ש
שפרה ל.
אורח
מחפשת הסבר מהמקורות על אימרתו ךל הרבי מקוצק
קולע וחזק!!!מתוך ספר נצח ישראל למהר"ל פרק כג:
...שהוא יודע בחסרונו,
ולכך מתעצב בחסרונו, וראוי הוא להשלמה.
אבל השמח,
הרי בדעתו שהוא שלם, ואינו מבקש בהשלמתו, לכך אין מקבל השלמה.
ודבר זה ענין נפלא מאוד מאוד.
ועל כך כמובן ראוי להוסיף
את אימרתו השנונה של הרה"ק שמחה בונים מפשיסחה זיע"א
יהודי זקוק שיהיו לו שני כיסים
האחד, 'בשבילי נברא העולם'
והשני, 'ואנכי עפר ואפר'
ומתפקידו להשתמש בכל אחד מהכיסים כפי הצורך
שמח לשמוע על המהר"ל הזה..מתוך ספר נצח ישראל למהר"ל פרק כג:
...שהוא יודע בחסרונו,
ולכך מתעצב בחסרונו, וראוי הוא להשלמה.
אבל השמח,
הרי בדעתו שהוא שלם, ואינו מבקש בהשלמתו, לכך אין מקבל השלמה.
ודבר זה ענין נפלא מאוד מאוד.
מיוחד ממש יישר כוח!!@נננה
אלה התשובות שמצאתי שחפשתי בעבר
מקווה שיעזור לך
"המילים הללו נפלאות",
"אם חשבנו שלב שבור זהו מצב עצוב, רבי נחמן מלמד אותנו שההפך הוא הנכון:
לֵב נִשְׁבָּר מעַצְבוּת אֵינוֹ עִנְיָן אֶחָד. – לב שבור של אדם הנופל חלילה, יקר מאוד בעיני הקב"ה, כי ליבו השבור מוכיח שה'רצון' שלו נשאר שלם.. (ר נחמן אומר שאדם יקדיש שעה ביום לעצבות ולא יותר)
לא הרבה יודעים, אבל ישנו המשך: "אין שלם
מלב שבור, אין זעקה גדולה מהדממה, אין ישר מסולם עקום".
רבי מנחם מנדל מורגנשטרן
מקוצק- הרבי מקוצק,
היה אחד מאדמו"רי החסידות הנודעים והגדולים. הוא תבע מעצמו ומחסידיו
את השאיפה להיות במקסימום, תמיד להיות במגמת עליה. ומכאן שהבינוניות,
דוגמא אחת שתפסה אותי וקצת
נתנה לי משהו על אישיותו הגדולה, היא העובדה שהוא שרף את כתביו וספריו.
נכדו הסביר כי עשה זאת כדי שאנשים יתאמצו בעצמם, שיבינו כי עליהם
ָ לעבוד על המידות והתורה.(מצאתי את זה בגוגל לא יודעת מקור לזה איני חסידה אולי אנשים פה יחכימו )
כמו שאומר הפסוק: " אדם לעמל יוּלּד" (איוב ה',ז')
מכאן, שאמירתו, "אין שלם מלב שבור", הינה על עבודת ה' של היהודי.
לב אדם אשר לא הרגיש בקושי, באתגר, במשבר כלשהו - לא יהיה בו רצון להתקדם. כמו כוס
מלאה במים, אין מה להוסיף ולמזוג לה עוד שכן הכל ממילא יישפך החוצה.. כי
יש בכוס כבר שפע, אין מקום לעוד טיפה. לעומת זאת -
אדם עם לב שבור, כלי שבור, יגיע לתחושות שיגרמו לו לרצות לקשר עם ה'.
המציאות מוכיחה כי בעוונותינו, כאשר קשה לנו, אנחנו יותר מתפללים
.ומבקשים על החסר לנו
כאשר אדם נמצא במצב שהוא שבור ממשהו, אזי הוא מגיע דרך הרסיסים
לדברים אחרים, גדולים יותר. יש משהו בשבר שבונה באדם דברים אחרים,
טובים יותר, הופכים אותו לטהור יותר. יהלום יותר מלוטש.
כי דווקא כשיהודי נמצא במקום שבור הוא יותר
רוצה להתקרב לקב"ה, שזה בעצם השלמות
אם יהודי לא מרגיש שהוא קרוב לה' הוא עצוב.
לכן דווקא הקושי הרוחני, הלב השבור - ! מביא לקרבת ה', וקרבת ה' היא הדבר השלם ביותר שיש
בחיים שלנו יש עליות וירידות, אלא שהיופי בכך
הוא שהם אלו שמעלים אותנו, מקדמים אותנו. מתוך הכאב - מגיעים דברים טובים
הבנה כלפיי הזולת, אכפתיות ורגישות
באותה נשימה, כדאי להבין שאנחנו גם אף פעם לא נוכל להיות מושלמים; אלא
תמיד לרצות להתקדם. ואת זה, את הרצון הטהור רק במגמת . השתלמות
להתקדם ולעלות - . אותו הקב"ה רוצה .מבקש
החיסרון מגיע לאדם כדי שיתפלל. כדי שירצה
להתקשר לקב"ה, להתקרב. אם לא, אם לא יהיה לנו חסר משהו - לא נרגיש
צורך להידבק בה'.
כאשר אנחנו נמצאים בלב שבור -
הדבר מוביל אותנו בעזרת ה' לקומה הבאה. כדי לבנות בניין חדש במקום ישן,
צריך קודם לשבור את היסודות הישנים, את הבניין הישן (שבמקומו ייבנה
הבניין החדש). לשבור זה דבר כואב, לא נעים, אפילו מעיק. אבל כך, דרך
העימות הפנימי, הרצון לברר ולהבין - הוא יעזור לנו לגדול ולבנות ולהגיע לקומה
חדשה בע"ה, לבניין החדש. ומכאן, שכאשר אדם שבור, הוא גם שלם. כי הוא
בונה בעצמו את הקומה הבאה, מסתכל לכאב ולשבר בעיניים - וממשיך לגדול
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: