דרוש מידע אני רוצה לפתוח קרן איפה עדיף קופת העיר או וועד הרבנים (עניני)

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
השאלה היא אם כדאי לפתוח קרן עצמאית או ע"י קופות צדקה
אין לזה כלל קובע.
כל סיפור, כל משפחה / קהילה והיכולות שלה.
יש קרנות שבגיוס עצמאי - לא מגיעים לכלום.
יש קרנות שבגיוס עצמאי - עוקפים בהרבה קרנות של קופות צדקה.

הגורם הכי חשוב להצלחת גיוס - אנשי שטח / שגרירים וכו', אם יש לכם אנשי שטח, לא כ"כ משנה איפה תפתחו.
אם אין לכם אנשי שטח, ברור שקופה מוכרת תסייע להגדיל את היקף התרומות.
 

יצחק77

משתמש מקצוען
אין לזה כלל קובע.
כל סיפור, כל משפחה / קהילה והיכולות שלה.
יש קרנות שבגיוס עצמאי - לא מגיעים לכלום.
יש קרנות שבגיוס עצמאי - עוקפים בהרבה קרנות של קופות צדקה.

הגורם הכי חשוב להצלחת גיוס - אנשי שטח / שגרירים וכו', אם יש לכם אנשי שטח, לא כ"כ משנה איפה תפתחו.
אם אין לכם אנשי שטח, ברור שקופה מוכרת תסייע להגדיל את היקף התרומו
הכל נכון אבל יש עוד נקודה קריטית
גם בוועד הרבנים וגם בקופת העיר הם שולטים על הקרן ובמידה ובהמשך הדרך יצטרכו לדוגמא טיפול רגשי לילד זה חייב
לעבור את האישור שלהם ואני מכיר מקרוב תיקים שזה היה מקומם ולא תמיד ההחלטות היו הגיוניות
ובזה מרכז הצדקה עדיף פשוט כל הכסף מנוהל ע"י המשפחה או הוועד הקהילתי או רב הקהילה שפתח את הקרן ומכיר את המשפחה וע"כ השליטה בידים שלכם כל זה כמובן במידה ויש בקהילה משפחה פייטרים שילחמו להקים קרן גדולה ויפה שעה אחת קודם אם אין לכם אז עדיף בקופות הגדולות כמובן
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
הכל נכון אבל יש עוד נקודה קריטית
גם בוועד הרבנים וגם בקופת העיר הם שולטים על הקרן ובמידה ובהמשך הדרך יצטרכו לדוגמא טיפול רגשי לילד זה חייב
לעבור את האישור שלהם ואני מכיר מקרוב תיקים שזה היה מקומם ולא תמיד ההחלטות היו הגיוניות
ובזה מרכז הצדקה עדיף פשוט כל הכסף מנוהל ע"י המשפחה או הוועד הקהילתי או רב הקהילה שפתח את הקרן ומכיר את המשפחה וע"כ השליטה בידים שלכם כל זה כמובן במידה ויש בקהילה משפחה פייטרים שילחמו להקים קרן גדולה ויפה שעה אחת קודם אם אין לכם אז עדיף בקופות הגדולות כמובן
ולכן הסיבה היא שהאימון דרך הקופות גבוה יותר.
אגב, בקופת העיר שיש הסבר תקין הכל עובר חלק
כאשר הם מריחים "פוילישטיק" הם מתחילים לבדוק.
 

חדוה

משתמש מקצוען
אנחנו פתחנו קרן לפני 12 שנים בקופת העיר אחרי הפטירה של אבי ז"ל
כל האיסוף נעשה לבד עבדנו קשההההה אבל זה היה נח להרבה אנשים לתרום בתשלומים וההסדר היה מול קופת העיר זה גם תרם לאמון האנשים שהכסף תחת בעלות
תכלס אחד האחים שלי עומד מול הקרן ותמיד צריך אישור על כל הוצאת כסף למי ולמה וחשבוניות כמובן
מאד מאד מסודר ומפוקח
לא ידוע לי כמה עמלה לקחו על הדבר הזה
 

יצחק77

משתמש מקצוען
ולכן הסיבה היא שהאימון דרך הקופות גבוה יותר.
אגב, בקופת העיר שיש הסבר תקין הכל עובר חלק
כאשר הם מריחים "פוילישטיק" הם מתחילים לבדוק.
הנסיון שלי הוא אחר ורחוק מהתמונה שאתה מנסה להציג אבל אין לי שום עניין להכנס להתנצחות בנושא הבנתי שיש לכב' קשר לקופת העיר והדבר האחרון שאני רוצה זה לפגוע בקופת החסד הגדולה והחשובה הזאת למרות שלדעתי יש הרבה מה לתקן שם מהפן האנושי, וכן מ"גיוון" והגדלת הצוות המחליט ושוב אינני כותב משמועות אלא מנסיון אישי
 

המעצבת שלך...

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אני(בעלה של המעצבת)
מנהל קרנות כבר 15 שנה דרך קופת העיר
ואני יסביר בקצרה למה דווקא בחרתי בהם--
ראשית ,הציבור מאמין פי כמה וכמה לקופת העיר
וממילא התרומות בהתאם---
שנית,
הכל מתנהל שם בשקיפות מלאה
אין דבר כזה שפתאום לא רואים תרומה
או שתרומה 'נאבדה'...

לגבי העמלות--אין שום עמלות!!
הכל קישקושים של כל מיני אינטרסאנטים למינהים..

לגבי ההתנהלות של הוצאת הכסף-בהחלט קשה להוציא סתם כסף--
רק מול חשבוניות וכו'(מטבע הדברים ארגון שרוצה לעמוד בביקורת עומק-כך צריך להתנהל)
ובסוף בסוף זה אינטרס של האלמנה שמישהו אובייקטיבי ינהל את האירוע!

ואתן דוגמא נוספת
בעניין 'ערבים'
בקופת העיר לא מחפשים תירוצים למה לא לממש את הזכות
משא"כ במקומות אחרים ודו"ק וק"ל..

יתרה מזאת בקרנות שאני מנהל --המגמה היא לממש את הכסף של ה'ערבים' בקניית דירות ליתומים
ופעם אחת היה לי בקופה אחרת--הוציאו לי את הנשמה עם פינצטה במשך למעלה משנה
עד ששיחררו את הכסף של ה'ערבים' לקניית דירה ליתומים....
 
אני(בעלה של המעצבת)
מנהל קרנות כבר 15 שנה דרך קופת העיר
ואני יסביר בקצרה למה דווקא בחרתי בהם--
ראשית ,הציבור מאמין פי כמה וכמה לקופת העיר
וממילא התרומות בהתאם---
שנית,
הכל מתנהל שם בשקיפות מלאה
אין דבר כזה שפתאום לא רואים תרומה
או שתרומה 'נאבדה'...

לגבי העמלות--אין שום עמלות!!
הכל קישקושים של כל מיני אינטרסאנטים למינהים..

לגבי ההתנהלות של הוצאת הכסף-בהחלט קשה להוציא סתם כסף--
רק מול חשבוניות וכו'(מטבע הדברים ארגון שרוצה לעמוד בביקורת עומק-כך צריך להתנהל)
ובסוף בסוף זה אינטרס של האלמנה שמישהו אובייקטיבי ינהל את האירוע!

ואתן דוגמא נוספת
בעניין 'ערבים'
בקופת העיר לא מחפשים תירוצים למה לא לממש את הזכות
משא"כ במקומות אחרים ודו"ק וק"ל..

יתרה מזאת בקרנות שאני מנהל --המגמה היא לממש את הכסף של ה'ערבים' בקניית דירות ליתומים
ופעם אחת היה לי בקופה אחרת--הוציאו לי את הנשמה עם פינצטה במשך למעלה משנה
עד ששיחררו את הכסף של ה'ערבים' לקניית דירה ליתומים....
לא הבנתי יש לך חברה שפותחת קרנות וכדו'
כמה אתה לוקח
יש תוצאות בשטח
 

גימפעל

משתמש מקצוען
הכל נכון אבל יש עוד נקודה קריטית
גם בוועד הרבנים וגם בקופת העיר הם שולטים על הקרן ובמידה ובהמשך הדרך יצטרכו לדוגמא טיפול רגשי לילד זה חייב
לעבור את האישור שלהם ואני מכיר מקרוב תיקים שזה היה מקומם ולא תמיד ההחלטות היו הגיוניות
ובזה מרכז הצדקה עדיף פשוט כל הכסף מנוהל ע"י המשפחה או הוועד הקהילתי או רב הקהילה שפתח את הקרן ומכיר את המשפחה וע"כ השליטה בידים שלכם כל זה כמובן במידה ויש בקהילה משפחה פייטרים שילחמו להקים קרן גדולה ויפה שעה אחת קודם אם אין לכם אז עדיף בקופות הגדולות כמובן
אחרי ניסיון שהיה להם עם כל מיני דודים גיסים ומאכרים שרכבו על גבם הכפוף של האלמנה והיתומים.
 

מור יוסף

משתמש פעיל
השאלה היא אם כדאי לפתוח קרן עצמאית או ע"י קופות צדקה
אם יש לכם יכולת לפתוח את הקרן עצמאית תלכו על זה.
לא כדאי לתת לאנשים אחרים לשלוט על הכסף.
אם אין לכם אפשרות לפתוח לבד, תפתחו במקביל קרן עצמאית שאתם שולטים עליו אבסולוטית, ותדאגו לכך שרוב הכסף יגיע רק לשם, כך תחסכו עוגמת נפש.
 
אם יש לכם יכולת לפתוח את הקרן עצמאית תלכו על זה.
לא כדאי לתת לאנשים אחרים לשלוט על הכסף.
אם אין לכם אפשרות לפתוח לבד, תפתחו במקביל קרן עצמאית שאתם שולטים עליו אבסולוטית, ותדאגו לכך שרוב הכסף יגיע רק לשם, כך תחסכו עוגמת נפש.
מבחינת שליטה אתה צודק השאלה מבחינת כמות הגיוס וההוצאות אתר פירסום וכו' ממשק והכל קבלות שהבנק לא יעשה בעיות וכו'
 

מור יוסף

משתמש פעיל
מבחינת שליטה אתה צודק השאלה מבחינת כמות הגיוס וההוצאות אתר פירסום וכו' ממשק והכל קבלות שהבנק לא יעשה בעיות וכו'
ממשק וקבלות ואתר סליקה זה לא הבעיה.
הבנק לא יעשה בעיות אפשר להסתדר בקלות

השאלה היא רק אם יש לכם יכולת להדפיס עלונים וכו'.
בקיצור, השאלה איזה שירות אתם רוצים מהקופות.
 

מור יוסף

משתמש פעיל
לדעתי, לא כדאי לזלזל במה שכותב בתוך הדברים בעלה של מעצבת העלונים
לגבי ההתנהלות של הוצאת הכסף-בהחלט קשה להוציא סתם כסף--
רק מול חשבוניות וכו'(מטבע הדברים ארגון שרוצה לעמוד בביקורת עומק-כך צריך להתנהל)
ובסוף בסוף זה אינטרס של האלמנה שמישהו אובייקטיבי ינהל את האירוע!
וגם:
אחרי ניסיון שהיה להם עם כל מיני דודים גיסים ומאכרים שרכבו על גבם הכפוף של האלמנה והיתומים.
אם אתם רוצים שליטה נורמלית בריאה ולא חשדנית על כסף שאתם אספתם צריך לפתוח קרן עצמאית.
 
לדעתי, לא כדאי לזלזל במה שכותב בתוך הדברים בעלה של מעצבת העלונים

וגם:

אם אתם רוצים שליטה נורמלית בריאה ולא חשדנית על כסף שאתם אספתם צריך לפתוח קרן עצמאית.
ולכן גם אנשים תורמים עשירית במקרה הטוב
 

יצחק77

משתמש מקצוען
לדעתי, לא כדאי לזלזל במה שכותב בתוך הדברים בעלה של מעצבת העלונים

וגם:

אם אתם רוצים שליטה נורמלית בריאה ולא חשדנית על כסף שאתם אספתם צריך לפתוח קרן עצמאית.
זה נשמע מאד רציני ומשכנע שיש רצינות והכסף לא יוצא בלי פיקוח וטוב שכך
אולם!!! יש גם אבל, לפעמים זה תקוע וכואב ולא תמיד ברגישות הראויה וחבל כמו"כ לא תמיד אפשר לקבל לכל שירות חשבוניות וד"ל
 
זה נשמע מאד רציני ומשכנע שיש רצינות והכסף לא יוצא בלי פיקוח וטוב שכך
אולם!!! יש גם אבל, לפעמים זה תקוע וכואב ולא תמיד ברגישות הראויה וחבל כמו"כ לא תמיד אפשר לקבל לכל שירות חשבוניות וד"ל
איך שייך מקרה ללא חשבונית כי כ"ז זה חוץ מהכסף החודשי שנלקח מהקרן
 

מור יוסף

משתמש פעיל
הכל נכון אבל יש עוד נקודה קריטית
גם בוועד הרבנים וגם בקופת העיר הם שולטים על הקרן ובמידה ובהמשך הדרך יצטרכו לדוגמא טיפול רגשי לילד זה חייב
לעבור את האישור שלהם ואני מכיר מקרוב תיקים שזה היה מקומם ולא תמיד ההחלטות היו הגיוניות
ובזה מרכז הצדקה עדיף פשוט כל הכסף מנוהל ע"י המשפחה או הוועד הקהילתי או רב הקהילה שפתח את הקרן ומכיר את המשפחה וע"כ השליטה בידים שלכם כל זה כמובן במידה ויש בקהילה משפחה פייטרים שילחמו להקים קרן גדולה ויפה שעה אחת קודם אם אין לכם אז עדיף בקופות הגדולות כמובן
במרכז הצדקה עושים גם שירות של עלוני צדקה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה