אם מותר לשאול, אז, כמה סופרות או סופרת אחת?

נעמה, תמר נון, אלישבע שיין וח.רוזנברג - זו אותה אחת. נכון?
(ונראה לי שגם אותה מעמדת...)

אם שאלתי אינה במקומה, כתבו לי ואמחק אותה מיד.

אך אם אני צודק, יש לי שאלה בעניין.

תודה ושבוע טוב!
 

מוטיבציה

משתמש צעיר
נראה שכן.
וכנראה נח לה לכתוב בשמות שונים לכל עיתון.
(אם ניחשתי נכון את השאלה).
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושבת שפיצול האישיות התחיל על רקע מחויבות לכתוב בעיתון מסוים, ומכאן ואילך הכל היסטוריה ידועה לכול.
 
אם כך, שאלתי היא כזו.
האם רק אני מבחין בהבדלים בסגנונות הכתיבה משם לשם, או שגם אתם רואים את זה.
וממילא עולה השאלה, מה הגורם לכך? רוח העיתון שלמענו היא כותבת? שינויי העורך/ת?
 

בת יהודה

משתמש פעיל
כן, על כל מה שכתבת.
לעיתון 'משפחה' (למשל), לעומת עיתון 'המודיע' (למשל), יש כללים שונים לגמרי בכל מיני נושאים. נאמר בקטן שהמודיע שמרני לעומת משפחה. וד"ל. ולכן השינויים ששמת לב אליהם.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י בת יהודה;1938949:
כן, על כל מה שכתבת.
לעיתון 'משפחה' (למשל), לעומת עיתון 'המודיע' (למשל), יש כללים שונים לגמרי בכל מיני נושאים. נאמר בקטן שהמודיע שמרני לעומת משפחה. וד"ל. ולכן השינויים ששמת לב אליהם.

ברור שמערכת שומרת לעצמה זכות על סגנון כתיבה ורמה. וזה היחודיות שלה.
בנוסף ראיתי ששם של סופר/ת משפיע על הכתיבה עצמה.
 
נכתב ע"י בפונטציאל;1938981:
ברור שמערכת שומרת לעצמה זכות על סגנון כתיבה ורמה. וזה היחודיות שלה.
בנוסף ראיתי ששם של סופר/ת משפיע על הכתיבה עצמה.

אבל אם כולם יודעים שזה אותו אחד, מה יועיל שינוי השם?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י אורי ש;1939379:
אבל אם כולם יודעים שזה אותו אחד, מה יועיל שינוי השם?

אם כולם היו יודעים אז באמת אין טעם, אבל זה לא כך.
למשל השם נעמה לקח המון זמן עד שכולם ידעו
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני לא הרגשתי שהסגנון שונה
ישר אמרתי שזו סופרת כמו חוה רוזנברג
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
כאחת שכותבת במספר שמות עט ובמספר עיתונים, אני מקבלת לעיתים ד"שים שמזהים את הסגנון שלי.
אני רק מהנהת וחושבת בפנים אם יודעים לזהות שהגבר ההוא שכתב את כתבת האקטואליה זה אותה אחת שכתבה את הסיפור במוסף הנשים, או את כתבת המידע בעיתון הילדים...
לדעתי, בנישת הסיפורת הכתיבה שלי מזוהה מאד חזק, אף אם היא תיכתב תחת שם אחר, אבל ממש לא בהכרח שמזהים את כל סגנונות הכתיבה שלי...
 

מלבב

משתמש צעיר
נכתב ע"י אורי ש;1938945:
אם כך, שאלתי היא כזו.
האם רק אני מבחין בהבדלים בסגנונות הכתיבה משם לשם, או שגם אתם רואים את זה
ההבחנה היא לפי:
דעות והשקפות
צורת תחביר
שימוש במילים החוזר על עצמו
או משהו אחר?
?
 
צורת תחביר, ו-ר-מ-ה!
אני פשוט לא מבין איך זה.
כאילו היא ניסתה לכתוב אחרת. אמנם לא בכל הספר, אך בחלקים ממנו חסרה לי הכתיבה המושחזת (מאד) שלה.
פתאום משפטים נהיים קצת ארוכים, תיאורים קצת מייגעים, ואין את התובנות והבעת תחושת האוירה - במילה או שתים.

שוב, אולי זה דמיון שלי, אך אני מאמין על סופרת ברמת על שכזו, שיש כוונה מאחורי הדברים.
ואותה ביקשתי לידע.
דווקא מחמת הערכה רבה ליצירותיה.
 
להחכים.
עבורי לפחות.
חשבתי פעמים לפני ששאלתי, וכאחד שנוטה לפרפקציוניזם ואולי מקובעות כתיבתית, שינויי הסגנון הללו מהווים עבורי לימוד מוצלח.
וכן, גם סוג של מודל לחיקוי/השראה/שאיפה.
וכמדומני שלא רק עבורי...

כל מי שרוצה 'לחפור' לשם חפירה, יכבד עצמו לפרוש מאשכול זה, וישאיר את המקום למומחים שיביעו דעתם, ונרוויח מזה כולנו.

בתקווה שהובנתי. היטב.
 

Art Studio

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא הבינותי.

ללמוד משינויי סגנון - אוקיי. איך זה קשור לשאלה הפותחת? כלום אין אפשרות לדון בשינויי סגנון ללא שאלה רכילותית או דומה לה?
 
לכאורה הדבר פשוט, לענ"ד.
אם זו אינה אותה סופרת, אין מקום לדיון.
רק אם אותה אחת משנה, חשוב לי לדעת למה, ואיך עושים את הדבר הגדול הזה.
 

Art Studio

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ובכן, יש סיבות.
אולם אף אחת מלבדה לא תציין אותן, ומן הסתם גם היא לא תעביר זאת לכל המעוניין.

עדיין ניתן לדון על שינויי סגנון ללא ציון שם כל שהוא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה