נכתב ע"י מקופלת;n4894549:
עכשיו אתה מתחיל לדבר כמו בן אדם.
כנראה שלא חייבים לכתוב בבוטות נגד אדמורים כדי שיבינו מה אתה רוצה לאמר.
אז אתה טוען שעליה למירון גורמת לחילול שבת, אוקיי.
אבל לדעת גדולים וענקיים ממך, גם אם יש חילול שבת, זה נצרך.
מכל מיני סיבות שיכולות להיות. וחבל להיכנס לשיקולים כי הראיה שלנו כ"כ שטחית לעומתם. לא הכל אנחנו רואים ולא הכל אנחנו יודעים.
זר לא יוכל להבין זאת, אבל מי שקיבל מהאדמור שלו הוראות שלא היו נראות לו ריאליות , ונהג כפי שהורו לו בלי שאלות, יוכל להעיד שאף אחד לא פילל מה עומד מאחורי ההחלטה הלכאורא תמוהה.
ואני כמובן לא מתכוונת לזייפנים
(וגם אם יש אדמור שצופה ביירוט טילים, איך זה קשור לפה? הרי לא הוא זה שמביא איתו מאות אלפי חסידים! או שאתה מתכוון שהאדמורים מויזניץ/ בעלזא/ סאטמר/ בואין ועוד ועוד, עומדים וצופים על יירוט הטילים? לא פותחים ספר? )
ועכשיו להתקפה חוזרת: אסור!! אסור!!! ועוד פעם... שמענו!
רק חבל שאתה עדיין לא פוסק הדור.
אה, וגם אם יש טעות חלילה בהחלטת בית דין של מטה, היא מתקבלת על דעת בית דין של מעלה. זה בסיס ביהדות.
אכן גדולי ישראל רואים למרחוק, ועל זה אין חולק.
רק אמרתי ששום ראיה למרחוק לא מתירה איסורים, אלא א"כ יש נימוק
הלכתי להתיר
אין כח לרב לשנות את התורה [יש מקרים ממש חריגים שנאמר עת לעשות לה' כמו כתיבת תורה שבע"פ, או אליהו בהר הכרמל, ולא מצאנו שמתשמשים בזה למעשה].
לכן אמרתי דבר נורא פשוט: אם יש כאן נימוק הלכתי מחודש, אדרבה איני מתיימר להגיע לאבק רגליהם של גדולי ישראל.
אך כולם ללא יוצא מן הכלל לא הביאו אפילו לא חצי פסק מאף רב שהסביר למה מותר.....
ולכן אמרתי שאין כזה דבר
שרב מורה נגד ההלכה ועושים כמו שאמר [וזה לא קשור לאפילו ימן שהוא שמאל, כי שם הרב מנמק את החלטתו שלא תסתור דבר מהתורה]
מחר ח"ו יקום רב ויורה לעבור איסור, אז נאמר שהדברים נשגבים מבינתנו, והוא רואה דברים שאנו לא רואים? חס וחלילה!!!!
טעות בבית דין של מטה לא מתקבל בבית דין של מעלה, אלא א"כ טעמם עימם, ועל זה נאמר שהכרעת ההלכה מסורה כפי הבנת חכמי התורה.
אך אם טעו בדבר משנה, או טעו בידיעה, על זה נאמר "טעה בדבר משנה חוזר" וחייבו את הדיינים שטעו לשלם כסף לצד דהפסיד בדין תורה. [ודרך אגב מוכח שגם דיין יכול לטעות...]
לגופו של ענין, אני ממש לא חושב שיש אדמו"ר כלשהו שמתיר כזה דבר, זה ממש מופקע לי לחשוב עליהם כזה דבר [כמו שמפוקע שהם הלכו ליירט טילים.....]
ולכן חייב להיות שיש כאן חוסר מידע שלא הובא לפניהם.
כי כל בר בי רב דחד יומא יודע דאין כאן מקום להתיר, וממש לא צריך להיות פוסק הדור בשביל זה.
אני מקווה שהדברים שנכתבו בשיקול הדעת, תוך כדי היצמדות לדברי חז"ל, יקבלו יחס הולם.