עזרה אסור להבליג!!! חובה לחקור

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
בטח שלהגיד תודה

הרי אין רע יורד מלמעלה- מסכימים?
אז אם כל מה שקורה זה טוב(לא תמיד מצליחים להבין איךזה לטובה- לפעמים זה קשה ולא מובן)-
אז מה אומרים כשקורה משהו טוב? תודה!
נכון אבל לא בהכרח שזה הגישה שאחנו ישר צריכים לחשוב...
א"כ אז אין יסמנו לנו משמים לחזור בתשובה?
יש מושג של עונש... כמובן שגם עונש זה טוב
אבל התגובה שלנו לא צריכה להיות "זה טוב" ונמשיך הלאה....
זה בא לעורר אותנו!
 

יעקב אב

משתמש מקצוען
בטח שלהגיד תודה

הרי אין רע יורד מלמעלה- מסכימים?
אז אם כל מה שקורה זה טוב(לא תמיד מצליחים להבין איךזה לטובה- לפעמים זה קשה ולא מובן)-
אז מה אומרים כשקורה משהו טוב? תודה!
אמת. אין רע יורד מלמעלה.
אבל כשיש מת אנחנו לא מברכים הטוב והמטיב, אלא דיין האמת. למה?
אנחנו נמצאים בעולם הזה , בעולם של הסתר פנים. וזה רצון ה' שזה יהיה בהסתר וייראה כרע, ושנתנהג כפי מצבינו כרגע,
"תשב אנוש עד דכא".
וכשרע, מצדיקים את הדין, וכשטוב מברכים הטוב והמטיב ואומרים הלל.
והדיון בזה ארוך.
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכון אבל לא בהכרח שזה הגישה שאחנו ישר צריכים לחשוב...
א"כ אז אין יסמנו לנו משמים לחזור בתשובה?
יש מושג של עונש... כמובן שגם עונש זה טוב
אבל התגובה שלנו לא צריכה להיות "זה טוב" ונמשיך הלאה....
זה בא לעורר אותנו!
ברור שלהתעורר.

אבל לא מופרך לומר גם מזמור לתודההה
 

תגובתי

משתמש מקצוען
בטח שלהגיד תודה

הרי אין רע יורד מלמעלה- מסכימים?
אז אם כל מה שקורה זה טוב(לא תמיד מצליחים להבין איךזה לטובה- לפעמים זה קשה ולא מובן)-
אז מה אומרים כשקורה משהו טוב? תודה!
האם יש מקור לעניין?
זה משהו שנכנס בזמן האחרון האם במצב כזה חלילה בזמן הבית צריך להביא קרבן תודה?
כתוב חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה
והברכה על רעה היא ברכה של הכרה שהקב"ה דיין האמת, והכל לטובה אין ספק אבל איפה כתוב שצריך לומר מזמור לתודה האם יש לזה מקור בפוסקים או שזה חידוש של הדור האחרון
 

הנשר הגדול

משתמש צעיר
אצל השם אין מושג כזה טוב רע יש את הנהגת העולם וההנהגה כמו שכותב ספר החינוך מצוה קסט וכל ענין הסגרין אלו יורה השגחתו ברוך הוא על כל דרכי האדם אחת לאחת. ולפי שהדעות רבות בהשגחת האל על כל ברואיו, יבואו בה הרבה פסוקים במקרא והרבה מצות להורות על הענין מהיותו פנה גדולה בתורתנו. שיש כתות בני אדם יחשבו כי השגחת השם יתברך [על כל המינין בפרט בין אנשים או כל שאר בעלי חיים, ויש מהן כתות יחשבו כי השגחת השם ברוך הוא] על כל עניני העולם בין בעלי חיים או כל שאר דברים, כלומר שלא יתנועע דבר אחד קטן בעולם הזה רק בחפצו ברוך הוא ובגזרתו עד שיחשבו כי בנפל עלה אחד מן האילן הוא גזר עליו שיפל, ואי אפשר שיתאחר או יקדם זמן נפילתה אפילו רגע, וזה דעת רחוק הרבה מן השכל. ויש כתות רעות יחשבו שלא ישים השגחתו ברוך הוא כלל בכל עניני העולם השפל, בין באנשים או בשאר בעלי חיים, והוא דעת הכופרים, רע ומר. ואנחנו בעלי הדעת האמיתים לפי מה ששמעתי נשים השגחתו ברוך הוא על כל מיני בעלי חיים בכלל, שכל מין מן המינים הנבראים בעולם, יתקיים לעולם, לא יכלה ויאבד כלו, כי בהשגחתו ימצא קיום לכל דבר. ובמין האדם נאמין כי השגחתו ברוך הוא על כל אחד ואחד בפרט, והוא המבין אל כל מעשיהם (תהלים לג טו). וכן קבלנו מגדולינו, וגם נמצא על זה הרבה כתובים יורו כי הענין כן. ולכן הזהירתנו התורה כי בהגיע אל האדם החלי הרע, והוא הצרעת, שלא יקחנו דרך מקרה, רק יחשב מיד כי עונותיו גרמו וירחיק מחברת בני אדם כאדם המרחק מרע מעשיו, ויתחבר אל המכפר המרפא שבר החטא ויראה אליו נגעו, ובעצתו ובדבריו ובפשפוש מעשיו יוסר מעליו הנגע, כי האל ברוך הוא שמשגיח עליו תמיד יראה מעשה תשובתו וירפאהו, וזהו ענין ההסגרין כמו שאמרנו.
ואם נוסיף על דבריו יש מידת טבע בעולם ועל פי זה העולם נוהג רק שהשם משגיח על העולם ויהיה השגחתו על בעלי החיים בכללות שלא יכחדו אם צורך להם וכד' ועל כל אדם כיון שנידון על פי מעשיו יבוא לו נגע שלא על פי טבע לפי עבירותיו ובשעת גילוי פנים יבוא לו טוב שלא על פי טבע לפי מצוותיו ובמה שבדרך הטבע יצילו אם מגיע לו הצלה במאה אחוז וכמו שכתוב בגמרא אם רואה אדם שיסורים באים עליו יפשפש במעשיו פשפש ולא מצא יתלה בביטול תורה וברש"י לא מצא סיבה שבגינה ראוים יסורים הללו לבוא עליו מה שאומר שאם לא ראוים יסורים לבוא על האדם לא יבואו עליו גם אם על פי טבע אמורים לבוא
ויש עוד דבר שאנו אומרים שמה שעושה השם זה לטובה כמו בסיפור עם רבי עקיבא והתרנגול חמור נר ונחום איש גם זו שהיה אומר גם זו לטובה וזה נספח בדברים שבאים על האדם והוא לא מבין מה הם וזה נראה לו מוזר ממציאות הטבע העולמית שכל מה שיש לו יטרף וילך לאיבוד או שישימו לו חול במקום מרגליות ועל זה אומרים שדברים מוזרים שאנו לא מבינים הם מהשגחת השם ולטובתנו אבל האם רב הונא שהחמיצו לו ארבע מאות חביות יין אמר גם זו לטובה הלא הוא פשפש במעשיו וזה מה שצריך לעשות כיון שיש דברים שבשיקול דעת האדם רואה שיש כאן איזה דין שנעשה בו ויש דברים שאומר זה משהו מוזר אני תמיד הולך כאן ואף פעם לא קרה לי שנטרף לי הכל או אני מביא מרגליות איך זה חול אבל הפסד גדול שזה דבר שמדכא את האדם הוא אמור לבוא מזה לחשבון נפש והכל תלוי בשיקול דעת ואף על פי שכל דבר היה אומר גם זה לטובה זה היה דרכו כדי לבטא שכל דבר יש בו את הטוב שלו אם כפרת עוונות ואם דבר מציאותי האם בסיפור עם החול זה היה לטובה הרי זה לא היה טוב רק נוצר טוב מהנס שהשם עשה לו ורק עשה זאת כדי לקבל באמונה שלמה הכל שגם זה מטוב השם אבל כוונתו טוב ביחס לשלימות העולם שאם כך צריך להיות בעולם וזה דרך הנהגתו זה הטוב בעולם אבל זה רע לאדם
ואם כן מהו שאנו אומרים על השם רחום וחנון אחר שאינו נתפס כלל בדעתינו וכמו שכותב הרמב"ם שאנו לא מבינים לא מיהו השם בפרק ב בהלכות יסודי התורה ולא יכולים להשיגו וכותב שאנו לא יודעים את ידיעתו בפרקים ה וו בהלכות תשובה ובפרק שמיני משמונה פרקים ומסביר את מה שביקש משה הודיעני דרכיך זה מיהו השם ודרכיו ואיך פועלת ההשגחה ומחשבות השם כלפי ברואיו ומהו הצורך האלוקי ואמר לו שאדם חי לא יכול להבין זאת רק יכול להבין את מה שרואים בשטח והוא רחום חנון וכדומה
והכונה שאף אם הצורך שיהא רע לאדם יהא לו רע אבל כל מה שאפשר להביא את הרע בדרך רחמנית יביא לו וכמאמרם גובה חובתו של אדם בטובתו ואמרו גם כן לקבולינו בשמחה והכוונה בהשלמה גמורה כפי מה שביארנו שזה הצורך וזה נעשה הכי ברחמים שאפשר וזהו טוב השם לכל שאפילו רשע כזה שהצורך להביא לו רעה עושה לו את זה בדרך של טוב וכמו שביאר שם רש"י לקבולינהו בשמחה - לברך על מדת פורענות בלבב שלם
ולכן אף שמצוה לקבל בלבב שלם אין חובה לשמוח ולהגיד מזמור לתודה רק לקבל בהשלמה ובאמונה ולהודות על הטוב שבדבר כמו שאמר דוד במזמור קא אם חסד אשירה ואם משפט אשירה
אבל המטרה זה לא הטוב ולרצות טוב כל הזמן אמנם יש להודות על הטוב אבל אין מטרה בטוב כמו שכותב ספר החינוך מצוה צה ויש בעושי המצות ישימו מגמת פניהם אל הטובה המעותדת אליהם בעשיתן לבד, כי ידעו שבסבתן תנוח עליהם הברכה והטוב, ואל הכונה ההיא יתעסקו בהן לעולם, ואלה חלקם בחיים וזוכים לעדן גן אלהים, ואולם לא הגיעו אל תכלית הכונה הטובה. אבל יש אשר זכו ונתן להם השם יתברך לב לדעת ולהכיר במדותיו המעולות, ומתוך הכרתם יתקשרו מורשי לבבם באהבתו קשר חזק ואמיץ עד שישימו כל כונת הכנת גופם כדי להשלים חפץ השם יתברך לרוב חשקם אותו, ואל התועלת המעותדת להם בעסק ההוא לא ישיתו לב, והיא המעלה הגדולה שעלו אליה האבות הקדושים השלשה והרבה מבניהם אחריהם, זכר כולם לברכה, וזאת היא המדרגה העליונה שאפשר לבן אדם לעלות
אמנם יש לנו לבטוח בהשם שיעזרנו לקיים מצוותיו ובכלל זה לבטוח שיהא טוב כדי לקיים המצוות והוא מעלה עליונה שקשה להגיע אליה שיש אמונה שהכול מאת השם והביטחון שיתחלק בתחילתו בביטחון בכל מעשה שהוא מאת השם ובמעלתו הגבוהה הוא התקווה אליו שיעזרנו לקיים מצוותיו ויעזור לנו בזה ויכשיר כל הדרכים לזה וכמו שמבואר בפרק ראשון ברמב"ן האמונה והבטחון ובלשונו ושני הענינים האלה, שהן הבטחון והאמונה, הזכירם יחד בפסוק אחד כמו שכתוב בטח בה' ועשה טוב שכן ארץ ורעה אמונה. הקדים להזהיר על הבטחון תחלה ואחר כך על המעשה הטוב, להודיע שהבטחון הוא שיבטח בו שיעזרהו לעשות מצותיו.
ואם כן עלינו לדעת גם כן שאין הביטחון אומר שיהא לנו טוב אחר שלפעמים השם מנסה את האדם וכמו יוסף שהיה שם שמים שגור בפיו ואפילו הכי סבל צער ויסורים ונשאר עובד השם
העיקר לדעת שלעשות עסק מההודאה על חשבון המעשה שכל הטוב הוא הכי תמצי כדי שאדם יעשה מעשים טובים הוא דבר פסול ולכן לא צריך דבר ראשון להגיב אז בואו נגיד מזמור לתודה אלא לעשות חשבון נפש מה עלינו לתקן והאמת והשלום אהבו
 
נערך לאחרונה ב:

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אני רק שאלה
למה האמא דיווחה למד"א על תאונה ולא על פיגוע?
רק אחרי פטירת התינוקת זה הפך לפיגוע?
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לא הייתי שם.
סיפור כואב.
אך יש בעיה לקבל סיפור בהסתמך רק על עדות הנהגת בלבד.
יש לה אינטרס מובהק שזה ייחשב כפיגוע, בגלל התקציבים המרובים לנפגעי פעולות איבה, ומטעמי ביטוח, מטעמי האשמה משפחתית ועוד.
אם חוקרי תאונה במקום לא מוצאים סימנים להתנגשות מכוונת, קשה להכריע מה היה שם באמת. ובפרט אם הדיווח הראשוני של האמא באמת היה על תאונה ולא על פיגוע.
גם בתאונה בסטייה בנתיב, יכול לקרות שהרכבים שוב ושוב כמעט מתנגשים, כמו שקורה לשני אנשים ברחוב שפונים ביחד ימינה ושמאלה וכו' כדי לא להתנגש.
יבולע המוות לנצח וכו'.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
לא הייתי שם.
סיפור כואב.
אך יש בעיה לקבל סיפור בהסתמך רק על עדות הנהגת בלבד.
יש לה אינטרס מובהק שזה ייחשב כפיגוע, בגלל התקציבים המרובים לנפגעי פעולות איבה, ומטעמי ביטוח, מטעמי האשמה משפחתית ועוד.
אם חוקרי תאונה במקום לא מוצאים סימנים להתנגשות מכוונת, קשה להכריע מה היה שם באמת. ובפרט אם הדיווח הראשוני של האמא באמת היה על תאונה ולא על פיגוע.
גם בתאונה בסטייה בנתיב, יכול לקרות שהרכבים שוב ושוב כמעט מתנגשים, כמו שקורה לשני אנשים ברחוב שפונים ביחד ימינה ושמאלה וכו' כדי לא להתנגש.
יבולע המוות לנצח וכו'.
לא יודעת אם זו התגובה שצריכה להיכתב פה...
הרי זה לא שעכשיו חוקרי המשטרה יושבים ואומרים "בפרוג כתבו שזה פיגוע, אז זה פיגוע"
ולמה שלא יתנו פה למשפחה את ההזדהות הזו?
הרי הנהג בוודאות היה ערבי מהשטחים- זו עובדה ולא פרשנות,
גם אם השאר פרשנות= בו ניתן למשפחה את התמיכה הזו ואת הצדקת דעתם...
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
היה לי מקרה דומה במשפחה פעמיים- אחד של זריקת אבנים, אח שלי נפצע קל, אך לא מוכר כנפגע טרור- כי זה לא מוכר כפיגוע.
והשני דוד שלי נפגע מערבי שהרביץ לו עם ברזלים- נפצע קשה וגם לא מוכר כנפגע טרור.
למה- ככה!
 

אבאבאבא

משתמש פעיל
פרקי דר' אליעזר פרק לב
"ולמה נקרא שמו ישמעאל, שעתיד הקב״ה לשמוע נאקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים, לפיכך נקרא שמו ישמעאל, שנאמר ישמע אל ויענם"
זה ממש נבואה, בני ישמעאל, בארץ(ולא בארצות מוצאם ששם יחסית התסתדרו), באחרית הימים(שעד אז עיקר הצרות נעשו ע"י בני עשו)
וגם התשובה זועקת,
לצעוק לטטא,אבא תרחם,תשלח לנו משיח,
אמר הרב קוך פעם,
יהודי ששומע צרה ולא מתפלל הוא כופר,
אם היה זקן לידך נופל לא היית עוזר לו לקום?,
שמעת על יהודי בצרה תתפלל ואפיל תפילה קצרה!
 

SHIMIX

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
קרדיט
@לאה 22

Screenshot_20230306-092941.jpg

 

אלעזר פרידמן

משתמש פעיל
ביקשו ממני לשתף אז
‏הנה סיפור מטורף שאתם חייבים לשמוע ולהפיץ בכל מקום: בערב שבת, תינוקת בת שנתיים מהיישוב שילה פתחה את הראש. האמא הסיעה אותה לבית החולים, ולפנות בוקר, בית החולים שחרר אותם הביתה. האמא חזרה הביתה, ובין עפרה לשילה, היא קולטת רכב ערבי דוהר לתוך הנתיב שלה. היא חושבת אולי הוא נרדם אז היא חותכת לנתיב השני, אבל הרכב הערבי רודף אחריה לנתיב שלה! היא חוזרת חזרה לנתיב שלה - והוא דוהר לשלה! זה נגמר בתאונה קשה, והתינוקת בת השנתיים נמצאת עכשיו במצב קשה מאוד בבית החולים, וגם האמא עם חבלות ושברים בכל הגוף. אף אחד לא שמע על זה, אבל לטענת המשפחה מדובר בפיגוע לכל דבר! כשהרכב נעצר בתאונה, האמא מספרת שערבים החלו להתקהל סביבם, למחוא כפיים לשרוק ולצהול, עד שבאו כוחות ההצלה והם ברחו. שתפו את הסיפור הזה. שלא ימתגו אותו כ"תאונה". אסור לשתוק ולהבליג! חובה לחקור את האירוע הזה כפיגוע לאומני לכל דבר!!!
אני רק שאלה:
מה העניין לשתף בפרוג , כאילו אם זה פיגוע אז יאללה , כולנו לחווארה...
 

סטיל יאנג

משתמש מקצוען
לקבל את הדין באהבה - כן
להתחזק באמונה - כן
להגיד תודה על פיגוע???
לא מובן לי
ב"ה שלא מובן לנו.
ה' ישמור אם היינו רואים ומבינים הכל.
זו דרך העולם, אנחנו לא מבינים כלום!!!!!
ומה שנראה לנו שכן- זו אשליה רצינית.
גם הדברים הכי ברורים לנו יכולים להיטשטש יום אחד. (ל"ע)
וכן. אנחנו כנראה צריכים להגיד תודה- לא יודעת אם הגעתי לדרגה הזו, מסתבר שלא. וזה קשה נורא.
(בלי קשר אם זה פיגוע או לא הסיפור מספיק עצוב וילדונת פעוטה שהלכה לעולמה...)
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  53  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה