שיתוף אנטונינוס פיוס ורבינו הקדוש

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
עמוד קומיקס , מתוך סדרה על רבי יהודה הנשיא , "רבינו הקדוש".
ידועה ידידותו עם אנטונינוס קיסר, ובגמרא יש הרבה סיפורים על כך.
אחד מהם, שאנטונינוס היה בא במנהרה לביתו של רבי ללמוד איתו...

אז חיפשתי מיהו אותו אנטונינוס, ואיך הוא היה נראה.
אם לסמוך על ויקיפדיה, מדובר בקיסר המכונה אנטונינוס פיוס,
והנה איך שהוא נראה :
Antoninus_Pius_Glyptothek_Munich_337_cropped (1).jpg

אז זו הייתה ההשראה לקומיקס ....
מה אומרים ?

47.jpg
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai

מ. אברהמוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
החיית את הדמות שלו בצורה מאוד מוחשית ויפה!
וגם - אהבתי את הפריים ממבט מטה, הוא ממש מוצלח בעיני,
בכלל מאוד קשה לאייר גדולי ישראל בלי שרואים את הפנים אבל באופן שירגיש טבעי לקורא.
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מיוחד במינו.
חבל שלא שאלת אותי קודם...
הסבירות שה'אנטונינוס' הוא אנטונינוס פיוס שואפת לאפס, הסבירות הגבוהה ביותר היא שהוא אנטונינוס מרקוס אורליוס, יורשו של פיוס, והשני בשושלת האנטונינית...
לא נורא, העיקר הכוונה... [יכול להיות שהם די דומים, למרות שהוא לא היה בנו].
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
ההפיכה של אנטונינוס הזה למישהו חי... וואו. והצבעים, והאווירה. ממש נכנסתי לזה
תודה רבה.
באמת יש קטע כזה כשלוקחים פסל והופכים אותו לציור/תמונה
שזה נראה פתאום הרבה יותר חי. נראה לי בגלל העיניים.
החיית את הדמות שלו בצורה מאוד מוחשית ויפה!
וגם - אהבתי את הפריים ממבט מטה, הוא ממש מוצלח בעיני,
בכלל מאוד קשה לאייר גדולי ישראל בלי שרואים את הפנים אבל באופן שירגיש טבעי לקורא.
תודה רבה.
באמת אחד האתגרים הקשים, במיוחד שזה קומיקס.
חבל שלא שאלת אותי קודם...
הסבירות שה'אנטונינוס' הוא אנטונינוס פיוס שואפת לאפס, הסבירות הגבוהה ביותר היא שהוא אנטונינוס מרקוס אורליוס, יורשו של פיוס, והשני בשושלת האנטונינית...
לא נורא, העיקר הכוונה... [יכול להיות שהם די דומים, למרות שהוא לא היה בנו].
מאיפה לך ?
ממה שעיינתי בויקיפדיה, הדיעות חלוקות,
אמנם הסבירות הגבוהה יותר היא אנטונינוס פיוס.
החוקרים חלוקים ביניהם באשר לזיהויו של "אנטונינוס" מכיון שכל הקיסרים בימי חייו של רבי נשאו את השם אנטונינוס. אך כיון שרבי יהודה חי בין השנים 120-190 לספירה מסתבר כי מדובר באנטונינוס פיוס[דרוש מקור], שאכן חי באותן שנים וכן שמו זהה לדמות "אנטונינוס" מהגמרא, (כלומר שלא היה לו שם נוסף.) מאשר ספטימיוס סוורוס או קרקלה שלכאורה חיו בשנים מאוחרות יותר. אך יש הגורסים מתוך מגמה שהוגדרה על ידי החוקרים כ"אפולוגטית"[20], כי מדובר במרקוס אורליוס הקיסר, אשר ביקר באזור פעמיים, ואולי אף נפגש עם ההנהגה היהודית. מרקוס אורליוס נודע באופיו הפילוסופי, הסובלני, ההגותי, מה שמתאים לזיקה לאנטונינוס של הגמרא אולם גם יש ידיעות[21] על הבעת דעות שליליות ביותר מצידו כלפי היהודים. חוקרים אחרים נוטים ליחס את השם אנטונינוס לאנטונינוס פיוס, ספטימיוס סוורוס, שנודעו ביחסם ההוגן ליהודים. קשה לפסוק בין ההנחות והזיהויים, שייתכן ואולי אין הכוונה לקיסר רומי, אלא לפקיד רומי גבוה, נציב, או גורם בכיר אחר.
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מאיפה לך ?
ממה שעיינתי בויקיפדיה, הדיעות חלוקות,
אמנם הסבירות הגבוהה יותר היא אנטונינוס פיוס.
החוקרים חלוקים ביניהם באשר לזיהויו של "אנטונינוס" מכיון שכל הקיסרים בימי חייו של רבי נשאו את השם אנטונינוס. אך כיון שרבי יהודה חי בין השנים 120-190 לספירה מסתבר כי מדובר באנטונינוס פיוס[דרוש מקור], שאכן חי באותן שנים וכן שמו זהה לדמות "אנטונינוס" מהגמרא, (כלומר שלא היה לו שם נוסף.) מאשר ספטימיוס סוורוס או קרקלה שלכאורה חיו בשנים מאוחרות יותר. אך יש הגורסים מתוך מגמה שהוגדרה על ידי החוקרים כ"אפולוגטית"[20], כי מדובר במרקוס אורליוס הקיסר, אשר ביקר באזור פעמיים, ואולי אף נפגש עם ההנהגה היהודית. מרקוס אורליוס נודע באופיו הפילוסופי, הסובלני, ההגותי, מה שמתאים לזיקה לאנטונינוס של הגמרא אולם גם יש ידיעות[21] על הבעת דעות שליליות ביותר מצידו כלפי היהודים. חוקרים אחרים נוטים ליחס את השם אנטונינוס לאנטונינוס פיוס, ספטימיוס סוורוס, שנודעו ביחסם ההוגן ליהודים. קשה לפסוק בין ההנחות והזיהויים, שייתכן ואולי אין הכוונה לקיסר רומי, אלא לפקיד רומי גבוה, נציב, או גורם בכיר אחר.
אני לא יודע על מה הסתמכו עורכי ויקיפדיה, אבל לפי הידוע לי הדעה הארכאית היא שהוא אנטונינוס פיוס, בהתבסס בעיקר על כך ששמו הראשון היה אנטונינוס.
אמנם המחקרים העדכניים יותר, המבוססים יותר על בקיאות נרחבת במקורות חז"ל [בקיאות שלא קיימת לכל חוקר, כמובן], ובהתחשבות במחקר עדכני יותר על שנות חייו של רבי יהודה הנשיא [נושא מורכב לכשעצמו, התלוי במחלוקות החוקרים לגבי מיקומו של מרד ביתר על ציר הזמן, ולא רק], נוטים יותר לגרוס שאנטונינוס הוא מרקוס אורליוס.
בנוגע לעמדותיו לגבי היהודים, אין מידע ישיר ממרקוס אורליוס על יחסו ליהודים, כמו מנשר, חוקים וכדומה, מתבססים רק על מידע עקיף שאינו ברור לחלוטין, וגם הוא מתבטא רק בדעות ולא במעשים, מה שאין כן אצל פיוס, שיש ממנו, ככל הידוע לי [לא מצאתי כעת בויקיפדיה, עיי"ש] התבטאויות רשמיות העוינות ליהודים, כולל חוקים עוינים, אם כי פחות מקודמו אדריאנוס הידוע לשמצה, אבל להיות 'יותר טוב מאדריאנוס', זה עדיין רחוק מלהיות 'טוב'.
אם בציטוטים מויקיפדיה עסקינן, אז הנה [מערכו של אנטונינוס פיוס]: ייתכן שאנטונינוס פיוס הוא הדמות "אנטונינוס" המופיע בגמרא כקיסר שהיה מיודד עם רבי יהודה הנשיא, אם כי זמנו של האחרון מאוחר ברובו מזה של אנטונינוס.

זהו, מפסיקים לריב...

בכל מקרה הציורים מיוחדים, והחייאת הדמויות כמו גם החייאת האוירה - מעולים!!!
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
אני לא יודע על מה הסתמכו עורכי ויקיפדיה, אבל לפי הידוע לי הדעה הארכאית היא שהוא אנטונינוס פיוס, בהתבסס בעיקר על כך ששמו הראשון היה אנטונינוס.
אמנם המחקרים העדכניים יותר, המבוססים יותר על בקיאות נרחבת במקורות חז"ל [בקיאות שלא קיימת לכל חוקר, כמובן], ובהתחשבות במחקר עדכני יותר על שנות חייו של רבי יהודה הנשיא [נושא מורכב לכשעצמו, התלוי במחלוקות החוקרים לגבי מיקומו של מרד ביתר על ציר הזמן, ולא רק], נוטים יותר לגרוס שאנטונינוס הוא מרקוס אורליוס.
בנוגע לעמדותיו לגבי היהודים, אין מידע ישיר ממרקוס אורליוס על יחסו ליהודים, כמו מנשר, חוקים וכדומה, מתבססים רק על מידע עקיף שאינו ברור לחלוטין, וגם הוא מתבטא רק בדעות ולא במעשים, מה שאין כן אצל פיוס, שיש ממנו, ככל הידוע לי [לא מצאתי כעת בויקיפדיה, עיי"ש] התבטאויות רשמיות העוינות ליהודים, כולל חוקים עוינים, אם כי פחות מקודמו אדריאנוס הידוע לשמצה, אבל להיות 'יותר טוב מאדריאנוס', זה עדיין רחוק מלהיות 'טוב'.
אם בציטוטים מויקיפדיה עסקינן, אז הנה [מערכו של אנטונינוס פיוס]: ייתכן שאנטונינוס פיוס הוא הדמות "אנטונינוס" המופיע בגמרא כקיסר שהיה מיודד עם רבי יהודה הנשיא, אם כי זמנו של האחרון מאוחר ברובו מזה של אנטונינוס.

זהו, מפסיקים לריב...

בכל מקרה הציורים מיוחדים, והחייאת הדמויות כמו גם החייאת האוירה - מעולים!!!
אין עליך ....
אבל הייתי שמח לראות מקורות , לא כי אני לא מסכים,
רק זה באמת מעניין אותי.:geek:
זהו, מפסיקים לריב...
די, אתה הורס את כל הכיף ...
בכל מקרה הציורים מיוחדים, והחייאת הדמויות כמו גם החייאת האוירה - מעולים!!!
תודה !!!
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
יפה מאוד
הייתי אומר לעשות
גם את ארמונו של אנטוניויס הזה
בסגנון עתיק קשתות עמודים רחבים
זה איור ממחיש ומדויק של ארמון בסגנון רומי [יש כל כך הרבה אופציות ל'סגנון עתיק', מתפרס על פני אלפי שנים, ולכל רחבי הגלובוס...].
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אבל הייתי שמח לראות מקורות
המקור העיקרי הוא מאמר שקראתי בעבר בגליון קולמוס, אנסה לבדוק אם יש לי אותו, אולי אוכל לשלוח לך צילום.
מלבד זאת במשך השנים קראתי על זה כמה מחקרים פה ושם.
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
זה איור ממחיש ומדויק של ארמון בסגנון רומי [יש כל כך הרבה אופציות ל'סגנון עתיק', מתפרס על פני אלפי שנים, ולכל רחבי הגלובוס...].
תודה
המקור העיקרי הוא מאמר שקראתי בעבר בגליון קולמוס, אנסה לבדוק אם יש לי אותו, אולי אוכל לשלוח לך צילום.
מלבד זאת במשך השנים קראתי על זה כמה מחקרים פה ושם.
איך לא ... ;)
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
אני חושב שהמקוריות שלך פורצת גבולות. לא ראיתי החייאה של פסלון עתיק, בטח לא ברמה כמו זאת.
un chapeau

אגב, טוב שלא ציירת איך אנטונינוס הרג את העבד שליווה אותו אחרי שהגיע. הוא נראה כזה עדין בציור :)
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
אני חושב שהמקוריות שלך פורצת גבולות. לא ראיתי החייאה של פסלון עתיק, בטח לא ברמה כמו זאת.
un chapeau
תודה רבה , אלמוג !
סחטיין על הצרפתית ;)
אגב, טוב שלא ציירת איך אנטונינוס הרג את העבד שליווה אותו אחרי שהגיע. הוא נראה כזה עדין בציור :)
כן, בתסריט כתבו לי :
"לצייר שהוא מגיע בלי העבד" ...
אבל לא חייב להיות שהוא דקר/חנק/שרף אותו,
אולי הוא פשוט הציע לו כוס מים באלגנטיות, עם איזשהו "תוספת" בפנים ...

האמת זה מהקטעים שקשה להבין בגמרא.
 

שמש מרפא

משתמש צעיר
אני לא יודע על מה הסתמכו עורכי ויקיפדיה, אבל לפי הידוע לי הדעה הארכאית היא שהוא אנטונינוס פיוס, בהתבסס בעיקר על כך ששמו הראשון היה אנטונינוס.
אמנם המחקרים העדכניים יותר, המבוססים יותר על בקיאות נרחבת במקורות חז"ל [בקיאות שלא קיימת לכל חוקר, כמובן], ובהתחשבות במחקר עדכני יותר על שנות חייו של רבי יהודה הנשיא [נושא מורכב לכשעצמו, התלוי במחלוקות החוקרים לגבי מיקומו של מרד ביתר על ציר הזמן, ולא רק], נוטים יותר לגרוס שאנטונינוס הוא מרקוס אורליוס.
בנוגע לעמדותיו לגבי היהודים, אין מידע ישיר ממרקוס אורליוס על יחסו ליהודים, כמו מנשר, חוקים וכדומה, מתבססים רק על מידע עקיף שאינו ברור לחלוטין, וגם הוא מתבטא רק בדעות ולא במעשים, מה שאין כן אצל פיוס, שיש ממנו, ככל הידוע לי [לא מצאתי כעת בויקיפדיה, עיי"ש] התבטאויות רשמיות העוינות ליהודים, כולל חוקים עוינים, אם כי פחות מקודמו אדריאנוס הידוע לשמצה, אבל להיות 'יותר טוב מאדריאנוס', זה עדיין רחוק מלהיות 'טוב'.
אם בציטוטים מויקיפדיה עסקינן, אז הנה [מערכו של אנטונינוס פיוס]: ייתכן שאנטונינוס פיוס הוא הדמות "אנטונינוס" המופיע בגמרא כקיסר שהיה מיודד עם רבי יהודה הנשיא, אם כי זמנו של האחרון מאוחר ברובו מזה של אנטונינוס.
הבעיה היא שלא ייתכן שפיוס נולד באותה שנה של רבי. בכל אופן, יש הרבה זיהויים, הנפוץ ביותר אצל החוקרים שמדובר בקרקלה, אבל זה כנראה לא נכון, שכן הוא היה אדם מאוס ושפל.
אבל הייתי שמח לראות מקורות

הוא מוכיח שם באופן די משכנע שמדובר במרכוס אורליוס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה