שיתוף - לביקורת אניצים של זהב

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לפעמים הייתה מנסה לכחש לעצמה, להפוך את התפאורה סביבה, לצבוע את הקירות בזהב של ילדותה, לשזור תכשיטים מהאניצים שדבקו בשערותיה.
לפעמים הייתה אוחזת במטאטא העשוי מחלקיקים של רצפת המתבן שלהם, ומדמה שהוא מרקד מעצמו, מטאטא - לשווא - את המשטח המאובק שתחת רגליה.
אבל הקש שב וחזר אל מתחת לרגליה. והקש שב ונאחז בשערותיה. והקש שב ודקר את לבה.
את הכול נתנה. את הכול ידעה שתיתן בשמחה. את העושר תמורת האושר, את השררה תמורת התורה, את הנחת החומרית תמורת הנחת הרוחנית.
אבל כשהרוח נותרה לרחף מחוץ למחסן התבן שלהם, וכשהוא - עיניו טובות וצנועות כתמיד, אך עיקשות עדיין - נותר ברעיית הצאן - גם הקש החל להפריע לה.
חשבה שהיא מסוגלת, גילתה שאולי אין בה הסגולה. חשבה שהיא יכולה, גילתה שאולי כבר אין בה הכלה.
וההבטחה שלו, לתכשיט שנראה כעת רחוק כל-כך מעולמה כרחוק ירושלים מבניינה, רק חיממה מעט את לבה הקפוא באסם הקר. מה לה תכשיטים, כשהיא אפילו מתביישת להיראות בציבור, לאחר שנישאה למי שנישאה והוא עדיין כאן לצדה, בדרגתו הראשונית.
***
ולילה אחד, קפוא וסוער יותר מכל אלה שקדמו לו, נשמעה הדפיקה בדלת. והאיש אפור הפנים, שבין קמטיו זרח אור בלתי הגיוני, ביקש בתחנונים מעט תבן בשביל אשתו היולדת, והיא מיהרה לאסוף בעבורו קש אל תוך שק, ועדיין לא קלטה, עדיין לא הבינה.

"ראית," הוא אמר לה לאחר היעלמו של האיש אל אבחות הברקים שבחוץ, "ראית את האיש הזה?" ועיניו נצצו בחשכת המתבן. "אפילו תבן אין לו... ראית כמה אנו עשירים?"
הקש דקר בשערותיה, אבל לבה הצטמרר פתאום, ואז התחמם באחת, כאילו מדורה דלקה בתבן שבביתם הדל.
והיא שוב נזכרה, ושוב ידעה בידיעה שלמה, שיבוא יום וגם התורה תחמם אותה, תחמם אותו. אדם שכזה, שיודע להכיר טובה מתוך החושך ותחתית השחת, ידע גם להכיר באמיתת בוראו, ידע ללכת לאורו, וללמוד את תורתו.
היא שלפה אניץ קש יקר ערך אחד מראשה, ושוב הייתה נכונה לחכות. לחכות לאור.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יפהפה ונוגע!

והיא שוב נזכרה, ושוב ידעה בידיעה שלמה, שיבוא יום וגם התורה תחמם אותה, תחמם אותו. אדם שכזה, שיודע להכיר טובה מתוך החושך ותחתית השחת, ידע גם להכיר באמיתת בוראו, ידע ללכת לאורו, וללמוד את תורתו.
יש לזה מקור?
כלומר, כמו שאמרו כאן לפני, גם אני תמיד הכרתי את זה מזווית שונה...
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יש לזה מקור?
כלומר, כמו שאמרו כאן לפני, גם אני תמיד הכרתי את זה מזווית שונה...
זו שאלה טובה.
באמת רציתי לכתוב בהודעה הפותחת שבחלק מתיאורי הרגשות התבססתי קצת על היגיון שלי עצמי...
בכל אופן, אני זוכרת ששמעתי פעם שיעור על רבי עקיבא ואשתו, ותואר בו איך למעשה רבי עקיבא לא התחיל ללמוד תורה מיד לאחר שהם נישאו, אף שזה היה ההסכם שלהם, ועברו עוד כמה שנים ועוד כמה שכנועים עד שהתחיל ללמוד את האותיות עם בנו (עם בנו! זה כבר אומר שעברו לפחות ארבע שנים מאז שהם נישאו).
ומכאן הדרך למחשבה על רגשותיה של אשת רבי עקיבא, שמן הסתם נעו בין אכזבה לבין תקווה, הייתה יחסית קצרה... (כתבתי עוד סיפורים עליהם, שגם ממחישים את הרעיון הזה).
בכל אופן, אם יש למישהו מקור מדויק יותר לפרשנות הזו - אשמח לקבל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה