אני לאבי ואבי לי

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
פרק ד

הוא סגר את דלת הבית, לא לפני שוידא בסקירה מהירה שהחלונות סגורים כראוי. החברותא הקבועה שלו שכב בחדר הפנימי חולה וחלש, ור' שמואל חש לבקרו לאחר סדר שלישי. את המרכבה שלח הביתה, הדרך קצרה ואויר הלילה הקריר יעשה טוב לגופו ולמחשבותיו העגומות. על בנו.

עיניו ניתרו מנקודה סמויה לרעותה ללא סדר, מעידות על חבלי מחשבה כבדים. הקמטים הרפויים במצחו שהלכו והתחזקו, הראו שהרהוריו קשים מנשא.

זוג עיניים נמוך יותר זהר בחשיכה מולו. מבטים הצטלבו. ראייתו של ר' שמואל התחדדה, ואז הרגיש גל חום שוטף את גופו במהירות, הפחד גרם לטיפות זיעה פניניות למלאות את פניו.

כלבו הענק והשחור של הפריץ נעץ טפריו בקרקע הקשה. חרחוריו הגרוניים וזנבו הרוטט לא השאירו מקום לספק. החיה האימתנית הנמיכה את קומתה כהכנה לזינוק.

ר' שמואל נסוג לאחור ברתיעה, ונמלט בקפיצה בחזרה על עקבותיו. הוא שמע את נשיפותיו המאומצות של הכלב מאחוריו, ודימה להרגיש את שיניו החדות משסעות את רגלו.

ריצתו הטרופה הובילה אותו לפרשת דרכים. מימין ומשמאל נפרש הרחוב חשוף למלא אורכו. באנחת יאוש המשיך קדימה – היישר ליער העבות.

קוצים ננעצו בבשרו, ענפים חבטו בראשו, סלעים נגפו ברגליו אבל הוא התמיד להתקדם במהירות על חייו, משתמש בידיו להגן על פניו. עד שהגיע לחומת שן הסלע הגבוהה.

ר' שמואל זינק לעומתה כשהוא מטפס עליה בידיים חשופות ושרוטות. כפות רגליו נאחזו בזיזים בכח. הוא נראה כמו עכביש שחור וענק עולה על הסלע הגדול.

הכלב השחור ייבב מתחתיו. קפץ לכאן ולכאן בנביחות מרוגזות. כשכש בזנבו ונעלם במעבה היער.

נשימותיו השורקניות של ר' שמואל הלכו ושקטו. הוא נפנה לסקור את היער מתחתיו ולשקול את מצבו. מדורת אש קטנה צדה את עיניו. מסביב לה ישבו צעירים מתנועעים ומריעים. ר' שמואל החליק מהסלע בזהירות, ניגש לבדוק את הענין.

חבורת הפוחזים נגלתה לפניו במלא מיאוסה. על גבי האש, עמדו שיפודים עמוסים בבשר נוטף דם. ידיהם לפתו בקבוקי יי"ש כשמדי פעם הערו את תוכנו לגרונם, וקולם הצרוד מפזם יחד שירי הוללות פרועים. פרצי צחוק משולהבים נתווספו לכרה העליזה.


 

ציפה דריפה

משתמש פעיל
גדי תעשה טובה ואל תמתח אותנו ככה!!
איזה סיפור זההההה!!
אני רק מרחמת על ר' שמואל שיגלה שם את בנו (?!- או שאין לי מצב לנחש את ההמשך כמו שכתב נריה מגן על גדינו ישראלינו המפתיע:rolleyes:????)
אז רק זריז בבקשה והפעם-- תפתיע על באמת! (אבל שלא יתלו אותו הפוך על העץ וישרפו את הגזע, כן?)
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען

פרק ה'

"ששי, אולי תשיר לנו את ההמנון של החבר שלך מהכנופיה של השייגעצים? אחרי הכל, אתה ארגנת את המסיבה הלילה."
קולות הצחוק והגרגורים שקטו. כחכוח כבד, ואז נשמע קול גרוני וליחתי מפזם בגסות שיר-עם פולני בעל תוכן תפל. הצחקוקים חזרו.
בשרו של ר' שמואל הנגיד נעשה חידודין, פניו הלבינו ונשימתו נעתקה. הוא זינק קדימה מבין העצים למרכז החבורה. מולו עמד בנו, "ששי", מביט בו בעיניים אדומות ומטומטמות מיין, לבוש כאיכר גוי, שר בגסות כשבידו בקבוק יי"ש הפוך, נוטף את טיפותיו האחרונות והמרות על האדמה.
החבורה נדמה. רק פצפוצי האש ליוו את שירתו של יששכר. ר' שמואל קפא לרגע שנדמה לו כנצח. יששכר לא הפסיק, גם כשזעקה חודרת לבבות ניסרה את חללו של היער העבות.
האב המיוסר זינק כדוב שכול על בנו וגרר אותו משם בכח איתנים. יששכר רק צייץ במחאה באמצעות קללות ויריקות, להתנגד במצבו – לא היה לו כח. ר' שמואל עשה את הדרך חזרה לביתו, כשהדמעות מסמאות את עיניו והכאב מסמא את תחושותיו. הוא לא הרגיש בקוצי היער ובענפיו שחדרו לבשרו והקיזו ממנו דם, לא שמע את צעקותיו של בנו ולא ראה את מבטי השכנים שהביטו בפליאה מבעד לחלונותיהם.
דלתות ביתם נפרצו בבת אחת. שיינדי רצה לקראתם בבהלה כשסימני שאלה מצטיירים בעיניה. כשראתה את יששכר לא נזקקה לתשובות. מראהו אמר הכל. רק אז שחרר ר' שמואל את ידו ויששכר קרס על רצפת השיש המבריקה.
"שוכר'לה שלי, מה נהיה ממך?". שיינדי פכרה את ידיה ויבבה בדמעות. "למה? לא חיסרנו ממך כלום, עשינו לך הכל. איך התדרדרת ככה?"
יששכר ההמום החל להתפכח לאור כל הסובב אותו. הוא קם ופילבל בעיניו.
"נמאס לי ללמוד כל היום. ואני לא צריך אתכם, יש לי את החברים שלי". כשדיבר עלו מפיו אדי אלכוהול. הוא נפנה לכיוון הדלת.
"יששכר", זעק אביו בקול ניחר.
"שוכר'לה, אל תעזוב אותנו, אנחנו דואגים לך", קראה אמו בקול בוכים.
"לא 'כפת לי, ביי".
הדלת נטרקה.
שיינדי חשה בהרגשה מוזרה. פניו המקומטות של בעלה התמזגו עם הנברשת מעליו באופן משונה. הנשימה קשתה עליה. ערפל סמיך טשטש את ראייתה. היא הרגישה מרחפת לשניה קלה, הרצפה התקרבה מולה במהירות.
בום.
חושך.

 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אז ככה אנחנו נראים???:(

וואי
וואי
וואי

עגום,

לגמרי!!!
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איך פספסתי את כל זה, איך?!
אז קודם כל, בל אפרוש חלילה מן הציבור, אז אטפל לעושי מצוה ואקרא גם אני בקול גדול ג"פ וואו כנהוג.

ועתה גדי, ואין ועתה אלא תשובה, נגעת בנקודה רגישה, פתחת פצע פעור, והינך לוחץ עליו בכל הכח. נותר לנו לקוות שזו תהיה לחיצה משחררת ומרפאת, ולא חלילה לחיצה הורסת.
ותעשה לי טובה קטנה, אל תאשים את ההורים, פליזזזזזזזזזז
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
טוב גדי, גם הפעם הצלחת להפתיע אותי. הייתי משוכנע בסיום הקטע הקודם ב'הפוך על הפוך' שכשר' שמואל יופיע הוא יגלה את בנו שוכיל'ה עומד ומקריא להם בעינים דולקות איזה קטע מ'מכתב מאליהו' או לפחות מרצה להם ממשלי רבי נחמן + הסברים. אפילו מסתפק בעמדת תפילין חבדי"ת כלשהי או טופס רישום של לב לאחים. ובכן - או שהמשכת עם תורת המשחקים הלאה או שעצרת בנקודה הראשונה... וע"ע מה שכתבתי ל- יואל ארלנגר בנוגע לשיווי משקלו של מיסטר ג'ון פורבס נאש.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
פרק ו'



שומר הטירה הזקן הגיש לששי את הסידור, פתוח במקום הנכון. ששי סידר את בלוריתו, הצמיד רגליו והחל לקרא בעברית רהוטה:

"יתגדל ויתקדש שמיה רבה..."

הקהל שנכח מאחוריו זע באי נוחות. רחש שקט עבר ביניהם, והושתק ע"י אחדים מהם רק מתוך כבוד לנפטר – לא לבנו.

שמערל הנפח שעמד בקצה הקהל, טפח על כתיפו של געציל האופה והרים לאויר עננת קמח לבן.

"על זה אני אומר 'הרצחת וגם ירשת?', הפושטק הזה קבר את שני ההורים שלו באדישות ועכשו הוא ישב על מצבור זהב".

געציל תקע זוג עיניים תמהות בידידו. "שמא מחמת הרעש ששוכן תדיר בנפחייתך לא שמעת את השמועות? חוץ מאי אלו אלפי דולארים שהוריש לבנו, תרם ר' שמואל הנגיד את כל הונו לגבאי הצדקה של העיירה. ולא רק זה, אלא אסר על בנו להיכנס בשערי הארמון, חוץ מיום היארצייט".

הנפח השפיל מבט על ידיו השריריות והמשורגות, ורק אמר: "הוםםם".

הלוויה הסתיימה.

ראשי הקהל וגבאי הצדקה הזדרזו ליטול את חלקם השמן בצוואה. ששי, לעומת זאת, דילג על גדר בית הקברות הסמוך ליער כשהוא ממשש את כיסו ונעלם בתוכו.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
פרק ז'

שנה לאחר מכן.

רגליו המאומצות החלו להיתפס מכאב. נשיפותיו נעשו קולניות וריאותיו בערו מחוסר חמצן. הוא רץ על חייו.
משמאל ראה בקתה נטושה, הוא העיף מבט לאחור וזינק פנימה. שם קרס על הרצפה מלאת הלכלוך וכבש את פניו בברכיו כדי להסוות את נשימותיו הקטועות.
ליבו חדל מלפעום כששמע את צעדי המתקרבים. הם הגיעו מכל הצדדים. ארבע כנופיות שונות. הוא נלכד, מכותר בידי אוייביו.
אחד החלונות התנפץ לרסיסים.
"ששייייייייייי, אנחנו יודעים שאתה בפנים".
החלון שמעליו התנפץ גם הוא וזרע את ראשו בשברים חדים. הוא ניסה להגן על עצמו בשתי ידיים, אך לא הספיק. מבין אצבעותיו זב נוזל אדום כהה. חמים.
"צא החוצה או שנחסל אותך שם".
לבנה ענקית טסה מבעד לפירצה ופגעה באחת התומכות. קורות החלו לקרוס.
דלת הבקתה נפתחה וששי יצא משם. יחף ועטוי סחבות.
מולו עמדו ערב רב של עבריינים חמושים בנשק קר ומאולתר. בריון מגודל התקרב לששי בצעדים כבדים. הוא אחז בידו הימנית אלת מתכת, והקפיץ את ראשה העבה על ידו השמאלית בתנועות קצובות.
"הרבה מאד אנשים כועסים עליך, ששי".
שתיקה.
"קיבלת הרבה מאד כסף. אנחנו לא ועדת הצדקה של העיירה, אצלנו צריכים להחזיר את ההלוואות."
פרצי צחוק גסים נשמעו אי שם מאחוריו.
"אם הכסף של אבא נגמר ואין לך מאיפה להחזיר, אז גם החיים שלך נגמרו". הוא טפח את האלה על כף ידו בכח עד שזו השמיעה צליל עמום.
ששי התכווץ בתוך עצמו, מבטו מושפל וידיו רועדות.
הבריון המשיך במתינות. "אבל שמענו שאבא הרשה לך להיכנס לארמון ביום השנה שלו, שזה היום. אז אולי יש לנו סיכוי קטנטן לראות את הכסף שלנו בחזרה. החלטנו שניתן לך צ'אנס נוסף, ניקח אותך לארמון, אם תמצא שם כסף – תמשיך לחיות, ואם לא, שם תהיה קבורתך". הוא הסתובב לאחור, "מה אתם אומרים?"
תרועותיהם של הפושעים נדמו בעיני ששי לחיבוק התליין.
לאחר מספר דקות, קהל רב התאסף בשערי הטירה. השומר הקשיש התקרב לאיטו כששקשוק המפתחות נשמע לו כמו מנגינה מעולם אחר. הצליל של לחזור הבייתה.
השערים נפתחו בחריקה רמה וששי נדחף פנימה בגסות, מושלך על השביל.
הוא התרומם והחל ללכת לכיוון הבית. ביתו שלו. הבוסתן נגלה לפניו במלא מערומיו. עצי הפרי, השפילו את ענפיהם החפים מפירות ועלים כלפי מטה, כחסרי אונים. קוצי ההזנחה השתלטו על הצמחים הצבעוניים, העדינים. הצבע הירוק והחי, התחלף בצבע חום. מת.
ידיו הרועדות דחפו ביראה את הדלתות הכבדות. הוא מצא את עצמו בתוך בית ריק ומאובק. הרהיטים נלקחו בידי גבאי הצדקה עד האחרון שבהם. היעדרם של ספריית העץ המגולף הענקית ונברשת הזהב המעוטרת, עוררו בו כאב עמוק. לא נותר כלום מלבד קירות חשופים ומלוכלכים.
עיניו בלעו בשקיקה את מראה הבית הישן, וגלי זכרונות ישנים החלו להציף רגשות עצב עדינים ממעמקי נפשו.
הוא ראה בעיני רוחו את אמו האוהבת פורשת שתי ידיים לעומתו. קירות ליבו החלו להיסדק.
רגליו הוליכו אותו לגרם המדרגות ההרוס. הוא פסע באיטיות, חוזר בזמן לאחור. הנה הוא ילד תמים וקטן, מדלג את המדרגות בזוגות, ואז נופל כלפי מטה, אמו זועקת ללא קול ומניחה את ידה על פיה, אביו תופס אותו בחיבוק איתן ואמו מחייכת לרווחה.
הוא הגיע לקומה השניה. רוצה לעצור, להפסיק את מסע הנוסטלגיה שפותח פצעים מוגלדים. אבל רגליו הולכות מאליהן.
ששי מגיע לחדר של אביו ועיניו נפקחות בתימהון. השולחן העתיק והכסא הישן מונחים במקומם. ספרי לימוד פתוחים נערמו זה על זה, כאילו רק עתה הפסיק אביו ללמוד בהם. בחדר הזה לא נגע איש.
ששי נכנס בזהירות, מרגיש כמו שמפריע את לימודו של אביו. בקצה השולחן מונח מכתב, עליו כתוב, "לשוכר בני היקר".
יששכר פותח את המכתב בעדינות ועיניו רצו על כתב ידו של אבא.

שוכר'לה בני היקר,
אני כותב לך מתוך ידיעה מה יהיה סופך באחריתך. את כספי ירושתך בזבזת על מסיבות והוללות. המשכת ללוות כסף מחברים מפוקפקים למען ספק את תאוותיך. התדרדרת מדחי אל דחי. משופע בכל טוב יצאת מן הבית הזה, וכעת הנך שב אליו בעירום וחוסר כל.
בני, הנני אביך האוהבך יותר מכולם. במצבך, אין לי עצה אחרת לומר לך מלבד זאת – התוודה על חטאיך לפני בוראך, וטול את נפשך!
שמע לי, בני, היפרד מהעולם הזה שהשביע אותך מרורות ללא דרך חזרה. ברור לך מיתה יפה ואל תיפול להירצח בידי הערלים. חבל התליה מוכן עבורך בחדר הסמוך.
ממני אביך אוהבך,
שמואל.

למכתב היה מצורף סדר הוידוי.
דמעות רותחות זלגו מעיניו של יששכר. דמעות שהצטברו להן במשך השנים ורק חיכו לסדק קטן שיתן להן לפרוץ. הסדק נפער וליבו נשפך החוצה בדמעות של אובדן וחידלון.
יששכר הביט מעבר לחלון באספסוף החמוש וצמא הדם שמחכה לצאתו. הוא קיבל את ההחלטה. הוא סב על עקביו ונכנס לחדר הסמוך.

 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
סוף עצוב

הכתיבה הטובה סוחפת, קשה לעצור באמצע הקריאה, יש איזשהו קצב מהיר בסיפור שגורם לקורא לקרוא אותו במהירות עד לסוף -
העצוב, כפי שכתבתי
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אמרת מגיד מדובנא, אמרת משל ונמשל!

את המשל פירטת בכשרון רב והוספת עוד כהנה וכהנה, ועכשיו לנמשל באותה צורה...

כולנו ממתינים!
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מה הענינים;n5103445:
סוף עצוב

הכתיבה הטובה סוחפת, קשה לעצור באמצע הקריאה, יש איזשהו קצב מהיר בסיפור שגורם לקורא לקרוא אותו במהירות עד לסוף -
העצוב, כפי שכתבתי

חכו, יש עוד פרק סיום. נראה לך שהמגיד מדובנא יסיים את הסיפור עם מסר עצוב?
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
הסיפור מוכר {לי הכל אופן}
אבל הכתיבה משובחת ויפיפיה.....
למרות שאני יודעת מה יהיה הסוף
אני מחכה במתח
עלה והצלח
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תרשו לי לנחש שאחר שהוא התוודה הוא מצא בחדר השני מכתב אחר בו אביו מקבל אותו חזרה, ומעניק לו הון עצום וכל טוב, כי קשה לי לדמיין את רבי שמואל הנגיד מורה לבנו להתאבד, חברה, זה לא סתם בן אדם,זה רבי שמואל הנגיד...
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
מכיר הרבה משלים של המגיד מדובנא, את זה פספסתי. לא נורא. העברת את זה מעולה...
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י מטאלי;n5104464:
תרשו לי לנחש שאחר שהוא התוודה הוא מצא בחדר השני מכתב אחר בו אביו מקבל אותו חזרה, ומעניק לו הון עצום וכל טוב, כי קשה לי לדמיין את רבי שמואל הנגיד מורה לבנו להתאבד, חברה, זה לא סתם בן אדם,זה רבי שמואל הנגיד...

הבנתי את זה ברגע שגדי עצר לנו בכניסה לחדר...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
פרק סיום

החדר היה אולם ענק ושומם ללא חלונות, פרט לכסא שעמד במרכזו ומעליו השתלשל חבל תליה.
יששכר צעד באיטיות לעבר הגרדום שהכין לו אביו בעיניים בוהות. הוא ראה את הסוף והתכונן אליו. תמונות חייו רצו מולו כמו בסרט נע. הילדות התמימה והמאושרת לעומת הנערות המוכתמת ומלאת יסורי מצפון.
הוא עלה על הכסא ברגליים רועדות. מביט מבעד לכריכת החבל שתיכף תעטוף את צוארו. תפאורת החדר נעשתה חיוורת, רק חבל התליה עמד מולו חד וסופי.
אגרופו היכה על ליבו בעוצמה. "חטאתייייייייייי".
האגרוף היכה שוב יותר חזק. "עויתיייייייי".
הדמעות נבעו בחופשיות בשני זרמים. "פשעתיייייייייייי".
עומד בחדר לבדו בתוך הטירה השוממה, רגע לפני מותו, המילים פרצו להן מקרבו בעצמן. מילים קשות, המונות את כל עוונותיו בפרוטרוט. מילים כואבות, הזועקות למחילה וסליחה. מילים כנות, המביעות חרטה לשעבר וקבלה לעתיד. מילים של וידוי.
הוא ליפף ביד יציבה את החבל על גרונו ופסע אל מותו.
גופו נחת למטה בכח. החבל התהדק במהירות.
עיניו נעצמו.
בום!!!
יששכר פקח את עיניו לאט לאט. הוא שכב על הרצפה חבול בראשו. מבטו נדד למעלה, לכיוון התקרה. חור נפער במקום בו היה קשור קודם החבל. רופף במכוון.
מכתב נפל מהחור סמוך ליששכר ההמום. הוא התיישב בזריזות ופתח את המכתב בלהיטות כשהחבל עדיין סביבו.

ליששכר בני האהוב
ברגעים אלה ממש, מסרת את נפשך בכדי לחזור בתשובה. סר עוונך וחטאתך תכופר.
כעת, כשבטוח אני שתיטיב דרכיך ותנהג בטוב ובחוכמה, שמח אני לבשר לך – כי הממון שפיזרתי לצדקה הינו החלק המזערי מכל רכושי. את החלק הארי המרתי ליהלומים וטמנתי מתחת לרצפת החדר עליה אתה שוכב.
אשריך בני, שזכית להגיע לתשובה אמיתית, אני גאה בך.
ממני אביך האוהבך לנצח
שמואל

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה