא קלות, הן שם.
כל השאר באמת רוצות להכיר לייעל ולהתייעל.

כשנכנסת אלייך אמא מהסוג הנ"ל יש לך בדיוק דקה וחצי גג שתיים- לכבוש את ליבה. דקה וחצי זה גם לכל הדעות המינימום שמוקצב לכל אמא אצל המורה. המטרה שלך היא לגרום לאמא הזו להרים אלייך טלפון אחרי האסיפה ולרצות לרדת לעומק הבעיה. או בשפת השיווק: הנעה לפעולה.

זה נשמע בערך כך:
-ערב טוב!
-ערב מקסים! אמא של...?
-רינת דורפמן
-אמא של רינת! מה שלומך? (נא לחכות לתשובה!)
-ברוך ה'. כן, מה יש לך לומר על רינת שלי? איך היא? בסדר? משתדלת?
- רק משתדלת? אני מחכה חודשיים לאסיפה הזו להכיר מי האמא שעומדת מאחורי רינת! יצא לי ככה דרך אגב לשמוע איך רינת מדברת עלייך בהערכה, תקשיבי... זה פשוט לא לטלפון, זה ענין של פנים אל פנים!
-באמת? מה, מה היא אמרה? שובבה הילדה הזו...
-וכאן את מפרטת נקודה עיקרית ואמיתית שידועה לך מפי הילדה. חשוב למצוא אחת כזו, ואפילו לדובב בעקיפין בשעור או בשיחה כללית בהפסקה (לא פרטנית!)

אחרי שהאם מולך התרווחה על הכסא, מתרחשת משוואה מדהימה:
מי שמעריך אותי (את כישוריי כהורה, את רצונותי, את מאמציי-) = גם אני מעריך אותו (את דעתו, את שאיפותיו, את מטרותיו)

את יכולה לומר מילה שתיים על אותה רינת, ואז לזרוק: "תראי, זה יכול להיות קצת ארוך והזמן שלנו היום קצוב מראש. תרצי להמשיך את השיחה הזו בזמן אחר?"
ואחרי כאלה מחמאות ופידבקים היא תהיה האמא הכי טובה, לפחות מולך.

אתן קובעות זמן אחר, נח ורגוע לשתיכן.

לא משנה כמה ההתנהגות של הילדה מעצבנת את הצוות- לאמא את לא משדרת לחץ. ומי שרוצה פתרונות בזק בחינוך, בבקשה, מוזמן ליצור אותם בעצמו.

אל תיכנעי לאף מורה מקצועית שנושפת לך בטלפון ש"אי אפשר כבר עם הילדה הזאת". קודם כל שהאמא תתגייס לצידך ותירתם להשגת המטרות שהצבת לעצמך, אחר כך הדרך תזרום יותר בקלות.
זה לא אומר שהדרך תהיה קלה, אבל כשיש זרימה זו התקדמות בפני עצמה.

הרבה הצלחה!
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בואי נלך לעולם השיווק.

האמא באה כי צריך, והרבה לא באות למרות שצריך.
מה היא רוצה לשמוע? מחמאות? אולי. ביקורת? ממש לא. הגיגים ומחשבות? תלוי מי את.

מנסיוני כמורה 9 שנים, אמהות רוצות לשמוע מה הבת חושבת עליהן. על הבית. על התפקוד. נשמע מוזר? זה פשוט כך. אני מדברת על הורים קשים ונדירים מקבוצות אוכלוסיה לא קלות, הן שם.
כל השאר באמת רוצות להכיר לייעל ולהתייעל.

כשנכנסת אלייך אמא מהסוג הנ"ל יש לך בדיוק דקה וחצי גג שתיים- לכבוש את ליבה. דקה וחצי זה גם לכל הדעות המינימום שמוקצב לכל אמא אצל המורה. המטרה שלך היא לגרום לאמא הזו להרים אלייך טלפון אחרי האסיפה ולרצות לרדת לעומק הבעיה. או בשפת השיווק: הנעה לפעולה.

זה נשמע בערך כך:
-ערב טוב!
-ערב מקסים! אמא של...?
-רינת דורפמן
-אמא של רינת! מה שלומך? (נא לחכות לתשובה!)
-ברוך ה'. כן, מה יש לך לומר על רינת שלי? איך היא? בסדר? משתדלת?
- רק משתדלת? אני מחכה חודשיים לאסיפה הזו להכיר מי האמא שעומדת מאחורי רינת! יצא לי ככה דרך אגב לשמוע איך רינת מדברת עלייך בהערכה, תקשיבי... זה פשוט לא לטלפון, זה ענין של פנים אל פנים!
-באמת? מה, מה היא אמרה? שובבה הילדה הזו...
-וכאן את מפרטת נקודה עיקרית ואמיתית שידועה לך מפי הילדה. חשוב למצוא אחת כזו, ואפילו לדובב בעקיפין בשעור או בשיחה כללית בהפסקה (לא פרטנית!)

אחרי שהאם מולך התרווחה על הכסא, מתרחשת משוואה מדהימה:
מי שמעריך אותי (את כישוריי כהורה, את רצונותי, את מאמציי-) = גם אני מעריך אותו (את דעתו, את שאיפותיו, את מטרותיו)

את יכולה לומר מילה שתיים על אותה רינת, ואז לזרוק: "תראי, זה יכול להיות קצת ארוך והזמן שלנו היום קצוב מראש. תרצי להמשיך את השיחה הזו בזמן אחר?"
ואחרי כאלה מחמאות ופידבקים היא תהיה האמא הכי טובה, לפחות מולך.

אתן קובעות זמן אחר, נח ורגוע לשתיכן.

לא משנה כמה ההתנהגות של הילדה מעצבנת את הצוות- לאמא את לא משדרת לחץ. ומי שרוצה פתרונות בזק בחינוך, בבקשה, מוזמן ליצור אותם בעצמו.

אל תיכנעי לאף מורה מקצועית שנושפת לך בטלפון ש"אי אפשר כבר עם הילדה הזאת". קודם כל שהאמא תתגייס לצידך ותירתם להשגת המטרות שהצבת לעצמך, אחר כך הדרך תזרום יותר בקלות.
זה לא אומר שהדרך תהיה קלה, אבל כשיש זרימה זו התקדמות בפני עצמה.

הרבה הצלחה!
גישה שונה ומעניינת. כל הכבוד לך!
 

כפרי

משתמש צעיר
יפה אבל יש גם נושאים בוערים שחייבים טפול

כמחנך כיתה (זה השנה השביעית):
דעתי שכדאי לנצל את האסיפת הורים רק לדברים טובים.
הרושם מהאסיפת הורים הוא מידי רשמי, וההורים יוצאים עם התחושה "זה הילד!"
לדברים "בוערים" כדאי לזמן את ההורים לפגישה מסודרת וארוכה.
אחרי הדברים הטובים שהם שמעו באסיפה הם יהיו פתוחים לשתף פעולה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה