כללי איך מעצב/ת גרפי/ת מתחיל/ה יכולה להתפרסם?

ShirStudio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אני עכשיו בתחילת לימודי עיצוב והשאלה הנ"ל מקוננת בי הרבה..
כפרילנסרית - (ולא כעובדת שכירה במשרד פרסום וכד')
איך אנשים יכירו אותי? איך אתפרסם? בעצם, איך בכלל יהיו לי לקוחות??
 

מיצג

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
הפרסום הכי טוב הוא מפה לאוזן!

לכן חשוב מאד שכבר בעבודות הראשונות שלך תתני יחס טוב, עבודה מקצועית ושירות
ככה כל לקוח שעשה אצלך אפילו עבודה קטנה ימליץ לשכן/מכר ולכל אחד שישאל אותו אם הוא מכיר גרפיקאית טובה....
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
הפרסום הכי טוב הוא מפה לאוזן!

לכן חשוב מאד שכבר בעבודות הראשונות שלך תתני יחס טוב, עבודה מקצועית ושירות
ככה כל לקוח שעשה אצלך אפילו עבודה קטנה ימליץ לשכן/מכר ולכל אחד שישאל אותו אם הוא מכיר גרפיקאית טובה....

שגרפיקאית אומרת כזה דבר, זה קצת אבסורדי :rolleyes:
אם הכול עובר מפה לאוזן בשביל מה את כאן?
זאת אומרת שאת לא באמת מאמינה בפרסום שיכול להביא לקוחות,
אם כן למה את מפרסמת ללקוחות שלך?
לא מתכוונת אישי אלא על העיקרון. כן? :)
אישית אני אמינה שגם משרדי פרסום וגרפיקאיים צריכים לפרסם כעסק לכול דבר.
 

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מיצג לא כתבה שהכל מפה לאוזן ללא דרך אחרת, היא רק אמרה שזו הדרך הכי טובה וכדאי להשקיע בשביל שיעבור בצורה זו.

לא ראיתי בתגובתה ש"הכל מפה לאוזן".

דווקא זה נשמע נכון לא?
כשחברה תמליץ זה נטול אינטרס.
כשרואים פרסומת תמיד עולה שאלה "מניין לי שזה מוצר טוב?"
 

ShirStudio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
שגרפיקאית אומרת כזה דבר, זה קצת אבסורדי :rolleyes:
אם הכול עובר מפה לאוזן בשביל מה את כאן?
זאת אומרת שאת לא באמת מאמינה בפרסום שיכול להביא לקוחות,
אם כן למה את מפרסמת ללקוחות שלך?
לא מתכוונת אישי אלא על העיקרון. כן? :)
אישית אני אמינה שגם משרדי פרסום וגרפיקאיים צריכים לפרסם כעסק לכול דבר.
איפה למשל לפרסם?
 

מיצג

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שגרפיקאית אומרת כזה דבר, זה קצת אבסורדי :rolleyes:
אם הכול עובר מפה לאוזן בשביל מה את כאן?
זאת אומרת שאת לא באמת מאמינה בפרסום שיכול להביא לקוחות,
אם כן למה את מפרסמת ללקוחות שלך?
לא מתכוונת אישי אלא על העיקרון. כן? :)
אישית אני אמינה שגם משרדי פרסום וגרפיקאיים צריכים לפרסם כעסק לכול דבר.
לגבי הלקוחות שלי, אני אומרת להם כן לפרסם במדיה, בעיתונים ובכל דרך שנראת לי מתאימה, אבל ספיציפי למקצוע של הגרפיקה... מה אני יגיד לך, אני עמוסה בעבודות ב"ה ובחיים לא פרסמתי במדיות וכל העבודות שלי הגיעו אלי מהמלצות שמביאות עבודות שמביאות עבודות וחוזר חלילה...

לכן מהנסיון שלי אישית (לא אמרתי שככה זה לכולם) כדאי מאד להשקיע בזה.
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
מיצג לא כתבה שהכל מפה לאוזן ללא דרך אחרת, היא רק אמרה שזו הדרך הכי טובה וכדאי להשקיע בשביל שיעבור בצורה זו.

לא ראיתי בתגובתה ש"הכל מפה לאוזן".

דווקא זה נשמע נכון לא?
כשחברה תמליץ זה נטול אינטרס.
כשרואים פרסומת תמיד עולה שאלה "מניין לי שזה מוצר טוב?"

ברור שמפה לאוזן זה מצוין,
רק שלפעמים יש כאלו שיושבים מחכים שיעבור מפה לאוזן..
וזה לא מספיק לעניות דעתי,
אפשר וצריך לשלוט בזה לפחות קצת.

איפה למשל לפרסם?

אין לזה תשובה מוגדרת.
תלוי מי קהל היעד שלך ומה השירות שאת מספקת.

לגבי הלקוחות שלי, אני אומרת להם כן לפרסם במדיה, בעיתונים ובכל דרך שנראת לי מתאימה, אבל ספיציפי למקצוע של הגרפיקה... מה אני יגיד לך, אני עמוסה בעבודות ב"ה ובחיים לא פרסמתי במדיות וכל העבודות שלי הגיעו אלי מהמלצות שמביאות עבודות שמביאות עבודות וחוזר חלילה...

לכן מהנסיון שלי אישית (לא אמרתי שככה זה לכולם) כדאי מאד להשקיע בזה.

אם יש לקוחות זה מצוין :)
אני מתכוונת למצב כמו שהיא כותבת שאין לקוחות,
או למצב שמוסיפים שירותים בסטודיו שהלקוחות לא יודעים מזה,
או בכלל מגדילים את העסק,
יש לקוחות ב"ה, אבל רוצים עוד :)
 

אריאל לוק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כותב קצת מניסיון שלי ובעיקר מניסיון של אחרים-
גרפיקאים לא צריכים לפרסם את עצמם, הפרסום הגדול יגיע עם העבודות הגדולות.
אז איך מתחילים? או בעצם, איך מגדילים את האפקט של ה"מפה לאוזן"?
א) מה שמיצג כתבה- השקעה בלקוחות
ב) להרבות ולספר לחברים הקרובים ולמשפחה על העיסוק שלך, לספר חוויות לשתף עבודות וכו'. להקרין את האהבה למקצוע, שזה דבר מאוד חשוב כי אנשים מבינים שמי שאוהב את מה שהוא עושה הוא גם טוב בזה.
אגב, מלא פעמים המשפחה יודעת על העיסוק, ואולי אפילו יבקשו עזרה בנושא כשצריך, אבל בשביל שבאמת קרוב משפחה יפנה אליי חבר שלו- הוא צריך באמת לראות עבודות שלי, אז כדאי להשוויץ בעבודות ולשתף.
 

ShirStudio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
לדעתי בגרפיקה- קודם חייבים להיות שכירים.
ולגדול שם.
להשתפשף ולא רק לימודים וזהו.
ואז מידי פעם לשלב עבודות כפרטי. וכשייהיו לך לקוחות טובים להתחיל להיות עצמאית.
ואם אני לא רוצה להיות שכירה? רוצה אפילו להתחיל בקטן אבל רק מהבית ולא ממשרד פרסום וכד'. האם כולם התחילו כשכירים בתחום?
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
היי @shirdesign ,
קודם כל - המון בהצלחה! :)

דבר שני - טוב שאת שואלת את השאלה הזו מההתחלה. אם תפעלי מעכשיו, זה יחסוך לך המון כאב ראש בעתיד ויעזור לך להתחיל להיכנס לעניינים ברגל ימין בתור מעצבת עצמאית.

למרות שאני מאמין שפרסום ממומן עובד, באופן אישי מעולם לא פרסמתי את עצמי בצורה הזו אלא בדרכים אחרות שאשמח לחלוק איתך כאן:
  • צרי תיק עבודות מושקע עד הפרט הכי קטן
    השקיעי בכל פרויקט (גם פיקטיביים) וצרי לעצמך מקבץ עבודות מצומצם אך פיקסל פרפקט. המטרה היא לא ליצור תיקי עבודות עם כמה שיותר פריטים, אלא אוסף קטן של עבודות שישבת ללטש אותם עד הפרט האחרון ושאת גאה בהם מאוד. ברגע שהעבודות שלך תהיינה מושקעות ומיוחדות ויבינו שלא מדובר כאן ב"עוד מישהי שיודעת לעשות פלייר".
  • בחרי לעצמך נישה
    אל תעשי הכל. תעשי משהו אחד, אבל תהיי הכי טובה בו. תקראי, תלמדי, תחרשי ותצברי שורה של פרויקטים מאותה הנישה מאחורייך, ותראי שלקוחות יעדיפו לבוא אלייך מאשר למתחרה שעושה הכל. כשאת מרגישה שמיצית את התחום בנישה שבחרת, תוכלי להוסיף עוד תחום משלים שייכנס תחת אותה הנישה וישלים את המוצר הקודם.
  • תהיי שונה
    בדקי מה המתחרים הישירים שלך עושים, ותעשי את זה בצורה שונה. קל לומר את זה וקשה ליישם, אבל בידול הוא אחד המרכיבים שיפרסם אותך בצורה הכי איכותית שיש.
  • מתגי את עצמך ובני לעצמך אתר
    התדמית שלך היא גורם חשוב לאין שיעור בהחלטת הלקוח לרכוש דווקא ממך. מתגי את עצמך סביב הנישה שלך ובני אתר ברוח המותג.
  • גרמי לכך שיכירו אותך
    להיות פעילה כאן בפורום זו התחלה מצוינת. שתפי מהידע שלך, הגיבי לאחרים והעלי עבודות לחוות דעת או לביקורת. בחתימה שימי קישור לתיק העבודות שלך שמכיל גם פרטי יצירת קשר.
    שיחות עם קולגות בכנסים ובאירועי נטוורקינג יוכלו לעזור מאוד לגרום לכך שיכירו אותך.
זו אמנם רשימה חלקית שאני מקווה שתהיה לך לעזר, יש חלק שלם בספרי שעוסק במיתוג עצמי ובדרכים להצלחה בקריירה בתחום העיצוב, ועוד חלק שלם שעוסק בהתנהלות נכונה מול לקוחות. אני אמנם לא אובייקטיבי אך ממליץ בחום. :)

בהצלחה רבה!

ד"א - אין קשר בין עיסוקך כשכירה ובין פרסומ כעצמאית. להיות שכירה יעזור לך מאוד לצבור ניסיון, להכיר את עולם העיצוב, להתעדכן בחידושים ועוד הרבה יתרונות נוספים - אך אין קשר ישיר בינו ובין הסטודיו העצמאי שלך.
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
אני חושבת שכדי להצליח בעסק את קודם צריכה להיות מאוד מוצלחת.
כדי להיות מאוד מוצלחת חייבים להשתפשפ ולהתקדם חוץ מלימודים.
(רואים הרבה פעמים גרפיקאים מתחילים שמפרסמים עצמם בידעונים ועושים לעצמם בושות.)
חייבים כדי לבנות לעצמך עסק מצליח. ולא סתם עסק. להשתפשף יותר.

וזה לא סותר את מה שחיים בנסטי אמר מעלי.
 
נערך לאחרונה ב:

כספומילי

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
איך אף אחד לא אמר לפני?
ליזום שיתופי פעולה! במקום שבו את לומדת ובכלל לאן שאת זזה, תצרי ותשמרי על קשר טוב וחברי עם מי שעשוי להיות קשור למקצוע שלך או להשלים אותו
ועם הזמן בקשי שימליצו עליך ללקוחות שלהם ובתמורה את תצ'פרי אותם בעבודות שלך או בהפניות הפוכות ובכל מה שיכול להתאים לך.
אני גם מאמינה מאד גם בפנייה לאנשי מקצוע שונים שעשויים להעסיק אותך באופן קבוע, לשלוח עבודות ולהציע את עצמך כנותנת שירות.
בהצלחה רבה!! וכל הכבוד שאת כבר צעד אחד קדימה! ככה תגיעי רחוק בעזרת ה'.
 
נערך לאחרונה ב:

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
כול מה שאמרו פה מעלי נכון מאוד מסכימה עם כול מילה.
לקוחות גדולים יביאו עוד לקוחות בע"ה,
להיות שכירה זה מעולה להתחלה לצבור ניסיון ולראות איך דברים עובדים,
להראות למשפחה, ושיתופי פעולה...
תיק עבודות מעולה מביא לקוחות. (למתג את עצמך אגב לא ממליצה לפני שנתיים מינימום בתחום)

אבל בכול זאת כן חושבת שעדיין נכון לפרסם לכמה מטרות:
1.
כדי להבין את בעלי העסקים איתם אנחנו עובדים. ברגע שנפרסם, נדע איך זה מרגיש, מה הציפיות של בעל עסק מפרסום, נבין יותר את הראש שלו ואת הרגשות שלו מהפרסום.
2. עדיין ה"מפה לאוזן" לא תמיד עובד לנו כשאנחנו צריכים.
אם יש מיתון קצת בעסק כדאי לפרסם כדי להרחיב את החשיפה שלנו לעוד לקוחות.
3. כדי לשנות קהל יעד, אם עד עכשיו עבדנו עם לקוחות שרצו עבודה בזול ואנחנו רוצים קהל יעד שונה. סביר להניח שלא נרצה את החברים שיגיעו אלינו מפרסומות קודמות. כי חבר מביא חבר זה בדרך כלל גם ברמת התשלום.
4. משפחה והכול זה נפלא, אבל אם אף אחד סביבנו לא בעל עסק או לא צריך אתר או כול דבר אחר שאיתו אנחנו מתעסקים, אנחנו חייבים לפרסם לקהל יעד הרלוונטי.

ובאופן אישי, כאחת שעובדת בפרסום ומאמינה מאוד בפרסום להגדלת העסק,
אני פשוט רואה בעיניים שפרסום מביא תוצאות,
אז למה לא לפרסם גם את עצמי?
 
נערך לאחרונה ב:

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
אגב פרסום,
אני ממש לא מתכוונת פרסום דווקא בעיתון או בפייסבוק,
יש המון דרכים מגוונות לפרסום.
 

ShirStudio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L

לבנדר 2

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נראה לי גם שהכי חשוב- למתג את עצמך, שיהיה לך תדמית.
לא חייב להיות שהמיתוג ההתחלתי ישאר, וכנראה שבהמשך הדרך תחליפי,
אבל רק מלספר שאת גרפיקאית -אנשים לא מאמינים שבאמת פתחת סטודיו!
הם יבקשו עזרה כשצריך ,אבל כשיצרכו עבודה גדולה ומושקעת, יפנו למקצוענים.

המיתוג יעזור לך-אייך אנים יסתגלו עליך. זה יהפוך אותך לגרפיקאית אמיתית.
 

102

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ממש ממש כל מילה של @חיים בניסטי
רק בגדול יותר ובולט יותר.
ואם אפשר אקסרה בולט אז על התיק עבודות

כאן איך בונים פורטפוליו נכון (מאוד ממליצה על אאא להשראה, וכן כתבות טובות)
https://alefalefalef.co.il/הפורטפוליו-המושלם/


כ"כ
יש היום מגוון אתרים חינמיים לעלות את התיק עבודות
הנה פה-
https://alefalefalef.co.il/איפה-כדאי-לבנות-אתר-פורטפוליו/


ואגב @לבנדר 2 לי אין עדיין מיתוג עצמי
מחוסר זמן של עבודות ב"ה, ואני 5 שנים בתחום

וכמובן בתחילה ובסוף תפילה וסייעתא דישמיא בלבד!
כל השאר זה בשביל חובת ההשתדלות...


בהצלחה לכולם/ן :)
 

נחמי שלנגר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מתוך היכרות עם עמותות שעוזרות לעסקים קטנים (מט"י, תמ"ך וכו')- אני ממליצה מאד לעבור קורס/הדרכה מקצועית
זה נכון ומתאים בכל שלב, ואם עושים את זה בהתחלה אפשר לחסוך לעצמינו הרבה טעויות וכאבי לב.

ובאופן אישי, אני ממליצה מאד לעבור סטאז' במשרד אמיתי, לראות איך דברים מתנהלים, לקבל מושג על עבודה מול לקוחות, איך מקבלים ביקורת, וללמוד דרכי עבודה מאנשים אחרים. זה מקפיץ בצורה שאי אפשר לדמיין.

בהצלחה רבה מאד
וסיעתא דשמיא בכל דרך שתבחרי
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
גרפיקה לא שווה פרסום.

יש בגרפיקה עוד הרבה מאד תחומים, ייתכן מאד שכדאי לפתח תת נישה ובה להתמקצע.
(למשל הפקת גרפיקה לדינרים, עיצוב כריכות לספרי קודש - התעסקת עם גלופות, התמחות בהשבחות, עיצוב מוצרים ועטיפות, עיצוב מוצרי יודאיקה וכו' וכד')

בשלב ראשון לא לחכות שיפנו אליך, אלא להציע את עצמך, ליזום. כמובן שחובה שיהיה לך תיק עבודות טוב בתחום.

עוד משהו - תשתפי בעבודות, למשל כאן.
תעלי, תבקשי ביקורת, תשתפי במה שעמד מאחורי היצירה.
אנשים אוהבים לפנות למי שבשטח, לעסק חי, למי שעובד. ולא למי שבעצם מובטל ומחפש עבודה.
גם קרובי משפחה יעדיפו ללכת למי שנראה להם פעיל ו"מקצועי" לעומת איזה 'לא יוצלחית' "שראית כמה למדה? עדיין היא לא מסודרת..."

לכן כדאי להשרות אווירה של פעילות, ולא אווירה של נואשות.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה