חדשות בעולם אירוע נדיר: ביקור קים ג'ונג און ברוסיה

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עכשיו זה רשמי: מנהיג צפון קוריאה ויו"ר המפלגה הקומוניסטית קים ג'ונג-און יבקר ברוסיה בימים הקרובים, כך אישר היום (שני) הקרמלין באופן רשמי.
עולה כי המפגש יתקיים ככל הנראה בעיר הנמל הרוסית ולדיווסטוק השוכנת במרחק של כ-300 קילומטרים מקו הגבול בין שתי המדינות.
יצוין כי יציאתו של קים לצורך מפגש דיפלומטי אינה דבר של מה בכך ומדובר באירוע נדיר שצפוי לזכות לתשומת לב רבה. הביקור הזה מדאיג מאוד את המערב וארה"ב שאף הזהירה בימים האחרונים את שליט צפון קוריאה שעליו לבטל את הביקור.
לפי גורמי מודיעין אמריקאיים, במהלך הביקור צפויה לעלות לדיון עסקת נשק כוללת מצפון קוריאה לרוסיה - נשק שצפוי לשמש את פוטין במלחמתו באוקראינה. לפני מספר ימים, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון קירבי הביע את דאגתו של ממשל ביידן מהתקדמות מהירה במשא ומתן בין שתי המדינות אודות אספקת משלוחי נשק עתידיים בין פיונגיאנג למוסקבה, כאשר לפי הדיווחים העיסקה צפויה לכלול "תחמושת לתותחים" ו"חומרי גלם" לתעשייה הצבאית של רוסיה.


קים ג'ונג און - שליט צפון קוריאה שנחשב במדינתו כמעט לכל יכול, ממעט להשתמש במטוסים לצורכי התניידות במדינה ומחוצה לה. הנוהג הזה אינו חדש שכן כך נהגו גם אביו וסבו, המנהיגים של צפון קוריאה בגלל פחד מטיסות.

ההערכות הן שקים ג'ונג און מרגיש בטוח יותר כשרגליו "נוגעות בקרקע יציבה". אחד משומרי ראשו של הדיקטטור אמר בעבר שקים נשבע שלא לטוס יותר בחיים בגלל חשש מטילי קרקע-אוויר.
בימים הקרובים צפוי קים ג'ונג-און להגיע ברכבת המשוריינת שלו לשטח רוסיה, בנסיעה שצפויה לארוך למעלה מ-20 שעות. נסיעתו האחרונה של קים במפגש הפסגה עם טראמפ לוייטנאם ארכה למעלה מ-65 שעות לכל כיוון, לפי הדיווחים, הרכבת המסתורית של קים כבר יצאה לדרכה.
יחד עם זאת שליט צפון קוריאה אינו צפוי להשתעמם בנסיעה. לפי ה'וושינגטון פוסט' הרכבת המשוריינת מכילה כמות עצומה של 90 קרונות, חלקם משמשים את קים ג'ונג-און כחדרי אירוח. סוכנויות מודיעין מתארות את הקרונות כ"מעוצבים היטב בצבעים לבנים בוהקים" וחדרים אחרים עם "כורסאות עור אדומות". בחדרים מותקנים מסכים שטוחים לצורך פגישות וידאו של המנהיג העליון.
בנוסף, ארוחות גורמה ממיטב המטבחים בעולם מוגשים לנוכחים שזכו לשהות במחיצתו של קים ג'ונג-און: "היה אפשר להזמין כל מנה מהמטבח הרוסי, הסיני, הקוריאני, היפני והצרפתי", כתב דיפלומט רוסי והוסיף כי לסועדים הוצעו לפעמים יינות בורדו ובורגונדי.
הרכבת משוריינת היטב וחלק מהקרונות מסוגלים לשאת רכבי פאר משוריינים. דיפלומט רוסי שהשתתף באחת מהנסיעות תיאר שברכבת הובלו "שני רכבי מרצדס משוריינים" לצורך נסיעות פנימיות לאחר ההגעה.
הכמות העצומה של הקרונות יחד עם השריון העבה מאטים משמעותית את הנסיעות של הרכבת שאינה מסוגלת לנוע במהירות העולה על כ-60 קמ"ש בלבד.
טרם הגעתה של הרכבת לכפרים ואזורים מיושבים, נשלחים כמאה סוכני אבטחה של קים ברכבת נפרדת שתפקידם "לטאטא" כל מה שיכול להוות גורם סיכון פוטנציאלי עבור מנהיגם. מערכות החשמל בתחנות הרכבת מנוטרלות על מנת להשבית את כל תנועת הרכבות באזור ולאפשר מעבר חופשי למנהיג המטורף. מאחורי הרכבת של המנהיג, שנוסע בקרונות הקדמיים, משתרכת רכבת נוספת בה נמצאים אנשי המשמר האמונים על בטחונו של הנשיא, בנוסף לאנשי אבטחה שנוסעים ברכבת המשוריינת.
בימים הקרובים כאמור צפוי להגיע שליט צפון קוריאה לרוסיה ולהיפגש בארבע עיניים עם ולדימיר פוטין לצורך שיחה צפופה שתעסוק בעיקר בתחביבו העיקרי של קים ג'ונג און: נשק.
ככר השבת.
Screenshot_572.png
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
שליט צפון קוריאה ויו"ר המפלגה הקומוניסטית במדינה הגיע הבוקר (שלישי) לרוסיה לקראת פגישה צפויה עם נשיא הפדרציה הרוסית וולדימיר פוטין, כך מדווח ברשתות תקשורת מרכזיות.

לפי סוכנות הידיעות AP, יו"ר המפלגה הקומוניסטית הגיע הבוקר לשטח הרוסי כשהוא מלווה בגנרלים ואנשי צבא בכירים המחזיקים בין היתר ביכולות הגרעיניות והצבאיות הגבוהות ביותר של צפון קוריאה, דבר שמגביר את ההערכה כי הפגישה הולכת לעסוק בעיקר בתחום הנשק.
בטלוויזיה הצפון קוריאנית ששייכת לשלטון, נצפה קים ג'ונג און יוצא מהרכבת המשוריינת המפורסמת שלו בצבעי ירוק-צהוב ומניף את ידו לעבר קהל שחיכה לו בקבלת פנים מתוכננת עם פרחים ודגלי המדינה. הרודן התקבל במשמר כבוד רוסי שהוכן לכבודו מבעוד מועד.
ג'ון הא ג'יו, דובר משרד ההגנה של דרום קוריאה, אמר בתדרוך כי צבא דרום קוריאה מעריך שהרכבת של קים חצתה לשטח רוסיה "מתישהו מוקדם ביום שלישי".
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התייחס למפגש הצפוי ובדבריו אישר כי הוא אכן יתקיים למרות האזהרות של ארה"ב. "אנחנו בוחרים להתעלם מהאזהרות", אמר לסוכנות ידיעות רוסית, ואישר כי הפגישה תעסוק בנושאים "רגישים".
בנוסף הצהיר כי מטרת הפגישה היא קודם כל לחזק את היחסים בין המדינות: "השיחות יתמקדו בקשרים דו-צדדיים. כמו עם כל אחד משכנינו, אנו מרגישים מחויבים לפתח יחסים טובים ומועילים הדדיים", אמר לתקשורת.
במערב חוששים מאוד מהמפגש הצפוי. גורמי מודיעין אמריקאיים מאשרים שנושא הפגישה יהיה בעיקר עסקת נשק, במסגרתה תמכור צפון קוריאה לרוסיה "תחמושת לתותחים" ו"חומרי גלם" לתעשייה הצבאית של רוסיה.
בתמורה, צפון קוריאה מצפה ממוסקבה שתספק לה טכנולוגיות מתקדמות לטילים בליסטיים וסיוע בתחום המזון והאנרגיה. אנליסטים טוענים ש"לצפון קוריאה יש אולי עשרות מיליוני פגזי ארטילריה ורקטות המבוססים על תכנונים סובייטיים שעלולים לתת דחיפה אדירה לצבא הרוסי", הם מציינים. החשש הגדול במערב הוא השימוש הצפוי באותה תחמושת לשטחי המלחמה באוקראינה, דבר שעלול לאתגר משמעותית את מתקפת הנגד המדשדשת של זלנסקי.
Screenshot_576.png
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מלך אנגליה שיגר ברכה לשליט צפון קוריאה.
בעוד קים ג'ונג און יוצא לפגישה עם ולדימיר פוטין, צץ מברך בלתי צפוי בדמותו של המלך צ'ארלס.
מנהיג צפון קוריאה דיווח שקיבל הודעת ברכה מהמלך הבריטי לרגל החג הלאומי של צפון קוריאה.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

המתנות שקיבל קים: חמישה מל"טים ואפוד חסין כדורים​

מל"טים ואפוד חסין כדורים. אלו המתנות שרוסיה העניקה לקים ג'ונג און מנהיג צפון קוריאה שסיים אתמול את ביקורו ברוסיה תוך התחייבויות לשפר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות​

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עזב את רוסיה ביום ראשון לאחר ביקור שהמחיש את מערכת היחסים הקרובה שיש לו עם הנשיא ולדימיר פוטין, והגביר את החששות המערביים משיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות שעלול לחזק את מעמדה של מוסקבה במהלך מלחמתה באוקראינה.

לפני שעלה לרכבת המשוריינת שלו ויצא לכיוון גבול צפון קוריאה, בילה קים בבוקר יום ראשון באזור פרימורסקי במזרח רוסיה, שם קיבל מתנות שכללו חמישה מל"טים ואפוד חסין כדורים מתנת מושל האזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית. TASS.

בהצהרות שמסר לטלוויזיה הממלכתית ביום ראשון, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי רוסיה תמשיך לשתף פעולה עם צפון קוריאה למרות הסנקציות של האו"ם. הוא הוסיף: "נפעל לקידום אינטראקציה שווה והוגנת עם הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה", שמה הרשמי של צפון קוריאה.

קים הגיע ביום שלישי האחרון לביקור החוץ הראשון שלו מאז מגיפת הקורונה, שכלל פגישה עם פוטין ובדיקה של כלי נשק מתקדמים, כולל טילים היפרסוניים.

קים בילה את בוקר יום ראשון באזור פרימורסקי, שם קיבל מזכרות מהמושל, אולג קוימיאקו. הוא קיבל חמישה מל"טים ואפוד חסין נגד כדורים. המושל קוימיאקו "הציג לקים ג'ונג און ערכת הגנה מפני כדורים" בנוסף ל"לבוש מיוחד שלא ניתן לזהות על ידי מצלמות תרמיות" כך דווח ברוסיה. כמו כן, מנהיג צפון קוריאה קיבל מתנות סמליות במהלך ביקורו בוולדיווסטוק.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

קרון חסין כדורים, איטי ומלא יין: רכבת המסתורין של קים ג'ונג און​

בדרכו לרוסיה בשבוע שעבר כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, מנהיג צפון קוריאה בחר לנסוע ברכבת בעלת כמה מאפיינים יוצאי דופן: הרכבת חסינת כדורים, איטית ומלאה ביין. רכבת המסתורין של קים ג'ונג און​

יענקי פרבר | חדשות בעולם18.9.2023 | 16:04
pltal.png


e1846f687c4379a63a3b.jpg
קים ג'ונג און | צילום: צילום מסך
הרכבת הפרטית שבה משתמש מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בנסיעותיו בתוך המדינה הקומוניסטית או בחו"ל, כמו בנסיעה שבוע שעבר לרוסיה, מורכבת מכ-90 קרונות, וכ-20 תחנות רכבת נבנו במיוחד לשימושו. כדי להגן על קים מפני התקפה, שתי רכבות נפרדות מקדימות את הפמליה הראשית ועוקבות אחריהן, האחת מטפלת בנסיעה עצמה והשנייה באבטחה, כך דווח בעבר בדרום קוריאה.
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עזב את רוסיה ביום ראשון לאחר ביקור שהמחיש את מערכת היחסים הקרובה שיש לו עם הנשיא ולדימיר פוטין, והגביר את החששות המערביים משיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות שעלול לחזק את מעמדה של מוסקבה במהלך מלחמתה באוקראינה.
כפי שדיווחנו, לפני שעלה לרכבת המשוריינת שלו ויצא לכיוון גבול צפון קוריאה, בילה קים בבוקר יום ראשון באזור פרימורסקי במזרח רוסיה, שם קיבל מתנות שכללו חמישה מל"טים ואפוד חסין כדורים מתנת מושל האזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS.
המודיעין הדרום קוריאני והאמריקאי ריגלו אחרי הרכבת הפרטית של קים עם לוויינים, מטוסי סיור U-2 וציוד מעקב אחר, כמו גם עדויות של עריקים צפון קוריאנים. כשקים נוסע, שלוש רכבות נפרדות פועלות יחד. הרכבת מקדימה מטפלת בבדיקות ביטחוניות כדי לראות אם פסי הרכבת בטוחים. מאחורי הרכבת של קים יש רכבת עם שומרי הראש שלו ואנשי תמיכה אחרים.
הרכבת של קים נוסעת במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש. כ-100 אנשי ביטחון נשלחים מבעוד מועד לתחנות ובודקים את האזור לאיתור פצצות. לפני שהרכבת של קים מתקרבת לתחנה, החשמל במסילות אחרות מנותקת כך ששום רכבות אחרות לא יוכלו לנוע.
הרכבת של קים משוריינת ומכילה גם חדרי ישיבות, וחדרי שינה. חיבורי טלפון לווייני, טלוויזיות הותקנו כדי שניתן יהיה לתדרך את המנהיג הצפון קוריאני ולהוציא פקודות.
מקורות אומרים שכאשר קים יוצא מהרכבת שלו, הוא נוסע במרצדס או במכונית אחרת שהובאה איתו. כאשר קים נוסע בתוך צפון קוריאה על סיפון הרכבת הפרטית שלו, מטוסי תובלה של חיל האוויר IL-76, מסוקי MI-17 וכלי טיס אחרים מספקים תמיכה ביטחונית וסוחבים את הצוות והציוד הנדרשים לשדות תעופה סמוכים.
ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי על פי השמועות, היה לאביו קים ג'ונג-איל פחד טיסה והוא העדיף לנסוע ברכבת, שהצטיידה בטכנולוגיית תקשורת מודרנית ובצוות גדול שדואג לגחמותיו.
"היה אפשר להזמין כל מנה מהמטבח הרוסי, הסיני, הקוריאני, היפני והצרפתי", כתב קונסטנטין פוליקובסקי, פקיד רוסי שנסע עם המנהיג המנוח במהלך ביקור ברוסיה ב-2011.
קים (האבא) אהב כמה סוגי בשר. ארגזים של יינות הוטסו מפריז, סיפר פוליקובסקי בספר הזיכרונות שלו מהביקור. הבן קים, המנהיג הנוכחי, אוהב גבינה שוויצרית, שמפניה וקוניאק.
לאחר שהפך למנהיג, קים ג'ונג און ביקר בסין ארבע פעמים ובווייטנאם פעם אחת כולם ברכבת. הוא גם ביקר ברוסיה ברכבת ופגש את פוטין ב-2019.
בחדרי חרדים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  45  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה